Moiron

Procuras sobor de apelidos ou temas relacionados
Responder
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Moiron

Mensaje por Milleiro »

Boas tardes,

Buscando en Google acepcións do apelido Moirón, atopei esta páxina, e de paso averiguar algo máis sobre as orixes do meu apelido. Eu son de Lourenzá, e a maioría da xente que coñezo con ese apelido son da miña mesma familia, supoño que as orixes estarán en Riotorto, porque por falares de meu avó, tempo atrás había posesións dun caserío nese concello. E non estaría mal seguir rebuscando...

Un saúdo

Emma Iglesias Moirón

Emma.Iglesias@getronics.com
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Mensaje por Milleiro »

O apelido ten o seu epicentro na Mariña Oriental, principalmente nos concellos de Riotorto, A Pontenova, Lourenzá, Viveiro...sendo Riotorto o concello que máis persoas hai con este apelido.

Na macrotoponimia galega, non atopamos nengún lugar con este nome, tampouco na zona de fala galaico-portuguesa de Asturias, o Eo-Navia.

O que si existe en Riotorto é a Casa dos Moirón, que é casa solarenga e da que descende Alvaro Cunqueiro, sita na aldea de O Mazo (San Pedro de Riotorto).
FRAGUA
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 28 Dic 2007, 20:26

Re: Moiron

Mensaje por FRAGUA »

En Riotorto tes moita familia, ten un aserradeiro
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

MOIRÓN

Mensaje por serba »

Hola:

Me pregunto si el apellido Moirón pudo haber derivado del apellido Meirón.

Actualmente sigue existiendo el lugar de Meiroi que pertenece a San Xurxo de Piquín, en el Concello de Ribeira de Piquín, Lugo.

¿Dónde estaba ubicado el antiguo San Jorge de Meirón?. Copio varias citas sobre el tema, aparecen todas ellas en el libro de D.ª Dolores Mariño Veiras: "SEÑORÍO DE SANTA MARÍA DE MEIRA", pp: 92, 95, 234, 321 y 345.

Hablando de la fragmentación de las propiedades del campo, cita la f.ª de San Jorge de Meirón, más adelante otro documento menciona los quiñones que a finales del s. XIII posee el Monasterio de Santa María de Meira en la iglesia de San Jorge de Meirón.
<< Eu frey Fernando de Mujen... arrendo a vos Perez de Meyron e a vosa muller Maria Peres... toda quanta eredade eu aio e me perteeçe d-aver por lo dicto meu padre en Meyron et en seus terminos...>> - Documento de 1381-


<<En 1290 se dividen los términos de Coca y Quintela entre el Monasterio y los vecinos, en 1302, el Alcalde del Coto de Meira parte las tierras de Meirón y San Fiz con los "homes de Meyroy">>


Y en la p. 345 amplía la autora detalles del arrendamiento realizado en 1381 por Fernando de Mujen realizado durante 20 años de duración.
Poblada soledad es hoy el mundo.
Responder