De arriba / Darriba
-
cozorelho
De arriba / Darriba
Miña nai chámase de segundo apelido castelanizado De Arriba, ainda que nas escrituras das terras o apelido da sua nai e DARRIBA. E de Sixirei, aldea do concello de Neira de Xusá, Baralla, Lugo. O curioso e que a casa non se chama DE ARRIBA ou DARRIBA, senon Casa De García.
Moitas gracias e un saudo.
- lamigueiro
- Foreiro Maior

- Contactar:
De Arriba/Darriba
Lamigueiro
Gracias pola informacion. Estivemos mirando testamentos e escrituras e aparece maiormente DARRIBA, ainda que tamen atopamos un DA RIVA. O que e claro e que a traducion ao castelan, que por primerira vez ten a miña nai, e erronea, non e DE ARRIBA, senon DE LA RIBA, . Non vou convencer miña nai para que modifique o seu nome, pero xa temos algunha cousa mias clara.
Lin algun artigo sobre as casas de Lugo e que a xente adoptaba o nome antigo da casa se a mercaba o calquiera outra circunstancia. Pode explicar porque a casa orixinaria da miña nai non corresponde ao seu apelido, segundo os expliquei no meu primeiro mensaxe.
Un saudo a todos e gracias.
Gracias pola informacion. Estivemos mirando testamentos e escrituras e aparece maiormente DARRIBA, ainda que tamen atopamos un DA RIVA. O que e claro e que a traducion ao castelan, que por primerira vez ten a miña nai, e erronea, non e DE ARRIBA, senon DE LA RIBA, . Non vou convencer miña nai para que modifique o seu nome, pero xa temos algunha cousa mias clara.
Lin algun artigo sobre as casas de Lugo e que a xente adoptaba o nome antigo da casa se a mercaba o calquiera outra circunstancia. Pode explicar porque a casa orixinaria da miña nai non corresponde ao seu apelido, segundo os expliquei no meu primeiro mensaxe.
Un saudo a todos e gracias.
Acabo de leer lo siguiente (*) tanto El Padre Crespo, en "Blasones y Linajes de Galicia" como Atienza en "Nobiliario Español", afirman que los apellidos Arriba y Arribas son un mismo linaje, que tuvo su casa troncal en Galicia...
Sin embargo, no especifican un lugar concreto, y son dos los así denominados en la provincia de Lugo...(*)
Necesito saber a qué dos lugares se refieren.
He pensado en la posible relación entre Arriba/ Darriba/Da Riba/ De Arriba/
Sin embargo, no especifican un lugar concreto, y son dos los así denominados en la provincia de Lugo...(*)
Necesito saber a qué dos lugares se refieren.
He pensado en la posible relación entre Arriba/ Darriba/Da Riba/ De Arriba/
Poblada soledad es hoy el mundo.
-
Invitado
Re: De arriba / Darriba
Meu pai chámase de primeiro apelido de Arriba, é de Sixirei, eu tamen son de Sixirei, e son da Casa de Garcia. e que a casa se chame así, é debido a que o meu tatarabuelo, apelidabase de segundo apelido García.cozorelho escribió:Miña nai chámase de segundo apelido castelanizado De Arriba, ainda que nas escrituras das terras o apelido da sua nai e DARRIBA. E de Sixirei, aldea do concello de Neira de Xusá, Baralla, Lugo. O curioso e que a casa non se chama DE ARRIBA ou DARRIBA, senon Casa De García.
Imaxino que meu pai e túa nai son primos. non?
Un saudo.[/img]
-
J: Darriba
No sé si aportaré algo de Luz.
Mi apellido es Darriba. Mi padre, mi abuelo y bisabuelo eran de Lugo (ciudad) y en escrituras de mi bisabuelo aparece "da Riba". Así que en algún momento a finales del XIX alguien modificó el apellido a Darriba.
Sin saber nada del tema, entiendo que ya debía existir un apellido Darriba y de ahí debió venir la confusión. De hecho hay una aldea en la provincia de Lugo cuyo nombre es Darriba.
Mi apellido es Darriba. Mi padre, mi abuelo y bisabuelo eran de Lugo (ciudad) y en escrituras de mi bisabuelo aparece "da Riba". Así que en algún momento a finales del XIX alguien modificó el apellido a Darriba.
Sin saber nada del tema, entiendo que ya debía existir un apellido Darriba y de ahí debió venir la confusión. De hecho hay una aldea en la provincia de Lugo cuyo nombre es Darriba.
Meu pai chámase de primeiro apelido de Arriba, é de Sixirei, eu tamen son de Sixirei, e son da Casa de Garcia. e que a casa se chame así, é debido a que o meu tatarabuelo, apelidabase de segundo apelido García.
Un saudo.[/img]
Hai dous anos que non visitaba esta web.
Miña nai -Marina- dixome o outro dia cando chamei que estaba en Sixirei co teu pai e que unha das suas fillas falou conmigo en Internet. ¿Eres Margarita?
Fixen a pregunta nesta paxina de xenealoxia porque no testamento de miña avoa -a tia do teu pai- o apelido non ten forma definitiva, aparece as veces, como De Arriba, Darriba ou Da Riba.
¿Ti como escreves o apelido?
¿Podes mirar algunha escritura da casa como e o apelido?
Gracias pola informacion do nome 'casa de Garcia'.
Para o ano, hei levar os cativos para que vexan a casa, se vos parece ben.
Bicos a todos.
Santiago
Un saudo.[/img]
Hai dous anos que non visitaba esta web.
Miña nai -Marina- dixome o outro dia cando chamei que estaba en Sixirei co teu pai e que unha das suas fillas falou conmigo en Internet. ¿Eres Margarita?
Fixen a pregunta nesta paxina de xenealoxia porque no testamento de miña avoa -a tia do teu pai- o apelido non ten forma definitiva, aparece as veces, como De Arriba, Darriba ou Da Riba.
¿Ti como escreves o apelido?
¿Podes mirar algunha escritura da casa como e o apelido?
Gracias pola informacion do nome 'casa de Garcia'.
Para o ano, hei levar os cativos para que vexan a casa, se vos parece ben.
Bicos a todos.
Santiago
Hola:
Creo que o apelido Darriba ou como queira que se escriba e un apelido toponimico e por iso non e vinculante. Non existe vinculacion entre os Darriba... O nome da casa asi como o apelido non tzenen relacion algunha. Obedecen a reglas sociais moi practicas e desconecidas. Hai mecasnismos sociais detras do nome das casas.
Creo que o apelido Darriba ou como queira que se escriba e un apelido toponimico e por iso non e vinculante. Non existe vinculacion entre os Darriba... O nome da casa asi como o apelido non tzenen relacion algunha. Obedecen a reglas sociais moi practicas e desconecidas. Hai mecasnismos sociais detras do nome das casas.
*******************************zarmur escribió:Hola:
Neste caso os que falamos da casa de García somos fillos dela. E certo que os devanceiros tiñan por apelido García. Xa chegamos ao nome da casa.
A miña pregunta era a dúbida escrita entre De Arriba, Darriba, Da Riba que rexistran escrituras e testamentos. Mais que nada para coñeceremos o significado ou De Arriba ou De la Riba.
Polo demais, miña nai estache moi contenta co seu apelido.
Bicos a todos.
Hola de novo:
O certo e que o apelido Darriba, de la Riva, Rivas son apelidos toponimicos... Hai un lugar chamado Riva e un personaxe que era dali e asi, por exemplo, Pepe da Riva... Non ten maior ciencia. Porque os apelidos non se normativizaron ata o ano 1835, se non me engano. E unha lei de Burgos... Por iso non hai unha homoxeneizacion ata esa epoca. O dato preciso esta nun articulo de Oscar Gonzalez Murado, sobre a xenealoxia de San Jose Maria de Suegos... O bo seria ver no arbol xenealoxico cando utilizan o apelido co de e cando se fusiona con Riva.
O certo e que o apelido Darriba, de la Riva, Rivas son apelidos toponimicos... Hai un lugar chamado Riva e un personaxe que era dali e asi, por exemplo, Pepe da Riva... Non ten maior ciencia. Porque os apelidos non se normativizaron ata o ano 1835, se non me engano. E unha lei de Burgos... Por iso non hai unha homoxeneizacion ata esa epoca. O dato preciso esta nun articulo de Oscar Gonzalez Murado, sobre a xenealoxia de San Jose Maria de Suegos... O bo seria ver no arbol xenealoxico cando utilizan o apelido co de e cando se fusiona con Riva.
- Lemos y Romay
- Super Foreiro

- Contactar: