Familia Cordal

Procuras de familiares
Responder
Avatar de Usuario
JorgeCordal
Novo
Novo
Mensajes: 1
Registrado: 12 Ago 2005, 09:00

Familia Cordal

Mensaje por JorgeCordal »

Despois de ler no listado de apelidos os comentarios sobre o meu (Cordal) non podo menos que respostar a quen se basea en Caridad Arias para explicar a forma irlandesa deste apelido. A proposta "Corazo´n-dall" non parece ser a forma irlandesa orixinaria no caso de habela, que tampouco parece estar confirmada. Se acaso a primeira parte proposta podería ser un semanario fotográfico dos que tanto abondan. Eu non atopei máis variante do Cordal irlandés que a forma Cordail, que é a forma usada para dar nome a unha xiga e un reel orixinarios desa localidade irlandesa. Segundo iso, poderíamos ter as voces Cor- e Corr- co significado de "cuiña" e como segunda parte Dall- Dail- que virían ser "escuro" ou "home cego" xa que logo, se nos poñemos a adiviñar sairía un topónimo e apelido irlandés cun significado parecido ó de "cuiña escura". En calquera caso non parece ser de moito interese a forma irlandesa nun foro de apelidos galegos e tamén sería bó que se fixesen comentarios cun pouco de criterio, e basearse en Caridad Arias non parece ser o mellor camiño para comentar cuestións lingüísticas cun pouco de seriedade.
Avatar de Usuario
Tito11
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 248
Registrado: 16 Ago 2005, 09:00
Ubicación: Val da Maia

Mensaje por Tito11 »

As relacións de apelidos con irlanda son moi contadas. Eu non teño noticias de estas, sen embargo teño atopado outro apelido que podería ter relación con Cordal, e é Cordo. Os Cordo Rodriguez vivian en Bastavales, concello de Brión no s. XVII. Semella máis ben un apelido calificativo da persoa, como Trenco "coxo", e Cordo "o contrario de tolo, como en castelan cuerdo". Agora ben eu non podo asegurar que Cordal e Cordo teñan a mesma raiz, e a mesma semántica, como se fosen duas formas da mesma raiz, e si fose asi, ¿que sería antes, Cordo ou Cordal?
Avatar de Usuario
keizersdream
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 311
Registrado: 07 Nov 2002, 09:00
Ubicación: Amsterdam

Cordal

Mensaje por keizersdream »

Hola a todos,

Tengo localizado a Francisco Cordal en el año 1.728 en la parroquia de Santa Marí­a La Real de Sar, Santiago.

Saludos,

José
Avatar de Usuario
maviac
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 379
Registrado: 17 Dic 2004, 09:00

Mensaje por maviac »

Efectivamente, procurar ligazons con Irlanda a traves dun apelido como Cordal semella un pouco temerario. Lembremos que o topónimo dese nome existe nos concellos de Abadín, As Pontes e Vilalba. Con iso debe ser suficiente para explicar a aparición do apelido, pero ademais a significación do topónimo parece explicable fácilmente por étimo latino, Cordal tería unha significación derivada de corda aplicado a unha pequena serra. En canto a Caridad Arias e as suas teorías.......no comment.
Cumprimentos.
Responder