DOCE ou OSSA

Foro de traballo de Apelidos de Galicia. Pode publicar informacións de apelidos, ou modificar os xa publicados

DOCE ou OSSA

Mensaxepor ANTONIO DOSSEM » 25 Xuñ 2012, 17:18

Um meu terceiro avô materno, de nome João Romão Doce ( o apelido aparece noutros documentos com variações Ossa, d'Osse, Dossem) nasceu na paróquia de Santa Cristina de Covas, Meaño, Pontevedra, em 1800, aceitando que a idade mencionada na certidão de óbito está correta. Faleceu em Lisboa em 1885. Em Julho irei a Covas procurar documentação, mas seria uma grande ajuda informarem-me se conhecem este apelido e se alguém possui elementos sobre o mesmo.
Me gustaba saber cal a orixe do nome DOSSEM, tamén OCEM, CEM, DOCEM y SEM
ANTONIO DOSSEM
Novo
Novo

Mensaxes: 8
Rexistrado: 01 Xan 2009, 20:59

Re: DOCE ou OSSA

Mensaxepor sandraafer » 25 Xuñ 2012, 21:00

Hola Antonio

Espero pueda ser de utilidad a tu investigación estos datos aportados por el buscador de Toponimia de Galicia.

Entidades de población en Galicia:

-Auga Doce- Concello de Viveiro- Lugo

-Fonte de Auga Doce- Concello de Viveiro- Lugo

-Igrexa do Doce Nome de María- Concello de Castro de Rei- Lugo

-Muiños de Auga Doce- Concello de Arteixo- A Coruña

-Os Doces- Concello de As Somozas- A Coruña

Martín Sarmiento (1754-1758): Catálogo de voces vulgares y en especial de voces gallegas de diferentes vegetables, ed. de J. L. Pensado Tomé (U. de Salamanca en 1986)

"Doce: (dulce). Llamó así una mujer vieja en Lérez a la comunísima planta, que nace en los prados, umbelífera, de flores blancas, que en el Priorato de Jubia, hacia Neda, llamaron el año de 45 carnabaza, y bien, pues es el carnabadion o alcaravea silvestre. ( Junio, anisum hierba dolce). Llámase en Lérez doce (o dulce) porque muchas le guardan la semilla y la echan en el pan, y le da un gustillo como de anís, y casi dulce. Y creo que algunos en Bauhino llaman a esta planta anís silvestre, pero creo ser el carvi, origen de alcaravea; y carnabadion es graeco bárbaro. ¶774."

En algunos textos aparece como "comino de prado" dentro del grupo de las plantas aromáticas.

Respecto a las variantes: Ossa, d'Osse, Dossem, nada más en Galicia, en Portugal se encuentra la Sierra D’Ossa de tradición monástica, donde se halla el Convento de São Paulo.

Saludos

Sandra Fernandez
sandraafer
Moderadora
Moderadora

Mensaxes: 469
Rexistrado: 02 Xul 2009, 15:00

Re: DOCE ou OSSA

Mensaxepor ANTONIO DOSSEM » 25 Xuñ 2012, 23:55

Gracias por tu interés. El Dossem es un apellido portugués que busqué por mucho tiempo y qué hace unos meses descubrí que nada tenía comigo, pués mi abuelo lo heredó de su abuelo y hube corrupción del DOCE original, galego, para el DOSSEM portugués que era más conocido aquí. Así, retomé las buscas y, como he dicho, iré a Meaño el vindero mes para hacer buscas. Gracias por tu informe. Perdoname este "castellanés".
Me gustaba saber cal a orixe do nome DOSSEM, tamén OCEM, CEM, DOCEM y SEM
ANTONIO DOSSEM
Novo
Novo

Mensaxes: 8
Rexistrado: 01 Xan 2009, 20:59

Volver a Apelidos

Quen está en liña

Usuarios navegando neste foro: Ningún usuario rexistrado e 0 convidados