Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Investigación de xenealoxías
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 05 Out 2007, 16:36

Hola:

En el libro "El Mariscal Pardo de Cela, a la luz de nueva documentación histórica". Publicado por Gráficas A. Santiago. Viveiro, Lugo, 1962-, de D. Francisco Mayán Fernández.
http://www.galegos.info/detalle.php?id= ... a=gallegos En el capítulo 'FAMILIA Y BIENES DEL MARISCAL', ps: 29 y ss., especifica que la esposa de D. Pedro Pardo de Cela, el Mariscal, -D.ª Isabel de Castro- había enviudado de D. GALEOR MOSQUERA...

{Archivo General de Simancas, Registro General del Sello, V-1484, fol. 83}

¿Quién era este Galeor Mosquera?.
Última edición por 4 o serba, editado 25 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Lamas
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 147
Rexistrado: 29 Set 2005, 09:00

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Lamas » 06 Out 2007, 09:02

serba escribió:En el capítulo 'FAMILIA Y BIENES DEL MARISCAL', ps: 29 y ss., especifica que la esposa de D. Pedro Pardo de Cela, el Mariscal, -D.ª Isabel de Castro- había enviudado de D. GALEOR MOSQUERA...
{Archivo General de Simancas, Registro General del Sello, V-1484, fol. 83}


¿Quién era este Galeor Mosquera?.
Por lo que, hasta ahora, he encontrado, tambien se escribía el nombre "Galaor".

"......Galaor Mosquera, —casado con doña Isabel, hija a su vez del primer matrimonio del conde don Pedro"

http://62.204.194.45:8080/fedora/get/bi ... F40D5B/PDF

"Don Pedro" era D. Pedro Alvarez Osorio, Conde de Lemos, esposo de Beatriz Enríquez de Castro y el padre de Isabel de Castro. Casó por la segunda vez el dicho D. Pedro Alvarez Osorio con Doña Juana Bazan, hija de D. Pedro González de Bazan y de Doña María de Quiñones, vizcondes de Valduerna.

***********

Quizas pueda ser el mismo Galaor Mosquera en este artículo:

http://72.14.253.104/search?q=cache:Nfg ... cd=8&gl=us


"...... en las casa señoriales, cuyos miembros mas destacados actúan en un aparte militar, judicial, policial ......... y como regidores u oficiales juridicos de las villas .....Los ejemplos mas significativos son de los gallegos Galaor Mosquera y Tristan de Montenegro. Mosquera está atestiguado entre 1473-1476 como alcaide de la fortaleza orensana de Castil Ramiro y, mas tarde, de 1476 a 1506, es regido de Allariz y merino de la tierra de Aguiar. Por su parte, Montenegro es citado ....."

************

Y en este libro:

Castelo Ramiro. Fortaleza episcopal de Ourense S. XIII-XV
Jorge Abraham Vila Álvarez

http://www.xunta.es/conselle/cultura/pa ... nove10.htm

VI.- A FORTALEZA BAIXO O DOMINIO DO CONDE DE BENAVENTE (1472- 1486)
1.- A encomenda da igrexa e cidade de Ourense ó Conde de Benavente e a reconstrucción do castelo (1473)
2.- O Castelo Ramiro, foco dunha nova etapa de conflictividade social e abusos señoriais (1474-1480)
2.1.- Galaor Mosquera e os abusos señoriais
2.2. - A reacción contra os abusos señoriais
3.- Os Reis Católicos e a definitiva destrucción da fortaleza (1486)

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Pedro Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 08 Out 2007, 09:08

Hola:

Gracias, Lamas. Los datos que aparecen en internet ya los conocía. Al revisar uno de los trabajos de Milleiro sobre los Mosquera, al principo he pensado si se podría tratar de ese Galaor/=Galeor/=-Galor en documentación del s. XIV-, siendo en tal caso 'uno' de los matrimonios y los descendientes de dicho Sr. que 'supuestamente' podría haberse casado con D.ª Isabel de Castro y fallecer al poco tiempo. -Digo esto porque el libro especifica que D.ª Isabel se va a Mondoñedo con su tío, siendo muy jovencita, de lo cual se deduce que tuvieron que ser poquísimos los años de dicho matrimonio-.
http://www.xenealoxia.org/modules.php?n ... ent&id=810
y también como antepasado y posible familiar de los Taboada, en la que abundan los Mosquera y hay algún Galeor más.
viewtopic.php?t=5284

También me he fijado en el renglón que citas: "... Galaor Mosquera y Tristan de Montenegro. Mosquera está atestiguado entre 1473-1476 como alcaide de la fortaleza orensana de Castil Ramiro y, mas tarde, de 1476 a 1506, es regido de Allariz y merino de la tierra de Aguiar..."

No se trata del mismo Galaor Mosquera del que D.ª Isabel de Castro había enviudado antes de casarse con el Mariscal, ¿por qué digo esto?:

Contando que hubiera fallecido ya su marido antes de casarse ella con el Mariscal, no podía vivir Galaor en 1506, ella ya quedara viuda mucho antes de Galaor Mosquera. -Y viuda por segunda vez en 1483, del Mariscal Pedro Pardo de Cela-.


Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
lamigueiro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 344
Rexistrado: 30 Out 2001, 09:00
Ubicación: Ferrol
Contactar:

Galaor Mosquera

Mensaxe por lamigueiro » 08 Out 2007, 15:55

Eu teño atopado tres individuos chamados Galaor Mosqueira a través de diferente bibliografía.

a) Galaor Mosqueira. Señor da Casa de Vilar de Paio Muñiz. Casado en primeiras nupcias con Ana Docampo.

Descendientes:

1.- Mencía López Mosquera, muller de Juan (Pérez) de Noboa, señor de la Casa de Noboa y Maceda. c/s.

Galaor Mosquera desposouse en segundas nupcias con Isabel de Castro. (Datos de Fray Felipe de la Gándara).


b) Galaor Mosqueira. 3º Fillo dos anteriores Mencía López e Juan de Noboa. (idem Fray Felipe).

c) Galaor Mosqueira, señor de la Casa de Taboada doc. año 1509, fillo de Lope de Taboada e Sancha Álvarez de Vaamonde. (Las encomiendas gallegas de la Orden Militar de San Juan de Jerusalén, Isidro García Tato, páx 297). Murguía le llama también Galaor Taboada de Lemos.


Saudos
Lamigueiro ©

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re

Mensaxe por serba » 11 Out 2007, 09:12

¿Hay alguna fecha -aproximada- para concretar el matrimonio de Galeor e Isabel?. Gracias.


Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

PEDRO PARDO DE CELA

Mensaxe por serba » 17 Out 2007, 09:54

En el citado libro del primer mensaje, ps: 57 y 58

... <<morreu con gran arrepentimento de seus pecados, é sinas de bo Christao; é o sepultaron junto a o Pulpito do Evangeo, é porta da Capela mor da Catedral, con grande autoridad. Degolaron juntamente co él a Pero de Miranda Saavedra e Castro seo fillo, é da su muger Dona Isabela de Castro, que era filla de Dona Beatriz yrma do Duque de Arjona; era moço virtuoso de edad de vinte é dous anos, foy a sua morte como de vm Martir, porque jamais se achou error, que fosse contra pesoa, mor, ne menor, se non por os pecados de seu padre, é quererlo defender como deveo, que o matavan; sepultarono junto á él, Deus aja mesericordia co a sua alma>>

La rapidez de la ejecución queda también perfectamente consignada: <<Matarono tan presto o Mariscal co seo fillo, seu justificaçon de causa, nen saber porque, temendose como era tan podrouso, é emparentado no Reino; e fora del, que o viessen quitar por armas... é nen sequera testamento lle deyxaron facer, é deo poder á sua moller o feces por él.>>

Hernando del Pulgar asegura que Pedro de Miranda y Pero Pardo de Cela, después de presos, <<daban grandes sumas de oro para la guerra de los moros, porque les salvasen las vidas>>; pero que los enviados reales <<no lo quisieron recibir>>.

La Relación prosigue dando cuenta de que Isabel de Castro, la esposa del Mariscal, quedó viuda con solo una hija. Se fue a Valladolid y se querelló del Juez que <<lle matara á seu marido, é fillo sen causa, nin escrito, é lle quitara muitos bes>>. Pidió saber por qué lo hizo, <<pide decrare porque o fezo>>, y, según esa misma fuente, andando el pleito, sacó sentencia <<en que decraran que morreu por cruel, é poderoso, en virtud do cal, ela pide seos bes, mandaron por traslado o Fisco do Rey, que fizo cuanto poudo, é non poudo probar nada, sacou ela tres sentencias en seo favor, á primera facenda que lle deron possession, foy o lugar do Carvallo do Galdo, en vouz, é nome de toudos mays bes>>.

En efecto, algo de verdad hay en todo ello; pues, de fecha 19/5/1484, conocemos una iniciativa que los REYES CATÓLICOS firmaron en Valladolid en que claramente consta que, por parte de Isabel de Castro, mujer de Pero Pardo de Cela, les fuera hecha relación que, después de la fin y muerte del mariscal, su marido, Fernando de Acuña tomó, secuestró y confiscó todos los bienes muebles y raices al dicho Mariscal pertenecientes, entre los cuales decía haberle tomado y confiscado el Puerto de Morales con el asiento y palacio de la Reguera de Ferrol, que le tenía obligados e hipotecados por cuantía de tres mil florines de oro que valían las arras y dote que ella trajera a su poder que un GALEOR MOSQUERA, su primer marido, le diera al tiempo que con él casara, y también otros bienes raices que algunas personas le habían dado y dotado por testamentos y donaciones.>>

Mi pregunta: Si Isabel "quedó viuda con solo una hija", es de suponer que D.ª Beatriz -la que casara con Pedro de Bolaño Rivadeneira- ya había fallecido. D.ª Constanza es mencionada en el libro en años posteriores -junto con su marido D. Galeor Osorio-, por eso lo digo.
¿Alguien sabe si el fallecimiento de Beatriz fue alrededor de 1483?.
Poblada soledad es hoy el mundo.

Lamas
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 147
Rexistrado: 29 Set 2005, 09:00

Re: PEDRO PARDO DE CELA

Mensaxe por Lamas » 18 Out 2007, 03:28

serba escribió:Mi pregunta: Si Isabel "quedó viuda con solo una hija", es de suponer que D.ª Beatriz -la que casara con Pedro de Bolaño Rivadeneira- ya había fallecido. D.ª Constanza es mencionada en el libro en años posteriores -junto con su marido D. Galeor Osorio-, por eso lo digo.
¿Alguien sabe si el fallecimiento de Beatriz fue alrededor de 1483?.
Pedro Pardo de Cela murió el 17 de diciembre de 1483.

Su hija, D.ª Constanza, ya casada con Fernán Ares de Saavedra, murió entre 1484 y 1485:

http://www.celtiberia.net/articulo.asp?id=1463

“Los reyes cambiaron al gobernador o virrey Acuña y en su lugar pusieron a Diego López de Haro, mas sutil y negociador, aunque tuvo que enfrentarse a la rebelión armada de la hija del mariscal y su marido Fernán Ares de Saavedra en el castillo de Vilaxoan, la cual supuso un cerco en toda regla de este castillo durante un año (1484-1485), y durante cuyo cerco murió doña Constanza, hija del mariscal. En cuanto a Fernan Ares Saavedra salvo su vida una vez rendido por la actuación de Diego de Andrade que colaboraba en el cerco pero que sin permiso del gobernador Haro lo quitó de las manos de la justicia real que quería ejecutarlo de inmediato. Posteriormente fue obligado a ir a la guerra de Granada, donde parece se comportó con bravura.”

D.ª Beatriz sobrevivió la muerte de su padre.

http://www.liceus.com/cgi-bin/ac/pu/Art ... 20Cela.pdf

“Tras la muerte del Mariscal el mencionado Gonzalo García presentó pleito contra sus sucesores, concretamente contra Beatriz de Castro, su hija ……….”

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

PEDRO PARDO DE CELA

Mensaxe por serba » 18 Out 2007, 08:35

Muchas gracias, Lamas. Con tu ayuda ya salgo de dudas.
Si tienes alguna referencia del hijo del Mariscal: Pedro de Miranda Saavedra e Castro, te agradezco la información; supongo que no habrá demasiada historia sobre él por haber fallecido tan joven.

Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Lamas
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 147
Rexistrado: 29 Set 2005, 09:00

Re: PEDRO PARDO DE CELA

Mensaxe por Lamas » 19 Out 2007, 00:42

serba escribió:En el citado libro del primer mensaje, ps: 57 y 58

... <<Degolaron juntamente co él a Pero de Miranda Saavedra e Castro seo fillo, é da su muger Dona Isabela de Castro, .........
serba escribió:Muchas gracias, Lamas. Con tu ayuda ya salgo de dudas.
Si tienes alguna referencia del hijo del Mariscal: Pedro de Miranda Saavedra e Castro, te agradezco la información; supongo que no habrá demasiada historia sobre él por haber fallecido tan joven.
Saludos
El texto que cita el libro es de unas de las tres versiones de la "Relazón da carta executoria" que existen. Esta versión se encontró en el pazo de los Taboy, concello de Outeiro de Rei, y se cree que fue escrita, cerca del año 1515, por un miembro de la familia Saavedra.

“...o sepultaron junto a o Pulpito do Evangeo, é porta da Capela mor da Catredal, con grande autoridad. Degolaron juntamente co él á Pero de Miranda Saavedraa é Castro seo fillo, é da sua muller Dona Isabela de Castro.”

Puede ser que el autor, después de 32 años desde que murió Pardo de Cela, estuvo equivocado con los nombres pues Pedro de Miranda era un vasallo leal y un pariente del Mariscal Pedro Pardo de Cela que fue degolado con el Mariscal.

En la Plaza de Mondoñedo en 1483, degolaron a Pedro de Miranda, al hijo de Pedro Miranda, al Mariscal Pedro Pardo de Cela, al hijo del Mariscal Pedro Pardo de Cela y a otros.

“Diego de Valera indica na mencionada crónica (Crónica de los Reyes Católicos) como o mariscal Pardo de Cela, o seu fillo, Pedro Miranda e un fillo seu, Garcia Rodríguez de Bordel e Bartolomé de Baamonde foron degolados”

http://www.busola.net/pdfs/1revistabusola1.pdf (Pagina 50)

Con tantas cabezas en la misma plaza en el mismo día, quizas el autor de esa versión de la ""Relazón da carta executoria" se confundió. :shock:

Quizás también, pueda ser una confusión de ortografía:

“………Degolaron juntamente co él á Pero de Miranda Saavedraa é Castro ( , ) seo fillo (el hijo de Pedro de Miranda) , é ( el hijo del Marical y) da sua muller Dona Isabela de Castro.”
Última edición por 2 o Lamas, editado 19 veces en total

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 19 Out 2007, 09:59

Sólo me falta el último capítulo del libro. Voy a mirar que más puedo añadir.


Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

TORRE O CASTILLO DE PARDO DE CELA

Mensaxe por serba » 13 Nov 2007, 08:56

TORRE O CASTILLO DE PARDO DE CELA. Concello de Alfoz, Lugo.

Imaxe
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

PARDO DE CELA

Mensaxe por serba » 07 Xan 2008, 10:16

Hola:

Quisiera pedir un favor por si alguien tiene el libro de D. Eduardo Lence Santar y Guitián: "El mariscal Pardo de Cela. La Santa Hermandad", publicado en Mondoñedo, en 1930.
Se trata de conseguir el contenido de las páginas 108 y 109, íntegras. Hace un par de años que intento comprar el libro pero no lo localizo en ninguna parte. Gracias.


Saludos

________________________________________________________________
Editado 6/3/2008=> Ya tengo el libro, no es necesaria la ayuda que os pedía.
Gracias.
Última edición por 1 o serba, editado 6 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

PEDRO PARDO DE CELA

Mensaxe por serba » 18 Xan 2008, 09:28

D. Juan Donapétry Iribarnegaray, publicó la lista de Privilegios, Cartas reales, etc., otorgadas a Viveiro, en el Tomo V del "Boletín de la Comisión Provincial de Monumentos Históricos y Artísticos de Lugo", las que hacen referencia directa al Mariscal son las siguientes, -páginas 242 y 243-:

54. Privilegio de D. Enrique IV, de 17 de mayo de 1466, expedido a favor del Mariscal Pedro Pardo de Cela, por el que se manda que los cuarenta mil maravedíes que éste percibía de acostamiento por veinte lanzas, los tenga, como juro de heredad, en las alcabalas de Grallal y Suegos, mil: en Landrove, dos mil, y en la marina de Vivero, cinco mil.


56. Privilegio de D. Enrique IV, fechado en Salamanca a 15 de enero de 1470, dado en virtud de queja formulada por la villa de Vivero, sobre los malos tratos, robos, quemas, prisiones, muertes y otros daños que le causaban el Conde de Lemos, el Arzobispo de Santiago, Fernán Pérez de Andrade, Pedro Pardo de Cela, Juan Flores y otros caballeros, sólo por ser de la corona real y haber hecho hermandad con otras ciudades, villas y lugares de su real patrimonio; por lo que el Rey manda contener a los referidos caballeros, protegiendo y amparando a la villa de Vivero.


57. Provisión de D. Enrique IV, del año 1470, para que Pedro Pardo de Cela ni otra persona alguna hagan casas fuertes en la villa de Vivero.


58. Privilegio de D. Enrique IV, del año 1470, ordenando a Pedro Pardo de Cela que no haga extorsión ni daño a los vecinos de la villa de Vivero.


61. Provisión de Doña Isabel la Católica, del año 1474, en la que anuncia el fallecimiento del Rey D. Enrique IV, para que se hagan las honras fúnebres, y dando poder a su criado Pedro de Baeza para tomar posesión de la villa de Vivero, asegurando de su parte nunca separar de su real corona a los que le den obediencia y prometan fidelidad; acompaña a la Provisión un testimonio de haberse proclamado Reina a Doña Isabel, prestando juramento de fidelidad el Mariscal Pedro Pardo de Cela, <<Justicia y Gobernador de la villa>>, el Concejo, los caballeros y demás personas, que la proclamaron como Reina y señora y al muy alto y poderoso Rey D. Fernando el Católico.


64. Privilegio de los Reyes Católicos, fechado en Segovia el 14 de septiembre de 1476, confirmando otro dado por D. Enrique IV, el 17 de marzo de 1466, a favor del Mariscal Pedro Pardo de Cela.


69. Carta de D. Fernando el Católico, dada en Madrid a 12 de septiembre de 1478, para que Pedro Pardo de Cela deje libres los lugares, cotos y tierras de Vivero que tenía entrados, tomados y ocupados, y en caso de no hacerlo, ordena al Corregidor de Vivero, Fernando Cerrón, que vaya a los dichos lugares y los tome, restituya y torne a la dicha villa.
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

GALAOR MOSQUEIRA

Mensaxe por serba » 07 Abr 2008, 15:42

Hola:

Volviendo a la primera pregunta que planteaba al abrir este hilo, acabo de leer algo sobre D. GALEOR MOSQUEIRA, aunque no sé si podría tratarse del mismo que busco, o incluso tener relación familiar, lo comento por si aparece algo sobre él más adelante. Recordemos que Galeor debía ser mayor, razón por la que D.ª Isabel debió quedar viuda de su primer matrimonio siendo muy joven.
<<En 5/7/1422 otorga D. Gil un documento de foro del cillero y lugar de Castromayor, en tierras de Costas de Montes, a favor de PEDRO LÓPEZ MOSQUEIRA, Alférez Mayor del Conde D. Fadrique, y de CONSTANZA RODRÍGUEZ, su esposa, y del hijo de ambos GALAOR MOSQUEIRA, en canon anual de cinco florines del reino de Aragón. Fue confirmado por el cabildo a 11 de agosto de 1422.>>
{{ "Episcopologio Mindoniense". D. Enrique Cal Pardo.
Cuadernos de Estudios Gallegos. Anexo XXVIII. Santiago de Compostela MMIII -Página 203- }}

Este D. Gil, se trata del obispo mindoniense D. Gil Soutelo, que era natural de Ourense y fue obispo de Mondoñedo: 1415 - 1426. Y el lugar del foro: Castromayor, es Castromaior (S. Xoán), en el Concello de Abadín -Terra Chá-, cercano a Mondoñedo.

¿No es curioso que precisamente la viuda del Mariscal D. Pedro Pardo de Cela, -D.ª Isabel de Castro- también viuda anteriormente de D. Galaor Mosquera pasara la última etapa de su vida en la Fortaleza de Castromaior, según la documentación de la que disponía D. Manuel Vázquez Seijas?
serba escribió:F. de Castromor. Castromaior (San Xoán), Abadín
En esta fortaleza pasó los últimos años de su vida la viuda del Mariscal D. Pedro Pardo de Cela.
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Galaor Mosqueira

Mensaxe por serba » 05 Xuñ 2008, 14:51

El referido documento del mensaje anterior -5/7/1422- fue confirmado pasadas unas semanas y recopilado en el 'Tumbo Pechado' de la Catedral de Mondoñedo:

<<1422, agosto, 11
"El cabildo mindoniense confirma la carta de foro por la que el obispo Gil Soutelo (1415-1426) aforó a PEDRO LÓPEZ MOSQUEIRA Alférez Mayor del Conde D. Fadrique, el cillero de Castromayor".
* [...] Pedro Lopes Mosqueyra alferez mayor do sennor conde don Fradique et Constança / Rodrigues sua muller et GALAOR MOSQUEYRA seu fillo deles ambos [...].>>
Veinte años más tarde, hay nuevas noticias de Galaor Mosqueira en dos documentos, ambos fechados en 1442, febrero, 16. Según los cuales dicho personaje era caballero, apareciendo el nombre de uno de sus escuderos: Roy Polo, c. c. María Marquesa, a los que el cabildo afora 'casas y heredades' de Grallal -en Covas (S. Xoán), Viveiro, Lugo- y en Celeiro (Santiago), -de Viveiro, Lugo-.
[María Marquesa había estado casada anteriormente con Juan de Ourol.]
* << [...] et damos a foro jur herdad para senpre a vos Roy Polo escudeiro de Galoor Mosqueyra [...] >>
{{Tumbos de la Catedral de Mondoñedo. "TUMBO PECHADO" -Transcripción íntegra de sus documentos. Tomos I y II-. D. Enrique Cal Pardo.
Servicio de Publicaciones de la Diputación Provincial de Lugo. 2006, pp: 351 y 355.}}


No estoy asegurando que se trate del mismo personaje que se casó con D.ª Isabel de Castro, estoy recopilando apuntes por si fuera el mismo. Si fuera él, sabríamos que D.ª Isabel aún no estaba viuda de su primer esposo el 16/2/1442.

PD: Por si alguien incurre en el mismo error que yo, el 'Tumbo Pechado' no es el mismo tumbo desaparecido del cual no se sabe si se perdió o dónde está, conocido por 'Tumbo de la Dignidad Episcopal', menos mal que lo aclara estupendamente D. Enrique Cal Pardo.
En la información del Tumbo Episcopal fue en la que se basaron varios historiadores.


Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaxe por serba » 30 Xuñ 2008, 14:41

serba escribió: {Archivo General de Simancas, Registro General del Sello, V-1484, fol. 83}
Acaban de enviarme por correo el documento. Os pido ayuda por si alguien tiene conocimientos paleográficos y se apunta como voluntari@ para traducirlo y publicarlo en Xenealoxía. Gracias.


Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaxe por serba » 30 Out 2008, 10:50

Hola:

En octubre del 2007 comenzaba este hilo comentando:
serba escribió:... En el libro "El Mariscal Pardo de Cela, a la luz de nueva documentación histórica". Publicado por Gráficas A. Santiago. Viveiro, Lugo, 1962-, de D. Francisco Mayán Fernández. En el capítulo 'FAMILIA Y BIENES DEL MARISCAL', ps: 29 y ss., especifica que la esposa de D. Pedro Pardo de Cela, el Mariscal, -D.ª Isabel de Castro- había enviudado de D. GALEOR MOSQUERA...
{Archivo General de Simancas, Registro General del Sello, V-1484, fol. 83}
He conseguido la transcripción paleográfica del documento referido del Archivo de Simancas, gracias a la intervención y orientación de D. José García Oro que me puso en contacto con D. Alexandre Veiga Rodríguez, Decano da Facultade de Humanidades de Lugo, a través del cual pude hacer la petición al profesor D. Gonzalo Francisco Fernández Suárez, que se ofreció de una forma amable y desinteresada a realizarlo; dando permiso para publicarlo.
Ante todo gracias a los tres por su amabilidad y ayuda, de modo excepcional al profesor D. Gonzalo.

Para los estudiosos de la vida del Mariscal D. Pedro Pardo de Cela: {Archivo General de Simancas, Registro General del Sello, V-1484, fol. 83}:


<<Don Fernando e Doña Ysabel etc. A vos Diego Lopes de Haro, nuestro justiçia mayor del reyno de Galisya, e a vos el doctor Sancho Garçia del Espinar, nuestro alcalde mayor del dicho reyno de Galisya. Salud e graçia. Sepades que por parte de Doña Ysabel de Castro, muger del mariscal Pedro Pardo de Çela, nos fue fecha relaçion que despues de la fyn e muerte del dicho mariscal, su marido, Don Ferrando de Acuña, nuestro justiçia mayor que se fue dese dicho reyno, tomo e secresto y confisco todos los bienes muebles e rayses al dicho mariscal pertenesçientes a cuesta de los quales diz que le tomo e confisco el su puerto de Morales con el asyento e palaçio de la Regusia de Ferrol que le avia obligados e ypotecados por quantya de tres mill florines de oro que valian las arras e dote qu´ella troxiera a su poder que Melgalaor Mosquera, su primero marido, ansi le diera al tiempo que con el casara e otros çiertos bienes rayses que algunas personas le avian dado e dotado asy por sus testamentos como por donaçiones que dellos le fisyeron. E que non enbargante que ant´el dicho Don Ferrando reclamarale non quisyese tomar nin confiscar los dichos sus bienes e gelos quisyese desenbargar, diz que non lo quiso façer en lo qual an resçebydo muy grand agravio e daño. Supliconos e pidionos por merçed çerca dello la mandasemos remediar con justiçia, mandandole desenbargar e desocupar los dichos sus bienes, asy por ella ser dueña, biuda e pobre como por se poder sostener y mantener, segund qu´esto y otras cosas mas largamente por esta su petyçion lo repuso. De lo qual por los del nuestro Consejo fue mandado // dar traslado al nuestro procurador fiscal el qual en nuestro nonbre presento otra petyçion en que dixo que lo pedido por parte de la dicha Doñ Ysabel no avia logar de derecho por quanto la dicha obligaçion e ypoteca no le estava ni fuera fecha en los dichos bienes, mas antes como suyos del dicho mariscal y por el tenidos e poseydos syn ninguna contradiçion el dicho Don Fernando fiso e pudo façer la dicha confiscaçion, quanto mas qu´el dicho mariscal en su vyda tobo ocupados e detenidos muchos bienes nuestros e del rey Don Anrrique, nuestro hermano que santa gloria aya, por lo qual hera obligado a aver de pagar otra mayor quantya de maravedis por rason de las dichas ocupaçiones y que non fueron los aplicados e confiscados para la nuestra camara por el dicho Don Ferrando. En los quales bienes, no obstante, qualquier ypoteca e prelaçion de bienes dotales nos deviamos de ser restituydos syn ningun obstaculo de lo en contrario alegado, e que paresçian los dichos bienes non ser obligados nin ypotecados a la dicha Doña Ysabel, segund dicho hera, por quanto sy la dicha tal ypoteca le fuera fecha al tiempo de secresto e confiscaçion qu´el dicho Don Ferrando le fiso el qual usara con ella de piedad e le restituyo çiertos bienes qu´ella provara ser suyos e que asy le restituyera estos y lo que delante del provara, mas sobr´ello callara porque conosçia que los dichos bienes no heran suyos e la sentençia y determinaçion por el dicho Don Ferrando sobr´ello fecha pasara y hera pasada en cosa jusgada. Por las quales rasones y por cada una dellas nos suplico que dando e pronunçiando la sentençia y determinaçion por el dicho Don Ferrando en nuestro favor dada, la mandasemos confirmar e confirmasemos syn enbargo de las rasones en contrario alegadas, pedidas e demandadas, asolviandole en nuestro nonbre de la ynistançia de nuestro juysio, condenando a la dicha Doña Ysabel en las costas derechas fechas. Contra lo qual asy por parte de la dicha Doña Ysabel como por el dicho nuestro procurador fiscal // fueron dichas e alegadas otras muchas rasones cada una en guarda de su derecho fasta que concluyeron e por los del nuestro Consejo fue concluso. E estando el negoçio en este estado, paresçio ante nos la dicha Doña Ysabel e nos suplico mandasemos ver el dicho negoçio y detemynar en el lo que de justiçia fuese. Lo qual por los del nuestro Consejo visto, fue acordado que pues lo susodicho hera en ese dicho nuestro reyno de Galisya cuyos poderes nuestros aveys para administrar justiçia, que vos deviamos cometer la dicha cabsa. E nos tovymoslo por bien. Porque vos mandamos que veades las dichas petyçiones que en el nuestro Consejo fueron presentadas sobre lo susodicho, asy por parte de la dicha Doña Ysabel como por el dicho nuestro procurador fiscal, las quales van señaladas de Juan Sanches de Çelirnos, nuestro escrivano de camara, e lo tomedes en el estado en que va y lo mas buenamente que ser pueda syn dar logar a dilaçiones de maliçia, salvo solamente la verdad sabyda, fagades e administredes çerca dello lo que de justiçia fallaredes, llamadas e oydas las partes con el nuestro procurador fiscal que alla teneys o para ello diputaredes. E mandamos a las dichas partes e a otras qualesquier personas que para ello devan ser llamadas que vengan e parescan ante vos a vuestros llamamientos e enplasamientos al plaso e so las penas que les vos pusyeredes o mandaredes poner de nuestra parte, las quales nos por la presente les ponemos e avemos por puestas, para lo qual sy nesçesario es vos damos poder conplido por esta nuestra carta con todas sus ynçidençias e dependençias, emergençias e anexidades y conexidades. E non fagades ende al.

Dada en la noble villa de Valladolid, a dies e nueve dias del mes de mayo, año del Nasçimiento del Nuestro Salvador Ihesuchristo de mill y quatroçientos e ochenta e quatro años.

El almirante Don Alonso Enriques, Almirante de Castilla, por virtud de los poderes que del Rey e de la Reyna, nuestros señores, tyene, la mando dar.

Yo Juan Sanches de Çelirnos, escrivano de camara // de los dichos señores Rey e Reyna, la fize escrivir con acuerdo de los del Consejo de sus Altezas.

Garsias licenciatus. Gundisalvus doctor. Alfonsus doctor.
>>
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaxe por serba » 24 Abr 2009, 15:45

Hola:

Repasando unos apuntes de los linajes de Saavedra y Aguiar, he releído una nota que ni recordaba haber apuntado sobre D. Galaor Mosquera, resumiendo notas anteriores para que no perdamos el hilo:
<<En 5/7/1422 otorga D. Gil un documento de foro del cillero y lugar de Castromayor, en tierras de Costas de Montes, a favor de PEDRO LÓPEZ MOSQUEIRA, Alférez Mayor del Conde D. Fadrique, y de CONSTANZA RODRÍGUEZ, su esposa, y del hijo de ambos GALAOR MOSQUEIRA, en canon anual de cinco florines del reino de Aragón. Fue confirmado por el cabildo a 11 de agosto de 1422.>>
...
El referido documento del mensaje anterior -5/7/1422- fue confirmado pasadas unas semanas y recopilado en el 'Tumbo Pechado' de la Catedral de Mondoñedo:

<<1422, agosto, 11
"El cabildo mindoniense confirma la carta de foro por la que el obispo Gil Soutelo (1415-1426) aforó a PEDRO LÓPEZ MOSQUEIRA Alférez Mayor del Conde D. Fadrique, el cillero de Castromayor".
Cita:
* [...] Pedro Lopes Mosqueyra alferez mayor do sennor conde don Fradique et Constança / Rodrigues sua muller et GALAOR MOSQUEYRA seu fillo deles ambos [...].>>
...
Veinte años más tarde, hay nuevas noticias de Galaor Mosqueira en dos documentos, ambos fechados en 1442, febrero, 16. Según los cuales dicho personaje era caballero, apareciendo el nombre de uno de sus escuderos: Roy Polo, c. c. María Marquesa, a los que el cabildo afora 'casas y heredades' de Grallal -en Covas (S. Xoán), Viveiro, Lugo- y en Celeiro (Santiago), -de Viveiro, Lugo-.
[María Marquesa había estado casada anteriormente con Juan de Ourol.]

Cita:
* << [...] et damos a foro jur herdad para senpre a vos Roy Polo escudeiro de Galoor Mosqueyra [...] >>
...


Y cierro el resumen con el sorprendente apunte reencontrado, sobre el "supuesto" primer esposo de D.ª Isabel de Castro -esposa del Mariscal D. Pedro Pardo de Cela-, D. Galaor Mosquera, cuyo personaje aparece citado en un documento del año 1435, ocupando el cargo de Comendero del Obispado de Mondoñedo.


<<... et outorgado ao dito Afonso Peres de Viveyro et aos ditos seus procuradores, para el et en seu nomen; que foy feyto et outorgado todo esto enno dito lugar do Cabildo, trese dias do mes de abril, anno do naçesmento de nuestro Sennor (Jesucristo) de mill et quatroçientos treynta et çinco annos. Testigos que a todo esto foron presentes, para elo espeçialmente chamados et rogados: Lopo Ares et Ares Ferrandes, Raçoeyros enna dita Iglesia de Mondonnedo, et Iohan Gonçalves et Afonso Eanes, Capelan do dito Sennor Obispo, clerigo do Coro da dita Iglesia, et GALOOR MOSQUEYRA, COMENDEYRO DE MONDONNEDO, et Afonso de Parrega et Afonso Ferrandes, porteyro do dito Cabildo, et outros...>> -p. 281-


Documento N.º 152 -texto completo p. 262 a 285-. "Colección Diplomática Medieval do Arquivo da Catedral de Mondoñedo", D. Enrique Cal Pardo. -Consello da Cultura Galega, 1999-

<<152: Madrid, 6/7/1435
Traslado notarial, realizado en Sevilla en 1468, dunha carta do rei Xoán II pola que lles concede ó bispo de Mondoñedo, D. Pedro Enríquez de Castro, e ó deán e Cabido 5000 marabedís de "juro" perpetuo sobre as alcabalas da cidade de Vilamaior-Mondoñedo, que o mencionado prelado conseguira, en virtude de troco, de ALONSO PÉREZ DE VIVERO. Na carta real inclúense os seguintes documentos: 1) Albará do mesmo monarca, de 1434, autorizando ó expresado ALONSO PÉREZ, o seu notario, para cambiar 5000 marabedís de "juro", que lle outorgara este rei, co expresado bispo de Mondoñedo. 2) Poder outorgado, en 1434, polo referido ALONSO PÉREZ DE VIVERO para a permuta proxectada co bispo de Mondoñedo. 3) Permuta entre entre o mencionado bispo D. Pedro e o deán e Cabido, dunha parte, e os procuradores do repetido ALONSO PÉREZ, da outra, en virtude da cal os primeiros danlles ós segundos a xurisdicción das parroquias de Galdo, Xuances, S. Román e Sto. Estevo do Vale (O Vicedo), Negradas e Ribeiras do Sor, e os segundos entréganlle ós primeiros os aludidos 5000 marabedís de "juro" perpetuo. A súa data: 13 de abril de 1435.>>
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: TORRE O CASTILLO DE PARDO DE CELA

Mensaxe por serba » 29 Mai 2009, 16:05

serba escribió:TORRE O CASTILLO DE PARDO DE CELA. Concello de Alfoz, Lugo.

Imaxe
En realidad, son los restos del primitivo castillo, del que solo quedó la torre de homenaje que sufrió varias reformas en siglos sucesivos, una de ellas para abrir ventanales.
Poblada soledad es hoy el mundo.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 405
Rexistrado: 02 Out 2007, 16:47

Mensaxe por CRUZ » 12 Xuñ 2009, 12:48

Hola , sobre GALAOR MOSQUERA , 1º marido de ISABEL DE CASTRO , he encontrado referencias en :

" Crónica del Halconero " de P. Carrillo de Huete , donde dice que Galaor era vasallo de Juan II aprox. 1439

En el relato de " La Colección de las crónicas y memrias de los Reyes de Castilla " en el Paso honroso y hecho de armas Suero de Quiñones celebrado en 1434 , se nombra a uno de los contendientes GALAOR MOSQUERAque corrió 4 y rompió 3 .

Puede que sea este GALAOR hijo de Pedro López Mosquera y Constanza Vázquez , y posible marido de ISABEL.

-Sobre el otro GALAOR MOSQUERA , que fue alcalde del Castelo Ramiro desde 1473 a 1476 y luego Regidor y merino de Allariz , es Sr. de la casa de Villar de Payo Muñiz ( descendiente de Alonso Vázquez Mosquera Villar ) que casó con ANA DOCAMPO BAAMONDE , cuyos hijos :

1 ANTONIO MOSQUERA VILLAR , caso con LEONOR PIMENTEL
2 MENCIA LOPEZ MOSQUERA , caso con JUAN PEREZ DE NOBOA ,casa de Maceda , hijo de Leonor de Noboa y Ambía y su 2º marido Fernando Enriquez. ( un hijo de este matrimono de Mencia , también se llama Galaor Mosquera en honor a su abuelo )

.- Hay una hija de Pedro López Mosquera y Costanza Rodriguez , llamada VIOLANTE MOSQUERA , casada con Alfonso Vazquez en 1450 .¿ Sí se pudiera encontrar alguna relación con Galaor o Isabel ?


SALUDOS

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaxe por serba » 12 Xuñ 2009, 16:12

Hola:

El primero que mencionas puede ser al que me estoy refiriendo en mensajes anteriores, pero el 2.º de 1473, no.
El Obispo de Mondoñedo, D. Gil Soutelo, era de Ourense, donde había sido Deán, debía tener alguna relación o amistad con D. Pedro López Mosquera, motivo por el que pudo otorgarle el foro ya citado.
Si encontrara alguna posible relación ya te lo comento...

D.ª Isabel de Castro estuvo casada, sucesivamente, con dos señores que llevaron la encomienda de la Iglesia y Obispado de Mondoñedo. Sobre su primer marido, resulta muy significativo e importante saber que era comendero -o encomendero- en el año 1435, pues a partir de esa fecha, de momento no he encontrado nada más sobre él. Siendo su 2.º marido el nuevo comendero mindoniense, sin duda ejerciendo gran peso en la elección de tal cargo por propia decisión y recomendación por parte del padre de ella, que buscó en sus dos sucesivos yernos un puesto relevante. Ciertamente que el Mariscal no se quedaba atrás, porque cobraba a lo largo y ancho de todo el Obispado de Mondoñedo cuantiosísimas cifras en metálico y por juros de heredad que le fueron concedidos, etc., además de las muchísimas propiedades que tenía: tierras, fortalezas, etc., quedando ya obsoleto el incorrecto análisis que algunos hicieron del comentario hecho en su día por D. Vasco de Aponte -que él seguramente interpretó bien, pero lo entendieron mal-, cuando especifica más o menos "que comía todo el obispado", palabra mal interpretada por muchos y tan debatida estos últimos años, según han demostrado estudios más recientes, comería lo que fuese, pero con lo que ya tenía era mucho más que suficiente : ) por no recordar los bienes añadidos al contraer matrimonio...
Tengo dos listas que añadiré cuando pueda, en las que se especifican las cuantías de todas las parroquias en las que obtenía anualmente beneficios, que demuestran lo anterior, publicadas por el Sr. Mayán, el Sr. Lence Santar, etc.
Tanto el padre de Galaor Mosquera como el padre del Mariscal, eran personajes muy poderosos.
Bueno, ya perdía el hilo sin querer... Un hermano del Obispo D. Gil de Soutelo, llamado D. Nuño González Soutelo, aparece nombrado por "comendeiro" del Obispado de Mondoñedo, fijo durante los años 1425 a 1427 -está documentado-, y con cierta probabilidad: durante los años que D. Gil estuvo de obispo en Mondoñedo -desde 1415 hasta que falleció el 25/6/1426-, no fue su mandato de los agradables, porque tuvo que enfrentarse a multitud de problemas, desde una preocupante y significativa despoblación de Mondoñedo -por aquel entonces llamado "Vilamaior"-, debido a los elevados impuestos muchos vecinos se fueron a tierras del Abad de Lourenzá, además ocurrieron los gravísimos incendios en Mondoñedo, Viveiro y Ribadeo, que motivaron gran pobreza en los vecinos, los problemas con los nombramientos de ciertos cargos en Viveiro, etc... Fue uno de los mejores colaboradores de D. Gil, su escudero personal, Juan de Magariños.
Es decir, que D. Nuño siguió siendo, como mínimo comendero hasta 1427, ya fallecido su hermano. Por la cronología próxima, es probable que su sucesor inmediato como Comendero de Mondoñedo, fuese Galaor Mosquera, hay un corto período de intervalo de ocho años solamente, aunque también pudo haber una vacante en ese cargo.

Fue el siguiente Obispo de Mondoñedo, el famoso D. Pedro Enríquez de Castro, hijo de D. Enrique -hermano del Duque de Arjona y Conde de Trastámara: D. Fadrique- y nieto de D. Pedro Enríquez de Castro, Condestable de Castilla -también Conde de Trastámara- que ya había llevado la Encomienda del Obispado de Mondoñedo en el año 1392, sucediendo en tal cargo a D. Lopo Díaz de Aguiar que fuera comendero hasta ese año. Con más de un siglo de anterioridad otro Aguiar había sido comendero de Mondoñedo: D. Fernando Rodríguez de Aguiar, como ya he comentado en otro apartado del foro, está documentado que tenía ese cargo en el año 1278.

Y volviendo al tema del principio, ¿y si Galaor Mosquera se hubiese casado además de D.ª Isabel de Castro en anteriores nupcias?. Habrá que buscar en la Historia de Ourense, a ver si aparece algo.
Si puedes consultar los índices de los tomos del Boletín, echa un vistazo a ver si hay algún artículo sobre él o su padre para pedir las fotocopias.

Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 405
Rexistrado: 02 Out 2007, 16:47

Mensaxe por CRUZ » 12 Xuñ 2009, 19:07

serba,

PEDRO LÓPEZ MOSQUERA ( alferez del conde don fadrique )está relacionado alrededor de 1419 con la muerte del obispo de Orense Fco. Alonso , al que tiraron al rio Míño en el pozo de Maimón , compañero de "fechorías" con Gomes/García Díaz de Cadórniga contra el Obispo.
Se le otorgó en fuero el lugar de Castromayor en 1422.


Sobre el GIL SOUTELO , tengo leido que dejó heredero a Nuño Glez SOTELO o sobre donación a este último.

¿posible relación de Nuño y Gil con los SOTELO Y LOSADA?

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 19 Out 2011, 15:56

Hola:

Como el motivo de añadir el enlace es doble, lo añado aquí. Casi lo hubiera añadido en el apartado de Heráldica, pero además de la publicación del escudo, también hay un interesante trabajo y análisis de D. Carlos Andrés González Paz: "El Mariscal Pedro Pardo de Cela y la Iglesia de Mondoñedo: mitos y realidades", publicado en la Revista Rudesindus, Nº 1, 2007

Quien tenga interés, puede consultarlo desde el menú superior http://www.mondonedoferrol.org en Publicaciones, entrar en el desplegable=> Rudesindus, es un pdf. El artículo está en las páginas 135-149. La fotografía del posible escudo: Casa dos Mariñaos, O Castro de Ouro, Alfoz - Lugo- está en la p. 145

Como ignoraba que existía ese escudo, cuando fui a Alfoz no saqué la foto, ¡mecachis! ... quedará entonces pendiente para otra visita. LAVANDAL, si te acercas por allá, avisa, así me ahorro el viaje : )

Y ahora viene la pregunta, ¿esa casa fue también conocida por algún otro nombre?

Saúdos
Última edición por 1 o serba, editado 20 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
LAVANDAL
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 251
Rexistrado: 04 Xul 2005, 09:00
Ubicación: Cervo

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por LAVANDAL » 19 Out 2011, 23:54

Ola, serba:

Interesantes publicacións na páxina que mencionas. Quizais esta fin de semana pase polo Castrodouro.


Saúdos.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 20 Out 2011, 09:07

¡Estupendo!

Supongo que habrás visto también la interesantísima información de los Pardo de Cervo, etc., etc. Por si te interesa, hay un libro publicado el año pasado, de Xulio Pardo de Neyra: "Literatura Pardozeliana".

Te comento que al fin conseguí el libro "Heráldica vivariense", y las fotocopias del estudio de los Cabarcos, de Burela -el libro está agotado-. Cuando tenga tiempo ya añadiré algún comentario.

En el siguiente enlace está el escudo de Pedro Pardo de Cela y su esposa, junto con la Mariscala -nombre de la cadena-, guardado actualmente en el Museo Provincial de Lugo, donde antiguamente estaba ubicado el claustro del Monasterio de San Francisco. http://www.panoramio.com/photo/14145079


Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
LAVANDAL
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 251
Rexistrado: 04 Xul 2005, 09:00
Ubicación: Cervo

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por LAVANDAL » 21 Out 2011, 00:19

Grazas, serba:

Si, xa vin a historia dos Pardo de Cervo. Teño que lela con máis calma. Coñezo a publicación de Xulio Pardo de Neyra, mais aínda non me fixen con el.

Agardo con impaciencia esa información sobre os Cabarcos. Esculcando entre os diversos estudos que aparecen colgados na páxina que nos regalastes, cada vez estou máis convencido de que en Rueta existiu unha casa-torre desas.


Un saúdo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 29 Feb 2012, 20:15

Hola, LAVANDAL:

¿Ya lo leiste o aún no?

Además de explicar multitud de detalles que hasta ahora ignoraba sobre los antepasados del Mariscal y familiares, tanto contemporáneos como posteriores, he conseguido aclarar el lío de los Cabarcos -¡qué sencillo era! y cuánto he rebuscado en una explicación que ahora veo tan sencilla :D - ... a quiénes pertenecieron un gran número de escudos de Viveiro y muchos otros esparcidos por A Mariña Lucense; además de unir gracias al autor los antecesores de alguna familia posterior que tengo a grandes rasgos algo documentada, pero no conocía la conexión antigua, etc. -Todo en uno, ¡qué chollo!-


Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
LAVANDAL
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 251
Rexistrado: 04 Xul 2005, 09:00
Ubicación: Cervo

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por LAVANDAL » 29 Feb 2012, 20:33

Pois aínda non. Non teño moito tempo para adicar a lecturas que me gusta facer con calma. Despois do que contas, aínda me apetece máis.


Grazas e un saúdo.

Avatar de Usuario
Edmundo
Mozo
Mozo
Mensaxes: 34
Rexistrado: 11 Xuñ 2004, 09:00
Contactar:

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Edmundo » 01 Mar 2012, 20:47

Hola,

Tengo bastante interes en los antepasados del Mariscal y su familia, donde sale todo esto? en el libro de Xulio Pardo de Neyra? Parece que esta agotado? alguna forma de conseguirlo?
Con respecto a los Cabarcos, alguno de ellos es el que caso con Maria de Osorio biznieta del Mariscal y señora de Samarugo??

Gracias!

Edmundo.
serba escribió:Hola, LAVANDAL:

¿Ya lo leiste o aún no?

Además de explicar multitud de detalles que hasta ahora ignoraba sobre los antepasados del Mariscal y familiares, tanto contemporáneos como posteriores, he conseguido aclarar el lío de los Cabarcos -¡qué sencillo era! y cuánto he rebuscado en una explicación que ahora veo tan sencilla :D - ... a quiénes pertenecieron un gran número de escudos de Viveiro y muchos otros esparcidos por A Mariña Lucense; además de unir gracias al autor los antecesores de alguna familia posterior que tengo a grandes rasgos algo documentada, pero no conocía la conexión antigua, etc. -Todo en uno, ¡qué chollo!-


Saúdos
 

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 02 Mar 2012, 08:24

Hola, Edmundo:

Sí, se trata del libro de Xulio Pardo de Neyra:
"Literatura Pardozeliana". Brandanismo e sebastianismo nunha nación a liberar: o mito e o cronotopo do marechal na literatura galega. NigraTrea, 2010.
Por internet aún se puede conseguir http://www.iberlibro.com/servlet/Search ... &x=65&y=11 aunque solamente tienen 2 disponibles en esa página, pero mira en otras por si acaso; sino puedes pedirlo en tu biblioteca por préstamo interbibliotecario.

Referente al Cabarcos por el que preguntas, mira en el hilo "Cabarcos", viewtopic.php?f=2&t=5164
D. Pedro Pardo de Cabarcos se casó con una descendiente de la Casa de Samarugo: Dª María Osorio de Aguiar, así documentada por Crespo del Pozo.
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Edmundo
Mozo
Mozo
Mensaxes: 34
Rexistrado: 11 Xuñ 2004, 09:00
Contactar:

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Edmundo » 02 Mar 2012, 16:33

Hola Serba,

Si, ya habia leido el hilo "Cabarcos". Y cuando comentaste en este hilo que habias conseguido aclarar el lío de los Cabarcos me preguntaba si tenias respuesta a la pregunta que dejaste abierta en el otro hilo:
¿hay dos PEDRO PARDO (DE AGUIAR DE CABARCOS) que se casan con una MARÍA OSORIO DE AGUIAR de Samarugo o es el mismo?

transcibo del otro foro:
* 1571
Pedro Maseda de Aguiar, junto con Pedro Pardo de Aguiar -Señor de Samarugo-, aforaron A Ferrería de Pesqueiras, en Santa Cruz do Valadouro -O Valadouro, Lugo- <<con las casas, torre, molino, huertas, árboles, etc...>>
-D. Pegerto Saavedra, o. c., p. 328-
Fernando, ¿el anterior PEDRO PARDO DE AGUIAR, es el también llamado PEDRO PARDO DE CABARCOS que se casó con MARÍA OSORIO DE AGUIAR -de Samarugo-. En tal caso, pasó a ser Señor de Samarugo tras casarse con esta señora de la Casa de Samarugo.

Gracias y un saludo!!

Edmundo.
 

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 29 Xul 2012, 16:50

Hola:

En otro apartado del foro había añadido lo siguiente viewtopic.php?f=4&t=7300 Copio ahora solamente lo relacionado con el Mariscal:
serba escribió:
"Asociación cultural A Pomba do Arco organiza as XVII Xornadas de historia local do Concello de Foz"

XVII XORNADAS DE HISTORIA LOCAL DO CONCELLO DE FOZ.

[...]

Mércores 1 agosto.

Xosé Carlos Breixo Rodríguez. A orixe familiar do mariscal Pardo de Cela.

Xosé Carlos é un dos xenealoxistas máis destacados da Mariña do Ortegal aínda que os seus traballos recollan apelidos de todo o norte Galego. Autor de varios libros como Historia de Ortigueira, colabora con varias publicacións como son Estudios Mindonienses, Cátedra en a revista Eume entre outras, tamén podemos velos eu traballo nos blogs Xenealoxías do Ortegal, Amicus ou mundohistoria.

Na conferencia vai facer un repaso historiográfico dos Aguiar, dos Pardo, dos Montenegro e dos Bolaño e as súas relacións ca Mariña entre os séculos XIII e XV. Demostrará que o corpo do Mariscal non descansa na catedral de Mondoñedo senón que foi trasladado ao mosteiro franciscano de Viveiro onde estaba soterrado seu bisavó. Fará un percorrido polos parentes do mariscal, das posesións territoriais deste así como da traizón dos Ribadeneira.
http://www.cronica3.com/2012/07/asociac ... lo-de-foz/
Publica hoy La Voz de Galicia en la portada el siguiente texto, junto con la fotografía de Pepa Losada, de la fortaleza...

<<
¿Dónde están los restos del mariscal Pardo de Cela?

E.M. | Una nueva tesis del historiador Xosé C. Breixo sostiene que se encuentran en el convento franciscano de Viveiro y no en Mondoñedo>>
Pedro Pardo de Cela.PNG
Pedro Pardo de Cela.PNG (108.81 KiB) Visto 27608 veces
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
kruzul
Administrador
Administrador
Mensaxes: 2237
Rexistrado: 05 Out 2001, 09:00
Ubicación: El Escorial - Madrid
Contactar:

Pardo de Cela foi soterrado en Viveiro

Mensaxe por kruzul » 30 Xul 2012, 03:29

Moi ben Serba, poño aquí un artigo de Olalla Rodil sobor do mesmo asunto:
Após séculos de afirmacións máis literarias que históricas, o historiador Xosé Carlos Breixo, asegura que unha das “personaxes máis interesantes” da Galiza medieval, como el mesmo define, non está soterrado na Catedral de Mondoñedo –como aseguraba a literatura decimonónica, senón que os seus restos se atopan en Viveiro, de acordo co testamento do propio mariscal e dos seus herdeiros.
Pardo de Cela foi soterrado en Viveiro => http://www.sermosgaliza.com/artigo/memo ... 03843.html

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 30 Xul 2012, 06:57

Buenos días:

Aprovecho para comentar que hay un estupendo vídeo sobre el tema, es de hace cuatro años.
Escuchamos la voz de Monseñor D. Enrique Cal Pardo...

"O túmulo de Pardo de Cela"
Subido por seiquenosfigestes el 16/12/2008



Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Lamas
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 147
Rexistrado: 29 Set 2005, 09:00

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Lamas » 30 Xul 2012, 19:34

serba escribió:
"Asociación cultural A Pomba do Arco organiza as XVII Xornadas de historia local do Concello de Foz"

XVII XORNADAS DE HISTORIA LOCAL DO CONCELLO DE FOZ.

Mércores 1 agosto.

Xosé Carlos Breixo Rodríguez. A orixe familiar do mariscal Pardo de Cela.

Xosé Carlos é un dos xenealoxistas máis destacados da Mariña do Ortegal aínda que os seus traballos recollan apelidos de todo o norte Galego. Autor de varios libros .......
Con el paso del tiempo, se descubren nuevos datos históricos y se pierden otros. Por accidente y por desgracia, todos los datos del foro de Internet Xenealogías do Ortegal se han borrado.

En ese foro, empecé un hilo de un tema que quisiera resucitar aquí para ver si hay nuevo datos históricos sobre el tema. Aunque el hilo se ha perdido, guardé mi primera escritura. (Abajo)

La pregunta histórica de ese hilo fue, "¿Quienes fueron los verdaderos suegros del mariscal Pedro Pardo de Cela?"

La respuesta no es necesariamente "los condes de Lemos".

==========================================================


Los suegros del mariscal Pedro Pardo de Cela

¿Quienes fueron los suegros del mariscal Pedro Pardo de Cela?

La respuesta debe de ser facil. Todos hemos leido que los suegros del mariscal Pedro Pardo de Cela eran Pedro Alvarez Osorio y Beatriz Enríquez de Castro, los condes de Lemos.

¿Pero, es verdad?

Hace unos días, colgué en el foro, en el hilo del linaje de los Bolaños, excerptos del testamento de 1599 de D. Alonso Lopez Navia y Bolaño, el señor de la casa de Lienes ( La transcripción de este testamento se encuentra en “Datos para la historia del Concejo de Navia” por Luis de Navia-Osorio y Castropol):

“….. El licenciado Alvarez Perez de Navia y Ribadeneira, mi padre, fué hijo legitimo de Alonzo Lopez Navia y Aguiar y de Dña. Isabel de Castro, la que era hija de Pedro de Bolaño, Señor de la Fortaleza de Ceares, en Galicia , y de Doña Beatriz de Castro , la que era hija del Mariscal Pedro Pardo y así, abuelo de mi abuela y esto pongo porque se sepa el nombre del Mariscal y que su mujer era de los de Castro y se decía Doña Isabel, hija del Señor de Castro-Verde de Galicia y asi vengo de Pedro Pardo, mariscal, y no de Don Fernando Nuñez su hermano, Señor que fue de la casa de los Pardos, ni de su mujer. ……. ”

Respondió nuestro amigo, Fernando Dopico Blanco:

“- Por último, chama poderosamente a atención que Alonso López de Navia especificara que dona Isabel, muller do mariscal Pardo de Cela, era filla do Señor de Castroverde; cando nas xenealoxías vense dicindo habitualmente que era filla do Condes de Lemos ... Un tema para examinar máis detidamente ...”

El hecho que la esposa del mariscal Pardo de Cela fue la hija de los condes de Lemos estaba tan establecido en mi mente que traté de defender la filiación:

El título de “Señor de Castroverde” fue un titulo ligado con las tenencias de los Castros. No pudiran Beatriz Enríquez de Castro y su esposo, Pedro Alvarez Osorio, los condes de Lemos, también haber sido los “Señores de Castroverde?

No.

Fernando Dopico Blanco respondió:
“O Señorío de Castroverde si foi hereditario durante a meirande parte do século XV, dende o ano 1418 en que don Fadrique, Duque de Arjona, fixo doazón ó seu tío don Afonso de Castro dos lugares e fortalezas de Castroverde e Luaces, coas súas xurisdicións, etc. No ano seguinte, 1419, o rei Juan II confírmalle a don Afonso de Castro a doazón dos citados lugares e xurisdicións que lle fixera o duque. A partir de aí, o Señorío de Castroverde e Luaces permanece en mans dos descendentes de Afonso de Castro e a súa muller dona María de Guzman ...”


Efectivamente, en la obra “Los Señores de Galicia. Tenentes y Condes de Lemos en la Edad Media” de Eduardo Pardo de Guevara e Valdés, Tomo II, los documentos numeros 35, 36 y 37 comprueban la donación del señorio de Castroverde el 25 de enero de 1418. Por tanto, Beatriz de Castro y su esposo, Pedro Alvarez Osorio, los condes de Lemos, nunca fueron “Señores de Castroverde”.

D. Alonso Lopez Navia y Bolaño pudiera haber estado confundido o equivocado que su tatarabuela, D.ª Isabel de Castro, esposa del mariscal Pardo de Cela, la llamaban “hija del Señor de Castro-Verde de Galicia”. Por tanto, empeze a buscar la documentación que D.ª Isabel era la hija de los condes de Lemos.

En ninguna de las dos obras de Eduardo Pardo de Guevara e Valdés, en “Los Señores de Galicia. Tenentes y Condes de Lemos en la Edad Media” o en “El mariscal Pedro Pardo de Cela y la Galicia de fines del siglo XV” he podido encontrar la prueba que D.ª Isabel de Castro era la hija de los condes de Lemos. Las dos obras declaran que los condes de Lemos eran los padres de D.ª Isabel y que D.ª Isabel era la esposa del mariscal Pedro Pardo de Cela pero no veo donde se cita un documento que comprueba la filiación de D.ª Isabel.

Se comprueba que D.ª Isabel, la esposa del mariscal, fue viuda de “Melgalaor Mosquera, su primero marido” en un document de 1484 (“Los Señores de Galicia. Tenentes y Condes de Lemos en la Edad Media” de Eduardo Pardo de Guevara e Valdés, Tomo II, documento numero 232) cuya transcripción el listero Serba colgó en Xenealoxía.org (transcripción en mi proximo mensaje). En ese documento de pleito contra la secuestra de sus bienes después de la muerte del mariscal, Da. Isabel se identifica como la esposa del mariscal pero no cita sus padres.

Esto es en gran contraste con el documento de 1453 de Beatriz Enríquez de Castro para que le sean devueltas las tierras que heredó su hermano, D. Fadrique, duque de Arjona:

Los Señores de Galicia. Tenentes y Condes de Lemos en la Edad Media” de Eduardo Pardo de Guevara e Valdés, Tomo II, documento numero 138:

“ Muy alto e muy poderoso Prinçipe, Rey y Señor. Vuestra omillde servidora e pariente , doña Beatriz, fija legítima del condestable don Pedro e de doña Ysabel de Castro, su muger, hermana legítima que soy de don Fadrique, duque Arjona, muger de Pedro Alvarez Osorio, cuya es Cabrerae Ribera ……”

Doña Beatriz Enríquez de Castro empieza su documento citando que ella es parienta (relativamente cercana por los Enriquez) del Rey. Si D.ª Isabel, la esposa del mariscal Pardo de Cela, era, verdaderamente, la hija de los condes de Lemos, no hubiera sido lógico que ella también hubiera citado su filiación y el hecho de ser parienta relativamente cercana de la Reina Isabel?

Antes de empezar con teorías de la verdadera filiación de D.ª Isabel de Castro, la esposa del mariscal Pedro Pardo de Cela, pregunto:

En qué documento se basan las varias fuente para decir que D.ª Isabel de Castro, la esposa del mariscal Pedro Pardo de Cela, era la hija de D.ª Beatriz Enríquez de Castro y D. Pedro Alvarez Osorio, los condes de Lemos?

Saludos,
Fernando Lamas

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 01 Ago 2012, 13:24

Hola:

¡Cuánto tiempo, Lamas! :D

Me alegra leerte, como siempre. Es muy interesante lo que has comentado, pero no tengo respuesta.

Siguiendo con el tema anterior, hoy han publicado en la portada de La Voz de Galicia, en la edición de A Mariña, lo siguiente.
Portada de La Voz de Galicia, edición digital, A Mariña.  Publicado el miércoles, 1 de agosto de 2012.PNG
Portada de La Voz de Galicia, edición digital, A Mariña. Publicado el miércoles, 1 de agosto de 2012.PNG (42.07 KiB) Visto 27519 veces
Me pregunto si ya ha sido publicado el testamento del Mariscal, o todavía sigue inédito. Si alguien conoce alguna publicación, le agradezco la ayuda.

Desconozco en qué documentación concreta se basaron los que afirmaron que el Mariscal había sido enterrado en la Catedral de Mondoñedo, aunque también pudieron haber sido trasladados posteriormente sus restos a Viveiro, cumpliendo su petición.
Como no podré acudir hoy a Foz a la exposición de Xosé Carlos Breixo, ya he pedido con antelación una copia del vídeo. Cuando lo reciba haré algún comentario...
Mércores 1 agosto.

Xosé Carlos Breixo Rodríguez. A orixe familiar do mariscal Pardo de Cela.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Celebración do Día do Mariscal en Alfoz

Mensaxe por serba » 06 Ago 2012, 23:09

"A asociación O Mundo de Galea promove a celebración do Día do Mariscal en Alfoz"


O vindeiro día 18 celébrase o Día do Mariscal, efeméride que, promovida pola Asociación O Mundo de Galea, chega á súa X Edición. Acaso única do seu xénero en Galicia, a solemnidade e brillantez dos actos marcan cada ano un fito nas celebracións socio-culturais do noso contorno. O feito mais lucido é sen dúbida o cerimonial de investidura de Donas de Sabela de Castro e Cabaleiros do Mariscal, galardóns que recaen en persoas que pola súa prominencia social, intelectual, ou empresarial (nunca política) dan prestixio e nome á nosa bisbarra. Actualmente son medio cento as persoas que forman na Orde ás que nesta ocasión van engadirse as seguintes: Marisol Moreda, escritora e presidenta da Fundación Herederos de la Mar; Ilmo. Sr. Don José Manuel Romero Moreno, Conde de Fontao; Otero Regal e Carlos Folgueira, fillo (rei das Tartas), que plantarán senllos castiñeiros no Souto do Mariscal. [...]
http://www.cronica3.com/2012/08/o-18-de ... -de-alfoz/
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1208
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Pousada » 22 Ago 2012, 22:24

Saludos!
La cuestión de los suegros del Mariscal Pardo de Cela es un tema espinoso. Seguramente se haya escrito mucho sobre ello. Y seguramente nada de lo que vaya a escribir a continuación sea novedoso, si no una repetición de lo ya dicho por otras personas mucho mejor documentadas que yo.

Sobre las señoras de la familia Castro, lo cierto es que no es la única duda razonable sobre su filiación. Ahí está el tema sobre Isabel de Castro, mujer de Pedro Enríquez, Conde de Lemos, a la que muchos consideran la abuela oficial de la otra Isabel de Castro, mujer del Mariscal. Muchos nobiliarios venían considerando a la primera Isabel como hija de Fernán Ruiz de Castro, si bien las pruebas reunidas por Pardo de Guevara y Valdés en su “Doña Isabel de Castro: apuntes críticos sobre su discutida filiación” parecen inclinar la balanza a favor de la teoría que la convierte en hija de Alvar Pérez de Castro.

Con respecto a la segunda Isabel y su descendencia a partir de los Señores de Castroverde en lugar de los Señores de Lemos, me llama la atención que ya hace varios siglos que muchos nobiliarios incluyen entre los hijos del primer señor de Castroverde, Alonso de Castro, a cierta Isabel de Castro de la cual no añaden otros datos. Cito:
Don Alonso de Castro, Señor de Castro-Verde, y Tierra de Loazes, llamado el Tuerto, Nom. Cap. 12 lib. II. del I. Tom. de esta Obra: Casò con Doña Maria Ramirez de Guzmán, hija de Don Gari Fernandez, Señor de Villa-Garcia, Maestre de Santiago, y de Doña Maria Ramirez de Guzmán, Padres de Don Garcia: Don Fernando, Señor de Castro-Verde, y Tierra de Loazes, y de la Puebla de Brollòn, por merced del Rey Don Juan II en 4. de Abril de 1452. Casò con Doña Juana de Bracamoente, hija del Mariscal Alvaro Davila, Primer Señor de Peñaranda, y Fuentessol: Doña Inès de Castro, casó con Pedro Gonzalez de Bazàn, Señor de la Valduerna, y despues con Lope Sanchez de Ulloa, Señor de Ulloa; y Monte-Roso, con sucesion: Doña Juana de Castro, casó con Rodrigo de Moscoso, Señor de Altamira: Doña Leonor de Castro, casó con Pedro Bermudez, Señor de Montaos: Doña Constanza: Doña Beatriz, y Doña Isabèl.
(Monarquía Española, de Juan Feliz Francisco Rivarola de Pineda, Vol. II, p. 319, impreso en 1736)

(OJO: ¿En qué fuentes se basa este nobiliario para señalar tales hijos? Lo desconozco. Además, ya se sabe que hay que tener más que cuidado con los nobiliarios, porque de cada dos palabras que sueltan, tres son mentira y la quinta es un invento).

En total, ocho hijos: García, Fernando, Inés, Juana, Leonor, Constanza, Beatriz e Isabel de Castro. Pero solamente las últimas tres atraen mi atención de manera indiscutible. ¿Acaso las hijas del Mariscal no se llamaron, precisamente, Constanza y Beatriz? ¿No sería razonable que Isabel de Castro bautizase a sus hijas con Pedro Pardo de Cela con el nombre de sus hermanas? Además, si realmente debemos identificar a Isabel de Castro, mujer del Mariscal, con la hija de alguno de los señores de Castroverde, debemos tener en cuenta que después de Alonso de Castro, I Señor de Castroverde, vendrían García de Castro, II Señor y su hermano Fernando de Castro, III Señor de Castroverde… A éste último ya se le conoce una hija llamada Isabel de Castro, VII Señora de Castroverde (por fallecimiento sin sucesión de sus hermanos), casada con el merino mayor Pedro Niño, y que de ninguna manera puede ser la misma que la mujer del mariscal.

Así, si es cierta la afirmación de que Isabel de Castro era hija del Señor de Castroverde, tendría que haber sido hija, bien de Alonso, bien de García. Aquí quiero introducir otro conflicto de filiación de los miembros de la familia Castro, concretamente el de cierta Constanza de Castro, llamada la beata, que fue esposa de Ruy Díaz de Andrade. Algunos consideran que esta Constanza fue hija de Constanza de Castro y de Galaor Osorio y nieta, por tanto, del mariscal Pedro Pardo de Cela y de Isabel de Castro. No obstante, las fechas no cuadran en absoluto. Resulta extraño, cuanto menos, que la beata muera en 1498 después de cuarenta años de viudedad, lo que situaría la muerte de Ruy Díaz de Andrade a mediados del siglo XV y en consecuencia, el nacimiento de la propia Constanza hacia la primera mitad del XV lo cual no resulta poco compatible con el hecho de ser nieta de Pedro Pardo de Cela, muerto en 1483. Sin embargo, sí parecería más acorde a la cronología que esta Constanza fuese, en realidad, la Constanza citada por los nobiliarios como hija de Alonso de Castro, primer señor de Castroverde, y hermana de esa otra Isabel de Castro, inidentificada, y que podría ser realmente la mujer del mariscal.

De todas formas, como digo, soy bastante lego en materia de los Castro, y solamente estoy comentando estas reflexiones que se me vienen a la cabeza, ya no tanto por la propia Isabel de Castro, si no por las serias dudas que me ofrece la filiación de la beata Constanza de Castro como hija de la otra Constanza de Castro y de Galaor Osorio, tal y como aparece en la obra de Xulio Pardo de Neyra.

Avatar de Usuario
José Luis
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 203
Rexistrado: 20 Out 2002, 09:00
Ubicación: Hong Kong, China

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por José Luis » 23 Ago 2012, 01:16

En Xenealoxias do Ortegal, la esposa del mariscal aparece como viuda sin sucesión de Galaor Mosquera. También allí aparece como hija del mariscal y viuda de su tío, Galaor Mosquera, merino de Sarria, Dª Constanza de Castro, señora da Póvoa de Outeiro de Rei (¿quién es ese tío? En Xenealoxías do Ortegal no aparece individualizado) y casada en segundas con D. Fernán Ares de Saavedra, señor de la Torre de Mañón y Vilaxoán, de quienes proviene la "Casa de Saavedra" (Saavedra, Guitiríz, Vaamonde, casa de Torés, etc.). No se indica sucesión de Galaor Mosquera, si mal no leo.
¡Lindo galimatías!
Cordiales saludos.
José luis.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Samuel c o castro » 31 Ago 2012, 16:39

Prezado Pousada,

De sua referência "filiación de la beata Constanza de Castro como hija de la otra Constanza de Castro y de Galaor Osorio, tal y como aparece en la obra de Xulio Pardo de Neyra".

Se puderes fazer a gentileza de informar-me a obra e a página que o Xulio Pardo de Neyra faz tal menção, ficar-lhe-ei muito grato.

Abraço fraterno.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Samuel c o castro » 31 Ago 2012, 16:42

[quote=" filiación de la beata Constanza de Castro como hija de la otra Constanza de Castro y de Galaor Osorio, tal y como aparece en la obra de Xulio Pardo de Neyra.[/quote]

Prezado Pousada,

De sua referência acima, se puderes fazer a gentileza de informar-me a obra e a página que o Xulio Pardo de Neyra faz tal menção, ficar-lhe-ei muito grato.

Abraço fraterno.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1208
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Pousada » 31 Ago 2012, 17:39

Saúdos, Samuel;
A obra é PARDO DE NEYRA, Xulio (2010): Literatura Pardozeliana: Brandanismo e Sebastianismo nunha nación a liberar. O mito e o cronotopo do Marechal na literatura galega, 2010; á que lin no seu día por recomendación de Serba, quen por certo expuso as principais conclusións xenealóxicas abordadas no libro, nalgúns dos fíos destes foros, sobre todo no que atinxe á filiación materna do propio Mariscal Pardo de Cela.
Hasme de perdoar que non poña de momento a páxina na que identifica a Dona Constanza de Castro, a beata, cunha das fillas de Galaor Osorio e Dona Constanza de Castro (filla esta última do Mariscal). Sei que teño apuntada a referencia, pero neste intre teño o arquivo todo revolto e non sei onde metín esas anotacións. Pero en canto as atope concreto esta contestación.
De todos xeitos, creo que é unha teoría que non se sostén cronolóxicamente, xa que a beata houbo de ser nacida máis ou menos ao mesmo tempo que o Mariscal Pardo de Cela, o que non encaixa de ningún xeito con que se trate da súa neta, porque alo menos habería de existir unha diferencia de idade próxima a 40 anos entre ámbolos dous para verificarse a teoría: avó/neta. E dita diferencia de idade non existiu, a tenor dos documentos conservados.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Samuel c o castro » 01 Set 2012, 00:31

Prezado Lousada,

Muito obrigado pelas explicações.

Eu possuo a obra que mencionaste. Por falta de tempo e por ser escrita em um idioma que não domino completamente, ainda não tive tempo de lê-la integralmente.

Nada a desculpar pela omissão da página que consta os dados que me referi. Tal página me facilitaria dar uma analisada mais apurada, para poder entender melhor o posicionamento do autor. Se a beata nasceu na época do nascimento do Mariscal, realmente não poderá ser a mesma citada pelo Xulio em sua obra.

Tenho imenso interesse na ascendência da beata Constanza de Castro, para poder entroncar o ramo dela junto aos demais de minha base dos Castros.

Ratifico meus agradecimentos. Abraço fraterno.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 10 Set 2012, 09:56

Hola:

A continuación añado lo publicado por Xosé Ramón Fernández Pacios.

Moitos pensarán que o poder engaiolante da figura do Mariscal débese tan só a que foi elixido polo nacionalismo galego como o elemento representativo da loita de Galiza en contra do poder centralista español

O sentimento anticlerical na figura do Mariscal Pardo de Cela

Este mes de agosto a Asociación Cultural A Pomba do Arco organizaba en Foz as súas XVII Xornadas de Historia Local. A terceira das catro sesións con que contan as xornadas estivo dedicada á figura de Pardo de Cela. Unha nova visión sobre este personaxe baseándose nunha documentación ata agora inédita.

Ante a masiva asistencia a esta conferencia e o interese que espertou no público en xeral a mesma Asociación organizaba un roteiro pola fortaleza da Frouxeira, o derradeiro bastión mariñán da resistencia galega en contra do poder real, o día 9 de setembro. Cal é a razón que motiva que a figura de Pardo de Cela siga tan vixente hoxe en día? Cal é a diferenza que existe entre este nobre galego e os demais?

Moitos pensarán que o poder engaiolante da figura do Mariscal débese tan só a que foi elixido polo nacionalismo galego como o elemento representativo da loita de Galiza en contra do poder centralista español. Están errados os que pensan isto. Dende o século XVI a figura do Mariscal aparece en varios cantares como un mártir, sendo comparada a súa figura ca do mesmísimo Xesucristo.

Nas crónicas do século XVII e en especial do XVIII seguirán facéndose eco da figura de Pardo de Cela. Por tanto o Mariscal estaba xa na boca e no maxín da xente moito antes de que aparecese un movemento, e moito menos un partido, nacionalista. Cando o movemento nacionalista galego escolle a Pardo de Cela. Nin a lenda nin o mito do Mariscal son unha invención nacionalista.

Algúns autores apuntan a idea de que Pardo de Cela e o movemento nacionalista comparten un profundo sentimento anticlerical, de aí que se elixise a este nobre, e non a outro, como referente nacionalista. Certas actitudes e enfrontamentos que mantivo o Mariscal coa igrexa e co Cabido mindoniense son as bases nas que estes autores cimentan a súa teoría.

Volven a estar errados. A actitude que o Mariscal mantivo coa igrexa en nada difire da de outros nobres galegos, era moi corrente que os bens eclesiásticos fosen desexados pola nobreza e si a iso lle sumamos a inexistencia dun poder rexio forte no noso país non é de estrañar que os nobres galegos non tivesen medo nin a unha posible represalia monárquica nin ás, tamén habituais, censuras eclesiásticas e ameazas de excomuñón.

Se primase o sentimento anticlerical na elección feita polos nacionalistas non se elixiría a Pardo de Cela. Tal vez se botase man dun daqueles nobres galegos que se negaron en masa ao ser emprazados polo arcebispo santiagués, Rodrigo de Luna, para acompañalo á guerra en Granada, baixo a pena de perder tódolos seus bens en caso de non acudir á chamada. Negáronse todos, deixándolle claro ao arcebispo que nin contaba co apoio nobilibar santiagués nin tiña poder suficiente para impoñerlles ningunha obriga.

Mais se buscamos nomes propios podemos pensar en Roi Sánchez de Moscoso ao cal vemos atacando a catedral santiaguesa en 1422. Acción que repetiu o conde de Trastámara, Álvaro Pérez Osorio, quen chegou a tomala e retela no seu poder ata que foi expulsado por unha confederación de nobres galegos encabezados por un novo arcebispo santiagués. Pero, tal vez, o maior exemplo dese suposto anticlericalismo o atopemos na figura de Bernal Yáñez de Moscoso, quen tivo a ousadía, por non dicir rebeldía, de engaiolar ao arcebispo de Santiago, Alonso de Fonseca, durante dous anos (1464 – 66). Momento que aproveitou para atacala catedral compostelá a que tivo en asedio durante seis meses ata que os defensores se renderon. Tendo en conta estes exemplos das relacións que mantiña a nobreza compostelá coa súa catedral non podemos pensar que Pardo de Cela tiña un profundo sentimento anticlerical porque os seus homes detivesen ao cóengo Gonzálo García, que estivo retido ata que lles entregou os froitos do beneficio de Santa Baia de Budián.

Tampouco hai verdade algunha nesa falsa crenza, tal vez apadriñada por Vasco de Aponte, de que o Mariscal se apropiara das rendas do bispado de Mondoñedo, que recibira como dote ao casarse con dona Sabela de Castro. O Memorial da Casa de Saavedra, escrito no ano 1679, afirma que o bispo de Mondoñedo, Pedro Enríquez, cedera ao Mariscal toda a renda do seu bispado como dote e ao morrelo prelado, as citadas rendas debían de volver ao Cabido. Eduardo Pardo de Guevara demostrou que esta afirmación era totalmente falsa xa que durante a prelatura de Pedro Enríquez a catedral mindoniense seguiu percibindo as súas rendas na mesma cantidade que en anos anteriores a esta prelatura e porque o citado bispo morrera, polo menos, dez anos antes do matrimonio do Mariscal con dona Sabela, sendo por tanto imposible que cedese uns bens en dote cando faltaban 10 anos para levar a cabo o matrimonio.

Esta falsidade histórica foi aproveitada, a par que amplamente difundida, por Ramón Sanjurjo Pardo no seu libro Los obispos de Mondoñedo, quen chegou a cualificar ao Mariscal de “raptor de la Iglesia”. Non escatimou este autor en cualificativos negativos sobre a figura de Pardo de Cela, chegando a afirmar que era tanta a súa saña e avaricia sobre os bens eclesiásticos que o bispo don Fadrique de Guzmán tivera que fuxir cara Sevilla. Tivo que ser don Benito Vicetto quen desmantelase estas falacias vertidas por don Ramón Sanjurjo ao demostrar que o bispo mindoniense marchara a Sevilla, onde vivía a súa familia, buscando apoios políticos que lle permitisen medrar na carreira eclesiástica. Pero aínda hai quen, unha vez historicamente desmanteladas, as segue a dar por certas e defendelas.

Tampouco é verdade que existise unha conspiración eclesiástica para matar a Pardo de Cela nin que a súa dona fora detida por varios cóengos na ponte de Ruzos, sendo entretida por estes ata que as campás tocaron a morto e moito menos que dende ese día a citada ponte pasou a ser coñecida como a Ponte do Pasatempo. Esta lenda, que aparece a mediados do século XVIII, responde a un sentimento anticlerical imperante na cidade de Mondoñedo, o lugar onde o poder eclesiástico estaba máis presente de aí que fose nela onde existise un profundo malestar e unha posición en contra da igrexa por parte do pobo.

Os nacionalistas non elixiron a Pardo de Cela por un común sentimento anticlerical senón porque esta figura encarna, perfectamente, os ideais de resistencia ante o poder central e de loita pola defensa da identidade galega.

Tamén se elixiu a figura do Mariscal, aparte de por ser moi coñecida e manter esa atracción que exerce no público en xeral, porque despois da súa morte todo cambia, polo menos en Galiza. Aquela nobreza defensora dos seus intereses propios, e por ende dos do país, que colocara a Galiza como peza clave no discorrer histórico desaparece e convértese nunha nobreza cortesá, que vive das migallas que a coroa lles outorga. Esa é a razón pola cal o movemento nacionalista escolle a Pardo de Cela e non por un común sentimento anticlerical.

http://www.terraetempo.com/artigo.php?a ... &seccion=5
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 21 Nov 2012, 10:17

Buenos días:

Planeando una próxima visita a la Iglesia de Castromaior -Abadín-, para comprobar personalmente si aún se siguen conservando los sepulcros blasonados, o los escudos en la iglesia a los que hacía referencia D. Eduardo Lence Santar y Guitián -en una publicación de 1920, no lo recuerdo con exactitud-, y ya estaban muy desgastados -según uno de sus comentarios-, estoy ordenando la información que tengo sobre la línea de los Pardo descendientes de uno de los matrimonios de la hermana del Mariscal.

Hasta la fecha, nunca he visto ninguna cita sobre lo estudiado por dicho autor ¡y tanto me extraña!..., al mismo tiempo ningún análisis actual -más o menos reciente-, que complete el estudio histórico.

Bien, "supuestamente", en Castromaior pasó sus últimos días la viuda del Mariscal, ¿siendo también sepultada allí? No lo sé...

En Castromaior está el Pazo de Roxoa, lo más importante que he leído sobre el pazo es un estudio histórico también de D. Eduardo, pero la cronología ya es algo posterior a lo que busco; aunque bien pudiera haber sido remodelado de una primitiva construcción. Además, cerca de Roxoa está el lugar de O Pazo, pero nada he podido averiguar sobre el origen de este último topónimo.

¡Al grano! :D ¿Alguien ha podido reconstruir la rama directa de los descendientes de la hermana del Mariscal hasta el D. Andrés Pardo -hubo otros Andrés Pardo homónimos, con posterioridad-, me refiero a la línea publicada por Xosé Docampo -a quien aprovecho para saludar y agradecer su publicación- en "Pardo / Casa de Agüeiras" => http://www.xenealoxia.org/linaxes/lugo/ ... badin-lugo

Como curiosidad, comentar que tengo documentada a una María Vázquez Vaamonde en Mondoñedo, y no sé si se trata de la misma del artículo de Xosé Docampo o de una homónima.


Saúdos

PD: Sobre lo que comentara hace unos meses de las jornadas de Foz, sobre el Mariscal, están a punto de editar el dvd, tan pronto lo vea ya hago los comentarios oportunos. Y aprovecho para comentar que el Sr. Donapétry hacía referencia "al enterramiento de los Pardo", en Viveiro -y debe referirse, entre otros Pardo(s), al mismo Mariscal, aunque no lo detallara, seguramente por no haber podido documentarlo, sino lo hubiera hecho-... Si alguien lo necesita, puedo buscar la cita exacta.
Poblada soledad es hoy el mundo.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 22 Nov 2012, 12:45

* Ola a todos.
Última edición por 1 o Fernando Dopico B., editado 22 veces en total

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 22 Nov 2012, 12:55

#
Última edición por 1 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re

Mensaxe por serba » 22 Nov 2012, 14:42

.
Última edición por 1 o serba, editado 26 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 22 Nov 2012, 19:27

#
Última edición por 15 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 22 Nov 2012, 20:00

Hola:

Volviendo al Pazo da Roxoa -en Castromaior-, en http://entrada.egu.es/egu_xunta/html/in ... o=&opcion= aportan la fecha de los 2 escudos, 1510, datación que me parece interesante, algo indicarán sobre la posibilidad que planteaba, aunque me temo que se trate de otros Pardo, ¿quizás Pardo de Montenegro?, algo recuerdo haber leído pero no encuentro el apunte -no sé si tal vez fuese en "Blasones y linajes de Galicia", tengo que volver a mirarlo-. Simplemente trato de descartar esa búsqueda si no se trata de los que comentaba en el anterior mensaje y así orientarme de qué otra rama de los Pardo se trataba.

Saúdos
Última edición por 1 o serba, editado 26 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 23 Nov 2012, 10:05

#`
Última edición por 2 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re

Mensaxe por serba » 23 Nov 2012, 11:30

..
Última edición por 1 o serba, editado 26 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 23 Nov 2012, 12:30

#
Última edición por 2 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 23 Nov 2012, 13:52

#
Última edición por 3 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re

Mensaxe por serba » 23 Nov 2012, 15:23

...
Última edición por 1 o serba, editado 26 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 23 Nov 2012, 16:01

#
Última edición por 3 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 23 Nov 2012, 16:48

#
Última edición por 1 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re

Mensaxe por serba » 23 Nov 2012, 19:33

....
Última edición por 1 o serba, editado 26 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Breo-jan
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensaxes: 611
Rexistrado: 20 Mar 2006, 09:00
Contactar:

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Breo-jan » 23 Nov 2012, 21:23

Tes parte de razón no que dis,Fernando,pois e imposible xa non de miles de milleiros de persoas senos dunha sóa coñecer tódalas vivencias e circunstancias,etc.da súa vida,e non todo é definitivo a día de hoxe,pero se nos poñemos a pensar dese xeito,entón os historiadores,xenealoxistas,e tódalas persoas que estamos investigando estas cousas podemos dicir:''entón¿qué facemos a perder o tempo nisto e remexendo nos papeis?''.Tampouco é iso.Hai algunhas cousas que non se deberán dar por certas,pero hai algunhas outras que sí.E que haia algún erro ou imprecisión nalgún traballo non é pra poñernos paranoicos e dubidar de calquera cousa que vexamos.Eu creo que cando hai dúbidas sobre algo ou versións contradictorias,o mellor que podemos facer é coller tódalas versións e documentación para contrastar,e tratar de conseguir se é posible máis documentación para outra vez contrastar
 

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 24 Nov 2012, 01:31

* Estimado Breo-Jan. O da paranoia podías habelo aforrado.
* Serba. Sabes, ou deberías saber, que o comentario non vai por ti. Se non, sería do máis estúpido que houberache comentado certos aspectos ou datos.
* Evidentemente. Ninguén pode ter a certeza absoluta de nada. Incluso con documentación na man. Pero vexo que o meu comentario levantou susceptibilidades indebidas. Polo que, agora e xa, o retiro e borro, así como os outros.
Con toda humildade, pídovos perdón, porque en absoluto quería ferir a susceptibilidade de ninguén. Sinto que vos dérades por aludidos quenes non érades parte.

Breo-jan
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensaxes: 611
Rexistrado: 20 Mar 2006, 09:00
Contactar:

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Breo-jan » 24 Nov 2012, 04:35

Os teus comentarios a min non me molestaban,é máis,creo que fixeches mal en borralos(aínda que a serba polo seu ton paréceme que sí lle molestaron un chisco :lol: ).Só quixen comentalos e matizar un pouco.Precisamente,eu na cousa que máis ''énfase'' pretendía transmitir é en que non é correcto crer que non se ten certeza absoluta de nada.Hai moitas cousas das que quizáis non se poida ter absoluta certeza,pero dicilo de absolutamente todas coido que é dicir demáis.
 

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re

Mensaxe por serba » 24 Nov 2012, 16:20

.....
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 18 Dec 2012, 11:03

Una copia del testamento del mariscal en ARChVa, PL CIVILES, Alonso Rodríguez (F), Caja 2595, 1
RUBIO MARTÍNEZ, A. (2012). Los primeros vizcondes de Altamira en la villa de Viveiro: adquisición y pérdida de un señorío en el reino de Galicia.
Cuadernos de Estudios Gallegos, 59(125): 95-114 doi: 10.3989/ceg.2012.125.04
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Edmundo
Mozo
Mozo
Mensaxes: 34
Rexistrado: 11 Xuñ 2004, 09:00
Contactar:

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Edmundo » 18 Dec 2012, 11:32

Título de la unidad: "Pleito de El obispo de Mondoñedo, con Pedro Pablo de Aguiar y consortes, vecinos de Mondoñedo (Lugo) Sobre Posesión de ciertas tierras"
Archivo: Archivo de la Real Chancillería de Valladolid
Signatura: PL CIVILES,ALONSO RODRÍGUEZ (F),CAJA 2595,1
1519 / 1569

Supongo que sera Pedro Pardo de Aguiar el nieto del Mariscal e hijo de Galaor Osorio... no?
Que pena que no este digitlizado...

Un saludo
 

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 18 Dec 2012, 12:00

Saludos, Edmundo.

Voy a pedir la copia.

Me temo que este Pedro Pardo de Aguiar se trata del mencionado en otro hilo del foro: "Cabarcos", aunque puedo equivocarme... ¡ya veremos!
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 18 Dec 2012, 14:16

Edmundo, acabo de revisar los apuntes en los que está la respuesta exacta de tu pregunta... explicado ya hace muchos años por Eduardo Pardo de Guevara y Valdés, en su publicación y estudio de 1986.

El mencionado Pedro Pardo de Aguiar, era hijo de Dª Mayor de Vaamonde -nieta del Mariscal e hija del Señor de Torés- y su marido Bernardino Castellanos -o de Castellanos-. [En el hilo "Cabarcos" ya había citado el documento en el que Mayor también aparece como Mayor de Bolaño -dato a tener en cuenta, por la posible confusión-]

Hablando sobre el testamento del Mariscal, concreta lo siguiente:
<<En curso está, por el contrario y como buen ejemplo de ello, la encaminada a localizar el testamento suscrito por el mariscal Pardo de Cela el 3 de diciembre de 1483, apenas unos días antes de su ejecución... La existencia de tan singular documento, cuya importancia es fácil suponer, ha permanecido ignorada hasta hace bien poco tiempo. Gracias a un estudioso del tema, Santiago Fernández Muras (3), sabemos hoy que tal documento, junto con otras escrituras de la época, fue presentado en el pleito sostenido entre los obispos de Mo[n]doñedo, Diego de Muros, Diego Pérez Villamuriel y Fr. Antonio de Guevara, y la nieta del mariscal, doña Mayor de Vaamonde, su marido, Bernardino Castellanos, y los hijos de ambos, Pedro Pardo de Aguiar, vecino de Mondoñedo, y Ana Rodríguez de Aguiar, vecina de San Miguel de las Regueiras, a lo largo de la primera mitad del siglo XVI.>>

(3) Autor del apéndice sobre los Pardo de Cela, publicado en la reciente edición, la segunda, de la obra del P. CRESPO DEL POZO, Blasones y Linajes del Reino de Galicia, Madrid, 1985, IV, 383-391
PARDO DE GUEVARA Y VALDÉS, Eduardo: Documentos medievales de Betanzos (I). Los Pardo de Cela del siglo XV, "Anuario Brigantino", 9 (1986), p. 23
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Edmundo
Mozo
Mozo
Mensaxes: 34
Rexistrado: 11 Xuñ 2004, 09:00
Contactar:

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Edmundo » 18 Dec 2012, 14:32

Gracias por la aclaracion serba. Un saludo!
 

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 10 Xan 2013, 14:29

De nada, Edmundo.

"Donde dije digo, digo Diego" :roll:

Si mi primera intención fue pedir la copia del mencionado pleito -que ya imaginaba en principio que sería de muchísimos folios-, resulta que no he confirmado el pedido.
Estamos hablando -nada más y nada menos- de 1200 folios, y el precio me resulta más que excesivo. No es que critique el precio -que más que seguro vale eso y mucho más-, ¡ojo!, sino que particularmente no me compensa.

Mi interés en el tema es sublime, pero no están los bolsillos para gastar más de 120€ -si lo hubiera sabido con antelación se lo hubiera pedido a los Reyes Magos :lol:-


Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Testamento de Pardo de Cela, por Eduardo Pardo de Guevara

Mensaxe por serba » 22 Xan 2013, 09:23

"Presentan el testamento de Pardo de Cela"

El investigador Eduardo Pardo de Guevara y Valdés informará del hallazgo mañana en Santiago
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/am ... 818156.htm

:D :D

Puesto que la noticia comentada en el anterior enlace era de ayer, la rueda de prensa de Eduardo Pardo de Guevara y Valdés, sobre el testamento del Mariscal D. Pedro Pardo de Cela, será hoy.

En http://agenda.galiciadigital.com/conten ... a-la-histo amplían lo siguiente.
"Rueda de prensa del reciente hallazgo de un documento de notable significación para la Historia de Galicia: el testamento del Mariscal Pedro Pardo de Cela"

A las 12.00 h., en el IEGPS (San Roque,2), Santiago de Compostela
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Testamento de Pardo de Cela, por Eduardo Pardo de Guevara

Mensaxe por serba » 22 Xan 2013, 13:54

Santiago, 22 de xaneiro de 2013

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Xesús Vázquez Abad, participou hoxe co investigador protagonista da descuberta, Eduardo Pardo de Guevara y Valdés –director do Instituto “Padre Sarmiento” e especialista na historia social da nobreza baixomedieval galega–, na rolda de prensa de presentación do testamento do Mariscal Pardo de Cela.

O acto realizouse na sede compostelá do Instituto de Estudios Galegos “Padre Sarmiento”, centro de titularidade compartida CSIC-Xunta de Galicia, do que o conselleiro sinalou “o infatigable labor que historicamente realiza a favor do mantemento da memoria de Galicia, da xestión do noso patrimonio e da difusión da nosa cultura.”

Pardo de Cela, mito e realidade.- Na rolda de prensa, o director do IEGPS contextualizou a vida e os feitos do Mariscal Pardo de Cela, baseándose na documentación localizada durante as últimas décadas, e deu conta polo miúdo do importante achado, avanzando algún dos aspectos máis significativos contidos no documento testamentario.

“A vida do Mariscal Pardo de Cela e o seu tráxico fin, sobre todo –dixo Pardo de Guevara–, están desdebuxadas polo peso da atractiva lenda forxada ao longo dos séculos. Isto unido á escaseza de documentos, explica as notables dificultades para separar o mito da realidade, así como os intensos debates que suscitan as causas e circunstancias que rodearon o triste final desta célebre figura histórica.”

A continuación, Vázquez Abad trasladoulle os seus parabéns ao profesor de investigación do CSIC, Pardo de Guevara, “polo achado, que ofrece nova luz sobre unha personaxe esencial da Historia de Galicia, rescatando ademais do esquecemento unha importante peza documental e aumentando o caudal de certezas sobre o que construír o coñecemento histórico da figura de Pedro Pardo de Cela.”

“O Mariscal non é exclusivamente unha personaxe histórica; pero a dimensión histórica de Pardo de Cela –afirmou o conselleiro– é algo que resulta preciso estudar, discernindo os feitos, o contexto, os motivos e acontecementos desta gran figura da historia de nós, do mito e da personaxe literaria abordada por multitude de autores, algúns tan sinalados como Ramón Cabanillas ou Emilia Pardo Bazán.”

“Hoxe, coa presentación deste testamento, damos un paso máis para a mellor comprensión da personalidade do Mariscal”, concluíu o conselleiro.
http://www.xunta.es/notas-de-prensa/-/n ... mportancia

- Publicado por el CSIC.
http://www.csic.es/web/guest/noticias-y ... tType=news :
"El CSIC halla el testamento de un célebre mariscal del medievo gallego"

22/01/2013

Medio Departamento de Comunicación


- En el último renglón del enlace anterior se puede descargar en pdf <<Nota de prensa (113 kb)>>
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Testamento de Pardo de Cela, por Eduardo Pardo de Guevara

Mensaxe por serba » 22 Xan 2013, 14:21

O MARISCAL MORREU O 3 DE OUTUBRO DE 1483 E TIÑA UN FILLO ILEXÍTIMO

"Descobren o testamento de Pardo de Cela"

O Instituto de Estudos Galegos Padre Sarmiento, en Compostela, acollía esta mañá a presentación da descuberta do testamento do Mariscal Pedro Pardo de Cela. Eduardo Pardo de Guevara y Valdés, director do Instituto, foi o responsable do achado do documento, que se conservaba na Real Chancillería de Valladolid como parte do material dun pleito entre os descendentes de Pardo de Cela e o Bispado de Mondoñedo. En total apareceron tres exemplares do texto, copiados ante notario a partir do orixinal en galego, e entre os que hai lixeiras diferencias.

O contido específico do testamento en si non é especialmente revelador sobre as circunstancias da morte do Mariscal, aínda que aclaran a súa intención de ser enterrado primeiramente en Mondoñedo e logo trasladado á igrexa de San Francisco de Viveiro. Ademais, rexistra por vez primeira a existencia dun fillo do Mariscal, ata o de agora descoñecido. Trátase un tal Juan Núñez Pardo que posiblemente era ilexítimo e que, se supón, morreu novo sen deixar descendencia.

Por outra banda, a partir das testemuñas que asistiron á elaboración do testamento, Pardo de Guevara estableceu que o Mariscal estaba preso cando o elaborou e que foi degolado o 3 de outubro de 1483, fronte á crenza popular de que morrera o 17 de decembro.

O Instituto Padre Sarmiento realizará o vindeiro 1 de febreiro unha xornada arredor da figura de Pardo de Cela. Na mesma darase lectura a este documento e diferentes especialistas abordarán o personaxe e a súa época.
http://www.culturagalega.org/noticia.ph ... &soportal=
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Testamento de Pardo de Cela, por Eduardo Pardo de Guevara

Mensaxe por serba » 22 Xan 2013, 15:23

"Localizado el testamento de Pardo de Cela, que corrige la fecha de su muerte" http://www.elcorreogallego.es/img/noticias/20130122/hhh0044_617187_0x0_izda.jpg http://www.elcorreogallego.es/tendencia ... ia-787361/

- "El hallazgo del testamento de Pardo de Cela corrige la fecha de su muerte"

Confirma la leyenda de que tenía un hijo bastardo de corta edad

Ni tenía tan mala relación con la Iglesia ni estaba casado con la hija de los condes de Lemos. [...]
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/oc ... 645386.htm
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Testamento de Pardo de Cela, por Eduardo Pardo de Guevara

Mensaxe por serba » 22 Xan 2013, 15:51

Amplio reportaje en http://www.20minutos.es/noticia/1708355/0/

[Editado: No me había fijado que esa página indicaba como fuente Europa Press: http://www.europapress.es/galego/notici ... 45848.html ]


Cito solamente lo más relevante...
"El testamento es un importante por su significación histórica", ha indicado Pardo de Guevara, quien ha precisado que, aunque el mariscal no dice en él nada de su situación, los testigos que se mencionan evidencian que se encontraba preso en el momento de redactarlo "en la casa de un canónigo de Mondoñedo".
Asimismo, las investigaciones también han confirmado que los hechos no se desarrollaron con la rapidez con la que establece el "mito" de Pardo de Cela, dado que el asedio a la fortaleza de A Frouxeira se había producido "un año antes", el Mariscal fue detenido "en el verano" y pasó por "un proceso judicial" antes de su ejecución.
Entre los documentos localizados por Eduardo Pardo de Guevara, que ha estado recopilando desde mediados de los años 80, figura también el testamento de quien se pensaba que era la madre de Pardo de Cela y que a día de hoy se considera su abuela. Asimismo, el investigador pone en duda que la esposa del Mariscal, doña Isabel de Castro, fuese hija de los Condes de Lemos, y la vincula a la beata Constanza de Castro, cuyo testamento "también se ha localizado".
- Otro enlace:

"Hallado el testamento del mariscal Pardo de Cela"

Firma del mariscal Pardo de Cela http://ep01.epimg.net/ccaa/imagenes/2013/01/22/galicia/1358860127_276594_1358860531_noticia_normal.jpg
Don Pedro estaba preso en casa de un canónigo mindoniense y, además de a sus hijas, las dos únicas descendientes que se le conocían, dejó en herencia un coto a su varón bastardo, del que también se especula si finalmente murió en la misma ejecución pública. Con la muerte de Pardo de Cela, la corona consideró prácticamente pacificado y sometido el territorio gallego, de ahí que surgiese el mito nacionalista en torno a la figura del noble.
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/01/22/ ... 76594.html
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Telexornal, CRTVG -Testamento del mariscal Pardo de Cela-

Mensaxe por serba » 22 Xan 2013, 16:29

Duración - 01:19

http://www.crtvg.es/informativos/atopan ... P6vdmclvDc

Más ampliado... desde 02:20 a 02:40, y desde 14:24 a 16:35
http://www.rtve.es/alacarta/videos/tele ... 3/1672625/
Poblada soledad es hoy el mundo.

Lamas
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 147
Rexistrado: 29 Set 2005, 09:00

Re: Testamento de Pardo de Cela, por Eduardo Pardo de Guevar

Mensaxe por Lamas » 23 Xan 2013, 07:32

serba escribió:
- "El hallazgo del testamento de Pardo de Cela corrige la fecha de su muerte"

Ni tenía tan mala relación con la Iglesia ni estaba casado con la hija de los condes de Lemos.
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/oc ... 645386.htm
Así que la duda de los suegros del mariscal que discutimos en agosto se ha confirmado: No eran los condes de Lemos.

A ver, cuando salgan otros datos en la prensa, si se confirma que el testamento de 1599 de D. Alonso Lopez Navia y Bolaño, el señor de la casa de Lienes, estaba correcto en sus datos y que Isabel de Castro descendía del señorio de Castroverde.
..... excerptos del testamento de 1599 de D. Alonso Lopez Navia y Bolaño, el señor de la casa de Lienes ( La transcripción de este testamento se encuentra en “Datos para la historia del Concejo de Navia” por Luis de Navia-Osorio y Castropol):

“….. El licenciado Alvarez Perez de Navia y Ribadeneira, mi padre, fué hijo legitimo de Alonzo Lopez Navia y Aguiar y de Dña. Isabel de Castro, la que era hija de Pedro de Bolaño, Señor de la Fortaleza de Ceares, en Galicia , y de Doña Beatriz de Castro , la que era hija del Mariscal Pedro Pardo y así, abuelo de mi abuela y esto pongo porque se sepa el nombre del Mariscal y que su mujer era de los de Castro y se decía Doña Isabel, hija del Señor de Castro-Verde de Galicia y asi vengo de Pedro Pardo, mariscal, y no de Don Fernando Nuñez su hermano, Señor que fue de la casa de los Pardos, ni de su mujer. ……. ”
Si Eduardo Pardo de Guevara a vinculado a la esposa del Mariscal, doña Isabel de Castro, a la beata Constanza de Castro, cuyo testamento "también se ha localizado" quizás, en poco tiempo, podremos ver si Pousada tenía razón en su mensaje de agosto 23 de 2012 donde fija el posible vinculo con una de las hijas del primer señor de Castroverde, Alonso de Castro.
Última edición por 1 o Lamas, editado 23 veces en total

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 23 Xan 2013, 09:11

Buenos días:

¡Vamos por buen camino, Lamas!... A ver qué nos sigue contando Eduardo Pardo de Guevara cuando publique el resto de lo estudiado.

Sobre la relación de ella con el que fuera obispo de Mondoñedo, nada pude aclarar, de momento. Porque en unas fuentes aparece como prima y en otras como sobrina. Por la cronología quizás fuese más lógico sobrina.

En fin, que una vez más se demuestra que en toda leyenda hay cuestiones reales. Yo siempre he creído que el mariscal había tenido un hijo varón, ese hecho real se conservó en la memoria del pueblo -Mondoñedo y zonas cercanas-, aunque olvidaran el nombre real, llamándolo también Pedro como a su padre, cuando no era así. Si más adelante no se encuentra nada sobre el hijo, vendrá a demostrar que seguramente falleciese con su padre. Cándido Sanjurjo Fernández recogió personalmente multitud de testimonios... los recuerdos que cada generación fue transmitiendo a sus hijos y nietos, a través de los siglos; todos ellos mencionaban lo del hijo del mariscal, ¿por qué inventar algo así, no?

Sobre lo del apoyo del mariscal al bando de Dª Juana o Dª Isabel, bien analizado estaba ya ese aspecto por algún historiador. Al igual que tenía buenas relaciones con la Iglesia mindoniense -aunque hubiese algún problema, lo típico y habitual entre los señores de la época-, o sobre ciertas puntualizaciones de que él no estaba en el bando de los irmandiños, como ya queda citado en alguna ocasión en el foro, en mensajes anteriores.
Cuando planteabas la pregunta sobre los suegros, tampoco pude comentar nada, porque en realidad, nada aclaratorio había leído en ninguna cita específica de referencia directa a algún antiguo documento. Los libros de historia fueron repitiendo una y otra vez lo escrito por uno anterior, sin buscar más, igual que sobre la fecha de fallecimiento del mariscal.

Solamente tengo una cuestión sin revisar bien, y es muy importante. Se trata de ciertos bienes que la viuda, Dª Isabel de Castro, reclamó en su día, y afirmaba que le pertenecían. No por parte del mariscal D. Pedro Pardo de Cela, no. Sino por parte de su anterior marido, Galeor Mosquera.
Es decir, si vemos en alguna ocasión dichos bienes como pertenecientes a Pedro, no eran por su parte, sino por la de su mujer. Ahora bien, como Galeor fue comendero, bien pudieron haberle sido donados en su momento, y quedarle después a ella, como heredera del fallecido.

Sería estupendo poder disfrutar del contenido del testamento en un libro, ¡ojalá se anime Eduardo Pardo de Guevara!, a quien agradezco extraordinariamente su excelente labor y felicito.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Lamas
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 147
Rexistrado: 29 Set 2005, 09:00

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Lamas » 23 Xan 2013, 19:44

serba escribió:¡Vamos por buen camino, Lamas!... A ver qué nos sigue contando Eduardo Pardo de Guevara cuando publique el resto de lo estudiado.

Sobre la relación de ella con el que fuera obispo de Mondoñedo, nada pude aclarar, de momento. Porque en unas fuentes aparece como prima y en otras como sobrina. Por la cronología quizás fuese más lógico sobrina.
“Por buen camino” históricamente. Genealógicamente, muchos linajes han perdido a estos famosos condes de Lemos de sus árboles. :wink:

Ahora que se sabe que Isabel de Castro, la esposa del mariscal, no era la hija de Pedro Alvarez Osorio y de Beatriz de Castro, los condes de Lemos, se va a poder estudiar el tema del parentesco del obispo de Mondoñedo y Isabel con nuevos ojos.

Sepultura de don Pedro Enríquez, obispo de Mondoñedo, fixo de don Enrique, hermano de don Fadrique, duque de Arjona, conde de Trastamar, nieto de don Pedro, condestable de Castilla, conde de Trastámara. Morió el anno Domini Mº CCCCXLº

"Don Enrique, hermano de don Fadrique, duque de Arjona...." hubiero sido un hijo natural de Pedro de Castilla. En esta página, el autor piensa que Fadrique pudiera haber usado la palabra “Primo” para refirirse a sus medios hermanos bastardos. Por tanto, quizás un primo no es, exactamente, un primo y una sobrina tampoco.
http://www.matthewhovious.co.uk/enriquez.htm

Entonces, a la vista de estos dos documentos en que Arjona utiliza la fórmula de 'Primo' para saludar a alguien... el conjunto de los documentos nos lleva a pensar que Fernando y Enrique ambos fueron hijos de Pedro, Conde de Trastámara - que no es una idea nueva - pero llegando a esta conclusión por un motivo muy concreto, y es que parece que hemos dado con una faceta personal del Duque de Arjona: muy probablemente, ¡Arjona usaba la palabra 'Primo' para dirigirse de alguna manera a sus medios hermanos bastardos! Sería como una palabra clave para entendidos, en la corte de la época. Si bien parece haber tratado con cierta generosidad a estos parientes nacidos del lado izquierdo, le favorecería dejar claro que la fuente de su bienestar era justamente eso: generosidad, no obligación ni mucho menos obedeciendo a algún derecho propio.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 31 Xan 2013, 11:41

Estreno en La 2 de TVE del Documental "El Mariscal Pardo de Cela: "Mito, Leyenda o Realidad"
Hoxe ás 18:00
https://www.facebook.com/events/262651407199256/

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 31 Xan 2013, 20:26

:D ¡Gracias por el aviso, Fernando!

Tendrán que hacer un nuevo documental y ponerse al día... ¡qué remedio!

No pudiera verlo en julio, cuando lo comentara en el foro sandraafer.

En mi opinión, debieran haber rodado alguna escena con tiempo soleado. A Frouxeira tiene unas vistas impresionantes. Transmite el lugar cierto encanto muy difícil de explicar, no sé, es algo enigmático :roll:

Ya lo comentaras en el otro hilo, añado ahora aquí otro enlace:
"El CSIC organiza mañana en Santiago una charla sobre el contenido del testamento de Pardo de Cela"

En el acto, de acceso libre, se contextualizará la figura del mariscal y se incidirá en aquellos detalles del testamento de mayor interés, por novedosos o desconocidos
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/sa ... 721992.htm
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
kruzul
Administrador
Administrador
Mensaxes: 2237
Rexistrado: 05 Out 2001, 09:00
Ubicación: El Escorial - Madrid
Contactar:

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por kruzul » 01 Feb 2013, 00:08

Para os que non poideron velo, ligazón permanente en "A la carta"

Docufilia - El Mariscal: mito, leyenda y realidad => http://www.rtve.es/alacarta/videos/docu ... d/1680095/

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 04 Feb 2013, 12:04

* Como todos sabemos, o pasado venres, día 1, tivo lugar no Salón de Actos do Instituto de Estudos Galegos Padre Sarmiento - Consello Superior de Investigacións Científicas, a lectura pública do testamento do famoso mariscal Pedro Pardo de Cela (+ 1483) polo doutor Isidro García Tato, precedida das intervencións de Eduardo Pardo de Guevara, Pablo Otero Piñeyro e Carlos Glez. Paz, que se centraron na análise de aspectos xenealóxicos, paleográficos, de contextualización histórica, e de contidos testamentais a través do dito documento. E rematando o acto cun coloquio entre os asistentes sobre os aspectos mencionados.

* O testamento, xunto con outra documentación en relación directa co testador e a súa época, serán obxecto dunha próxima publicación do IEGPS-CSIC, esperemos que a non moito tardar.

* Pero, pra ir desbrozando algo do camiño. Repaso de seguido algúns dos aspectos ou contidos salientables do devandito documento, segundo se manifestou no citado acto polo:

- Primeiramente, se coñecen tres traslados do testamento, que presentan algunhas diferencias entre eles. Debido, principalmente, á alteración fraudulenta de certas clásusulas en relación co bispo de Mondoñedo e a propiedade de certas posesións.

- En segundo lugar, cómpre suliñar que o mariscal outorgou testamento na cidade de Mondoñedo o día 1 de outubro de 1483, estando preso na casa do cóengo Fernán Balea e habendo sido sometido a proceso xudicial con anterioridade.

- Asemade, salientar que o mariscal outorgou un codicilo dous días despois, o 3 de otubro, sendo decapitado a continuación no mesmo día.

- Manda que o enterrasen na igrexa do lugar onde morrese, e que logo levaran os seus ósos ó convento de San Francisco de Viveiro.

- No que toca á súa liñaxe e parentela, polo testamento se certifican os seguintes.

- Visabó materno: Fernán Rodríguez de Aguiar, que estaba enterrado no convento de Viveiro.

- Avóa materna: Tareixa Rodríguez de Aguiar -muller de Rodrigo Afonso de Saavedra-.

- Pai: Xoán Pardo.

- Irmá: Maior Parda, á que lega o couto de Caxoto (legato que, por circunstancias posteriores que coñecemo, parece que non tivo efecto ou que se solventou doutro xeito).

- Muller: Dona Isabel de Castro.

- Fillas lexítimas: dona Beatriz e dona Constanza de Castro.

- Fillo natural: Xoán Núñez Pardo, ó que lega o couto de Frexulfe e do que se sospeita finou sen descendencia (o couto de Frexulfe estaría non moito despois noutras mans). Queda a dúbida de si foi executado co seu pai (asunto que parece bastante improbable), ou dunha morte posterior, ainda que non demasiado despois do pasamento do mariscal.

- Curmán: Lopo García de Vilouzás, que tiña como fillo natural a Xoán López Pardo (ó que o mariscal lega certa facenda)-

- Compridores testamentarios: A súa muller dona Isabel de Castro, e o seu sobriño (do mariscal) Roi González de Ribadeneira.

- Dispersión xeográfica do seu patrimonio, eminentemente rural (pousas, leiras, viñas, etc.): Os seus bens principais estaban sitos na franxa litoral norte lucense: Viveiro, O Vicedo, Mariñas de Viveiro, Xove, Cervo, Alfoz e Valadouro. Sendo en Viveiro e no Valadouro onde se concentran as máis das herdades. Tamén tiña certas propiedades en Santo Adriao e Santo Tomé de Lourenzá, así como bens forais en Abadín. E, algunhas herdades nas Mariñas betanceiras, na parte inferior do río Lambre.

- En todo o anterior, abundan os bens forais en relación cos hereditarios.

- Moitos dos seus bens foran confiscados con anterioridade por mandato real.

- Se ratifica que levaba a encomenda do bispado mindoniense.

* Isto é, groso modo e xenéricamente, o que se comproba.
Última edición por 1 o Fernando Dopico B., editado 5 veces en total

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Samuel c o castro » 04 Feb 2013, 12:44

Prezado Fernando Dopido,

Na leitura do Testamento, por acaso esclareceu a ascendência de D. Isabel de Castro (esposa do Mariscal) e esclareceu a ligação de parentesco dela com beata Constanza de Castro?

Antecipo agradecimentos. Abraço fraterno.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 04 Feb 2013, 15:05

* Lamentablemente, nin unha cousa, nin outra. No testamento só fai referencia a dona Isabel. Pero nada con respecto á filiación ou parentela desta señora.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 05 Feb 2013, 09:50

Buenos días:

Fernando, en primer lugar, muchas gracias por el resumen :D ¿no sería Fernán Valea, en vez de Fernán Barea? Es simple curiosidad...

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 296
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 05 Feb 2013, 10:52

* Si, é Valea (ou mellor, Balea). Lapsus calami, perdón. Xa o corrixo.
* Moitas gracias pola observación, Serba.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 05 Feb 2013, 11:30

Tengo algún apunte de un Fernán Valea, voy a buscarlo inmediatamente :wink:

Durante el siglo XV y XVI, mayoritariamente aparecía escrito con v en la antigua provincia de Mondoñedo. Varios de ellos con cargos eclesiásticos. Y de época más reciente, siguen manteniendo la escritura del apellido con v, por lo menos en el norte lucense.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 06 Feb 2013, 11:55

Buenos días:

Efectivamente, no es que esté demasiado documentado, pero sí hay suficientes referencias. Fue uno de los habituales colaboradores del obispo de Mondoñedo D. Fadrique de Guzmán -que ocupó el cargo en el obispado de Mondoñedo entre 1457 y 1493, aunque residió en Sevilla bastantes años de su mandato, en 1478 ya estaba allá-. Solamente tomé unos apuntes, para revisar más adelante y tengo que volver a leer para ampliar la información si es posible. Tengo anotada la fecha de 1473, en la que consta como uno de los canónigos mindonienses y entre los colaboradores del citado obispo. Fue también el canónigo administrador de los meses de San Cosme de Barreiros.

Hay otro canónigo, posiblemente familiar -documentado en 1496, 1502, 1506, etc.-: Pedro Fernández Valea, que ocupó el cargo de Provisor y también Vicario General en el obispado mindoniense.
Pedro Valea, era sobrino de Fernando Valea -citado el 1º especificando tal parentesco en el año 1479, al hacerse un recuento de los bienes del cabildo en Barreiros, Lugo-
Este Pedro Valea, es probable que sea hijo del hermano de Fernando Valea que aparece también documentado en Barreiros, un tal Roy Fernandes.

Y nada más, antes de poder concretar quizás alguna novedad y repasar cuando pueda las páginas de las que he tomado notas; exceptuando otra cuestión, Fernando Valea había vivido -no tomé nota de la fecha exacta- en su casería de Vilacesar, en Barreiros; que legó al cabildo cuando falleciera. En 1496 aún vivía.

Consultas en dos publicaciones de Enrique CAL PARDO, mayoritariamente la 1ª:

- "Tumbos de la Catedral de Mondoñedo. Tumbo Pechado: Transcripción íntegra de sus documentos, tomos I y II". Diputación Provincial de Lugo, 2006

- "Episcopologio mindoniense". C.S.I.C. / Xunta de Galicia. 2003

En el caso de Fernando Valea, en el Episcopologio, aparece su apellido tanto con B como con V: Fernando Balea / Fernando Valea. Aunque los otros mencionados, con v.

Aprovecho para comentar y plantear una pregunta, por si alguien puede ayudarme a localizar su ubicación, ¿la antigua Torre de Goyamón, estaba en O Cadramón, en O Valadouro; o en Abadín? No tengo claro si también fue propiedad del mariscal D. Pedro Pardo de Cela, o no...

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

MARÍA BDZ. DE CASTRO
Novo
Novo
Mensaxes: 2
Rexistrado: 21 Feb 2013, 20:33

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por MARÍA BDZ. DE CASTRO » 21 Feb 2013, 23:40

Buenas noches.
Soy nueva en el "foro" y no sé como funciona todo esto.
Me gustaría contactar con el Sr. Samuel c o Castro, porque manifiesta estar interesado en la genealogía del linaje "de Castro". Yo me apellido Bermúdez de Castro y como miembro de la familia podría aportarle información.
Un saludo.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Samuel c o castro » 22 Feb 2013, 14:56

Prezada Maria Bermúdez de Castro,
MARÍA BDZ. DE CASTRO escribió: Me gustaría contactar con el Sr. Samuel c o Castro, porque manifiesta estar interesado en la genealogía del linaje "de Castro".
Fiquei imensamente feliz pelo seu pedido de contato, e é com grande prazer que fico a disposição para trocarmos informações sobre o interessantíssimo ramo dos "Bermudez de Castro" e de outras linhagens de Castro em geral, a qual também tenho imenso interesse.

Se puderes fazer a gentileza de disponibilizar-me dados dos ramos em questão, poderás fazê-lo através de meu e-mail castro.genealogia ARROBA ig.com.br , a qual ficarei muitíssimo agradecido.

Necessitando de alguma informação de minha grande base dos Castros, basta informar o que pretendes e estarei a disposição em informar.

Fico a disposição. Ótimo final de semana. Abraço fraterno.

Samuel Cândido de Oliveira Castro - Olímpia - SP - Brasil
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

O testamento do mariscal Pedro Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 12 Mar 2013, 17:14

Artículo publicado por Xosé Ramón Fernández Pacios.

http://www.terraetempo.com/artigo.php?a ... &seccion=5

- Enlace relacionado: "Asociación cultural A Pomba do Arco", viewtopic.php?f=4&t=7300
Poblada soledad es hoy el mundo.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Re: Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por Samuel c o castro » 19 Mar 2013, 22:56

Fernando Dopico B. escribió:* Lamentablemente, nin unha cousa, nin outra. No testamento só fai referencia a dona Isabel. Pero nada con respecto á filiación ou parentela desta señora.
Prezado Fernando Dopico,

Muito obrigado pelos esclarecimentos.

Com relação a sua mensagem de 4.2.2013, em contato que tive com o Dr. Eduardo Pardo de Guevara y Valdés, ele fez a gentileza de confirmar sua afirmação acima e fez-me a seguinte observação:

"Por otras vías documentales con las que he trabajado en estas últimas semanas puedo confirmarle lo más sustancial: la dicha doña Isabel no era hija de los primeros condes de Lemos, como siempre hemos supuesto o aceptado todos hasta tiempos muy recientes. Gracias a esa misma documentación nueva, puedo anticiparle asimismo -lo haré publico y demostraré en una próxima publicación- que doña Isabel era hermana de la celebrada beata doña Constanza; este dato es importante y determinante; por desgracia, ignoro en estos momentos su filiación, aunque sí hay varias hipótesis a considerar".

Ratifico meus agradecimentos. Abraço fraterno.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

TVG2. Pardo de Guevara: el Mariscal Pedro Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 03 Abr 2013, 19:51

Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 16 Xul 2013, 09:44

Montserrat RIBAO PEREIRA: El Mariscal Pedro Pardo, drama inédito de Emilia Pardo Bazán

Madrygal: Revista de estudios gallegos, ISSN 1138-9664, Nº 3, 2000, págs. 75-92

http://dialnet.unirioja.es/servlet/arti ... igo=197058
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

A orixe familiar do mariscal Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 28 Set 2013, 16:29

Mi felicitación a Xosé Carlos Breixo Rodríguez, por su fabulosa exposición. Sinceramente, es un auténtico lujo escucharle.

Da respuestas a muchas preguntas que me planteaba anteriormente y a muchas otras. Menciona a muchos personajes que aparecen en algún comentario en el foro, pero que tenía sin encajar. Estupenda conferencia de la que tanto he aprendido.

Ahora toca buscar la relación entre Leonor Álvarez de Vilaseca y Lopo Álvarez de Teixeiro, ¿tal vez hermanos? -anotado él en los apuntes del apartado Díaz Teixeiro, con la cronología correspondiente de cada personaje citado-.

:D ¡Al fin!
Terra e Tempo Fundación Bautista Álvarez

Publicado el 31/08/2013

Conferencia de Xosé Carlos Breixo Rodríguez.
XVII Xornadas de historia local.
A. C. A Pomba do Arco
- Enlace del Foro: Xornadas de historia local do Concello de Foz - viewtopic.php?f=4&t=7300
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

A orixe familiar do mariscal Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 29 Set 2013, 19:21

Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mondoñedo recuerda al Mariscal Pedro Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 17 Out 2013, 10:35

Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mariscal Pedro Pardo de Cela ('Frouseira, triste Frouseira')

Mensaxe por serba » 18 Out 2013, 08:49

Nesta composición, con acompañamento musical a cargo de Marcial del Adalid, Fanny Garrido desenvolve o tema da caída do Mariscal Pardo de Cela.
Escenografía de Camilo Díaz Baliño para a representación d´O Mariscal de Cabanillas e Vilar Ponte. http://www.realacademiagalega.org/image/image_gallery?uuid=104664c8-9210-4049-9026-33fa60f8c415&groupId=10157&t=1381999663920 http://www.realacademiagalega.org/novas ... _count%3D2
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Pedro Pardo de Cela (Mariscal)

Mensaxe por serba » 09 Nov 2013, 18:50

Xosé Ruiz Leivas: "La carta de seguro y amparo para el mariscal Pedro Pardo de Cela", publicado en el periódico de la Asociación de Amigos de la Ciudad de Mondoñedo. Nº 116, junio 2013. Puede consultarse la transcripción en pdf, p. 16. http://www.amigosciudadmondonedo.org
Fotocopia de la Carta de Seguro y Amparo expedida por la Reina Isabel de Castilla el 11 de abril de 1480 en Medina del Campo (Valladolid) a favor del Mariscal Pero Pardo de Cela. Archivo General de Simancas – R.G.S.(XI -1480-F.º51)
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mariscal Pedro Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 13 Dec 2013, 08:41

"A descuberta das copias do testamento de Pardo de Cela achega detalles sobre a súa morte pero mantén incógnitas"

Non hai ningunha figura tan controvertida nin polémica na Historia galega coma o mariscal Pedro Pardo de Cela. Este poderoso aristócrata enfrontouse aos Reis Católicos e rematou degolado na praza maior de Mondoñedo o 17 de decembro de 1483, pero a lenda e a data asignada pola tradición contradise co que revela os novos documentos exhumados e editados por Eduardo Pardo de Guevara y Valdés, historiador, director do CSIC Galicia, durante o último número, o 126, da revista científica Cuadernos de Estudios Gallegos.
http://culturagalega.org/noticia.php?id=23610

El coto de Frexulfe que pasaría a manos de su hijo, <<Juan Núñez Pardo>>, puede que se trate del antiguo coto ubicado en la zona de la actual parroquia de Santa Eulalia de Frexulfe, de O Valadouro; ¿o no?

- Fotografía de A Frouxeira, publicada a gran tamaño. ¡Fascinante y espectacular!

http://1.bp.blogspot.com/-1vXhFYf2rE8/U ... images.jpg http://1.bp.blogspot.com/-1vXhFYf2rE8/UFD1RHsuZjI/AAAAAAAAAfo/DwqTKSdlzoI/s1600/20120822+-+1926+-+Canon+PowerShot+G12+-+33350+-+33351+-+Foz+A+Frouxeira-2+images.jpg
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 18896
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mariscal Pedro Pardo de Cela

Mensaxe por serba » 15 Dec 2013, 19:10

Hola:
En el último nº del periódico "Mondoñedo" (Nº 119, diciembre 2013), publicación editada pola sociedade "Amigos da cidade de Mondoñedo"; hay una fotografía en la p. 13.
LA DISCUTIDA TUMBA DE PARDO DE CELA EN LA CATEDRAL
http://www.amigosciudadmondonedo.org
Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Respostar