Díaz de Cadórniga

Investigación de xenealoxías
CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

seguimos......

Pienso que la atribución de 3º marido de LEONOR DE NOBOA y AMBIA , a un GARCIA DIAZ DE CADORNIGA es debido a una confusión en relación a la casa de Maceda y el apellido NOBOA/NOVOA y nunca estuvo casado con un Cadórniga . No encuentro en la genealogía de la casa de Villamarín ninguna mención a GARCIA NI PEDRO DIAZ CADORNIGA y esta señora e hijos.


JUAN DE NOBOA ( Juan Pérez de Novoa )de la casa de Maceda, casado con LEONOR ENRIQUEZ DE CASTRO ( hija de Pedro Enriquez de Castro )aprox . en 1394 y ésta también lo estuvo con GARCIA /PEDRO DIAZ DE CADÓRNIGA.


Chao pues

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola.

- Seguendo co tema, no atopo moi fiables as declaracións do anterior memorial sobre os devanceiros da Casa de Vilamarín. De seguido, transcribo dous foros do mosteiro de Melón en relación con persoeiros desta Casa.

Melón: 1391, xaneiro, 12.
Foro de metade da Granxa de Pereiras, cabo de Ourense, outorgado polo abade do mosteiro de Melón a favor de Afonso Ouxea de Vilamarín e a súa muller Berenguela López, aforando a outra metade ó cóengo Gonzalo Martínez.
* Archivo Histórico Nacional, Códices, L.324, Cartulario o Libro de privilegios, donaciones reales, bulas, escrituras de ventas, concordias, foros, testamentos, etc..., del monasterio cisterciense de Santa María de Melón (Orense), folºs. 383 r., 384 r.
* Traslado de finais do século XVIII.

- Era de la naçença de Noso Señor Jesuxρisto de 1391 años, doçe días andados do mes de janeiro. Sabean quantos esta prazo (sic) vieren como nos don frey Men Estévez, por la Graçia de Dios y de la Santa Yglesia de Roma abade do moesteiro de Santa María de Melón, et o convento do dito moesteiro aforamos a vos Afonso Oujea de Villamarín et a vosa muller Berenguela López, en una metade et dúas vozes apús lo postrimeiro de cada un de vos, que sean fillos ou netos de vos ambos (…), et a vos Gonzalo Martínez, clérigo canónigo da çidade de Ourense, ena outra meatade et a dúas vozes apús vos (…). Conviene a saber, que vos aforamos a nosa granja de Pereiras con todas súas pertenençias (…).

Melón: 1454, xullo, 07.
Foro da Granxa de Pereiras, cabo de Ourense, outorgado polo abade do mosteiro de Melón a favor de Suero de Vilamarín e a súa muller Isabel Bernal, segundo antes levaran o dito foro os seus avós e pais.
* Archivo Histórico Nacional, Códices, L.324, Cartulario o Libro de privilegios, donaciones reales, bulas, escrituras de ventas, concordias, foros, testamentos, etc..., del monasterio cisterciense de Santa María de Melón (Orense), folºs. 229 v., 230 r. e v.
* Traslado de finais do século XVIII.

- Sabean quantos esta carta de aforamento viren como nos don frey Juan de San Lourenzo, abade do moesteiro de Santa María de Melón, (…) damos et outorgamos et aforamos a vos Sueiro de Villamarín, que estades presente, et a vosa muller Ysabel Bernal, que es ausente, en vida de vos ambos et outras dúas vozes herederos depois o postrimeiro de vos (…). Coonvén a saber, a nosa granja de Pereiros, sita en (…) de Ourense, con todos seus casares, (…), et segundo que foy aforado a Afonso Ouxea de Villamarín et a Gonzalvo Martínez, clérigo ena yglesia de Ourense (…). Et eu o dito Sueiro de Villamarín, que presente soo, por mi et en nome da dita mina moller Isabel Bernal, que es ausente, et voces apús nos, así reçebo de vos o dito don abade et prior e convento en nome do dito voso moesteiro a dita granja et bees de ella eno dito tempo et vozes a foro, con as ditas condicioes (…) et porque o dito meu abóo, et padre et madre, et aqueles de quen desçendo, et eu depús eles fasta aquí, comemos et gastamos muitos bees do dito moesteiro de Melón non pagando os foros delles, et por descargar as conçiencias delles por enmenda et satisfaçón delo todo, dono et outorgo ao dito moesteiro de Melón et convento para sempre por jur de herdade, así por las almas dos sobreditos et amor de Deus, a miña pousa de Castrelo con todas súas herdades (…), que está junto con Çea, eno couto de Nogueira da dita diócesis de Ourense (…). Que foi feita et outorgada eno cabildo do dito moesteiro, a siete días do mes de julio, año do nasçimiento del Noso Señor Jesucristo de 1454 años.

- Segundo isto, no ano 1391 Afonso Ouxea de Vilamarín estaba casado con Berenguela López. Neto destes señores foi Suero de Vilamarín, que figura casado con Isabel Bernal en 1454 ...

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Hola.
Siguiendo consejos de compañeros de este Foro , tener cuidado con los homónimos.

Sobre los foros que aportas , estuve viendo que efectivamente este Coto de Pereiras pertenece al Monasterio de Sta. María de Melón. Que donó Fernando II en 1159 .Hay aforamientos sucesivos como insertas hasta1454 y también encontré que se afora posteriormente en 1478 a Luis de Villamarín , la granja y coto de pereiras
y a su vez encontré en PARES:

ALVARO SUAREZ DE VILLAMARIN en pleito con el Monasterio de Melón , por posesión del coto de pereiras que le corresponde a él y a sus hermanos por herencia de sus padres.

¿ Será Este Alvaro Suarez de Villamarin , el hijo de Luis de Villamarín de Moreiras ( del foro de 1478 ?) y Catalina Limpias ( ver publicado en descendencia de la Casa de Villamarín).?


Sin descartar otros matrimonios de ALFONSO OJEA DE VILLAMARIN Y DE SUERO DE VILLAMARIN , yo creo que estos no son los mismos a los que me refiero en la sucesión directa de la CASA DE VILLAMARIN , sin descartar que procedan de la casa en cuestión.

Saludos

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19371
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaje por serba »

Hola:

No sé hasta qué punto puede interesarte pedir al Archivo de Simancas un documento del año 1505 que cita D. José García Oro, el caso es que hace la referencia: <<Simancas-Sello, IV - 1505>>> en el Tomo II de "Galicia en los siglos XIV y XV", página 118, nota 13 -Fundación Pedro Barrié de la Maza, 1986- ; en un capítulo sobre los problemas de la jurisdicción ejercida por parte eclesiástica en Ourense, en este caso por el Abad de la Trinidad, que fue causa de un pleito, pues los vecinos no estaban de acuerdo. En la nota, añade:
<<El pleito aludido se mantenía todavía en 1520... Por los mismos años también el Arcediano de Baronceli estaba enzarzado en pleitos similares con el concejo y acusaba de atropellos en sus cotos a ALONSO DÍAZ DE CADÓRNIGA y Pedro Álvarez de Belmonte. Simancas-Sello, IV - 1505>>
Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

HOLA.

Según lo publicado en BOLETIN DE LA COMISION DE MONUMENTOS DE ORENSE , por Candido Cid en 1923 "EL CODICILIO DE RUY DIAZ DE CADORNIGA", y según su transcripción da estos datos en resumen:


.- Otorgado ante Juan Sotelo el 22 de otubre de 1572
.- 1ª esposa ANTONIA DE NOVOA ( casa de Maceda ) y 2ª BEATRIZ VAZQUEZ

.- Un hijo natural ALONSO ENRIQUEZ DE CADORNIGA que tuvo con Leonor Enriquez.

.- Hijos de su mujer ANTONIA DE NOVOA:

Primogénito PEDRO RODRIGUEZ DE CADORNIGA, clérigo de misa
ALONSO DIAZ DE CADORNIGA
ALDONZA DE CADORNIGA casada con JUAN VAZQUEZ DE TABOADA ( nombra a su nieto hijo de estosLopo Taboada Cadórniga y Novoa)
VIOLANTE ENRIQUEZ mujer de PEDRO CISNEROS y
LEONOR DIAZ DE CADORNIGA viuda de PERO VAZQUEZ ENRIQUEZ

No habla de ningún hijo de su segunda mujer Beatriz Vázquez.

Nombra a su hermana ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA mujer de JUAN FERNANDEZ y a la hija de estos , su sobrina INES DIAZ DE CADORNIGA

Nombra a ALVARO DIAZ DE CADORNIGA como hijo mayor de su hermano y regidor de Orense PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , ( según este dato además de Elvira , tiene a este Pedro como hermano pero no indica nombre de sus progenitores.

Teniendo en cuenta que en la escritura original de Dote de ELVIRA que aporte en parte , de dice que ésta y Roy son hijos del regidor PEDRO DIAZ DE CADORNIGA y de ELVIRA ALONOS LEMOS.
En el codicilio dice igualmente como en la escritura de Dote , que son sobrinos -( sobrinos nietos )de FRANCISCO RODRIGUEZ DE LA MORERA y este hermano de PEDRO RODRIGUEZ DE LA MORERA y que con su hermana Elvira Diaz de Cadórniga heredaron del regidor su tío FRANCISCO RODRIGUEZ según partijas ante Juan Soto , escribano ,pero no nombra al otro hermano PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , esto hace pensar que es medio hermano de Ruy y Elvira

Dice que fue pronto huerfano de padre y madre

Se nombra heredero de su prima LEONOR DE NOVOA hija JUANA DE CADORNIGA su tía y de su esposo PEDRO YAÑEZ DE NOVOA , por no tener descendientes ( recordar que fue mujer de Alvaro Suarez Tangil , sr. de Tebra ) y dice que mantiene un pleito por estos bienes .

Dice que tiene su hijo ALONSO DIAZ CADORNIGA el cargo de regidor pero que lo tiene contra su voluntad y le pide 1000 ducados por el regimiento o se venda a quién de más ( nombra a Pedro Rguez de la Morera su pariente ,a sus hijos Alonos Enriquez y yernos , a su sobrino Alvaro Díaz de Cadórniga , a los que se les descontaría 100 ducados si lo quieren comprar.

seguiré

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

hola otra vez ...
después de escribir todo un rollazo se me volvió a esfumar , otra vez, así que voy a resumir.

Cotejando el original de la Dote de ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA y lo publicado sobre el CODICILIO DE RODRIGO.


1º Son los dos únicos hijos de su madre ELVIRA ALONSO DE LEMOS hija de PEDRO RODRIGUEZ DE LA MORERA y sobrina del Arcediano ALONSO DE DEZA y MORERA.

2º Que son herederos de su tío materno el regidor FRANCISCO RODRIGUEZ DE LA MORERA

3º Que el hermano que se nombra PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , regidor y padre de ALVARO DIAZ DE CADORNIGA , tiene que ser medio hermano por parte de padre.

4º Que en el codicilio del DOCTOR GREGORIO DIAZ DE CADORNIGA , se nombra como sucesoras en sexto lugar al "llamamiento de doncellas " ( ya hablé sobre esto ) las descencientes de las hermanas ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA y BEATRIZ, puede que esta última también fuera media hermana y al nombrarlas después de sus sobrinas , hace pensar que son descendientes de un hermano de su madre LEONOR ALVAREZ DE LOSADA , pudiendo atribuirse a ALONSO DIAZ DE CADORNIGA , como se comprobó que es tío abuelo de RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA , al llamar tía a su hija JUANA DIAZ DE CADORNIGA.

5º Que se nombra en codicilio posterior de 1575 del hijo de RODRIGO , ALONSO DIAZ DE CADORNIGA , regidor de Orense su matrimonio con MARIA DE RIBERA , hija de D. MACIA DE BALBOA (que caso con Beatriz/teresa Arrojo Valcarce, como heredera universal.
Esta relación matrimonial ,ya la apunté anteriormente , se reflejaba en la genealogía de los Arrojo , pero creyendo que era el abuelo y es Alonso el nieto.

¿Podemos decir entonces que ALONSO DIAZ DE CADORNIGA , regidor , y último alcalde del castillo Ramiro , padre de JUANA DIAZ DE CADORNIGA , es hijo de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA. Sr. de Frieiras , Villar de Ciervos etc..y MAYOR ALVAREZ DE LOSADA ?

Quiero apuntar que también aparece PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , padre de RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA como señor de Villar de Ciervos en 1565 ( puede ser también su medio hermano del mismo nombre y también regidor ,el que se dice padre de ALvaro. Esto hace pensar que descienden de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA sr. de Villar de Ciervos y MAYOR.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

* BEATRIZ VAZQUEZ viuda de RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA , otrogó escritura de Censo a favor de DOÑA YNES DE ARROXO BALBOA el 22 de diciembre de 1585.
( archivo pazo de Piñor/Lemos )

Esta Ynes de Arroxo es hermana de Teresa/Beatriz Arroxo mujer de Mathias Balboa padres de su nuera MARIA RIBERA casada con su hijo ALONSO DIAZ DE CADORNIGA , y hermana de RODRIGO DE ARROJO VALCARCEL( maestre de escuela en 1571 que tuvo descendencia antes de ser religioso), por lo tanto tios de su nuera.

La nieta de ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA , Dña. ANTONIA FERNANDEZ DE TEMES CADORNIGA sra de la casa de Villanueva se casa con el hijo del anterior RODRIGO DE ARROJO VALCARCEL , maestre en la catedral de Orense , D. RODRIGO ARROJO BOLAÑO VALCARCEL regidor de Orense . Este último heredó el Censo anterior en 1606.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

En relación con lo indicaba anteriormente ,


5º también tengo una nieta de RODRIGO DÍAZ DE CADÓRNIGA , regidor de Orense fallecido aprx. 1567 de su hija Beatriz Cadórniga y Novoa , llamada LEONOR CADORNIGA que casó con Antonio Rivera. Su otra hija Aldonza Díaz Cadórniga es la que casó entre otros , con Juan Vazquez de Taboada.


Decir que esta no puede ser hija de RODRIGO, la tal BEATRIZ CADORNIGA Y NOVOA , quizás nieta.
Tengo datos de escituras otorgadas por ella pero no habla de sus padres, pero si de su hija Leonor casada con Antonio Rivera.
¿ creo que esta BEATRIZ , es BEATRIZ DE NOVOA SOTELO y CADORNIGA que caso en 1575 con JUAN GAYOSO TABOADA ? Pero mejor dejarlo en interrogante.
De todas formas hay constancia de un Pleito de Antonio Rivera sobre partijas de biens de Allariz pertenecientes a Beatriz de Novoa, con PETRONILLA SOTELO TABOADA CADORNIGA( nieta de LEONOR ALVAREZ DE LOSADA )y casada con el regidor de Orense JUAN DE PUGA Y NOBOA( bisnieto de Pedro Vazquez de Puga y Violante Enriquez de Novoa)

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Hola.

A vueltas con los documentos , vuelvo a encontrar contradiciones en cuestión de fechas , como siempre hay que dudar de las transcripciones.

En el resumen que cité del codicilio de Roy Díaz de Cadórniga publicado por Candido Cid dice :..Este documento o codicilo lo otorga el Roy en Orense a 22 de Octubre de 1572 ante el escribano Juan Sotelo.

En un documento de Venta original , que intentaré scanear mañana , la otorgante es la viuda de Rodrigo , Beatriz Vázquez como así se declara en fecha 1567.
Según esto , no puede testar el dicho Roy posteriormente a la fecha de 1567.

Puede que el Codicilio que se cita sea un testimonio del escribano Juan Sotelo dado en 1572 , de un testamento anterior de su protocolo, o que fuera de otro escribano y ahora estuviera en su poder.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Venta de Beatriz Vázquez viuda de Rodrigo Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

Imagen


Imagen




Esta venta de sesego , casa y lagar en Piñor (San Lorenzo de Piñor ), en As Quintas. En 1567, ( pude ser la abreviatura duda para 1577?)

Saludos

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Necesito información de :

GREGORIO VAZQUEZ DE TEMES , vecino de SIABAL cerca de Paderme de Allariz , del último 1/3 del XVI, heredero y sobrino de BEATRIZ VÁZQUEZ viuda de Rodrigo Díaz de Cadórniga.

Heredero de Gregorio , ANTONIO VAZQUEZ DE TEMES menor en 1626 hijo de ANTONIO VAZQUEZ DE TEMES que nombra como curador de su hijo a Antonio de Porras.

-Hay una alusión en el codicilio de Roy , que una tal Francisca Vázquez es parienta de su mujer ( quizás una sobrina ? )a la que deja alguna joya y vestido , y sí se casa con su hijo natural Alonso Enriquez de Cadórniga ,un anillo de oro grande con turquesa.


saludos

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ascendentes e familiares de Leonor Díaz de Cadórniga (testamento: 06/12/1527), muller de Roi Fernández Noguerol, Señor da Casa de Amarante.

- IRMÁNS: Vasco López de Goiás, Diego López da Somoza, María Arias.

- PAIS: Gonzalo López de Goiás e Xoana Díaz de Cadórniga.

- AVÓA PATERNA: Maior Arias.

* Fonte: Arquivo Ducal de Medinaceli, Sección Amarante, 16/17.

- Nota: Como xa é sabido, a filla herdeira de Roi Fernández Noguerol e de Leonor Díaz de Cadórniga foi dona Isabel González Noguerol, Señora de Amarante, que casou con Lopo Sánchez de Ulloa, Señor de Ferreira e Sober. Por este matrimonio se unificaron as Casas de Sober, Ferreira e Amarante, con sucesión.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

hola, Fernando

Sobre esto insertó anteriormente Veremudus.




2.- Certamente, Xoán Yáñez de Noboa, Señor de Maceda da Limia (sic, en documentos de época), casou con Xoana Díaz de Cadórniga. Filla deste matrimonio foi Leonor Díaz [de Goyás] de Cadórniga, que á súa vez casou con Roi Fernández Noguerol, Señor de Amarante, e tiveron por filla a dona Isabel González Noguerol, que casou con Lope Sánchez de Ulloa, Señor de Ferreira e Sober. O fillo maior do matrimonio entre Lope Sánchez e dona Isabel González foi Diego de Lemos, Señor de Amarante e Ferreira, que casou coa súa curmá dona Maior Díaz de Cadórniga e Ulloa, filla de Pedro Díaz de Cadórniga e de dona Berenguela de Ulloa, e neta por vía paterna de García Díaz de Cadórniga e de Maior Álvarez de Losada (Señores das Frieiras, A Mezquita e Val de Conso). O fillo sucesor dos referidos Diego de Lemos e dona Maior Díaz, nos estados de Amarante e Ferreira, foi don Diego López e Lemos, que casou coa súa curmá dona Xerónima de Noboa e Lemos (...), con sucesión ... Todos estes datos xenealóxicos, á par que coñecidos -se non todos, ó menos en parte-, están perfecta e claramente testemuñados nos diversos documentos de época pertencentes ó Señorío de Ferreira e Amarante conservados no Arquivo Ducal de Medinaceli.


OJO
HAY QUE ACLARAR :

1ª- ¿JUANA DIAZ DE CADORNIGA , según esto casó 2 veces?.
NO CONSTA QUE LA SRA DE MACEDA TUVIERA OTRO MARIDO-

2ª ¿TUVO UNA HIJA LEONOR DE NOBOA , del sr. de Maceda. que no tuvo descendencia y dejando heredero a su primo Roy Diáz de Cadórniga , según codicilio de este último.? Entonces NO PUEDE SER LA DE LA CASA DE AMARANTE QUE TIENE DESCENDENCIA .

3ª ¿TUVO OTRA HIJA LEONOR GOIAS , con el Gonzalo López Goiás, que casó con Roi Fernández Noguerol , SR. de Amarante-?

4ª ¿ SERÁ ESTA JUANA DIAZ DE CADORNIGA otra distinta a la sra. de la casa de Maceda?


Saludos

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola. Si, coñezo perfectamente todo o anterior. Pero, hai bastantes cuestións que non encaixan, tanto cronolóxica como xenealóxicamente. Asemade, me parece que estás a confundir persoeiros na 3ª. pregunta que fas.

- Por partes.

- Á pregunta 1 do teu 'interrogatorio':

A) Cabe considerar a posibilidade de que Xoana Díaz de Cadórniga tivera dous matrimonios. Un con Gonzalo López de Goiás e outro con Xoán Yáñez de Noboa. ¿Por qué non ...?´.

B) Cabe considerar a posibilidade de que se trata de dúas señoras homónimas e moi próximas en cronoloxía chamadas Xoana D. de C.

* Calquera das dúas opcións se deben contrastar.

- Á pregunta 2 do teu 'interrogatorio':

* ¿A qué Leonor de Noboa te refires ..., á señora que no ano 1441 está casada con Fernando Enríquez ...?. Por favor ponlle datas e filiación ou matrimonio a eta Leonor de Noboa. ¿Con qué (nome) señor de Maceda dis que casou ...?.

- Á pregunta 3 do teu 'interrogatorio':

* Leonor Díaz de Goiás de Cadórniga non casou con Gonzalo López de Goiás, como dis, se non con Roi Fernández Noguerol. A filla única e sucesora deste matrimonio, ó que parece, foi dona Isabel Fernández Noguerol, Señora de Amarante. Agora ben, iso non quita que Roi Fernández Noguerol tivese sucesión fóra de matrimonio, é dicir, unha filla natural ...

- Á pregunta 4 do teu 'interrogatorio':

* Tal e como escribín no apartado B-1, cabe a posibilidade de estar ante dúas señoras homónimas, pero, ..., me parece que non vai ser así ...

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Velaquí algunhas dúbidas e por qué non me cadran certos datos.

1) Polo de agora, tende a identifícarse, sen proba documental clara, que o pai de Xoana Díaz de Cadórniga (muller de Xoán Yáñez de Noboa), foi o Alonso Díaz de Cadórniga que aparece como rexedor de Ourense nos últimos decenios do século XV ata comezos do XVI. Agora ben, por cronoloxía evidente, non se debe descartar a un persoeiro homónimo e anterior ó que se pretende.

2) O citado Xoán Yáñez de Noboa, Señor de Maceda, finou no ano 1504.

3) Polo tanto e segundo isto, o pretendido sogro do Señor de Maceda viviu tanto ou máis que él.

4) Non se especifica a data do pasamento de Xoana Díaz de Cadórniga, muller de Xoán Yáñez de Noboa.

5) Non cabe dúbida de que Leonor Díaz de Goiás de Cadórniga foi muller de Roi Fernández Noguerol, Señor de Amarante, e que tiveron por filla única e sucesora a dona Isabel González Noguerol, Señora de Amarante.

6) Non cabe dúbida de que Leonor Díaz de Goiás de Cadórniga outorgou testamento o 06/12/1527, moi avanzada en anos.

7) Non cabe dúbida de que Leonor Díaz de Goiás de Cadórniga foi filla do lexítimo matrimonio dunha señora chamada Xoana Díaz de Cadórniga con Gonzalo López de Goiás. Así como tampouco cabe dúbida de que Leonor xa era casada con Roi Fernández Noguerol no ano 1487, segundo testemuña ela mesma nun manuscrito en relación coa súa dote, onde di ser filla lexítima do matrimonio citado (ADM, Amarante, 16/17).

- Seguiremos, ..., outro día.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

LEONOR DIAZ DE CADORNIGA

Mensaje por CRUZ »

Hola , fernando .

perdona si me expresé mal ,intentaré aclarar .

1º LEONOR DIAZ DE CADORNIGA es si duda mujer de RUY FERNANDEZ NOGUEROL. o.k. esto estaba claro.

LEONOR DE NOBOA , es hija de de PEDRO YAÑEZ DE NOBOA , SEÑOR DE MACEDA , regidor de Orense finales s. XVI , que casó con el Sr. de Tebra ALVARO SUAREZ TANGIL , que murió sin sucesión.
Esta señora deja heredero a su primo RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA , según codicilio de este último
Esta entonces NO PUEDE SER la que otorga testamento en 1527 y mujer de Ruy Fernández Noguerol , con sucesión.

3º ALONSO DIAZ DE CADORNIGA , regidor de Orense finales s.XVI SI es el PADRE de JUANA DIAZ DE CADORNIGA , sra de Maceda ( recuerdo que en su sepulcro en San Pedro de Maceda , está labrada la frase de hija de este personaje.)y con inulmerables alusiones a su paternidad.

4º JUANA DIAZ DE CADORNIGA era tía de RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA , regidor de Orense fallecido aprx. 1567.

5º ¿ quién era ese GONZALO LÓPEZ GOIAS.? Se sabe algo más que lo que insertaste anteriormente ?

6º No creo que LEONOR DIAZ DE GOIAS DE CADORNIGA , tenga nada que ver con la casa de Maceda , pues no se encuentra ninguna alusión a ello sólo en lo siguiente

7º la única relación con la casa de Maceda es esta :

La única hija de LEONOR DIAZ DE CADORNIGA y RUY FERNANDEZ NOGUEROL , era efectivamente ISABEL GONZALEZ NOGUEROL .
Isabel casó con LOPE SANCHEZ DE ULLOA Y LEMOS ( hijo de Diego de Lemos y Mayor de Ulloa ).
Lope es hermano de ALONSO LOPEZ DE LEMOS( fallecido en 1554 ) , que caso aprox. en 1520( según Juro a favor del matrimonio de 14.900maravedies) con ELVIRA DE NOBOA , SRA. DE MACEDA , HIJA DE JUANA DIAZ DE CADORNIGA y YAÑEZ DE NOBOA . es decir

Isabel Glez Noguerol cuñada de Elvira de Noboa.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- A ver Cruz, me parece que hai certos datos confusos no que escribes, ou non o sentendo ben.

- No punto 2º do teu comentario anterior dis: "LEONOR DE NOBOA , es hija de de PEDRO YAÑEZ DE NOBOA, SEÑOR DE MACEDA, regidor de Orense finales s. XVI, que casó con el Sr. de Tebra ALVARO SUAREZ TANGIL, que murió sin sucesión".

- Non sei se estamos a falar da mesma señora, pero Leonor López de Noboa casou con Rodrigo e non con Álvaro Suárez Tanxil. V., Archivo Histórico Nacional, OM San Juan de Jerusalen, Exp. 23212: Expediente de pruebas para la concesión del título de caballero de la orden de San Juan de Jerusalén a Pedro Vázquez de Quiroga López de Novoa Álvarez de Quiroga y Novoa de Puga, vecino de Orense (año 1554) .
* Padres: Rodrigo Suárez de Tangil y Leonor López de Novoa.
* Abuelos paternos: Rodrigo Suárez de Tangil y Leonor Álvarez de Quiroga.
* Abuelos maternos: Gonzalo de Puga y Teresa de Novoa.


- Por outra parte, Álvaro Suárez Tanxil consta que estaba casado con dona Tareixa de Ribadeneira, unha das fillas de Diego de Lemos e de dona Maior de Ulloa, Señores de Ferreira e Sober.

- Visto o anterior e polo tanto. ¿Estás a falar destes personaxes, que viven entre as décadas finais do século XV e primeiras décadas do XVI, ou doutros señores homónimos?.

- Sobre o punto 3º., estou plenamente dacordo en que un Alonso Díaz de Cadórniga foi o pai de Xoana Díaz, enterrada en San Pedro de Maceda. Pero, polo mesmo, lémbroche que na sepultura de Xoana Díaz tan só se di que é filla de Alonso D. de C., e nada pón sobre que este señor fora rexedor de Ourense, nin outros datos. Tan só, repito, testemuña o patronímico (que xa non é pouco, claro ...). De aí que eu falara da posibilidade dun homónimo anterior, en canto a cronoloxía, ó que foi rexedor nas décadas finais do XV. O cal sería moito máis factible, por evidentes razóns de temporalización xeracional. En calquera dos casos, está por demostrar.

- Respondendo á túa 5ª. pregunta: Polo de agora nada máis podo aportar sobre Gonzalo López de Goiás e familia. Veremos máis adiante.

- En canto ó apartado nº. 7: Escribes que dona Elvira de Noboa era filla de Xoana Díaz de Cadórniga e de ¿...? Yáñez de Noboa. Sen embargo, coido que te 'comiches' (con todos os respectos) unha xeración dos Noboa no medio. Xa que Xoana era a avóa e non a nai de dona Elvira. É dicir, a secuenciación xenealóxica dos Señores de Maceda nesas xeracións é como segue:

I) Xoán Yáñez de Noboa († a. 1504), casado con Xoana Díaz de Cadórniga, tivo por fillo sucesor a:

II) Pedro Yáñez de Noboa († c.a. 1524), que fundou morgado no ano 1524. Foi súa filla sucesora:

III) Dona Elvira de Noboa, casada con Alonso López de Lemos e finada antes de 1549, con sucesión.

* Seguiremos outro día. Saúdos.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

hola, fernando

Vamos a ver , creo que se está liando el relato .

aclaremos pues.


- Torre de Puga-

1. GONZALO DE PUGA , REGIDOR DE ORENSE , fallecido en 1512. casa con TERESA DE NOBOA de la casa de MACEDA ,hermana de PEDRO YAÑEZ DE NOBOA marido de JUANA DIAZ DE CADORNIGA

1.1 PEDRO VAZQUEZ DE PUGA , Sr. de Feá y torre de Puga , regidor de Orense aprox 1517/50 casa con VIOLANTE ENRIQUEZ DE NOBOA , de la casa de Maceda.

1.2 LEONOR LÓPEZ DE NOBOA casa con RODRIGO SUAREZ TANGIL
1.2.1 Pedro Vázquez de Quiroga López de Noboa ( caballero de la O. San Juan Jerusalén en 1554)


- CASA DE MACEDA -

1. PEDRO YAÑEZ DE NOBOA , regidor de Orense en 1495 , Sr. de la casa de Maceda , casa con JUANA DIAZ DE CADÓRNIGA., tuvieron DOS HIJAS.

1.1 LEONOR DE NOBOA casa con ALVARO SUAREZ DE DEZA , Sr. de Tebra . Sin sucesión.

1.2. ELVIRA DE NOBOA , heredera de la casa de Maceda ,( enterrada en san Fco. de Ourense ) casa con ALONSO LÓPEZ DE LEMOS fallecido en 1554( hijo de Diego Alonso de Lemos y Mayor de Ulloa)

1.2.1 JUAN DE NOBOA y LEMOS , Sr. de Maceda , Ferreira y Amarante
Este lleva el apellido NOBOA primero por heredar la casa de Maceda por su madre.


- Como bien apuntas :
* - TERESA DE LEMOS , hermana de ALONSO LÓPEZ DE LEMOS casa con ALVARO SUAREZ TANGIL , Sr. de Bentraces.

-Desconozco si este Sr. de Bentraces es el mismo que casó con Leonor de Noboa -

No veo que errores cronológicos en estos personajes.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola Cruz

- Sigo a ver certas lagoas no que expós:

1º) No ano 1495 o Señor da Casa de Maceda era Xoán Yáñez de Noboa, e non Pedro, coma ti escribes.

2º) Xoana Díaz de Cadórniga casou con Xoán Yáñez de Noboa, e non con Pedro (coma ti dis). Isto está moi claro no epitafio de San Pedro de Maceda.

3º) Xoán Yáñez de Noboa faleceu en 1504. O seu herdeiro na Casa de Maceda foi Pedro Yáñez de Noboa, fundador do morgado no ano 1524, como xa apuntei arriba.

4º) Dona Elvira de Noboa era filla deste Pedro Yáñez e neta de Xoán Yáñez. Sen embargo, ti escribes que é filla de Xoán Yáñez. ¿Tes constancia documental desa filiación?.

5º) Leonor de Noboa casou con Rodrigo Suárez de Tanxil. Mentres que Tereixa de Ribadeneira (ou López de Lemos, como queiras) casou con Álvaro Suárez de Tanxil, Señor de Bentraces, cuxa carta de dote para o casamento se outorgou no ano 1496. Pero, repito, na túa mensaxe á que facía referencia máis atrás isto non aparecía así. ¿Non?.

- En fin, por todo o anterior dicía que non me casaban (e seguen sen casarme) certos datos tal e como os expós. Pero, todo te solución e aclaración, antes ou despois.

- Un pracer debatir aquí. Saúdos. Seguiremos noutro intre.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Hola,

Creo que era conveniente repasar la sucesión de la Casa de Maceda en tus datos ,.
no es raro que encuentres la alteración de los nombres de Juan y Pedro en mis notas ,pues también es corriente encontrarlos usando un nombre y el otro en infinidad de veces ,según tengo comprobado
Esta comprobada reiteradamente la linea tal cual te escribo:

-LEONOR DE NOBOA Y AMBIA ( hija de Mª Méndez de Ambia y Pedro Yañez de Noboa , sres. de Ambia y Armariz)con su 2ºesposo Fernando Enriquez

1.1.JUAN PEREZ DE NOBOA ( casa de Maceda ) testó en 1488 , caballero de la Orden de Alcántara , Comendador de Batundeira señorio de Armariz , casa con MENCÍA LOPEZ MOSQUERA ( hija de Galor Mosquera Villar Sr de la casa de Villar de Payo Muñiz ), enterrados en san Francisco de Ourense., entre sus hijos el sucesor 1.1.1 Pedro , y Fdo.Enriquez , Galaor , Suero , fco.trivillos , Violante , Teresa(casa con Gonzalo de Puga, casa de Puga y regidor de Orense , también enterrado en San fco. de Ourense )

1.1.1PEDRO YAÑEZ DE NOBOA , regidor de Orense casa con JUANA DIAZ DE CADORNIGA , enterrados en San Pedro de Maceda.
tienen a la sucesora

1.1.1.1 ELVIRA DE NOBOA enterrada con sus abuelos en San Fco. de Orense , casa hacia 1520 con ALONSO LOPEZ DE LEMOS, estos tienen a JUAN DE NOBOA Y LEMOS

saludos

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola Cruz.

- Perdoa, pero vexo incompleta a túa saga xenealóxica anterior, por canto coido que segues a saltar unha xeración e segues a confundir a Xoán (ó que ti, non sei por qué, das en chamar Pedro ...) Yáñez de Novoa, finado en 1504 e marido de Xoana Díaz de Cadórniga, co seu fillo Pedro Yáñez de Noboa, fundador do morgado de Maceda no ano 1524. Por outra parte, o asunto do "baile" de nomes non me parece que sexa tan usual como dis, outra cousa é o baile de "apelidos", que efectivamente si acontecía.

- Para demostración do que escribín máis arriba referente ós Noboa da Casa de Maceda, adxunto de seguido dúas probas documentais:

* 1549, marzo, 05. Couto de Laiosa.
* Encabezamento da escritura de mellora de terzo e quinto outorgada por Alonso López de Lemos a favor do seu fillo maior Xoán de Noboa e Lemos.
* Traslado do ano 1616.
- Yn Dei nomine amen. Sepan quantos esta carta de contrato y escriptura pública bieren como yo Alonso Lópes de Lemos, Señor de los cotos de San Biçenso de Layosa, hijo legítimo de Diego de Lemos e de dona Mayor de Ulloa, su muger, difuntos que Dios perdone, digo que por quanto al tiempo que yo me casé por palabras de presente con dona Elbira de Noboa, mi muger, que Dios aya, para çierto contrato de dote y casamiento que entre Pedro Yánes de Noboa, su padre, e mi pasase contrato (…).

* Ano 1616.
* Testemuña do bacharel Xerónimo Conde Enríquez, de idade de sesenta anos, pouco más ou menos.
- (…) Dixo el dicho testigo que conoçió a Juan de Noboa y Lemos(1), Señor que fue dela villa de Mançaneda(2) de Limia, y a dona María de Ulloa(3), su muger, (…) y de su matrimonio les vio tener y procrear por sus hijos legítimos a don Antonio de Noboa y Lemos, y a don Alonso de Noboa, su hermano, y a dona Aldonça y dona Gerónima, que letigan (…). Y dize el dicho testigo que tiene entera notiçia dela Casa solar y bínculo de Maçeda de Limia, por escrituras que el testigo a visto y por libros que a leýdo. Y a lo menos dende Pere Yánez de Noboa, que fue en tiempo del Rey don Alonso Onzeno y armado caballero por su mano, tiene notiçia que es vínculo y mayorazgo y bienes subjetos a restituçión, y como tales los tubo el dicho Pere Yánez de Noboa(4) y los dexó a sus deçendientes, asta que de hixo mayor en mayor binieron al dicho Juan de Noboa, que este testigo conoçió. Y como tales oyó el testigo dezir a muchas personas, y espeçialmente al padre deste testigo que tenía çient anos poco más o menos al tiempo que murió, que él, como bienes de mayorazgo indibisiblis entre hermanos y subjetos a restituçión, los biera tener e poseer a Elvira de Noboa, muger que fue de Alonso López de Lemos, y a Pedro Yánez de Noboa, su padre, deçendiente de otro Pere(5) Yánez de Noboa(6), riva dicho, a quien dezía que acordava. Y los tubieron ellos y sus açendientes como bienes de bínculo y mayorazgo (…). Y el testigo tubo y tiene notiçia que fueron poseedores del dicho bínculo y mayorazgo Juan Pérez de Noboa y Fernando Enríquez, que casó con una señora que tenía el bínculo y lo heredava porque al dicho Fernando Enríquez le fue quitada la tenençia dela villa de Allariz por el senor Rey don Juan el Segundo, por tenerla de mano de don Fradique Enríquez de Arjona, Conde de Lemos, que hera primo del dicho Fernando Enríquez. Y así fue proçediendo de grado en grado (…)”.

(1) Xoán de Noboa e Lemos († a. 1579), Señor de Maceda, fillo de Alonso López de Lemos e de dona Elvira de Noboa.
(2) Sic: Maceda.
(3) Dona María era filla de Lope de Taboada o torto e de dona Maior de Ulloa.
(4) Nota á marxe esquerda do texto: No fue el fundador del vínculo, sino otro en tiempo del Emperador don Carlos 5º, que fue mucho tiempo después. Esta nota alude, claramente, a Pedro Yáñez de Noboa, fundador do morgado no ano 1524, fillo de Xoán Yáñez de Noboa e pai de dona Elvira de Noboa.
(5) A testemuña confunde aquí o nome do personaxe, xa que o pai deste Pedro Yáñez de Noboa e avó, por tanto, de dona Elvira chamábase Xoán e non Pedro.
(6) Nota á marxe esquerda do texto: Este fue el fundador. Certamente, este Pedro Yáñez de Noboa foi o que fundou o morgado da Casa de Maceda no ano 1524.

- Non está demais advertir que a testemuña anterior fai unha lembranza xenealóxica incompleta dos titulares da Casa de Maceda, xa que comeza falando dun epónimo Pedro Yáñez de Noboa, da primeira metade do século XIV, para seguir a secuencia en Xoán Pérez de Noboa e Fernando Enríquez, xa na primeira metade do século XV, e logo no avó de dona Elvira, Xoán de Noboa († a. 1504), o que confunde de nome e lle chama Pedro en vez de Xoán, como quedou explicado na nota correspondente ...

* Fonte: ARQUIVO DO REINO DE GALICIA, Real Audiencia, Preitos, 8485/89. Preito de don Diego López de Lemos con dona Aldonza de Noboa e Lemos sobre bens (ano 1616).

* Trascrición e notas: Fernando Dopico Blanco, 2008.

- Seguiremos outro día. Saúdos.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

hola,

Fernando , yo pienso que debes consultar lo publicado sobre la casa de Maceda ,para que tengas claro la sucesión , dejando a un lado si se llama Pedro o juan y asociale por favor un conyuge y comprobando el dato de la sucesión del matrimonio PEDRO/JUAN XAÑEZ DE NOBOA y JUANA DIAZ DE CADORNIGA.
O me equivoco continuamente diciendote que sólo tuvo 2 Hijas , y ningún hijo que le sucediese en el mayorazgo de la casa de Maceda.


Entonces quién es la madre de Elvira de Noboa , si tú dices que Juana es su abuela?


Después de leer el párrafo insertado del Pleito de 1616. Está claro que tal Pedro Xañez de Noboa a que se refiere es muy anterior al que tu dices que vivió en 1524 . Aparecen homónimos sucesivamente, además dice que este vivió en tiempos de Alfonso XI, no puede ser al que nos referimos -

En los pleitos aparecen más testimonios de testigos , comprueba lo que dicen los demás.

Recuerda que se separaron la casa de Villamarín , Maceda y Armariz : adjudicandose Pedro( marido de Juana Díaz de Cadórniga ) , la de Maceda , y dando a su hermano Suero , la de Villamarín y a su otro hermano Fdo. Enriquez , la de Armariz.

Hay un libro muy interesante sobre la casa de Maceda " Nombres vencelllados ao castelo de Maceda".

Saludos

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Sobre el pleito de tu mensaje sobre bienes de 1616 entre Aldonza de Noboa y Lemos y Diego López de Lemos:

.- Como bien dice el testigo JUAN DE NOBOA Y LEMOS y MARIA DE ULLOA ,procrearon a Antonio , Alonso , Aldonza y Jeronima ( estas últimas que son parte en el pleito ) .
Diego López de Lemos en representación de su esposa , contra su cuñada la sra. de Maceda ,Dña. Aldonza .

Antonio murió sin sucesión , al igual que Alonso , por lo que la casa de Maceda la hereda su hermana ALDONZA DE NOBOA y LEMOS mujer de JUAN DE LANZOS y ANDRADE , dueño de la casa de Lanzós y Louriña).
Su hermana JERONIMA DE NOBOA casa con DIEGO LOPEZ DE LEMOS ( hijo de Antonio López de Lemos y Costanza de Saavedra)

.- Y sin salir del tema de LOS CADÓRNIGA , en cuyo tema charlamos ,volvemos a :

.- Juan de Noboa y Lemos era cuñado de Juan Vázquez de taboada-casa de Taboada- ( hermano de María de Ulla ) el cual estuvo casado con ALDONZA CADÓRNIGA y MOSQUERA , hija de Rodrigo Díaz de Cadórniga ,sobrino este último de Dña. Juana Díaz de Cadórniga , que es abuela materna de Juan de Noboa y Lemos.


.- Diego López de Lemos era nieto de MAYOR DE CADORNIGA , hija de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA (hijo de García Díaz de Cadórniga y Mayor Alvarez de Losada ) y BERENGUELA LÓPEZ RIVADENEIRA

Hasta pronto

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Pido perdón por mi error en el siguiente párrafo:
Recuerda que se separaron la casa de Villamarín , Maceda y Armariz : adjudicandose Pedro( marido de Juana Díaz de Cadórniga ) , la de Maceda , y dando a su hermano Suero , la de Villamarín y a su otro hermano Fdo. Enriquez , la de Armariz.
Quise decir :

SUERO DE VILLAMARIN , se quedó con la casa de Villamarín , adjudicó la casa de Armariz a su medio hermano ALONSO DE NOBOA ENRIQUEZ (hijo de Fdo. Enriquez) y a JUAN PEREZ DE NOBOA , casado con Mencía López Mosquera, le adjudicó la casa de Maceda.

Chao pues.....

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola Cruz.

- Xa puxen na mensaxe anterior que a secuenciación xenealóxica da testemuña de 1616 estaba fragmentada, incompleta e con saltos cronolóxicos.

- Polo que estou a ver, os datos sobre os Noboa da Casa de Maceda que estás a escribir son os correspondentes co publicado polo P. Crespo del Pozo, ¿non?. Pois ben, hai que reparar en que nese estudio xenealóxico hai algúns erros na sucesión da Casa de Maceda, así como personaxes fóra da súa época, nomes, apelidos e filiacións trocadas, etc.

- Por outra parte. Non sei por qué che resulta tan dificil de aceptar que te "comes" unha xeración na Casa de Maceda (xa que o que expós semella copiado de Crespo del Pozo) e por qué segues a trabucar os antropónimos Xoán e Pedro, cando está clarísimo na documentación quen é quen ...

- Para rematar, velaquí a segunda clásusula do testamento Xoán de Noboa e Lemos, que outorgou conxuntamente coa súa muller dona María de Ulloa en Laiosa o 08/02/1579, onde, no relativo á seus ascendentes na Casa de Maceda, se contradí tanto o que ti escibres como que escribiu o P. Crespo del Pozo ... (asi que, polo tanto, eu vou a fiarme de Xoán de Noboa e non do P. Crespo ..., ¿e ti?).

* Yten, mandamos que quando la boluntad de Dios Nuestro Señor fuere serbido de nos llebar, si nos fallesçiéremos en el coto de Layosa donde al presente bibimos, en el obispado de Lugo, mandamos nuestros cuerpos sean sepultados en la yglesia de San Martino de Layosa, y allí estén asta que se gasten nuestras carnes y, después de gastadas, nuestros huesos sean llebados al monesterio de San Françisco de Orense y sean sepultados en la sepoltura de la nuestra capilla donde está sepultado mi bisabuelo Juan de Noboa, en el moumento de bulto de honbre (...).

- Con isto, queda claro e faise notorio que a sucesión na Casa de Maceda durante o século XVI e comezos do XVII foi do seguinte xeito:

1.- Juan Yáñez de Noboa, falecido en 1504, tivo por fillo herdeiro a:
2.- Pedro Yáñez de Noboa, fundador do morgado en 1524, que tivo por filla herdeira a:
3.- Dona Elvira de Noboa, de quen foi fillo herdeiro:
4.- Xoán de Noboa e Lemos, que finou en 1579, que tivo por fillo herdeiro a:
5.- Don Antonio de Noboa e Lemos, que faleceu c.a. 1603 sen sucesión, polo que herdou a súa irmá dona Aldonza, muller de don Xoán de Lanzós e Andrade, con sucesión.

- Máis claro, auga ....!!!. Así que, Cruz, por favor, revisa as túas notas sobre a sucesión e filiación dos Noboa da Casa de Maceda ... xa que considero que o que se diga sobre estes temas debe estar avaliado e concordado por documentos e non doutro xeito.

- P.D.: Por certo, neste testamento se atopan varias mandas favorecendo a bastantes personaxes co apelido Noboa, a meirande parte mulleres, que supoño deberíamos considerar posibles parentes de ramas menores.

- En canto a outros personaxes que citas, dos López de Lemos, Cadórniga, Taboada, etc., tamén os coñezo (ó menos, en parte) e as súas respectivas ascendencias e sucesións. Moitas gracias.

- Saúdos.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Hola fernando

Pienso que tu sucesion es igual a la que cite anteriormente:
-LEONOR DE NOBOA Y AMBIA ( hija de Mª Méndez de Ambia y Pedro Yañez de Noboa , sres. de Ambia y Armariz)con su 2ºesposo Fernando Enriquez

1.1.JUAN PEREZ DE NOBOA ( casa de Maceda ) testó en 1488 , caballero de la Orden de Alcántara , Comendador de Batundeira señorio de Armariz , casa con MENCÍA LOPEZ MOSQUERA ( hija de Galor Mosquera Villar Sr de la casa de Villar de Payo Muñiz ), enterrados en san Francisco de Ourense., entre sus hijos el sucesor 1.1.1 Pedro , y Fdo.Enriquez , Galaor , Suero , fco.trivillos , Violante , Teresa(casa con Gonzalo de Puga, casa de Puga y regidor de Orense , también enterrado en San fco. de Ourense )

1.1.1PEDRO YAÑEZ DE NOBOA , regidor de Orense casa con JUANA DIAZ DE CADORNIGA , enterrados en San Pedro de Maceda.
tienen a la sucesora

1.1.1.1 ELVIRA DE NOBOA enterrada con sus abuelos en San Fco. de Orense , casa hacia 1520 con ALONSO LOPEZ DE LEMOS, estos tienen a JUAN DE NOBOA Y LEMOS
Sobre los enterramientos ya se ha comentado en este foro anteriormente.

Sobre lo del Padre Crespo , evidentemente que tiene muchos errores , al igual que muchos que publican hoy en día.
En el tema de VILLAMARIN se trata la casa de Maceda , puedes ver lo que inserté sobre ello.

Pido disculpas por mis muchos errores , pues no soy especialista en genealogía , sólo intento aportar algún dato que pueda servir a los amigos de este foro . Si tengo información la cuelgo por si alguno saca algo en limpio , como también aporto fragmentos de mi documentación original desde S.XVI- otros no lo harían .

Bueno , fin de rollito , saludos y nos seguiremos informando.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Otras relaciones con los Cadórniga:

*VIOLANTE ENRIQUEZ DE NOBOA( Hija de Juan Peréz de Noboa y Mencía López Mosquera ) casó con Pedro Vázquez de Puga ,regidor de Orense entre 1517-1550, Sr. de Feá y torre de puga.
Esta sra. hizo mejora a su hijo segundo D. Mendo de Puga , de los bienes que le correspondieron de la casa de Maceda , ante el escribano Rodrigo Gato en 1559.
Esta Mejora de bienes se trasmite así:

D. Mendo de Puga casó con Juana Gago Villamarín , tienen a Mendo de Puga , que otorgó testamento ante Pedro Alvarez en 1634 , casó con Constanza de Prado , sucediendo su hijo Juan Puga y Noboa.

JUAN PUGA Y NOBOA , regidor de Orense , testó ante Juan de Puga y Feijoo en 1638 , casó con PETRONILLA SOTELO CADÓRNIGA Y TABOADA , sra. de Joazin , Maos , Edrada etc..bisnieta de Leonor Alvarez de Losada y Cadórniga ( hija de García Díaz de Cadórniga y Mayor Alvarez de Losada )
Juan y Petronilla tienen a LUIS DE PUGA Y NOBOA que otorgó testamento 7-8-1675, casa con Fca. Solis Noguerol , teniendo a D .Luis Antonio de Puga Sotelo y Cadórniga( enterrado como otros miembros de la casa de Maceda en su capilla de la Consolación ,en la Iglesia de San Francisco de Ourense - que debido a las reformas de esta iglesia , no se localiza dicho emplazamiento- que fue padre del Conde de Torre de Penela , D.JUAN ANTONIO DE PUGA SOTELO CADORNIGA SOLIS Y OXEA , que hereda los bienes de Maceda que proceden de su septimo abuelo D. MENDO DE PUGA ( hijo de Violante Enriquez de Noboa ).

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola, Cruz.

- Antes que nada, “Ó Cesar, o que é de Cesar …”.

1º.- Tes razón. Os pais de dona Elvira de Noboa foron Pedro Yáñez de Noboa, fundador do morgado da Casa de Maceda por escritura notarial outorgada en Ourense o 09/11/1524, previa facultade real outorgada polo Emperador don Carlos na cidade da Coruña o 28/04/1520, e Xoana Díaz de Lemos, xa difunta polo ano 1524.

2º. Tes razón. Do matrimonio entre Pedro Yáñez de Noboa e Xoana Díaz de Cadórniga quedaron dúas fillas: (1) Dona Elvira. ((2) Dona Leonor. A maiores, engado que o citado Pedro Yáñez de Noboa tivo un fillo natural chamado Francisco de Noboa …

3º.- Recoñezo e rectifico o meu erro sobre a sucesión da Casa de Maceda no que toca a estes persoeiros …

- Saúdos. E deixo xa este tema.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Coido que ainda que citado por diversos historiadores e xenealoxistas en numerosas ocasións, nunca se publicou a transcrición deste documento e o seu contido exacto, se non xeralidades sobre o mesmo. Polo tanto, aí vai ..., para coñecemento público e notorio ...

- 1414, outubro, 26. Pobra do Brollón.
- Ratificación da venda de diversos bens efectuada por dona Lenor de Castro ó seu irmán o conde don Fadrique.
- Archivo Ducal de Medinaceli, Sección Rivadavia, 81/31.
- Pergameo.
- Transcrición: Fernando DOPICO BLANCO, 2009.


* Sepan todos como en el anno del nasçimiento del Nuestro Sennor Ihesuxρisto de mil e quatroçientos e catorçe annos, día sesta feira (…) vynte e seys días del mes de otubre. Estando en la Puebla de Broollón, en las casas | de Álvaro de Quiroga donde posava el sennor conde don Fadrique, e estando aý presentes el dicho sennor conde, e Garçía Días de Cahuérniga, e dona Lenor, hermana del dicho sennor conde e muger del dicho | Garçía Días, e Pedro Fernándes de Safagunt, criado e recaudador del dicho sennor conde, en presençia de nos los escripvanos e notarios públicos e testigos de yuso escriptos, entonçe el dicho sennor conde dixo por pala- | -bra e feso pregunta al dicho Pedro Fernándes de Sant-fagunt, desiendo que por quanto él comprara a la dicha dona Leonor, su hermana, la casa fuerte de Sandianes, e la casa fuerte da çibdade, e la casa fuerte de Mançaeda, | e la casa fuerte ¿d’Osoris? (¿Allariz), e la casa fuerte de Rouçóos, con todas sus terras, e con todas las otras terras e coutos e lugares que la dicha dona Leonor avía e le pertenesçían por erençia e suçesión de Sueyro Yánes | e de dona María, fijos de Johán de Nóv[o]a, e que le pertenesçían a ella por arras e donaçión e dote del dicho Johán de Nóv[o]a, e por arras e donaçión e dote del dicho Garçía Días, et por donadíos e merçedes que le el conde don | Pedro fesiera, e por otra qualquier manera, por quantía de seys mil doblas de oro a la dicha dona Leonor, en oro y plata, e dixo que él en presençia de nos los dichos escripvanos et | notarios de Yuso escriptos fesiera la dicha conpra e paga delas dichas seys mil doblas de oro a la dicha dona Leonor, en oro y plata e dineros, los quales le presentara el dicho Pedro Fernándes que d-él tenía en garda con otras quantías de maravedís, las quales seys mil doblas de oro ella resçibiera por la dicha conpra (…) | (5 liñas) | (…). Testigos que fueron presentes: Don Alfón de Castro, e Johán de Marsala, natural del reyno de Aragón, e Vasco Rodríguez, e el dicho Álvaro de Quiroga, be- | -sinos e moradores en la dicha Puebla de Broollón, et Ferránt Sánches de Córodova, morador en Layosa, e Ruy de Ventosa, escripvano, criado de Ferránt ¿Salaço?, escripvano, (…).

- Pois, coido que agora ainda se lía máis o tema dos Cadórniga ...

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

-GARCIA DIAZ CADORNIGA con LEONOR DE CASTRO ( estando viuda de Juan de Noboa y habiendo fallecido sus hijos , según el documento anterior de 1414 -tienen entre otros a

1 .GARCIA DIAZ DE CADORNIGA CASTRO con GUIOMAR CABEZA DE CASTRO , estos a

1.1.GARCIA DIAZ DE CADORNIGA( Fallecido en 1494/5) con MAYOR ALVAREZ DE LOSADA , tienen a

1.1.1 ALONSO DIAZ DE CADORNIGA casa con ? . tiene a

JUANA DIAZ DE CADORNIGA mujer de PEDRO YAÑEZ DE NOBOA ( casa de Maceda )


-LEONOR DE CASTRO con su primer marido JUAN DE NOBOA , tienen a SUERO YAÑEZ DE NOBOA , y a MARIA /MAYOR , sin sucesión ambos hermanos.

Sucede a JUAN , su hermano PEDRO YAÑEZ DE NOBOA que casa con MARIA MENDEZ/PEREZ de AMBIA , teniendo a u su única hija :

LEONOR DE NOBOA Y AMBIA.
Es a ésta , que por confusión con su tía politica Leonor de Castro , se le atribuye en muchas publicaciones un Garcia Díaz de Cadórniga como esposo.

Leonor de Noboa y Ambia casó como queda demostrado en este foro , de 2ª con FERNANDO ENRIQUEZ , primo del duque de Arxona.
Su hijo JUAN PEREZ DE NOBOA casa con MENCIA LOPEZ MOSQUERA , teniendo a PEDRO YAÑEZ DE NOBOA que casa con JUANA DIAZ DE CADORNIGA , hija del bisnieto de LEONOR DE CASTRO y GARCIA DIAZ DE CADORNIGA.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 182
Registrado: 15 Jun 2009, 13:24

Mensaje por Samuel c o castro »

CRUZ escribió:-GARCIA DIAZ CADORNIGA con LEONOR DE CASTRO


Prezado Cruz,

Sobre os Cadórniga ligados aos Castros, para sua apreciaí§í£o, gostaria de enviar-lhe um documento por e-mail. Para isso, peí§o sua gentileza de contatar-me pelo e-mail castro.genealogia arroba ig.com.br (sem espaí§os).

Agradeí§o uma atení§í£o. Fraterno abraí§o.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

En un documento reflejado en "A vida e a fala dos devanceiros " aparece una reclamación de oficio de regidor de Orense por parte de Don FERNANDO ENRIQUEZ , marido de LEONOR DE NOBOA , en 20 de enero de 1441 .
Según dice la transcripcción del Arcediano de Castilla Fernando Yañez ,provisor del obispo de Orense , dió el regimiento a Fernando por muerte del regidor GARCIA DIAZ DE CADORNIGA.

Este GARCIA DIAZ DE CADORNIGA no puede ser el 2º esposo de LEONOR ENRIQUEZ DE CASTRO( hermana de Don Fadrique ) . Este cohetáneo de Pedro López de Mosquera ,(escudero de Don Fadrique )participó con García en el incidente de la muerte del Obispo de Orense , Fco.Alonso , en el pozo de Maimón alrededor de 1419-20.Es lógico pensar en ello dada la relación con su cuñado Don Fadrique.

.- El regidor anterior , debe ser el nombrado GARCIA/Gomes/Gonzalo marido de BEATRIZ DE CASTRO , tía de Alonso de Lanzos, esta era ya viuda ,según documentos , en enero de 1441 , y según la petición del regimiento anterior , puede tratarse de este Cadórniga.
¿El padre de este último ?
Es probable que fuera sobrino de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA (esposo de LEONOR )

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

D. Luis incluye a pie de página una nota sobre la fuente usada en el trabajo de los Castro: Eduardo José Pardo, "El mariscal Pedro Pardo de Cela y la Galicia de fines del siglo XV", apéndice VI. Editorial Alvarellos, 1981, en la misma genealogía que vemos en el enlace que citaba ayer y que también está publicada en la página 198 del libro "Castro de Rei. Historia, arte y patrimonio". Diputación Provincial de Lugo, 1999.

Cambiando a otro autor, en este caso a D. José García Oro, hace el siguiente comentario:

<<... tres cabaleiros figuran durante estes anos -se refiere hacia mediados del siglo XV- con este apelido Díaz de Cadórniga: García, Pedro e Ruy. Xunto a eles cítase reiteradamente a Dona Beatriz de Castro, que parece ter sido sucesivamente muller de García e Pedro... >>

Más adelante menciona que Pedro Díaz de Cadórniga fue merino del Conde de Benavente en Castelo Ramiro, y también que Pedro fue padre de Alonso. -"Galicia na Baixa Idade Media. Igrexa, señorío e nobreza", 1999, pp: 91, 93 y 94-
ALONSO DIAZ DE CADORNIGA ( padre de Juana Díaz de Cadórniga ) , puede que fuera hijo de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA ( marido de Constanza de Castro )en vez de de su sobrino ( por atribución a García y Mayor Alvarez de Losada)

Nunca hablamos de la sucesión de PEDRO y CONSTANZA.

Teniendo en cuenta:
- Que ALONSO fue alcalde del Castelo Ramiro a partir de 1477.
- Que el Castelo Ramiro estaba en manos de PEDRO siendo Obispo de Ourense Fray Pedro da Silva , que fue obispo de Orense hasta 1462.
-Que el 25 de abril de 1467 se derriba el Castelo Ramiro y hasta la restauración del poder espiscopal sobre dicho Castillo , en que aparece ALONSO como el último alcalde del Castelo Ramiro a principios del XVI.
-Que no tengo ninguna referencia de la relación filial de ALONSO con García y Mayor , ni es nombrado en relación con sus otros hijos ,que yo haya visto , por lo menos.

¿ será así ?

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Siguiendo con la posible paternidad .....


En un documento de 11 de noviembre de 1446 , reflejado en la ya citada obra " A Vida e a Fala dos devanceiros " sobre quejas de los agravios cometidos por PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , se relata que un hombre de pedro , llamado Gonzalo de Bobadela, lleva una mula con carga al Castelo Ramiro.
El tal Gonzalo de Bobodela ,pudierá llamarse así por el lugar de donde procede y que este lugar perteneciera a PEDRO y luego a su hijo ALONSO

*En datos de demanda de herencia de mitad del siglo XVI , que muy amablemente me facilitó el amigo Fernando Dopico :

La heredad de Bobadela pertenecía a PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , el padre de RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA , regidor de Ourense fallecido aprox. 1567 y que esta heredad la recibió por donación de ALONSO DÍAZ DE CADORNIGA y MARIA LÓPEZ , según dicha demanda.

...quizás ?

No tengo ninguna nota sobre la madre de JUANA DIAZ DE CADORNIGA . ¿ Podría ser esta María López ?

En breve insertaré toda la trama CADÓRNIGA
saludos y hasta pronto

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Cruz, na súa última mensaxe, con certa ‘intuición’ case que profética, avanzaba novos avances sobre os Cadórniga. Certamente, cando escribía esas liñas estaba lonxe de supoñer (eu tamén) a localización documental que segue. Polo que coido que levaremos todos unha certa alegría ó ir despexando, un chisco máis, o panorama histórico con datos inéditos ata agora.

* 1437, setembro, 17. Manzaneda.
* Testamento de Afonso (ou Alonso) Díaz de Cadórniga, fillo de Pero Díaz de Cadórniga cuya alma Deus aja.
- Manda enterrarse no mosteiro de Montederramo, ena sepultura que conpró mi padre Pero Díez.
- Fillos citados no testamento:
1.- García Díaz de Cadórniga, a quen lega a terra e couto de Queixa -que levaba en foro do mosteiro de Montederramo-, o lugar do Chao -que levaba en foro do mosteiro de Sobrado- e o couto de Pradoalbar.
2.- Tareixa, a quen lega a terra das Frieiras con todo o couto de Val de Conso, coa condición de reversión no seu irmán García ou dos seus sucesores no caso de non terr descendentes directos.
3.- Elvira.
- Ainda tendo fillos, quédame a dúbida de se estes foron habidos en lexítimo matrimonio, xa que no testamento en ningún intre fai referencia ó nome da súa muller. Sen embargo, manda a a Tareixa, súa servidora, a herdade de Santa Marta para que se mantena en súa vida, por los serbiçios que me feço, baixo condición de que tras a súa morte esta herdade quedaría para o mosteiro de Montederramo.

- Sen embargo de outorgar testamento no referido ano 1437, é bastante probable que Afonso Díaz de Cadórniga finase tempo despois, xa que debemos esperar ata 1450 para localizar a renovación do foro sobre a terra de Queixa, que lle fai o mosteiro de Montederramo ó seu fillo García. Coñecendo o sistema foral e sabendo que unha das cláusulas habituais na renovación das voces dun foro estipulaba que o herdeiro formalizase a renovación nun prazo habitual de entre trinta a coarenta e cinco días a partir da morte do anterior foreiro, debemos, en toda lóxica, propoñer o pasamento de Afonso Díaz no referido ano de 1450.

* 1450, xullo, 14. Montederramo.
* Foro da terra de Queixa outorgado polo abade e convento do mosteiro de Montederramo a favor de García Díaz de Cadórniga, fillo de Afonso Díaz de Cadórniga, que presente sodes, e a buestra esposa Mayor Álbarez, filla de Álvaro Bázquez de Baldiorras, que é ausente, segundo que a dita terra a tivera en nome e foro do dito mosteiro o referido Afonso Díaz, baixo condición de que tenades a dita terra de Queixa e os moradores dela anparados y defesos a ellos e a sus bienes. O foro se establece cunha unha duración de tres voces despois do seu pasamento, por precio e contía anual de cento vinte maravedís da moeda vella, contando tres blancas bellas e un dineiro o çinco blancas nobas y un marabedí o a estimazión deles ena moneda que correr.

* Fonte: ARG, RA, Preitos, 565/65.

- De todo o anterior, xa podemos inferir cunha certa seguridade que no pleno século XV os Cadórniga tiñan, polo menos, dúas pólas diferenciadas (se non máis). Unha, a famosa saga dos cabaleiros con núcleo na cidade de Ourense, cuxos xefes de filas foron García Díaz de Cadórniga († a. 1440) e o seu fillo Pedro Díaz o mozo († a. 1449), dos cales se falou arriba. Outra, que conviremos en chamar a das Frieiras (pola terra na que se asentaron), foi a presidida por este Afonso (ou Alonso) Díaz de Cadórniga († ¿ a. 1450?) e o seu fillo García Díaz († c.a. 1494-95), que é o que mataron nas Frieiras. Ambas pólas, a de Ourense e a das Frieiras, arrincan do mesmo epónimo Pedro Díaz de Cadórniga o vello († a. 1412).

- Seguiremos noutro intre con máis novidades que ofrece este interesante asunto …

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

Novos datos documentais sobre os Cadórniga ourensáns no século XVI (I).

- 1539, maio, 01. Bemposta, Seixalbo.
* Carta de dote outorgada por Violante Mosquera, viúva de Enrique de Noboa, Señor de Armariz. xunto co seu fillo sucesor Febos de Noboa, a favor da súa filla Antonia de Noboa para casar con Rodrigo Díaz de Cadórniga, rexedor de Ourense e fillo de Pedro Díaz de Cadórniga (xa finado daquela).

- 1544, setembro, 03. Vilanova dos Infantes.
* Testamento de Leonor de Noboa, filla de Pedro Yáñez de Noboa e de Xoana Díaz de Cadórniga, Señores de Maceda, casada con Álvaro Suárez de Deza, Señor de Tebra, de quen non tiña descendencia. Manda ser enterrada en San Francisco de Ourense, cabo dos seus devanceiros na capela maior. Deixa por herdeiros ó seu medio irmán Francisco de Noboa (fillo natural de Pedro Yáñez de Noboa) e a María Díaz de Cadórniga, súa curmá, filla do seu tío Rodrigo Díaz de Cadórniga e súa muller Milia Vázquez de Quiroga, coa condición que casaran (o cal así aconteceu). Tamén preveía que a falta de descendencia deste matrimonio, quería que sucedese nos seus bens Rodrigo Díaz de Cadórniga, fillo de Pedro Díaz de Cadórniga, e os seus sucesores do matrimonio con Antonia de Noboa (como así aconteceu)

.- 1546, abril, 10. Ourense.
* Concordia entre Violante Mosquera, viúva de Enrique de Noboa, xunto co seu fillo Febos de Noboa, Señor de Armariz, e o matrimonio Rodrigo Díaz de Cadórniga e Antonia de Noboa sobre o pagamento da dote desta última e reclamación do cupo de herdanza que ficara de Irene de Noboa, muller que fora do rexedor ourensán Pedro Rodríguez de La Morera, irmá da citada Antonia e de Febos de Noboa como filla tamén de Violante Mosquera e de Enrique de Noboa. Unha das testemuñas que asinan é Antonio de Noboa, irmá dos anteriores e así mesmo fillo dos referidos Enrique de Noboa e Violante Mosquera.

- 1560, abril, 19. Ourense.
* Dote outorgada pola señora María Vázquez, viúva de Álvaro de Camba, a favor da súa irmá Beatriz Vázquez para casar co rexedor Rodrigo Díaz de Cadórniga, viúvo de Antonia de Noboa.

- 1565, outubro, 24. Ourense.
* Concordia entre o rexedor Rodrigo Díaz de Cadórniga e María Díaz de Cadórniga, viúva de Francisco de Noboa, sobre a herdanza de Leonor de Noboa, segundo que os ditos María e Francisco a levaran en usufroito pero non tiveran descendentes do seu matrimonio, polo que a referida herdanza debía pasar a Rodrigo Díaz de Cadórniga e os seus descendentes, segundo se estipulaba no testamento da referida Leonor.

- 1567, xuño, 18. San Estevo de Rivas de Sil.
* Foro outorgado polo abade e monxes do mosteiro de Ribas de Sil a favor do rexedor Rodrigo Díaz de Cadórniga e tres voces máis, dos coutos de Sobradelo e Bustelo.

- 1574, abril, 29. Ourense.
* Rodrigo Díaz de Cadórniga, rexedor de Ourense, enfermo e postrado na cama, revoca a mellora que tiña feito con anterioridade conxuntamente coa súa primeira muller (Antonia de Noboa) a favor dos seus fillos Alonso e Pedro Díaz de Cadórniga, por canto lle foran ingratos … Decide que a meirande parte dos seus bens foran repartidos entre as súas fillas lexítimas: dona Leonor, dona Violante e dona Aldonza.

- 1574, novembro, 11. Ourense.
* Doazón de certos bens e herdades outorgada por Rodrigo Díaz de Cadórniga, rexedor de Ourense, a favor do seu fillo natural Alonso Enríquez [Díaz] de Cadórniga.

NOTA: Todas estas citas documentais se corresponden con datos contidos en diferentes preitos perante a Real Audiencia de Galicia.
Estudio dos mesmos: Fernando Dopico Blanco. 2009.
Última edición por Fernando Dopico B. el 08 Ago 2009, 17:41, editado 1 vez en total.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

Novos datos documentais sobre os Cadórniga ourensáns no século XVI (II).

- 1524, febreiro, 05. Ourense.
* Carta de dote outorgada por Fernando Álvarez de Belmonte, veciño de Ourense, fillo lexítimo e universal herdeiro de Pedro Álvarez de Belmonte e de Beatriz Enríquez, a favor da súa irmá Iseo Álvarez para casar con Pedro Díaz de Cadórniga, veciño de Ourense. Na dita carta, o referido Fernando Álvarez expresaba: “Y si neçesario hes, desde agora dexo la hazienda y vienes que fueron y quedaron de Rodrigo Díaz de Cadórniga, hermano del dicho Pedro Díaz que en gloria sea, de que el dicho Pedro Álvarez, mi padre, fincó heredero, según que yo la tengo al presente y que pleiteare el lugar de Coba de Lobo (…) con los hijos de Carlos de Camba (…)".

- 1539, xullo, 29. Valladolid.
* Sentencia sobre o preito que mantiñan perante a Real Chancelería por certas rendas e bens Iseo Álvarez, viúva de Pedro Díaz de Cadórniga, e María Díaz de Cadórniga, veciña de Ourense.

- 1547, febreiro, 11. Ourense.
* Carta de dote outorgada por Fernando Álvarez de Belmonte, rexedor de ourense, a favor de Susana Álvarez, súa sobriña, filla lexítima de Pedro Díaz de Cadorniga, defunto, e de Iseo Álvarez, para casar con ¿Xoán ou Fernando? López de Gayoso, rexedor de Ourense.

- 1575, decembro, 20. Ourense.
* Carta de dote e contrato outorgados por Susana Álvarez, viúva do Xerónimo de Noboa, e Fernando Álvarez de Villamarín, cóengo de Ourense, dunha parte, e pola outra Xoán de Gayoso de Taboada, Señor da Casa de San Miguel en Monterroso, para que éste casase con dona Beatriz de Noboa, filla do segundo matrimonio de Susana Álvarez con Xerónimo de Noboa e sobriña do cóengo. Na mesma carta, a referida Susana Álvarez declara que casara a Iseo Álvarez, filla do seu primeiro matrimonio co rexedor López de Gayoso, con Antonio de Noboa, Señor da torre de Armariz.

NOTA:Todas estas citas documentais se corresponden con datos contidos en diferentes preitos perante a Real Audiencia de Galicia.
Estudio dos mesmos: Fernando Dopico Blanco. 2009.
Última edición por Fernando Dopico B. el 10 Ago 2009, 23:19, editado 1 vez en total.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- De todo o anterior, se poden deducir cunha certa seguridade os seguintes cortes xenealóxicos:

(i) Un Alonso Díaz de Cadórniga, persoeiro da segunda década do século XV e primeiros do XVI tivo por fillos, polo menos, a:
1.- Xoana Díaz de Cadórniga, muller de Pedro Yáñez de Noboa, Señores de Maceda, con sucesión ben coñecida.
2.- Rodrigo Díaz de Cadórniga, que casou con Milia Vázquez de Quiroga. Deste matrimonio quedou, polo menos, unha filla, que foi:
2.1.- María Díaz de Cadórniga, casada con Francisco de Noboa, fillo natural do citado Pedro Yáñez de Noboa. Non tiveron sucesión.

(ii) Un Pedro Díaz de Cadórniga, persoeiro de entre a segunda metade do século XV e primeiras décadas do XVI tivo como fillo, polo menos, a:
1.- Rodrigo Díaz de Cadórniga, rexedor de Ourense. Casou en primeiras nupcias no ano 1539 con Antonia de Noboa, filla de Enrique de Noboa e de Violante Mosquera, Señores da torre de Armariz. Do matrimonio entre Rodrigo Díaz e Antonia de Noboa quedaron por fillos:
1.1.- Alonso Díaz de Cadorniga, finado antes de 1576 e casado con dona María de La Ribera, con sucesión.
1.2.- Pedro Díaz de Cadórniga, crego e cóengo da catedral de Ourense, sepultado na mesma entre o coro e a capela maior, segundo testemuñaba o seu sobriño o cóengo doctoral Gregorio Díaz de Cadórniga (datos achegados por Cruz neste foro).
1.3.- Dona Leonor de Cadórniga, casada con Pedro Vázquez Enríquez. Fiando os datos achegados por Cruz fai algún tempo, debemos reparar en que esta señora é a mesma Leonor Álvarez de Losada e Cadórniga que identifica logo como súa nai o cóengo doutoural Gregorio Díaz de Cadórniga, abade de San Clodio, no seu testamento. Polo tanto, debemos ter en conta tamén que esta señora casou en segundas nupcias con Álvaro Rodríguez Sotelo, tendo por fillos deste matrimonio ó referido cóengo Gregorio e outros, que xa relacionou Cruz a través de diversos datos.
1.4.- Dona Violante Enríquez de Cadórniga, casada co licenciado Pedro de Cisneros.
1.5.- Dona Aldonza de Cadórniga, casada Xoán Vazquez de Taboada, que logo casaría en segundas nupcias con don Julián de Villamarín e ainda formalizaría un terceiro matrimonio con don Pedro de Ulloa.
Fóra do matrimonio, Rodrigo Díaz de Cadorniga tivo por fillo a:
1.6.- Alonso Enríquez [Díaz] de Cadórniga.
Do segundo matrimonio de Rodrigo Díaz de Cadórniga con Beatriz Vázquez asemella que non houbo sucesión.

(iii) Un Rodrigo Díaz de Cadórniga falecido con anterioridade ó ano 1524 era irmán dun Pedro Díaz de Cadórniga.
Este Pedro Díaz de Cadórniga casou nese ano 1524 con Iseo Álvarez, filla de Pedro Álvarez de Belmonte e de Beatriz Enríquez. Do matrimonio entre este Pedro Díaz e Iseo Álvarez quedou unha filla, polo menos, que foi:
1.- Iseo Álvarez, que casou con Antonio de Noboa, Señor da torre de Armariz.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

leonorAlvarez de Losada

Mensaje por CRUZ »

HOLA.
Antes de nada, gracias Fernando por tu dedicación en este tema.

Hasta dentro de unos días no tengo tiempo, pero visto con rapidez lo que escribes ,veo que hay un error en lo siguiente
1.3.- Dona Leonor de Cadórniga, casada con Pedro Vázquez Enríquez. Fiando os datos achegados por Cruz fai algún tempo, debemos reparar en que esta señora é a mesma Leonor Álvarez de Losada e Cadórniga que identifica logo como súa nai o cóengo doutoural Gregorio Díaz de Cadórniga, abade de San Clodio, no seu testamento. Polo tanto, debemos ter en conta tamén que esta señora casou en segundas nupcias con Álvaro Rodríguez Sotelo, tendo por fillos deste matrimonio ó referido cóengo Gregorio e outros, que xa relacionou Cruz a través de diversos datos
LEONOR ALVAREZ DE LOSADA ee hija de GARCÍA DIAZ DE CADÓRNIGA y MAYOR ALVAREZ DE LOSADA , no es esta hija de Ruy.

Ver :En doc. que aporte de herencia de Leonor Alvarez de Losada ,sobre la cuarta parte de bienes .


Muchos saludos y felices vacaciones a los que tenga esa suerte de disfrutarlas......hasta pronto

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

(i) Un Alonso Díaz de Cadórniga, persoeiro da segunda década do século XV e primeiros do XVI tivo por fillos, polo menos, a:
1.- Xoana Díaz de Cadórniga, muller de Pedro Yáñez de Noboa, Señores de Maceda, con sucesión ben coñecida.
2.- Rodrigo Díaz de Cadórniga, que casou con Milia Vázquez de Quiroga. Deste matrimonio quedou, polo menos, unha filla, que foi:
2.1.- María Díaz de Cadórniga, casada con Francisco de Noboa, fillo natural do citado Pedro Yáñez de Noboa. Non tiveron sucesión.

1.ALONSO DIAZ DE CADORNIGA, regidor de Orense y casa con ¿ MARÍA LÓPEZ ?

1.1 PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , muere antes de 1536 , consta por pleito de 1536/1539 - con bien apunta Fernando Dopico -sobre herencia, que sus hijos menores son representados por sus tutores y abuelos ( de diferentes madres ) , Beatriz Enriquez de unos niños y Pedro Rguez de la Morera de los otros.

Este casa 1ª vez con ELVIRA ALONSO LEMOS hija de Pedro Rguez de la Morera , regidor de Orense y de Irene de Noboa , esta fallecida antes de 1546. De este matrimonio nacen .

1.1.1 ROI DIAZ DE CADORNIGA , regidor de Orense , fallecido en 1574
1.1.2 ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA.

De su 2ª esposa YSEO ALVAREZ DE BELMONTE hija de Pedro Alvarez de Belmonte , juez ordinario en Orense y Beatriz Enriquez

1.1.3 PERO ALVAREZ DE BELMONTE
1.1.4 ALONSO DIAZ DE CADORNIGA
1.1.5 SUSANA ALVAREZ
1.1.6 BEATRIZ DIAZ DE CADORNIGA

Aparece nombrado en testamento del regidor Roi (1.1.1 ) su hermano regidor de Orense PEDRO DIAZ DE CADORNIGA( 1.1.7 ? ) el cual tiene un hijo llamado ALVARO DIAZ DE CADORNIGA.
Al no aparecer representado en el pleito de referencia , ni siquiera nombrado ,puede que fuera un hijo natural de Pedro (1.1)

1.2 RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA , que muere sin testar antes de 1536 dejando un única hija de su mujer ¿ MILIA VAZQUEZ DE QUIROGA ?:

1.2.1 MARÍA DIAZ DE CADORNIGA , es menor cuando se comienza el pleito de referencia ,sobre los bienes de su padre en 1536,
se casa con FRANCISCO DE NOBOA ,hijo natural de su Tío político Pedro Ýañez de Noboa. No tienen descendencia.

1.3 JUANA DIAZ DE CADORNIGA que casa con Pedro Yañez de Noboa , sr. de Maceda

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

(ii) Un Pedro Díaz de Cadórniga, persoeiro de entre a segunda metade do século XV e primeiras décadas do XVI tivo como fillo, polo menos, a:
1.- Rodrigo Díaz de Cadórniga, rexedor de Ourense. Casou en primeiras nupcias no ano 1539 con Antonia de Noboa, filla de Enrique de Noboa e de Violante Mosquera, Señores da torre de Armariz. Do matrimonio entre Rodrigo Díaz e Antonia de Noboa quedaron por fillos:
1.1.- Alonso Díaz de Cadorniga, finado antes de 1576 e casado con dona María de La Ribera, con sucesión.
1.2.- Pedro Díaz de Cadórniga, crego e cóengo da catedral de Ourense, sepultado na mesma entre o coro e a capela maior, segundo testemuñaba o seu sobriño o cóengo doctoral Gregorio Díaz de Cadórniga (datos achegados por Cruz neste foro).
1.3.- Dona Leonor de Cadórniga, casada con Pedro Vázquez Enríquez. Fiando os datos achegados por Cruz fai algún tempo, debemos reparar en que esta señora é a mesma Leonor Álvarez de Losada e Cadórniga que identifica logo como súa nai o cóengo doutoural Gregorio Díaz de Cadórniga, abade de San Clodio, no seu testamento. Polo tanto, debemos ter en conta tamén que esta señora casou en segundas nupcias con Álvaro Rodríguez Sotelo, tendo por fillos deste matrimonio ó referido cóengo Gregorio e outros, que xa relacionou Cruz a través de diversos datos.
1.4.- Dona Violante Enríquez de Cadórniga, casada co licenciado Pedro de Cisneros.
1.5.- Dona Aldonza de Cadórniga, casada Xoán Vazquez de Taboada, que logo casaría en segundas nupcias con don Julián de Villamarín e ainda formalizaría un terceiro matrimonio con don Pedro de Ulloa.
Fóra do matrimonio, Rodrigo Díaz de Cadorniga tivo por fillo a:
1.6.- Alonso Enríquez [Díaz] de Cadórniga.
Do segundo matrimonio de Rodrigo Díaz de Cadórniga con Beatriz Vázquez asemella que non houbo sucesión

Sobre esta sucesión de 1.1.1 RODRIGO DIAZ DE CADORNIGA , regidor de Orense aclarar:

-El primogénito es 1.1.1.1 PEDRO RGUEZ DE CADORNIGA , cura de misa como se nombra en el 1º testamento de su padre de 22-10-1572 ante Juan Sotelo , y que nació dicho hijo en 1540.
Dice de este en el testamento :"No quiso seguir las letras para ser obispo como fueron mis antepasados". No es canónigo de la catedral .

No es el nombrado Doctor Gregorio Díaz de Cadórniga fallecido en el último tercio del S.XVI que es hijo de Leonor Alvarez de Losada .

-Sobre Leonor , ya quedó aclarado en mensaje anterior.

-Y referente al otro hijo natural ALONSO ENRIQUEZ DE CADORNIGA , lo tuvo con Leonor Enriquez , y dispone su padre Roi , en su testamento un legado a Francisca Vázquez ,parienta de su mujer Beatriz Vázquez , sí se casa con este hijo natural .

- Y por último su hijo ALONSO DIAZ DE CADORNIGA con MARIA RIBERA , testó el 18-04-1575 ante Juan Sotelo , sin descendencia . su mujer María hace inventario de los bienes de su fallecido marido el 05-05-1575 ante Juan Sotelo.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

- 1547, febreiro, 11. Ourense.
* Carta de dote outorgada por Fernando Álvarez de Belmonte, rexedor de ourense, a favor de Susana Álvarez, súa sobriña, filla lexítima de Pedro Díaz de Cadorniga, defunto, e de Iseo Álvarez, para casar con ¿Xoán ou Fernando? López de Gayoso, rexedor de Ourense.

- 1575, decembro, 20. Ourense.
* Carta de dote e contrato outorgados por Susana Álvarez, viúva do Xerónimo de Noboa, e Fernando Álvarez de Villamarín, cóengo de Ourense, dunha parte, e pola outra Xoán de Gayoso de Taboada, Señor da Casa de San Miguel en Monterroso, para que éste casase con dona Beatriz de Noboa, filla do segundo matrimonio de Susana Álvarez con Xerónimo de Noboa e sobriña do cóengo. Na mesma carta, a referida Susana Álvarez declara que casara a Iseo Álvarez, filla do seu primeiro matrimonio co rexedor López de Gayoso, con Antonio de Noboa, Señor da torre de Armariz.

 NOTA:Todas estas citas documentais se corresponden con datos contidos en diferentes preitos perante a Real Audiencia de Galicia.
 Estudio dos mesmos: Fernando Dopico Blanco. 2009.

Última edición por Fernando Dopico B. o Lun, 10 Ago 2009 22:19; editado 1 vez

JUAN DE GAYOSO TABOADA , natural de Monterroso , Sr. de la casa -torre de San Miguel de Peñas en Monterroso casó de 1ª vez con INES DE LOSADA QUIROGA hija de Diego Rguez de Quiroga y nieta paterna de García Rguez de Quiroga , adelantado de galicia y de su mujer Mª Alvarez de Losada y Quiroga.
De 2ª vez en 1575 ( según referencia de Dote ) casó con BEATRIZ DE NOBOA / CADORNIGA NOBOA ( hija de Jeronimo de Noboa y Susana Alvarez , esta estuvo casada 1º con López Gayoso), que consta como viuda en escritura de compra venta del año de 1587 en el coto de Piñor ( doc. original ).

De esta 2ª mujer tiene una hija LEONOR , que casa coon ANTONIO DE RIBERA y ULLOA .Consta otro contrato de fecha 1620 sobre mismo concepto que la anterior de 1587 , como herederos que venden en dicha fecha.

Avatar de Usuario
esoria
Mozo
Mozo
Mensajes: 38
Registrado: 03 Jun 2007, 09:00
Contactar:

Vuelta al inicio

Mensaje por esoria »

Estimados amigos:
Sigo con absoluto interés vuestras discusiones sobre los Díaz de Cadórniga y sólo siento no poder aportar casi nada al debate.
Aprovecho que se están por fin componiendo las distintas líneas de este extenso y complejo linaje para volver a preguntar por lo que fue el origen de este hilo. Concretamente, me refiero a si sabéis algo de quién fue Juan Díaz de Cadórniga, fundador de un mayorazgo, esposo de María Correa (hija de Francisco Correa y Beatriz de Benavides), padres de doña Isabel de Benavides, del licenciado Pedro Díaz y del canónigo Diego Díaz de Cadórniga, que lo debió ser de la catedral de Santiago de Compostela. Todos ellos vivieron a fines del Quinientos y primera mitad del siglo XVII, y al menos algunos de ellos fueron vecinos de Santiago.
Gracias de antemano
Un abrazo
Enrique Soria Mesa
 

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Non sei se xa está publicado, pero o arriba citado Francisco Correa (pai de María Correa) era un dos fillos de Ares Conde de Taboada e de Beatriz Correa, Señores de San Miguel das Penas. O dito Ares Conde fundou morgado o 06/08/1553, previa facultade real outorgada o 17/12/1548.

* Fonte: Archivo Ducal de Medinaceli, sección Parga, 466/1.

Avatar de Usuario
esoria
Mozo
Mozo
Mensajes: 38
Registrado: 03 Jun 2007, 09:00
Contactar:

Correa-Benavides

Mensaje por esoria »

Estimado amigo:
Muchísimas gracias por el dato, que desconocía, acerca de la filiación de Francisco Correa con los señores de San Miguel das Penas.
Seguiré investigando por esta vía
Un abrazo
Enrique Soria Mesa
 

Avatar de Usuario
José Luis
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 207
Registrado: 20 Oct 2002, 09:00
Ubicación: London, UK

Mensaje por José Luis »

Simplemente para comentar que es fascinante el trabajo que están haciendo con esta familia. El foro es un ejemplo que otros deberían imitar. ¡Felicitaciones!
José Luis.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Hola .

Un saludo a los que sufren el síndrome post vacacional......y para todos nosotros otra entrega de "La familia Cadórniga "

El amigo Fernando Dopico, me asesoró en el camino de busqueda en el Convento de Montederramo y he encontrado información muy clarificante ,que resumo a continuación .

En documentos digitalizados en PARES sobre el convento de Santa María de Montederramo , que podéis visualizar para su comprobación.

Fernando apuntaba:
* 1437, setembro, 17. Manzaneda.
* Testamento de Afonso (ou Alonso) Díaz de Cadórniga, fillo de Pero Díaz de Cadórniga cuya alma Deus aja.
- Manda enterrarse no mosteiro de Montederramo, ena sepultura que conpró mi padre Pero Díez.
- Fillos citados no testamento:
1.- García Díaz de Cadórniga, a quen lega a terra e couto de Queixa -que levaba en foro do mosteiro de Montederramo-, o lugar do Chao -que levaba en foro do mosteiro de Sobrado- e o couto de Pradoalbar.
2.- Tareixa, a quen lega a terra das Frieiras con todo o couto de Val de Conso, coa condición de reversión no seu irmán García ou dos seus sucesores no caso de non terr descendentes directos.
3.- Elvira.
- Ainda tendo fillos, quédame a dúbida de se estes foron habidos en lexítimo matrimonio, xa que no testamento en ningún intre fai referencia ó nome da súa muller. Sen embargo, manda a a Tareixa, súa servidora, a herdade de Santa Marta para que se mantena en súa vida, por los serbiçios que me feço, baixo condición de que tras a súa morte esta herdade quedaría para o mosteiro de Montederramo.

- Sen embargo de outorgar testamento no referido ano 1437, é bastante probable que Afonso Díaz de Cadórniga finase tempo despois, xa que debemos esperar ata 1450 para localizar a renovación do foro sobre a terra de Queixa, que lle fai o mosteiro de Montederramo ó seu fillo García. Coñecendo o sistema foral e sabendo que unha das cláusulas habituais na renovación das voces dun foro estipulaba que o herdeiro formalizase a renovación nun prazo habitual de entre trinta a coarenta e cinco días a partir da morte do anterior foreiro, debemos, en toda lóxica, propoñer o pasamento de Afonso Díaz no referido ano de 1450.

* 1450, xullo, 14. Montederramo.
* Foro da terra de Queixa outorgado polo abade e convento do mosteiro de Montederramo a favor de García Díaz de Cadórniga, fillo de Afonso Díaz de Cadórniga, que presente sodes, e a buestra esposa Mayor Álbarez, filla de Álvaro Bázquez de Baldiorras, que é ausente, segundo que a dita terra a tivera en nome e foro do dito mosteiro o referido Afonso Díaz, baixo condición de que tenades a dita terra de Queixa e os moradores dela anparados y defesos a ellos e a sus bienes. O foro se establece cunha unha duración de tres voces despois do seu pasamento, por precio e contía anual de cento vinte maravedís da moeda vella, contando tres blancas bellas e un dineiro o çinco blancas nobas y un marabedí o a estimazión deles ena moneda que correr.

* Fonte: ARG, RA, Preitos, 565/65.
RESUMO :
PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , el viejo casado con LEONOR DE CASTRO.
Efectivamente acuerda con el abad de Montederramo su sepultura en ese monasterio en fecha 20 de marzo de 1412 , pero se enterró en SAN FRANCISCO DE OURENSE :una de las muchas declaraciones de testigo en 1452:
......que conocio ben a Pedro diez de Cadorniga o vello que ficera conpostura con o abbade don Goncalo que se deixasse o dicto couto*et que queria facer su sepultura e no dito convento e a sua morte que le deixara ou dito couto para sempre a o dito convento con o coto de Panton en emenda da as rentas que levara y lebava de odito couot de Chandeyglesia.......................que morrera e que se sepultara en San Francisco de orense por que lo viera....

........

et oyeo decir que Garcia diez de cadorniga fillo de o dito Pedro diez o bello que tenia o dito couto por forca e pessar de os abades de o dito convento e despois Pedro diez el moco seu fillo........... que por mandado de o dito senor Pedro albarez tornara a dita Leonor todo o quelle ansi avia tomado y hera cierto que era finada e que foisepultada e no convento de San Francisco de Orense ...... (
explica que muriera aproximadamente 2 o 3 meses y que fuera la mujer de Pedro Diez de Cadórniga el viejo.

Hay un auto de 12 de septiembre de 1452 notificado por ALVARO VAZQUEZ DE VALDEORRAS padre de MAYOR ALVAREZ DE LOSADA mujer de García díaz de Cadórniga ,(nieto de Pedro el viejo).
que se le hace saber a BEATRIZ DE CASTRO:
......Albaro vazquez de valdiorres merino de castro de caldelas e de su tierra e (.) de todas las tierras e encomiendas que meu senor Pedro albarez osorio de cabreira e de rriveira e no dito castro (.) e nos obispados de astorga e orensse lego savera a vos dona Beatriz de Castro madre de Pedro diez de cadorniga que deus sexa e a outros qualquier persona........

2º GARCIA DIAZ DE CADORNIGA ( rama de Ourense )regidor de Ourense ,fallecido hacia 1441 marido de BEATRIZ DE CASTRO ,hijo de Pedro el viejo y hermano de Alonso , este último padre del otro GARCIA ( Rama de Frieiras y La Mezquita fallecido en 1494/5 marido de Mayor Alvarez de Losada .


3º Tenemos Cartas ejecutorias sobre la jurisdicción de la TIERRA DE QUEIXA del foro en cuestión : En 1527 Berenguela de Rivadeneira ( viuda de Pedro Díaz de Cadórniga ,hijo de García y Mayor) y su hija Mayor de Ulloa ( que se casa con Diego de Lemos ) , contra Alvaro de Losada , Nuño Glez sotelo , Gonzalo Rguez , Fernand Enriquez y Mayor alvarez su mujer ) Estos eran hijos de Leonor Alvarez de Losada , cuñada por tanto de Berenguela.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

En agosto de 1595 en Probanza presentada por el Monasterio de Montederramo contra JUAN DE LOSADA RIBANDEIRA y otros vecinos sobre bienes y rentas de QUEIXA .
-este es JUAN VAZQUEZ DE LOSADA RGUEZ RIBADENEIRA , de la FREYRIA marido de ANA ENRIQUEZ CADORNIGA sra de conso y Veigas de Camba-
En este pleito aparece .
. Que la casa palacio de Chandrexa de Queixa en el Lugar de Chaoque habitó en ella "Beringuela de Cadorniga la bieja y dona Mayor su hija "
Que en la actualidad 1595 está en el suelo.
Que en 1575 murió ALVARO DE LOSADA , el viejo y son sus hijos los coberadores de las rentas (Alonso Díaz de Losada , María de Losada mujere de Fco. Feijoo y Elvira) - creo que este Alvaro tiene que ser hijo de Leornor Alvarez de Losada _
Que JUAN DE LOSADA EL VIEJO y su hermana ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA mujer de JUAN ENRIQUEZ , a los que se les otorgó FORO por tres voces, siendo la última BERINGUELA DE CADORNIGA Y LOSADA , vecina de Freyria muerta en 1590.( ojo no confundir con la mujer de Pedro)
Que BENITO ENRIQUEZ DE LA ROBLEDA era marido de BERENGUELA y que llevaba el Foro y otras personas como herederos de JUAN LOSADA el viejo y Elvira Díaz . - Este Juan losada el Viejo es hijo de GARCIA Y MAYOR , y era sr. de La Mezquita es decir Juan Losada y Cadórniga que casó con Mª FCA. SARMIENTO DE ARELLANO de Villardeciervos-
Según esto tendríamos a OTRA HIJA de García y Mayor , llamada ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA.
Que ANTONIO DE LEMOS murió entre 1570/5 , que se pagaban las rentas de un casar a su padre DIEGO DE LEMOS primero , después a Antonio y luego por un poder de éste a JUAN DE LOSADA ,que ejecutó las rentas.
Que cobran rentas de herbaje de la sierra JUNA DE LOSAD DE LA FREIRIA y JUAN SARMIENTO DE LA MEZQUITA.
Que los tenstigos dicen que la renta se pagaba a los cadórnigas de las heredades y lugares del Monasterio de Montederramo y ahora las pagan a Juan de Losada de la Freiria .

Que los otros con quien se trata el pleito ejecutivo son :

-D. DIEGO DE LEMOS ( hijo de Antonio de Lemos . Sr. de Ferreira)
-sancho pérez Noguerol
-Antonio Díaz hermano de Juan Cid.
-Juan Cid y Xoana Feijoa , su mujer (¿ sucesores de Nuño Glez Sotelo ? )
-Maria Feijoo
-Juan López de Bamonde( ¿quizás primo de Juan Sarmiento de la Mezquita? ¿ hijo de Alonso Lópe Baamonde ? ¿ casó con Ana Villamarín ?
)
-ALBARO DOCA y Dña. MARIANA su mujer ( son Alvaro de Oca y Mariana de Lemos hija de Antonio de Lemos)
-DIEGO DE LEMOS DE CANVA y dña.MAYOR su mujer ( esta también es hija de Antonio de Lemos )
-D. LOPEZ DE LEMOS ( hijo de Antonio de Lemos )
-ALBARO BAZQUEZ (¿ descendiente de Alvaro Vázquez de valdeorras ?)
-Antonio Losada , Garcia losada , Juan Losada , Rodrigo Losada ( herederos de Martin fdez/rguez Sotelo)
-Pedro Feixo y Biolante de Losada , su mujer
-Juna Barreria e Ynes salgada , sumujer
-JUAN SARMIENTO DE LA MEZQUITA
-Alonso Díaz , Francisco Feixoo y María de Losada su mujer , Albaro Díaz (hijos de Alvaro de Losada muerto hacia 1575)
-Pedro Lopez de Caneda
-Pedro Rguez de Pipal
y los demás tenedores y lllevadores de los bienes y rentas de Quieza sobre los bienes y rentas de la dicha tierra de Quieza y otras cosas...
En el lugar de Pasina que es el valle de Queixa , ante Juan de Naba , escribano del rey.

Este lugar llamado PASINA
, puede ser el lugar PRICINA ( pregunté por esto en otro asunto )al que ser refieren algunas vez " PEDRO DIAZ DE CADORNIGA . sr de Pricina , el marido de Berenguela , la vieja y padres de MAYOR DE CADORNIGA mujer de DIEGO DE LEMOS nieto de Leonor Díaz de Cadórniga y Roy Fdez Noguerol.


Seguiré..........saludos, Mary cruz.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Se me olvidaba decir que esto concuerda con lo indicado por Fernado Dopico en su cita dFernando Dopico B.
Mozo



Rexistrado: 16 Dec 2007
Mensaxes: 42

Publicado: Dom, 03 Mai 2009 11:57 Asunto:

--------------------------------------------------------------------------------

- Ola. Velaquí o que poido aportar sobre os Cadórniga ourensáns da primeira metade do século XV.

* Pedro Díaz de Cadórniga 'o vello' († a. 1412).
- Se localiza con relativa facilidade a este Pedro Díaz de Cadórniga 'o vello', cabaleiro vasallo del Rey, nas décadas finais do século XIV e primeira do XV, do que certa testemuña dicía era un señor bravo e temeroso. Asemade, sabemos que era Señor do couto de Pantón, en Terra de Lemos, e que, durante un tempo, foi meiriño en Castro Caldelas e a súa terra. Polo ano de 1412, o abade de Montederramo, don Gonzalo, reclámaballe a Cadórniga a devolución do couto de “Chan de Iglesia”, que éste enseñoreaba en nome do mosteiro incumplindo reiteradamente as condicións que lle puxeran os monxes, polo cal o mencionado abade don Gonzalo manifestaba que o dito Pedro Díez hera home e senor poderoso e o dito abade no podía aver d-el cumplimiento de xustiçia e o dereito. Daquela, Cadórniga formulaba a vontade de ser enterrado no citado mosteiro de Montederramo, onde mandaba poñer dous moimentos, prometendo fundar alí unha capelanía e dotala co seu couto de Pantón. Todos os datos parecen incidir en que o seu pasamento aconteceu cabo do mesmo 1412. Por outra parte, temos a evidencia documental probada de que este Pedro Díaz de Cadórniga estaba casado con dona Leonor de Castro, e que esta señora o sobreviviu bastantes anos, xa que finou no couto de “Chan de Iglesia” no ano 1452 e foi sepultada en San Francisco de Ourense. Cómpre suliñar que, no intre da súa morte, non consta que esta señora tivese outro matrimonio. Existe, asemade, constancia documental probada de que o fillo sucesor de Pedro Díaz 'o vello' foi o cabaleiro García Díaz de Cadórniga. Tamén, se lle pode adxudicar como outro fillo a Nuño Díaz, pai doutro Pedro Díaz homónimo e coetáneo do seu curmán Pedro Díaz ‘o mozo’ -v. abaixo-.

e
Ahora falta comprobar si efectivamente la tumba de San Francisco es de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA el viejo y de su mujer LEONOR DE CASTRO. recordar que " Chamoso Lamas , sostiene que un Garcia marido de Leonor , estan enterrados en San Martin de La Mezquita en el lado del evangelio , y según lo visto hasta ahora no se sostiene. El panteón es del siglo XVII ,lo que puede ser cierto es que se trasladaran los restos trás su edificación..
Como ya comenté en mensajes anteriores , la tumba de San Francisco fue utilizada para enterrar a PEDRO DIAZ DE CADORNIGA - doc. original que inserté anteriormente-hermano de JUANA DIAZ DE CADORNIGA esposa del Sr. de Maceda pedro Yañez de Noboa , hijos de ALONSO DIAZ DE CADORNIGA.

Es más probable por su vinculación a los Noboa , benefactores del Convento de San Francisco .

En cambio ,dudo perteneciera al hijo de Garcia y Beatriz de Castro , PEDRO DIAZ DE CADORNIGA ,el mozo , fallecido hacia 1442 , al cual no se le atribuye hasta ahora una esposa y sabemos que no tuvo descendencia según testamento de su madre Beatriz ( y se dice que se enterró Pedro con su esposa en San Francisco) y dados los altercados con el concejo y el obispo pedro de Silva , veo dificil que fuera el enterrado en San Francisco .

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Y por último

¿ podemos también atribuir un hijo llamado PEDRO DIAZ DE CADORNIGA casado con CONSTANZA DE CASTRO , a Pedro el viejo y a Leonor ? siempre se alude a esta unión( por lo que tengo visto )

¿ Serán estos los padres de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA Y CASTRO esposo de GUIOMAR CABEZA DE VACA , sres. de Izagre,padres de Cristobal Vaca de Castro ?

Así tendríamos por ahora como hijos de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , el viejo , a¨:
Rama Ourense : NUÑO y GARCIA
Rama Freirias , La Mezquita : ALONSO
Rama Izagre : PEDRO.

Chao ,pues.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Indicar que en el Pleito sobre el coto de Chandeyglesia ( digitalizado en PARES ) , se hace petición de entregar todas las escrituras relativas al Monasterio de Montederramo , que se encuentren en poder de don Diego de Lemos senor de la casa de herreria y de dona mayor de ulloa su mujer y de don Antonio de Lemos su hixo , de Juan Sarmiento y de sus sobrinos hixos de Pedro Diaz de Cadorniga senores das frieiras , de Violante e de sus hixos herederos de Garcia diaz de Cadorniga , y de Antonio Vazquez y Antonio diez -1ºmitad del XVI.-

Sobre esta VIOLANTE , sólo tengo unas notas de una VIOLANTE SARMIENTO CADORNIGA , hermana de LUISA SARMIENTO CADORNIGA mujer de Pedro Enriquez de Carriedo , vecino de Rubiana y que son de la Granja de Petín
Hay afirmaciones que dicen que BERENGUELA SARMIENTO LOSADA CADORNIGA ( fallecida en 1590 mujer de Benito Enriquez de la Robleda cuya hija es ANA ENRIQUEZ SARMIENTO CADORNIGA) era hija de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA , sr. de la Granja de Petín.

Este último García , sr. de Petín tiene que ser por tanto hijo de JUAN DE LOSADA y CADORNIGA el viejo, sr. de La Mezquita y Mª Fca. Sarmiento de Arellano cuyos otros hijos fueron :
-PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , sr. de Villardeciervos en 1540 que casó con Maria Pimentel padres de Juan Sarmiento de Losada Cadórniga sr. de la Mezquita ,Villardeciervos y Val de Conso
-BEATRIZ SARMIENTO DE LOSADA que casó con Alonso López Baamonde.
-y GARCIA ( probable padre de Berenguela , que es la última voz-la tercera - del Foro otorgado por el Monasterio de Montederramo sobre la tierra de Quiexa a Juan de Losada el viejo y a su hermana Elvira Díaz de Cadórniga)

En 1557 , en un Pleito con los vecinos de Conso, aparece JERONIMA DIAZ DE CADORNIGA, como señora de Conso ( recordar que en 1595 es sra. de Conso , Ana Enriquez Sarmiento Cadórniga hija de Berenguela .

¿ será JERONIMA otra hija más?.

Y además....nos queda por determinar la filiación de LEONOR DIAZ DE CADORNIGA mujer de Ruy Fernández Noguerol .

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

En 1580 según "Colección de documentos inéditos para la histoira de España ,vol 34 " de José León Sancho , pertenecientes al Archivo general de Simancas , aparece la Orden al conde de Monterrey para guardar las fronteras con portugal :

...Las villas y lugares de su tierra y estado y los que hay desde la raya de León y Galicia hasta tierra de Milmanda , comprendiendo en ellas los lugares de Juan Sarmiento , Pero Díaz de Cadórniga , Juan López de Beaumonte y Alvaro Doca , y los otros que la orden de San Juna y el obispado de Orense y los monasterios de Celanova y Sampayo tienen en su distrito y jurisdicción . Hanle de acudir..............................

Los referidos Juan Sarmiento y Pero Díaz de Cadórniga , concuerda el primero con el sr. de La Mezquita , pero el segundo no estoy segura, sí será descendiente de Pedro Díaz de Cadórniga y Berenguela López Rivadeneira, por lo tanto primo del primero, o tal vez un descendiente de Alonso Díaz de Cadorniga , el padre de Juana Díaz de Cadórniga, por la relación del territorio de Baroncelle con los de esta última rama.
También la villa de Milmanda aparece relacionada con Pedro Díaz de Cadórniga , el mozo en 1442 en testimonios contra agravios cometidos por Pedro al concejo de Ourense ......después de una de estas excursiones desvastadora por la villa de Milmanda , el señor Cadórniga trajo a Ourense un número considerable de vacas , buyes y hombres presos......

En un documento que ya inserté anteriormente en otros mensajes , aparecen los mismo personajes :
Don PH por la gracia de Dios Rey de castilla de...........................................A DOÑA TERESA DE SOTOMAYOR buida de DON BALTASAR , madre y curadora de vuestro hijos y del dicho vuestro marido vecinos de La Mezquita , y DOÑA ANA SAMIENTO DE CADORNIGA ,mujer de DON DIEGO DE PRADA , vecinos de Valdeorras y granja de Petin y DON ALONSO DE LEMOS cuyoden es el lugar de la Feligresia de Ferreira y Amarante Y DON ALVARO DE LOSADA , vecino de la Freyria salud y garcia sepades que GASPAR LUCAS PEREZ (ermano?) de JUANA FEYXO DE LOSADA cuyo dicen es la casa do Monte en el nuestro Reyno de Galicia , y venica de Sta.Maria de Melias , hija y heredera de ANTONIA DIAZ DE CADORNIGA muer de PEDRO FEYXO , vecino de dicha teirra , y de DOÑA PETRONILLA SOTELO Y CADORNIGA , mujer de DON JUNA DE PUGA Y NOBOA cuyos dicen son la cassa y cotos de Jossin (Las Maos yadrada?) sucesroa en los viees y herencia de NUÑO Gsº SOTELO Y PUGA nos hico relacion por su persona que en la nuestra(?)anate el presentes soy(?) de la nuestra audiencia presento diciendo que ante los alcaldes mayores del nuestro Reyno de Galicia entre la dicha DOÑA ANTONIA DIAZ DE CADORNIGA su parte y NUÑO Gsº SOTOELO y BEATRIZ DIAZ CADORNIGA , ELVIRA DIAZ CADORNIGA e COSTNCA BASQUEZ como tutoras de sus hijos , se avia tratado los pleitos con DON JUAN PIMENTEL vecino de la Mezquita y ..Rº PIMENTEL y ANTONIO DE LEMOS senor de Ferreria y Amarante y PEDRO DIAZ DE CADORNIGA e DOÑA ALDONZA mujer de JUAN BASQUEZ DE VAAMONDE y ANTONIO DE BAAMONDE y juan basquez de baamende se avia tratado dicho pleito sobre la quarta parte de los vienes que savian quedado de GARCICA DIAZ DE CADORNIGA Y MAYOR ALBAREZ DE LOSADA su mujer pertenencientes a su hija LEONOR ALBAREZ DE LOSADA su hija , mujer de ALBARO DE SOSTLEO , abuelos de la dicha ANTONIA DIAZ CADORNIGA que savian ssido las Tierra de las Freyrias cassa y granja de la Mezquita con sus rrentas pechos y derechos de patronazgo y los (masane?) xoy perteneneciente tierras y rrentas de Valdeconso y queixa coto y rrentas de peña petada granja y tierras de Petin sita en Baldeorras y los cassares de mones viñas de Villamrtin es soto de Lavandeyra con otros mas vecinos vassalllos y xurisdiciones contvenida en su demanda en el qual los dichos nuestros alcaldes mayores savian dado Sentencia por la cual savian condenado a los demandados a que diessen y les restituyensen a la dicha ANTONIA DIAZ DE CADORNIGA madre de su parte (representada?) La quarta parte de todos los vienes muebles y rayces que havian quedado por fin y muerte de los dichos GARCIA DIAZ DE CADORNIGA Y MAYOR ALBAREZ DE LOSADA y que perteneci a la dicha LEONOR ALVAREZ DE LOSADA , abulea de su parte con los frutos desde la muerte de los susodichos de que por algunos de vos los susodichos se havia apelado para la dicha nuestra audiencia y llevado la horninaria para traer el dicho pleito por estr en posesion de los dichos vienes y molestar assupartes n habiades querido ussar della ni traer el dicho pleito ..................................................Dada en la ziudad de Valladolid a vinte y seis de agosto de mill y sesicientos y treinta y cuatro............

Lo que queda claro es que todos son descendientes de Garcia Díaz de Cadórniga y Mayor Alvarez de Losada.

Vuelvo a no tener localizada a otra posible Cadórniga : Aldonza.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Otros en Coles , Ourense.

Mensaje por CRUZ »

En Santiago de Gustey , Coles , Ourense aparece información de Pleito de Hidalguía.

JUAN DIAZ DE CADORNIGA con MARIA DE EIRY(EIVE) tph a :
PEDRO DIAZ DE CADORNIGA que con MARIA BLANCO tph a :
PEDRO DIAZ DE CADORNIGA (vive en 1649 )casa con JOSEFA SANCHEZ tph a :Andrés y Bernardo ( 1684)vecino de Villamar.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Hola, seguimos ....

sobre lo adjuntado por el amigo Fernando Dopico , añadir más entronques sobre la cita a continuación:
 Novos datos documentais sobre os Cadórniga ourensáns no século XVI (II).

- 1524, febreiro, 05. Ourense.
* Carta de dote outorgada por Fernando Álvarez de Belmonte, veciño de Ourense, fillo lexítimo e universal herdeiro de Pedro Álvarez de Belmonte e de Beatriz Enríquez, a favor da súa irmá Iseo Álvarez para casar con Pedro Díaz de Cadórniga, veciño de Ourense. Na dita carta, o referido Fernando Álvarez expresaba: “Y si neçesario hes, desde agora dexo la hazienda y vienes que fueron y quedaron de Rodrigo Díaz de Cadórniga, hermano del dicho Pedro Díaz que en gloria sea, de que el dicho Pedro Álvarez, mi padre, fincó heredero, según que yo la tengo al presente y que pleiteare el lugar de Coba de Lobo (…) con los hijos de Carlos de Camba (…)".
FERNANDO ALVAREZ DE BELMONTE casa de 2º vez con ANTONIA ENRIQUEZ DE NOBOA . Estos tienen aL CAPITÁN PEDRO ENRIQUEZ DE NOBOA , sin sucesión y a PETRONILA NOVOA que casa con FRANCISCO SOTELO DE CADORNIGA , SR. de Jocín ,nieto de LEONOR ALVAREZ DE LOSADA Y CADORNIGA y ALVARO RGUEZ SOTELO , es decir , bisnieto de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA y MAYOR ALVAREZ DE LOSADA.


CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

otra Antonia Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

hola.

En " Blasones y linajes " aparece una ANTONIA DIAZ DE CADORNIGA de finales del XVI casada con un JUAN FEIJOO , de Vilanova de los Infantes.
Dice que tienen a GARCIA FEIJOO DIAZ DE CADORNIGA que casa con un vecina de Moimenta llamada CATALINA OJEA FEIJOO cuyo hijo fue el Mestre de campo en el ejercito de extremadura , etc..y caballero de Santiago en 1661 ALONSO FEIJOO CADORNIGA.

En Pares aparece un pleito de GARCIA FEIJOO CADORNIGA que fue alcalde de las cárceles secretas del santo oficio.

Esta sra. ANTONIA DIAZ DE CADORNIGA , ya no se de donde sale....
En mis datos tengo a una homónima ,pero vecina de Sta Mª de Melias , Pereiro de Aguiar y casada con Pedro Feixo.

Bueno , aquí queda el dato , chao pues.
Saludos

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola, Cruz.

- Pois si. Nalgún documento algo atopei sobre o entronque Feijóo-Cadórniga, de Vilanova dos Infantes. Teño que buscalo con tempo. Xa che comentarei.

- Saúdos.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Algúns datos polo de agora, pero ainda teño que buscar máis ... a ver se os atopo ...

* ARG, RA, Preitos, 3017/37.

- A. 1575. Dona Berenguela Sarmiento de Cadórniga, viúva de Benito Enríquez de Robleda, vecina de Vilanova dos Infantes.

- A. 1581. Juan de Losada de Ribadeneira, marido de doña Ana Enríquez Sarmiento, filla de dona Berenguela Sarmiento e de Benito Enriquez
.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Berenguela Rivadeneira Ulloa" la vieja"

Mensaje por CRUZ »

FUENTE:Según la Genealogía de la Casa de Lara , e scirta por Luis de Salazar y Castro.

Doña Berenguela Ribadeneira Ulloa , que hemos llamado " la vieja "mujer de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA padres de Mayor de Cadorniga que casó con Diego de Lemos hijo de Isabel Glez Noguerol , es hija de DIEGO ALONOS DE LEMOS , sr. de Sober y MAYOR DE ULLOA hermana de Sancho Sanchez Ulloa, I conde de Monterrey.

En ocasiones a esta BERENGUELA , la llaman María de Ulloa

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola, Cruz.

- Si. Ese dato é ben coñecido e aparece en diversas fontes.

- Yten más ... Y digo yo ...

--------------------------------------------------------------------

* DIEGO DE LEMOS El Grande († 1495).

- Señor das Casas de Ferreira de Pantón e de Sober. Casou no ano 1471 con dona Maior de Ulloa, irmá de Sancho de Ulloa, Señor de Pambre e Conde de Monterrei, e ambos fillos de Lope Sánchez de Ulloa e da súa segunda muller dona Inés de Castro.

- Diego de Lemos outorgou testamento en Ferreira de Pantón o 31/05/1492. Se ben o 22/04/1495, pouco antes da súa morte, revocaba unha cláusula do testamento.

- Foron seus fillos:

1.- Lope Sánchez de Ulloa († 1512). Fillo maior e sucesor. Levou por mellora do seu pai a Casa de Ferreira de Pantón e os coutos de Sober, Sindrán, Ribada e Pantón, así como herdades en Entrambasaugas. Casou c.a. 1493 con dona Isabel González Noguerol († c.a. 1533), Señora da Casa de Amarante e filla única de Roi Fernández Noguerol († a. 1489) e de Leonor Díaz de Goyás de Cadórniga († 1527), con sucesión.

2.- Alonso López de Lemos. Recibiu do seu pai en herdanza o couto de Laiosa, así como a facenda de Sarria. Casou con dona Elvira de Nóvoa, Señora da Casa de Maceda, con sucesión.

3.- Dona Maior de Ulloa. Recibiu do seu pai en herdanza os coutos de Recelle -que era foro da Igrexa Catedral de Santiago-, Sobreda e Estremil, xunto con outros forais na terra da Sardiñeira. Casou con Lope de Taboada o Torto, con sucesión.

4.- Dona Berenguela de Ulloa e Ribadeneira. Casou con Pedro Díaz de Cadórniga, rexedor de Ourense e fillo dos Señores das Frieiras García Díaz de Cadórniga e Maior Álvarez de Losada, con sucesión.

5.- Dona Tareixa de Ribadeneira. Casou con Álvaro Suárez de Tanxil, Señor de Bentraces. A carta de dote para o seu matrimonio se outorgou o 02/06/1496.


* Fontes utilizadas: AHUS, Microfilmes, ADM, Amarante. ARG, RA, Preitos.
* Ver tamén na sección de Historia de xenealoxia.org, o tema: "Documentación das Casas de Ferreira, Sober e Amarante".

-----------------------------------------------------------

* Rógase que para calquer utilización que se poida facer dos datos aquí contidos e expresados, se cite ó autor e procedencia. Moitas Gracias.
© Fernando DOPICO BLANCO. Ferrol, 2009. Para xenealoxia.org

-----------------------------------------------------------

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Cruz.

- ¿En qué fonte/publicación lle chaman dona María a dona Berenguela ...?.

- Saúdos.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

hola .....

En Monarquía Española volumen 2 , publicado por Juan Felix fco. de Reverola , que está digitalizado en libros google , aparece .

...doña Maria de Lemos mujer de Pedro Diaz de Cadroniga , señor de la casa de Pricinas....



En la fuente que adjunté anteriormente de la Genealogía de la Casa de Lara , también incluyen a una hija de nombre desconocido " doña.....de Ulloa que dice estuvo casada con el sr. de Maceda Pedro Yañez de Novoa.
Sólo conozco como mujer de este último a Juana Díaz de Cadórniga , pero ¿ puede que tambíen estuviera casado con una 5 descendiente del matrimonio Diego alonso de Lemos y Mayor de Ulloa?

.- Una pregunta.
Aparce también que Teresa Rivadeira o también llamada Teresa de Lemos , estuvo casada con ALVARO SUAREZ DE DEZA , Sr. de QUENLLE , y son sus hijos .
DIEGO DE LEMOS . sr. del coto de Quenlle
MAYOR DE ULLOA que casa con Hernando de Camba sr. de Villar de Cás , cuya hija Inés de Castro casa con Alonso López de Lemos ,sr. de Villar y también con Cristobal Mariño , sr. de La Sierra.

No sé si el coto de Quenlle ( toén , Ourense ) tiene relación con Bentraces

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola, Cruz.

1º.- No asunto de que lle chamen dona María a dona Berenguela, asemella máis ser un erro ou un desliz do xenealoxista/historiador de turno que outra cousa. Está claro quen é dona Berenguela.

2º.- O comentario de: "doña.....de Ulloa que dice estuvo casada con el sr. de Maceda Pedro Yañez de Novoa", di ás claras que as fontes de información que manexaban, ou non eran moi fidedignas, ou contiñan verdadeiras lagoas informativas. Polo tanto, débese poñer en dúbida a veracidade desa información.

3º.- Diego "Alonso" de Lemos (como ti lle chamas que, á verdade, nos varios documentos, de él e sobre él, que tiven a ocasión de estudiar nunca aparece con ese apelido, se non como Diego de Lemos ...) Tivo os cinco fill@s que citei. Se te fixas, máis arriba puxen a data do testamento e do codicilo deste señor, documentos ambos que coñezo e estudiei. A teor desa documentación non parece demasiado factible a túa proposta. Asemade, visto e demostrado que o matrimonio Diego de Lemos - Dona Mayor de Ulloa tiveron cinco fill@s, non entendo o da "5 descendente". Se te refires a unha sexta filla, pois non sei se existiu, pero a teor dos documentos manexados asemella que non ...

4º.- Efectivamente, dona Tareixa de Ribadeneira e Lemos, 5ª filla dos Señores de Ferreira e Sober, casou con Álvaro Suárez de Tanxil, por outro apelido conocido como Suárez de Deza. E si, en todo iso tamén ten que ver o couto de Quenlle e sucesores (algo teño mirado tamén sobre iso).

- Saúdos.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Cruz.
- En relación coa túa pregunta de días atrás sobre os Feijóo-Cadórniga de Vilanova dos Infantes. Velaquí o encabezamento dun interrogatorio do ano 1592, e a cantidade de descendentes (e apelidos) implicados ...

- Por las preguntas siguientes y por cada una dellas, sean preguntados los testigos que | por parte del monasterio de Montederramo fueren presentados en el pleito con | Álvaro Vázquez, Juan de Losada, Pedro López de Caneda, Pedro Vázquez de Pipas, don Juan | Sarmiento, Alonso Díaz de Losada, María de Losada, Françisco Feijóo, su marido, | Ynés Salgada, Juan ¿Varruza?, su marido, Pedro Feijó, Biolante de Losada, su muger, | Álvaro de Losada, Antonio de Losada, Juan de Losada, Rodrigo de Losada, Álvaro de Losada, | hijos que quedaron de Nuno Gonçález Sotelo, Álvaro de Taboada, don Françisco Ta- | -boada, su hijo, don Diego de Lemos, Sancho Pérez Noguerol, Antonia Díaz, | Juan Çid y Ana Feijóa, su muger, María Feijóa, Juan López de Vaamonde, | Álvaro d’Oca y dona Mariana, su muger, Diego de Lemos y Canba y dona Mayor | de Lemos, su muger, y don Lope de Lemos, y Rodrigo Garçía de Vaamonde, | su procurador y consortes, sobre y en raçón de la propiedad | y coto, rentas de pan, toçinos, carneros, montazgos, herbaxes, | y otros derechos de toda Tierra de Quexa, sobre que es este pleito. | (...)

* ARG, RA, Preitos 565/65.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 182
Registrado: 15 Jun 2009, 13:24

Mensaje por Samuel c o castro »

CRUZ escribió:En Monarquí­a Española volumen 2 , publicado por Juan Felix fco. de Reverola [/i]

Aparece también que Teresa Rivadeira o también llamada Teresa de Lemos , estuvo casada con ALVARO SUAREZ DE DEZA , Sr. de QUENLLE , y son sus hijos .
DIEGO DE LEMOS . sr. del coto de Quenlle
MAYOR DE ULLOA que casa con Hernando de Camba sr. de Villar de Cás , cuya hija Inés de Castro casa con Alonso López de Lemos ,sr. de Villar y también con Cristobal Mariño , sr. de La Sierra.
Prezado Cruz,

A citaí§í£o que fizeste acima, também consta na bibliografia que citaste? Caso negativo, se puder informar a fonte dos dados acima, agradeí§o.

Do primeiro casal que citaste, encontrarás melhores detalhes em: NFP, vol IX, Soares Tangil, $1, N7.

Muito obrigado. Fraterno abraí§o.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
veremudus
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 241
Registrado: 23 Oct 2002, 09:00
Ubicación: Ferrol
Contactar:

Mensaje por veremudus »

- Por amor de Deus, sr. don Samuel Cândido de Oliveira Castro – Olímpia – SP – Brasil. FRATERNOS ABRAZOS ante todo, ... Pero, por amor a Cristo crucificado ... PIEDADE !!!, Coño !!! (taco propiamente do idioma castelán-español = Búsquese o termo no diccionario correspondente, sen necesidade de que llo teña que clarexar ...). Faga vostede, cando e como lle pete, a ditosa GRANDE ÁRBORE UNIFICADA de todos os CASTRO do mundo-mundial e da galaxia, se así o desexa ... Pero, por favor e dunha puñeteira vez, deixe de mezcolar CHURRAS Y MERINAS (ó Dicionario da RAE -Real Academia de la Lengua Española- me remito ...).

- GRACIAS, GRAZAS, GRAÇAS & OBRIGADO ... e FRATERNOS ABRAZOS MÚLTIPLES TAMÉN ...!!!.
 

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola, Cruz.

- Nunha mensaxe túa máis arriba, do día 15/09/2009, dicías que:
Indicar que en el Pleito sobre el coto de Chandeyglesia ( digitalizado en PARES ) , se hace petición de entregar todas las escrituras relativas al Monasterio de Montederramo , que se encuentren en poder de don Diego de Lemos senor de la casa de herreria y de dona mayor de ulloa su mujer y de don Antonio de Lemos su hixo , de Juan Sarmiento y de sus sobrinos hixos de Pedro Diaz de Cadorniga senores das frieiras , de Violante e de sus hixos herederos de Garcia diaz de Cadorniga , y de Antonio Vazquez y Antonio diez -1ºmitad del XVI.-
Sobre esta VIOLANTE , sólo tengo unas notas de una VIOLANTE SARMIENTO CADORNIGA , hermana de LUISA SARMIENTO CADORNIGA mujer de Pedro Enriquez de Carriedo , vecino de Rubiana y que son de la Granja de Petín
Hay afirmaciones que dicen que BERENGUELA SARMIENTO LOSADA CADORNIGA ( fallecida en 1590 mujer de Benito Enriquez de la Robleda cuya hija es ANA ENRIQUEZ SARMIENTO CADORNIGA) era hija de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA , sr. de la Granja de Petín.
- A este respecto, velaquí a proba:

- Yten, si saben que Garçía Díaz de Cadórniga y dona Ana Sarmiento, su muger, fueron casados y se casaron (…), y durante el matrimonio entre ellos hubieron e procrearon por su hija legítima a la dicha dona Biringuela de Cadórniga, e por tal su hija legítima la bautizaron, criaron e alimentaron, e dexaron por su heredera en sus bienes y herençia (…).

- Yten, si saven que la dicha dona Biringuela de Cadórniga y Benito Enríquez, su marido, fueron casados y se casaron (…), y como tales casados vibieron juntos muchos anos hasta tanto que el dicho Benito Enríquez se murió (…).

- Yten, si saben que la dicha dona Biringuela de Cadórniga y Benito Enríquez, su marido, y el dicho Garçía Díaz de Cadórniga y dona Anna Sarmiento, su muger, y Juan de Losada, su agüelo, y sus anteçesores por si y sus mayordomos en su nombre, desde uno, diez, veinte, treinta, cuarenta, ochenta e çient anos, y de tanto tiempo acá que memoria de hombres no hes en la Tierra, (…).


* Nota: Lamento non poder dar neste intre a fonte exacta de procedencia. Trátase dun preito do ARG, pero non teño a man a signatura do mesmo.

- Saúdos.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

hola , Fernando .

Sobre lo que indicas en el mensaje de la relación Cadórniga - Feijoo ya la había insertado anteriormente como puedes ver en la cita del pleito de Montederramo, pero debe haber más ramas que no encuentro.

4º En agosto de 1595 en Probanza presentada por el Monasterio de Montederramo contra JUAN DE LOSADA RIBANDEIRA y otros vecinos sobre bienes y rentas de QUEIXA .
-este es JUAN VAZQUEZ DE LOSADA RGUEZ RIBADENEIRA , de la FREYRIA marido de ANA ENRIQUEZ CADORNIGA sra de conso y Veigas de Camba-
En este pleito aparece .
. Que la casa palacio de Chandrexa de Queixa en el Lugar de Chaoque habitó en ella "Beringuela de Cadorniga la bieja y dona Mayor su hija "
Que en la actualidad 1595 está en el suelo.
Que en 1575 murió ALVARO DE LOSADA , el viejo y son sus hijos los coberadores de las rentas (Alonso Díaz de Losada , María de Losada mujere de Fco. Feijoo y Elvira) - creo que este Alvaro tiene que ser hijo de Leornor Alvarez de Losada _
Que JUAN DE LOSADA EL VIEJO y su hermana ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA mujer de JUAN ENRIQUEZ , a los que se les otorgó FORO por tres voces, siendo la última BERINGUELA DE CADORNIGA Y LOSADA , vecina de Freyria muerta en 1590.( ojo no confundir con la mujer de Pedro)
Que BENITO ENRIQUEZ DE LA ROBLEDA era marido de BERENGUELA y que llevaba el Foro y otras personas como herederos de JUAN LOSADA el viejo y Elvira Díaz . - Este Juan losada el Viejo es hijo de GARCIA Y MAYOR , y era sr. de La Mezquita es decir Juan Losada y Cadórniga que casó con Mª FCA. SARMIENTO DE ARELLANO de Villardeciervos-
Según esto tendríamos a OTRA HIJA de García y Mayor , llamada ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA.
Que ANTONIO DE LEMOS murió entre 1570/5 , que se pagaban las rentas de un casar a su padre DIEGO DE LEMOS primero , después a Antonio y luego por un poder de éste a JUAN DE LOSADA ,que ejecutó las rentas.
Que cobran rentas de herbaje de la sierra JUNA DE LOSAD DE LA FREIRIA y JUAN SARMIENTO DE LA MEZQUITA.
Que los tenstigos dicen que la renta se pagaba a los cadórnigas de las heredades y lugares del Monasterio de Montederramo y ahora las pagan a Juan de Losada de la Freiria .

Que los otros con quien se trata el pleito ejecutivo son :

-D. DIEGO DE LEMOS ( hijo de Antonio de Lemos . Sr. de Ferreira)
-sancho pérez Noguerol
-Antonio Díaz hermano de Juan Cid.
-Juan Cid y Xoana Feijoa , su mujer (¿ sucesores de Nuño Glez Sotelo ? )
-Maria Feijoo
-Juan López de Bamonde( ¿quizás primo de Juan Sarmiento de la Mezquita? ¿ hijo de Alonso Lópe Baamonde ? ¿ casó con Ana Villamarín ?
)
-ALBARO DOCA y Dña. MARIANA su mujer ( son Alvaro de Oca y Mariana de Lemos hija de Antonio de Lemos)
-DIEGO DE LEMOS DE CANVA y dña.MAYOR su mujer ( esta también es hija de Antonio de Lemos )
-D. LOPEZ DE LEMOS ( hijo de Antonio de Lemos )
-ALBARO BAZQUEZ (¿ descendiente de Alvaro Vázquez de valdeorras ?)
-Antonio Losada , Garcia losada , Juan Losada , Rodrigo Losada ( herederos de Martin fdez/rguez Sotelo)
-Pedro Feixo y Biolante de Losada , su mujer
-Juna Barreria e Ynes salgada , sumujer
-JUAN SARMIENTO DE LA MEZQUITA
-Alonso Díaz , Francisco Feixoo y María de Losada su mujer , Albaro Díaz (hijos de Alvaro de Losada muerto hacia 1575)
-Pedro Lopez de Caneda
-Pedro Rguez de Pipal
y los demás tenedores y lllevadores de los bienes y rentas de Quieza sobre los bienes y rentas de la dicha tierra de Quieza y otras cosas...
En el lugar de Pasina que es el valle de Queixa , ante Juan de Naba , escribano del rey.

Este lugar llamado PASINA , puede ser el lugar PRICINA ( pregunté por esto en otro asunto )al que ser refieren algunas vez " PEDRO DIAZ DE CADORNIGA . sr de Pricina , el marido de Berenguela , la vieja y padres de MAYOR DE CADORNIGA mujer de DIEGO DE LEMOS nieto de Leonor Díaz de Cadórniga y Roy Fdez Noguerol.
Yo consideraba la posibilidad de que efectivamente un GARCIA DIAZ DE CADORNIGA fuera hijo de JUAN LOSADA Y CADORNIGA ( hijo de Garcia y Mayor ) y María Fca. SARMIENTO ARELLANO , o de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA ( hijo también de Garcia y Mayor ) y Berenguela , la vieja.

Ahora ya podemos decir que es de la rama de La Mezquita , hijo de JUAN LOSADA Y CADORNIGA , el viejo , sr. de la Mezquita y MARIA FRANCISCA SARMIENTO DE ARELLANO sra. de Villar de Ciervos.
Siendo sus hijos :
1.- PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , sr. de Villar de Ciervos casado con MARIA PIMENTEL.
2.- GARCIA DIAZ DE CADORNIGA , sr. de la Granja de Petin , casado ANA SARMIENTO
3.- BETRIZ SARMIENTO DE LOSADA , casada con ALONSO LOPEZ BAAMONDE.

Ahora tenemos que comprobar de donde procede la ANA SARMIENTO que se atribuye como esposa a GARCIA

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

RAMA , Granja de Petín , Vilanova / Villanueva de los Infantes.

BERENGUELA LOSADA CADORNIGA , fallecida a principios del año 1590 ,casa con BENITO ENRIQUEZ DE LA ROBLEDA( muerto en 1574 de peste ) , hijo de Diego Enriquez de la Robleda y de Leonor Feijoo , casa de Ribas , tienen a :

1.ANA ENRIQUEZ SARMIENTO CADORNIGA sra. de Conso y Veigas de Camb en Vilario de Conso. Natural de la Granja de Petin , Villanueva de los Infantes. Casa de 1ª con Juan Vázquez de Losada Rguez Ribadeneira, Sr. de Freiria , Caballero Orden Montesa en 1588. De este matrimonio tiene a ALVARO LOSADA RIVADENEIRA , sr. de Freiria y Val de Conso, ANA LOSADA RIVADENEIRA , LOPE LOSADA , MARIA JOSEFA CADORNIGA y MAURO DE LOSADA Y CADORNIGA RIVADENEIRA ENRIQUEZ.
De su 2º matirmonio con DIEGO PRADA , sr. del coto de Outarelo , caballero de O. Santiago en 1611 , y tienen a MARGARITA DE PRADA CADORNIGA Y ¿ MARIA CADORNIGA y PRADA ? y a ¿ ISABEL LOSADA y PRADA.

2.¿ LUISA SARMIENTO CADORNIGA? casa con PEDRO ENRIQUEZ DE CARRIEDO

3. ¿VIOLANTE SARMIENTO CADORNIGA?

Ponga a la nº 2 y 3 en interrogantes porque pueden ser tías de la nº 1 .

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Esta nº 2. LUISA SARMIENTO CADORNIGA , de la Granja de Petín , casa con PEDRO ENRIQUEZ DE CARRIEDO , natural de Rubiana , Valdeorras. Tienen a MARIANA ENRIQUEZ DE CADORNIGA , que casa en 1614 con ALONSO LÓPEZ SOMOZA . Esta Mariana , había tenido de soltera en 1604 un hijo con Antonio Valcarce Losada, PEDRO ARMESTO VALCARCE ENRIQUEZ DE CARRIEDO que se crió con su abuela paterna Yne´s Díaz de Balboa .

Esto se describe en las pruebas para la concesión de Cab. de O. Santiago en 1648 de Pedro Armesto Valcarce , digitalizado en PARES, como también aparece que es hermana de su abuela materna Luisa , Violante Sarmiento Cadórniga.

En PARES , también aparece otra MARINA ENRIQUEZ DE CADORNIGA , cohetánea a la anterior ,pero natural esta de Caldelas , y casada con PEDRO BASANTE DE RIO , cuyo hijo Antonio ,viaja a Indias en 1598.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

La Relación FEIJOO- CADORNIGA

Partiendo de LEONOR ALVAREZ DE LOSADA y CADORNIGA ,su hijo NUÑO GLEZ SOTELO (que fundó Mayorazgo ante escribao Alonso Enriquez , de Villanueva de los Infantes en 1572) , su nieto FRANCISCO SOTELO DE CADORNIGA , sr. de Focin/Xocín /Jocín , Villar de Cas , Alemparte , Mans , vecino de Calvelo ,casa con PETRONILA NOVOA , como ya inserté en mensajes anteriores con doc. digitalizados.

De esta unión nace 1.PETRONILLA SOTELO CADORNIGA y TABOADA , Sra. del conto de Focín, Maos , Edrada , en Vilariño de Conso, heredó el mayorazgo de su Abuelo Nuño , que casa con JUAN DE PUGA Y NOBOA ( testó en 1638) , de la casa de Puga Bisnieto Paterno de Pedro Vázquez de Puga y Violante Enriquez de Noboa( casa de Maceda ). Un nieto de Petronilla , LUIS ANTONIO DE PUGA SOTELO CADORNIGA , que heredó el vínculo de aquella en 1675 ,es el padre de JUAN ANTONIO DE PUGA SOTELO CADORNIGA SOLIS OXEA , conde de Torre de Penela.

2. ANTONIA SOTELO NOBOA DIAZ CADORNIGA vecina de Sta .María de Melias , caa con PEDRO FEIXO


Muchos saludos a todos.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Perdón me faltó los siguiente:

Los Vecinos de Santa Mª de Melias , PEDRO FEIXO y 2. ANTONIA SOTELO DIAZ CADORNIGA tienen a
JUAN DE LOSADA FEIXO CADORNIGA que casa con JUAN CID muerto en 1629, sr. de la casa del Monte . , a MARIA FEIJOO que casa con PEDRO VAZQUEZ y ¿ FRANCISCA LOSADA ? que casa con ALVARO FDEZ SEOANE.

- Esta última en interrogante tiene a CATALINA LOSADA que casa con DIEGO PUGA SANDOVAL . ¿ Pudierá tener relación con la madre del Padre FEIJOO , Mª de Puga Sandoval y Novoa ?


Chao pues , seguiremos.......

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola Cruz.

- ¿Coñeces un pequeno pero precioso traballo do senlleiro don Xesús Ferro Couselo titulado: "¿Por qué o Padre Feijoo naceu en Casdemiro?"?.

- Pois ben, nese traballo di Ferro Couselo:

* É o ano de gracia de 1673 (...). "En face da igrexa", como se dicía daquela, para sempre unen as súas vidas don Antonio Feijoo Montenegro y Ulloa, dono e señor da casa do Mato, e unha filla do capitán don Felipe de Puga, dono da casa do Pazo, en Santa Mariña das Augasantas, que ten por nome María. Ás armas dos Nóboa, que lle tocan pola súa nai dona Francisca Blanco de Nóboa, natural de Castro de Laza, e á dos Feijoo e Puga, pola súa avoa paterna dona María Cid Feijoo de Puga, engade a media lúa xadrezada de ouro e negro en campo vermello, cunha banda de ouro e negro sobre campo de prata, do palacio da Raya, no reino de Navarra, polo seu avó paterno, don Jerónimo de la Raya, fillo do escribán de Súa Maxestade don Martín de la Raya, natural daquel reino e veciño da vila de Xunqueira de Ambía. (...)

* Xesús Ferro Couselo. Obra selecta, Edit. Galaxia, Vigo, 1995, p. 136.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Gracias , Fernando -ya me gustaría tener tantos datos , pareces un disco duro, menuda capacidad de almacenamiento y proceso- , bueno ya no te doy más jabón por hoy .

No había leido esta obra , pero conocía los ascendentes por otras fuentes ,pero no conozco los antepasados de la dicha bisabuela MARIA CID FEIJOO DE PUGA , que pudiera tener relación con los anteriores mencionados de Sta.. Mª de Melias.


Son vecinos también de Sta. María de Melias , una hija deL matrimonio de Juana Feixo Losada Cadórniga y Juan Cid , MARIA ANTONIA LOSADA FEIJOO CADORNIGA SOTELO PIMENTEL ( también llamada Mayor ) que falleció en 1661( casada de 1ª con Lorenzo Glez de Banga ) casada en 2ª con Ldo. PEDRO FERNANDEZ CID . Sr de las casas y solar de Moimenta de los Feijoo de Limia, sr. de Rairo y solar de Trarigo , regidor de Orense ,Consultor del sto. Oficio etc..falleció en 1649.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19371
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaje por serba »

Hola:

Buscando información sobre fechas para distinguir al D. Pedro de Bóveda 'O Vello' y otro homónimo, fijo un nieto y probable un sobrino del primero, he leído un estupendo trabajo de Paz Leirós de la Peña.
Es muy aclaratorio sobre varios enlaces ya citados en este hilo, por la aportación de documentos y notas, además de los cuadros genealógicos donde aparecen las sucesivas Díaz de Cadórniga: Inés, Elvira y María.

http://estudiosgallegos.revistas.csic.e ... view/28/28

Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Castillo de Cea - León

Mensaje por CRUZ »

hola.

De nuevo con esta saga.

Se nombra en las "Cronicas de los Reyes de Castilla.." de Pedro López de Ayala , que un tal JUAN DIAZ DE CADUERNIGA O CADIERNIEGA pariente de Pero Gomez de Porres , el viejo y de Juan Fernández de Henestrosa , este último preso en Toro .
Que a su vez el Castillo de Cea , cerca de Sahagún , estaba en poder del tal Juan Díaz de Caduérniga, y que esta murió hacia 1355 en Toro.

Teniendo en cuenta que este Castillo de Cea ( León ) está próximo de Izagre y Mayorga , puede tener relación con la RAMA DE IZAGRE que apunté anteriormente.

Recordar que GARCIA DIAZ DE CADORNIGA casado con GUIOMAR CABEZA DE VACA , era Señor de Izagre y vecino de Mayorga ,padres de CRISTOBAL VACA DE CASTRO , sr. de Izagre.

¿ Podría ser este JUAN DÍAZ DE CADUERNIGA , ascendiente de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , EL VIEJO ?


Esperando comentarios , un saludo a todos

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola, Cruz ... Canto tempo ...

- Ata agora, o primeiro Cadórniga do que coido que temos referencia documental clara en Galicia, máis concretamente en terras ourensás, é, como ben dis, o cabaleiro Pedro Díaz de Cadórniga o Vello († a. 1412).

- Agora ben. Nunha das primeiras mensaxes deste tema, informaba:
* A. 1394.
"Venta del lugar de Manzaneda de Tribes a favor del Almirante (primero), otorgada por Garci Diez [¿Díaz?] de Cadorniga y confirmada por su mujer, Urraca Gudiel...".
Sección Nobleza del Archivo Histórico Nacional. Signatura: OSUNA,C.4214,D.2(E).
- Co que, tamén, temos a outro Cadórniga do século XIV actuando por esta zona.

- Eu coido que os Cadórniga afincáronse nas terras ourensás cara ás décadas finais do século XIV e que proviñan de fóra do antigo Reino de Galicia. Moi probablemente, formaban parte do nutrido séquito de cabaleiros, fidalgos e criados que arribaron a Galicia con don Pedro Enríquez, Conde de Trastámara, Lemos e Sarria. En fin, ..., se me ocurre que cabe esta posibilidade. ¿Non si? ... En relación con isto, non debemos esquecer que os Cadórniga da primeira metade do XV andiveron moi ligados co sucesor do conde don Pedro, o duque don Fadrique, e posteriormente cos Condes de Lemos, dona Beatriz de Castro e don Pedro Álvarez Osorio ...

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Cruz, nunha mensaxe de fai meses escribías:
.- Una pregunta.
Aparece también que Teresa Rivadeira o también llamada Teresa de Lemos, estuvo casada con ALVARO SUAREZ DE DEZA, Sr. de QUENLLE , y son sus hijos.
DIEGO DE LEMOS, sr. del coto de Quenlle
MAYOR DE ULLOA, que casa con Hernando de Camba, sr. de Villar de Cás, cuya hija Inés de Castro casa con Alonso López de Lemos, sr. de Villar y también con Cristobal Mariño, sr. de La Sierra.

No sé si el coto de Quenlle ( toén , Ourense ) tiene relación con Bentraces
- Daquela respostei que algo tiña localizado sobre o couto de Quenlle. Pois aquí vai.

- Diego de Lemos, Señor do couto de Quenlle, foi crego e abade de San Xoán de Río. Finou no ano 1569. Tivo dous fillos naturais nunha súa manceba, chamada María Pérez, que foron:

1) Alonso López de Lemos, que sucedeu ó seu pai no couto de Quenlle.

2) Guiomar Méndez de Ambía, que casou no ano 1557 con Antonio Feijóo, fillo dun Gonzalo Ozores. A dote polo seu casamento ascendeu a 600 ducados.

---------------------------------------------------

* Fonte: ARG, RA, Preitos, 26655/71.

---------------------------------------------------

© Fernando DOPICO BLANCO. Ferrol, 2010.

---------------------------------------------------

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 182
Registrado: 15 Jun 2009, 13:24

Mensaje por Samuel c o castro »

Prezado Fernando e Cruz,

Os elementos que retrataram, poderí£o serem encontrados nas seguintes obras disponí­veis on line no Google Books.

ME – Monarquia Espanhola – Vol II - Juan Felix Francisco de Rivarola y Pineda - 1736 - PG 158

HGCL – História Genealógica da Casa de Lara - D. Luí­s de Salazar e Castro - PG 749.

Fraterno abraí§o a ambos.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola.

- Nunha mensaxe do pasado mes de xuño dicía que:
Ascendentes e familiares de Leonor Díaz de Cadórniga (testamento: 06/12/1527), muller de Roi Fernández Noguerol, Señor da Casa de Amarante.

- IRMÁNS: Vasco López de Goiás, Diego López da Somoza, María Arias.

- PAIS: Gonzalo López de Goiás e Xoana Díaz de Cadórniga.

- AVÓA PATERNA: Maior Arias.

* Fonte: Arquivo Ducal de Medinaceli, Sección Amarante, 16/17.

- Nota: Como xa é sabido, a filla herdeira de Roi Fernández Noguerol e de Leonor Díaz de Cadórniga foi dona Isabel González Noguerol, Señora de Amarante, que casou con Lopo Sánchez de Ulloa, Señor de Ferreira e Sober. Por este matrimonio se unificaron as Casas de Sober, Ferreira e Amarante, con sucesión.
- Asemade, un pouco máis adiante preguntábame Cruz se sabía algo máis deste Gonzalo López de Goiás, pai de Leonor Díaz de Cadórniga -muller de Roi Fernández Noguerol-. Pois ben, algo máis si podo clarexar agora relativo á xenealoxía destes persoeiros que viviron no século XV:

- Álvaro López da Somoza. Casou con Constanza Sánchez. Foi súa filla:

- Maior Ares (ou Arias) de Bóveda. Casou con Ares López de Goiás (ou de Goyás). Foron seus fillos:

1.- Gonzalo López de Goiás. Casou con Xoana Díaz de Cadórniga, de cuxo matrimonio foi filla, entre outros, Leonor Díaz de Cadórniga -muller de Roi Fernández Noguerol- como xa quedou dito fai meses.

2.- Elvira López de Goiás. Casou con Men Rodríguez Saco.

* No ano 1456 ten lugar a partilla dos bens que ficaran de Álvaro López da Somoza e de Ares López de Goiás, ambos defuntos, pola que Gonzalo López levaría os coutos de Pol e de Toldaos coas súa rendas e froitos (nos que sucedería logo súa filla Leonor e que se incorporarían máis tarde na Casa de Amarante a través da súa neta Isabel González Noguerol), e súa irmá Elvira levaría todas as casas, casares e herdades que tiñan seus avós maternos na Somoça de Vila Ouça, así de foro como de dereito.

* Entre os anos 1478-79, Maior Ares, todavía viva, chega a un acordo nu preito que mantiña cabo do foro dos coutos de Virilla e Meyxente, con os casares da beyga de Sárrea, que son da mesa do señor obispo (de Lugo), que o bispo Manríquez aforara ó seu marido Ares López, e no que éla era segunda voz. Asemade, declaraba que no seu nome levara o dito foro un Roi González de Ribadeneira, que di era seu xenro e que xa finara tamén ...

---------------------------------------------------

* Fonte: AHN, Clero, Secular Regular, L. 6328.

---------------------------------------------------

© Fernando DOPICO BLANCO. Ferrol, 2010.

---------------------------------------------------

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Hola. después del carnaval volvemos otra vez......

¿Pero de donde procede la dicha Xoana Díaz de Cadórniga madre de Leonor?

Saludos

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

FUENTE: " Apuntes de los Ambía : Linaje y parentelas (s. XII -XVI)" De Pablo Otero Pineyro Maseda y Xosé Antón García g. Ledo . Publicado en Cuaderno de Estudios Gallegos ,LVI nº 122 enero-dic.2009.

Aparece que en 1400 que el escudero Esteban Yañez de Ambía otorgo fuero a ruego de "mina senora" Margarita González, Mujer de PEDRO DIAZ DE CADORNIGA.
Apuntan una referencia de Eduardo Pardo de Guevara , de su discurso de ingreso "Parentesco e identidad........." en Real Academia Matritense de heráldica y genealogía de marzo de 2007 ,que dice de este Pedro que está documentado como tenente de Trives alrededor de 1409 y que fueron sus probables hijos NUÑO ,padre de otro Pedro y GARCIA ,padre de un tercer Pedro , siendo estos dos últimos regidores de Ourense antes de mediar el siglo XV.


Según esto tendríamos a PEDRO DIAZ DE CADORNIGA , EL VIEJO ,casado en posible 1º matrimonio con dicha MARGARITA GONZALEZ y de 2ª con LEONOR ENRIQUEZ DE CASTRO , esta también de primera vez con Juan Pérez de Noboa.

Ya apuntabamos la Rama Orensana con descendientes NUÑO con descendencia en Pedro Díaz Cadórniga ( fallec. 1459 en la tulla de la catedral ) y Roi (el que fue ajusticiado en 1450); y a GARCIA fallecido aprox. 1441, regidor de Ourense esposo de BEATRIZ DE CASTRO con descendencia en Pedro Díaz de Cadórniga , regidor y muerto sin sucesión.


Aparte :
Este mismo autor , Eduardo Pardo de Guevara y Valdés , dice en " Identidad y Memoria Genealógica " que en el achivo del marqués de Figueroa se encuentra documentación sobre una hija de LEONOR DIAZ DE CADORNIGA y RUY FDEZ NOGUEROl , llamada OLINDA LÓPEZ NOGUEROL ya fallecida en 1532 que casó con JORgE GONZALEZ BORRAJEIRO ,y refiere un hijo Rodrigo Noguerol. [/i]

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Según se dice en " Indice de la colección de don luisSalazar y Castro" hay una tabla genealógica que empieza en PEDRO DIAZ DE CADORNIGA sr. de Castro de Caldelas y termina en su séptima nieta Doña teresa de cadórniga y Strata , IIImarquesa de Robledo de Chavela.

Me puse a contar y parece que es tal cual.

7. abuelo PEDRO DIAZ DE CADORNIGA, el viejo fallec.aprox. 1412 / Leonor de Castro y ¿ margarita Glez ?
6 .abuelo ALONSO
5. abuelo GARCIA , finado en 1494 / MAYOR ALVAREZ DE LOSADA
4. abuelo JUAN LOSADA Y CADORNIGA , el viejo , sr. de la Mezquita/ Mª fca. Sarmiento de Arellano
3. abuelo PEDRO DIAZ DE CADORNIGA sr. de Villar de Ciervos y la Mezquita / casó en 1540 Mª Pimentel( hija de brianda Pimentel
2. abuelo JUAN SARMIENTO DE LOSADA Y CADORNIGA , sr. de Val de Conso , Mezquita y Villardeciervos/Mª Pimentel Guerra do Campo Benavides.

Abuelo. BALTASAR SARMIENTO PIMENTEL CADORNIGA GUERRA DO CAMPO PIMENTEL BARAHONAfallec. aprox 1630 / Teresa Sotomayor y Urquizo.
Padre LUIS CADORNIGA PIMENTEL SOTOMAYOR fallec. 1670/ Agustina Strta Garces Carrillo de Mendoza ,marquesa de Robledo de Chavela

Hija MARIA TERESA CADORNIGA STRATA SARMIENTO SOTOMAYOR PIMENTEL , FALLECIDA EN 1705 . sra. de La Mezquita y sus jurisdicciones. III marquesa de Robledo de Chavela


Chao pues

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Ola, Cruz.

- Coidadiño, moito coidadiño, con certas afirmacións ..., por moito que proveñan de recoñecidas autoridades que, en ocasións, tamén teñen certos lapsus (lóxicos e comúns, por outra parte, a todos os que estamos nestes temas, extensos e difíciles de por si ...).

-Por exemplo ... Do matrimonio entre Roi Fernández Noguerol e Leonor Díaz de Cadórniga, só houbo unha filla lexítima, que foi Isabel González Noguerol. Polo tanto, se o gran investigador, que é, don Eduardo Pardo de Guevara realizou esa afirmación que citas sobre a paternidade de Olinda, pois tivo un erro, subsanable por suposto. Ainda que me extraña que incurrise nese equívoco, sabendo a altura coa que traballa. En fin ...

- O resto, de ata seis fillos máis que tivo Roi Fernández Noguerol, OLINDA entre éles, foron bastardos e habidos fóra de matrimonio.

- Estes foron os seis fillos bastardos que tivo Roi Fernández Noguerol, a saber: Ares Listas, Beatriz, Olinda (ou Abelinda), Xiao, Anibal e Oliveiros.

* Nota: Sobre o anterior, me remito ó testamento (clarísimo) de Roi Fernández Noguerol, conservado no Arquivo Ducal de Medinaceli, e a preitos do ARG sobre o particular ...

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Amigo Lamigueiro :
Espero puedas resover mi duda .
En árbol de la casa de Oca , insertas a un Sr. de Frieiras ,García Díaz Cadórniga tal como se indica en la cita en relación con la casa de La Mezquita.

¿pudiera ser este García , sr. de Petín Hijo de Juan Losada cadórniga - Juan Losada el Viejo- ( de La Mezquita ) y padre de Doña Berenguela Losada Cadorniga sra. de Petín mujer de Benito Enriquez de la Robleda.

Publicado: Lun, 10 Dec 2007 12:08 Asunto: García Díaz de Cadórniga

--------------------------------------------------------------------------------

Hola:

También hubo un García Díaz de Cadórniga que se casó con una señora procedente de la CASA DE CELME, D.ª Ana Oca Sarmiento, de la cual no tengo ningún dato más, ni sé si ella o su marido estuvieron casados en otras nupcias anteriores o posteriores.
El problema es que no tengo ninguna fecha para poder clasificarlos ni me constan los descendientes ni ascendentes de este matrimonio.
Si averiguo algo lo comentaré otro día.
Por si sirve de algo, pongo lo anterior tras releer:

CRUZ escribiu:
... Lo que no tengo muy claro y por eso no la nombré es a ANA VIOLANTE DE OCA , que pudo también ser la primera esposa de el hijo del anterior llamado igual García y que casó en 2ª con Mayor Alvarez de Losada.


Coincide el nombre de Ana y el apellido Oca.

-------------------------------------------------------

No he encontrado el nombre de la madre de Doña. Berenguela hasta ahora .

Saludos y gracias.
[/code]

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Elvira Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

FUENTE . A.R.G. año 1530.

Aparece ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA ,mujer de NUÑO GOMEZ DE SOTELO , que ofrece en dote a su sobrina MAYOR de ULLOA , el coto de Castiñeira en el valle de Conso y su jurisdicción en 1530. a su vez dice tener una sobrina de nombre Elvira Díaz a la que Mayor deberá entregar una renta anual a cambio de esa dote recibida.



1-Según esto, viene a confirmar una hija ELVIRA , del matrimonio de GARCIA DIAZ DE CADORNIGA y de MAYOR ALVAREZ DE LOSADA.
Logicamente , esta MAYOR DE ULLOA es hija de su hermano Pedro Díaz de Cadórniga y Berenguela lópez Rivadeneira.
A su vez cabe la posibilidad dada la fecha de 1530 que la otra Elvira Díaz pueda ser la nieta de su otro hermano Alonso Díaz de Cadórniga y Mª López, la casada con Juan Fernández de Temes , el viejo.

2- Sobre NUÑO GOMEZ DE SOTELO no tengo noticias , pero pudiera ser que lo de Gómez fuera González o Rodríguez , ¿ligando de esta forma dos hermanos con dos hermanas ?:
Elvira con Nuño , su hermana Leonor Alvarez de Losada con Alvaro Rodriguez Sotelo.

Recordar que un hijo de Leonor , es Nuño y de apellido aparece con la abreviatura :Nuño Gºs Sotelo, que según la transcripción puede aparecer con apellido cambiado.

Saludos.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

Sobre lo anterior indicar que esta DOÑA ELVIRA DIAZ DE CADORNIGA , también estuvo casada con JUAN ENRIQUEZ.

chao pues

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Descendiente de María Díaz de Cadórniga.

Mensaje por CRUZ »

Hola nuevas informaciones.

Teníamos referencia de María Díaz de Cadórniga en varios documentos , entre los que se encontraban los adjuntados por el amigo Dopico :



1565, outubro, 24. Ourense.
* Concordia entre o rexedor Rodrigo Díaz de Cadórniga e María Díaz de Cadórniga, viúva de Francisco de Noboa, sobre a herdanza de Leonor de Noboa, segundo que os ditos María e Francisco a levaran en usufroito pero non tiveran descendentes do seu matrimonio, polo que a referida herdanza debía pasar a Rodrigo Díaz de Cadórniga e os seus descendentes, segundo se estipulaba no testamento da referida Leonor.


.- Ahora he encontrado en PARES. ARCHIVO GENERAL DE INDIAS , SANTA FE. FECHA 1589. Informaciones de Francisco de Noboa , para ejercer el oficio de escribano real . Dicen los testigos:

FRANCISCO DE NOBOA de VILLAR DE SANTOS , regidor de Ourense y su mujer MARIA DIAZ DE CADORNIGA ,vecinos de Ourense, y que tienen vasallos en un pueblo de Ourense. Padres de Francisco de Noboa que cuenta con más de 25 años en dicha fecha

según esto si tuvieron descendencia y según la escritura anterior de 1565 donde consta como viuda María , debía ser muy pequeño o ¿hijo póstumo ? Tendré que seguir indagando

Ojo: No confundir a este indiano Francisco de Noboa , con otros homónimos como el general de la flota Francisco de Noboa Feijoo.

saludos , chao pues

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

García Feijoo Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

García Feijoo Díaz de Cadórniga, alcalde de las cárceles secretas de la Santa Inquisición en Santiago , en 1622.
Una de sus hijas viuda en esta fecha llamada Isabel Losada de Cadórniga
¿ Sabemos algo de ascendencia de este ?

Saludos

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Mensaje por CRUZ »

*A.R.G. EN 1592 los vecinos de Manzalbos con Juan Sarmiento Losada y Rodrigo Díaz de Cadórniga sobre imposiciones.

Teniendo en cuenta que dada la fecha no puede ser el Rodrigo Díaz de Cadórniga , regidor de Ourense fallecido +- en 1575 y sabiendo que el Lugara de Manzalbos pertenece a Villavieja de la Mezquita , este RODRIGO tiene que ser también descendiente de Juan Losada Cadorniga , el viejo , hijo de García Díaz de Cadórniga y Mayor Alvarez de Losada , al igual que Juan Sarmiento Losada y CadórnigaSr. de La Mezquita.

Tengo una nota de que un tal Rodrigo Díaz de Cadórniga , señor de Petín estuvo casado con Mariana Valcarcel. Puede que estos fueran los padres de Doña Berenguela Losada Cadórniga , sra. de Petín y mujer de Benito Enriquez de la Robleda.
en Otras ocasiones aparece Berenguela, como hija de García díaz de Cadórniga , sr. de Petín
Tal vez sea Gº o Rº y que en algunas ocasiones se transcribe de una forma u otra.

Lo que si está claro es que en 1595 Doña Ana Cadórniga ( Ana Enriquez Sarmiento Cadórniga ) mujer de Juan Vázquez de Losada sr. de Freyria , era señora de Villavieja , Petin , Penapetada y sra. de Conso; y prima de Juan Sarmiento de Losada y Cadórniga ,sr. de la Mezquita y Villardeciervos.

Así que Rodrigo Díaz de Cadórniga cohetáneo de los anteriores debe ser tío de Juan , y padre o tío de Ana.

¿ alguna noticia de la tal Marina Valcarcel ( Villaroel ) ?


Saludos a todos y felices vacaciones ....para los que tenga esa suerte...

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

En la casa de Silva ( capítulo XXXII ) , aparece una hija natural de Enrique de Silva , BEATRIZ SILVA casada en 1ª vez con Pedro Díaz de Cadórniga y que al fallecer este se casó con un tal Sancho Salgado. Siglo XVI.

¿ qué se sabe de esto?
Un saludo :mrgreen:

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

Granja de Petín.

Mariana Valcarcel Villarroel ,viuda de Rodrigo Díaz de Cadórniga de la granja de petín , tutura y madre de Antonio Díaz de Cadórniga en 1594. ( Según ejecutorias digitalizadas en PARES , en pleitos con los concejos de Santigoso , Manzalbos y Cadavós.
Este Rodrigo era hermano de García , hijos a su vez de don García Díaz de Cadórniga , sr. de Petín , hijo a su vez de PEDRO DIAZ DE CADÓRNIGA y BERENGUELA.

En 1612 , era señor de la granja de Petín , Antonio Díaz de Cadórniga.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

sobre el mensaje anterior , queda solucionado lo insertado en otro mensaje que cito a continuación


*A.R.G. EN 1592 los vecinos de Manzalbos con Juan Sarmiento Losada y Rodrigo Díaz de Cadórniga sobre imposiciones.

Teniendo en cuenta que dada la fecha no puede ser el Rodrigo Díaz de Cadórniga , regidor de Ourense fallecido +- en 1575 y sabiendo que el Lugara de Manzalbos pertenece a Villavieja de la Mezquita , este RODRIGO tiene que ser también descendiente de Juan Losada Cadorniga , el viejo , hijo de García Díaz de Cadórniga y Mayor Alvarez de Losada , al igual que Juan Sarmiento Losada y CadórnigaSr. de La Mezquita.

Tengo una nota de que un tal Rodrigo Díaz de Cadórniga , señor de Petín estuvo casado con Mariana Valcarcel. Puede que estos fueran los padres de Doña Berenguela Losada Cadórniga , sra. de Petín y mujer de Benito Enriquez de la Robleda.
en Otras ocasiones aparece Berenguela, como hija de García díaz de Cadórniga , sr. de Petín
Tal vez sea Gº o Rº y que en algunas ocasiones se transcribe de una forma u otra.

Lo que si está claro es que en 1595 Doña Ana Cadórniga ( Ana Enriquez Sarmiento Cadórniga ) mujer de Juan Vázquez de Losada sr. de Freyria , era señora de Villavieja , Petin , Penapetada y sra. de Conso; y prima de Juan Sarmiento de Losada y Cadórniga ,sr. de la Mezquita y Villardeciervos.

Así que Rodrigo Díaz de Cadórniga cohetáneo de los anteriores debe ser tío de Juan , y padre o tío de Ana.

¿ alguna noticia de la tal Marina Valcarcel ( Villaroel ) ?


-Con esto se aclara que este RODRIGO DE 1592 es sobrino de Juan Sarmiento Losada , hijo este último de Juan Losada "el viejo"( hijo de García Díaz de Cadórniga y Mayor Alvarez de Losada ).

Hasta otra....

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Cruz :D ...

- A saga dos persoeiros que citas por aí arriba, da Granxa de Petín, é como segue:

* García Díaz de Cadórniga o que mataron ennas Frieras c.c. Maior Álvarez de Losada. Un dos seus fillos foi:

* Pedro Díaz de Cadórniga c.c. dona Berenguela de Ulloa e Ribadeneira. Un dos seus fillos foi:

* García Díaz de Cadórniga c. en segundas nupcias con dona Violante de Ribadeneira. Un dos seus fillos foi:

* Pedro Diaz de Cadórniga c. en primeiras nupcias con dona Ana Feijó. Tiveron dous fillos dos que foi titor Xoán Sarmiento de Losada (irmán enteiro de Pedro Díaz). Estes foron:

1.- Rodrigo Díaz de Cadórniga, que segue.
2.- Gregorio Díaz de Cadórniga.

* Rodrigo Díaz de Cadórniga c.c. dona Mariana de Valcarce. Foron seus fillos:

1.- Don Antonio de Cadórniga, que finou sen descendencia.
2.- Dona Ana de Cadórniga Sarmiento c.c. con don Diego de Prada, cabaleiro do Hábito de Santiago. Esta señora herdou ó seu irmán don Antonio na Granxa de Petín ...

- Así de fácil ... :D

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- De paso, algo máis sobre estes persoeiros sobre os que pregunta Cruz ... :D

- O tema da filiación de Rodrigo, xa o deixei ben claro na mensaxe anterior.

- Dona Berenguela de Cadórniga, muller de Benito Enríquez de Robleda, veciños de Vilanova dos Infantes -Celanova- era filla do primeiro matrimonio de García Díaz de Cadórniga coa súa curmá dona Ana Sarmiento de Losada. Por tanto, nada ten que ver co matrimonio Rodrigo Díaz ~ dona Mariana de Valcarce que, asemade, son un pouco posteriores no arco cronolóxico.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Esquecía dicir que dona Mariana de Valcarce, muller de Rodrigo Díaz de Cadórniga, era unha das fillas do matrimonio entre Antonio de Valcarce e dona Luisa de Balboa, veciños de Petín.

- Antonio de Valcarce outorgou testamento o 26/07/1568, mellorando no 1/3 e 1/5 ó seu fillo Cristovo de Valcarce Gayoso. Con anterioridade, o matrimonio fundaran vínculo a favor deste fillo sobre a súa casa de Petín, herdades, bodegas e cubas.

- Cristovo de Valcarce casou con Beatriz Núñez de Ribadeneira. Do matrimonio non tiveron fillos, segundo declara a citada Beatriz no testamento que outorgou o 30/05/1590.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

De todo lo expuesto , sólo encuentro una discrepancia con mis notas.

Fernando , citas esto :

* Rodrigo Díaz de Cadórniga c.c. dona Mariana de Valcarce. Foron seus fillos:

1.- Don Antonio de Cadórniga, que finou sen descendencia.
2.- Dona Ana de Cadórniga Sarmiento c.c. con don Diego de Prada, cabaleiro do Hábito de Santiago. Esta señora herdou ó seu irmán don Antonio na Granxa de Petín ...
y mis notas dicen :
ANA ENRIQUEZ SARMIENTO CADORNIGA , también llamada Ana Díaz de Cadórniga , Sra de Conso , Veigas de Camba , Señora de Villavieja , natural de la granja de Petín , era la única heredera de sus padres BENITO ENRIQUEZ DE LA ROBLEDA , y de su muer BERENGUELA DE CADORNIGA ( hija de García de Cadorniga y su primera mujer y su prima Ana Sarmiento).
ANA ENRIQUEZ casó de segunda vez con dicho DIEGO DE PRADA , y aparecen casados desde 1613. Pero estuviera casada de 1ª vez con JUAN VAZQUEZ DE LOSADA RGUEZ RIBADENEIRA , ( también llamado Juan de Losada , el mozo )de la O. de Montesa , natural de la Freyria .
En pleito con el monasterio de Montederramo de 1595 y 1611 por tierras de Quiexa. Este era hijo de ALVARO VAZQUEZ DE LOSADA y TERESA RGUEZ RIBADENEIRA.

Ana y Juan tuvieron a ALVARO DE LOSADA RIBADENEIRA , sr. de Freyria y val de Conso , que casó en 1ª con VIOLANTE SARMIENTO VAAMONDE viuda de JUAN SALGADO GUNDIN y de 2ª con CONSTANZA BOLAÑO CASTRO RIBADENEIRA.

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

Fer , puede ser por error de transcripción pero tengo como uno de los hijos de Pedro Díaz de Cadórniga y María Feijo , cuyo tutor como bien dices era Juan Sarmiento Losada , a Rodrigo (Rui ) y "García ".en vez de Gregorio.
Por cierto en los pleitos sobre las herencias de dichos menores , aparece como juez del distrito Álvaro Vázquez Losada (Freyria ), que viene a ser el padre de Juan Vazquez Losada Ribadeneira , el 1º marido de Ana Enriquez de Cadórniga

CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por CRUZ »

Una hermana de doña BERENGUELA DE CADORNIGA ( BERENGUELA LOSADA CADORNIGA ) era ALDONZA CADORNIGA .
ALDONZA CADORNIGA casó con el vecino de la Puebla de Valdeorras JUAN VAZQUEZ LOSADA( que no tengo claro si puede ser el mismo que casó con Teresa Rguez Rivadeneira ) cuya hija fue EUXENIA DE LOSADA (ver PARES en el años 1568)

Chao pues, y seguimos comentando .....parece que no tiene fin...............¿no hay nadie en este foro que se apellida Cadórniga?
Pues mira que suerte tiene , es el apellido preferido del foro......saludos a todos

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- A vere, Cruz ... Imos desglosar por partes, porque tes algunha confusión de nomes, filiacións e xeracións ... :D

- Sobre o que dis:
mis notas dicen :
ANA ENRIQUEZ SARMIENTO CADORNIGA , también llamada Ana Díaz de Cadórniga , Sra de Conso , Veigas de Camba , Señora de Villavieja , natural de la granja de Petín , era la única heredera de sus padres BENITO ENRIQUEZ DE LA ROBLEDA , y de su muer BERENGUELA DE CADORNIGA ( hija de García de Cadorniga y su primera mujer y su prima Ana Sarmiento).
ANA ENRIQUEZ casó de segunda vez con dicho DIEGO DE PRADA , y aparecen casados desde 1613. Pero estuviera casada de 1ª vez con JUAN VAZQUEZ DE LOSADA RGUEZ RIBADENEIRA , ( también llamado Juan de Losada , el mozo )de la O. de Montesa , natural de la Freyria .
En pleito con el monasterio de Montederramo de 1595 y 1611 por tierras de Quiexa. Este era hijo de ALVARO VAZQUEZ DE LOSADA y TERESA RGUEZ RIBADENEIRA.

Ana y Juan tuvieron a ALVARO DE LOSADA RIBADENEIRA , sr. de Freyria y val de Conso , que casó en 1ª con VIOLANTE SARMIENTO VAAMONDE viuda de JUAN SALGADO GUNDIN y de 2ª con CONSTANZA BOLAÑO CASTRO RIBADENEIRA.
- A saga é como segue:

* Benito Enríquez de Robleda, fillo de Diego Enríquez e de Leonor Feijó Sotelo, casou con dona Berenguela de Cadórniga -en segundas nupcias desta señora-, filla de García Díaz de Cadórniga e da súa primeira muller e curmá dona Ana Sarmiento de Cadórniga.
* Benito Enríquez e dona Berenguela foron veciños de Vilanova dos Infantes, Celanova.
* Do seu matrimonio quedou por filla única:

* Dona Ana Enríquez [Sarmiento] de Cadórniga. Casou con Xoán Losada de Ribadeneira, cabaleiro do Hábito de Montesa, fillo de Álvaro Vázquez de Losada e de dona Tareixa Rodríguez de Ribadeneira.
* Antes de seguir, e para maior claridade, convén especificar a identidade dos avós do citado Xoán Losada, marido de dona Ana Enríquez. Por vía parterna eran Suero López da Somoza e Beatriz Núñez de Losada. Por liña materna, Rodrigo de Losada, Señor de Larouco e Carballedo, e de dona Inés de Escobar.
* Do matrimonio entre dona Ana Enríquez de Cadórniga e Xoán Losada de Ribadeneira quedaron por fillos:

1.- Don Mauro de Losada e Cadórniga, cabaleiro do Hábito de Montesa, que finou sen descendencia.

2.- Don Álvaro de Losada Ribadeneira, que sucedeu ós seus pais no vínculo. Casou no ano 1612 en primeiras nupcias con dona Violante Sarmiento de Baamonde -en segundas nupcias desta señora-, filla de Xoán López de Baamonde e de dona Milia de Quiroga, e foron veciños de San Cristovo de Regodeigón. Do seu matrimonio con dona Violante, don Álvaro non tivo descendencia, e tras a morte desta señora († c.aa. 1615) quedou por herdeiro no seu patrimonio. Xa en segundas nupcias, don Álvaro enlazou con dona Constanza de Bolaño.

3.- Don Xoán de Losada, que casou con dona Ana de Losada. Con sucesión.

4.- Don Benito Enríquez, abade de Vilavella e anexos, na Mezquita. Deixou por herdeiro dos seus bens ó seu irmán don Álvaro.

6.- Dona Tereixa Enríquez.

7.- Dona Ana Enríquez de Losada, que casou con don Xurxo Arias de Quiroga. Con sucesión

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Como ves, confundes a dúas señoras:

1.- Dona Ana Enríquez [Sarmiento] de Cadórniga, filla de Benito Enríquez e de dona Berenguela de Cadórniga, que casou con Xoán Losada de Ribadeneira.

2.- Dona Ana de Cadórniga Sarmiento, filla de Rodrigo Díaz de Cadórniga e de dona Mariana de Valcarce, que casou con don Diego de Prada.

- Nin son a mesma señora, nin teñen os mesmos pais, nin os mesmos maridos, nin os mesmos fillos ...

* Saúdos ... 8)

------------------------------------------------------

© Fernando DOPICO BLANCO. Ferrol, 2011.

------------------------------------------------------
Última edición por Fernando Dopico B. el 17 Jun 2011, 16:52, editado 4 veces en total.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 297
Registrado: 16 Dic 2007, 20:33

Re: Díaz de Cadórniga

Mensaje por Fernando Dopico B. »

- Para rematar sobre o anterior.

* Onde dis:
Una hermana de doña BERENGUELA DE CADORNIGA ( BERENGUELA LOSADA CADORNIGA ) era ALDONZA CADORNIGA .
ALDONZA CADORNIGA casó con el vecino de la Puebla de Valdeorras JUAN VAZQUEZ LOSADA( que no tengo claro si puede ser el mismo que casó con Teresa Rguez Rivadeneira ) cuya hija fue EUXENIA DE LOSADA (ver PARES en el años 1568)
* Pero, Cruz ... :wink: ..., Xoán Vázquez de Losada non casou con Tereixa Rodríguez de Ribadeneira. Quen casou con esta señora foi Álvaro Vázquez de Losada ... Vaia lío monumental que te formaches ... :lol:

* En fin. O Xoán Vázquez de Losada que casou con dona Aldonza de Cadórniga. E o Xoán de Losada Ribadeneira que casou con dona Ana Enríquez de Cadórrniga, nin son o mesmo persoeiro, nin son fillos dos mesmos pais, nin tiveron a mesma descendencia ...

- Saúdos ... :D

Responder