Buceta (Nogueira - Meis)

Investigación de xenealoxías
Responder
Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensajes: 1254
Registrado: 15 Sep 2006, 09:00

Buceta (Nogueira - Meis)

Mensaje por Pousada »

Genealogía de los Buceta de Nogueira

En esta web, en varias ocasiones se alude a los Buceta asentados en la feligresía de Nogueira, en el municipio de Meis. Acertadamente se cita a María Paadín Caamaño, hija de Domingo de Muiños Paadín, de la Casa del Rebel, y de María Daval Caamaño, de la de Caticovas, como una de las progenitoras de los Buceta de Nogueira.
En efecto, corrobora este hecho la existencia de Pablo Buceta Paadín, probable hija de esta María Paadín Caamaño y de un Buceta. Llama la atención que de su esposa, Gregoria de Liste, tenga hijos apellidados Buceta Losada, caso de Magdalena Buceta Losada, casada el 23 de junio de 1658 en San Vicente de Nogueira con Pedro de Güimil Caamaño y Figueroa. Este hecho, los apellidos Buceta Losada, hacen pensar en un posible entronque o parentesco con Domingo de Buceta y Losada, de la Casa Grande de Outeiro, hijo de Álvaro Buceta y de Juana de Losada, de la Casa de Quiroga.
Mis preguntas son las siguientes: quiénes y cuántos fueron los hermanos Buceta Paadín, y cuál la descendendia que dejaron en Nogueira para perpetuar el apellido Buceta en los siglos posteriores en Meis, extendiéndose a las parroquias aledañas de San Vicente de Nogueira?
Gracias de antemano por cualquier información...

Y por cierto, ¿cuál es el entronque de Juana de Losada con la Casa de Quiroga, tal y como afirma Vázquez Casáis?
Saludos!!
Avatar de Usuario
nadir
Editora
Editora
Mensajes: 68
Registrado: 12 Feb 2005, 09:00

Boceta de Nogueira

Mensaje por nadir »

ALBARO BOCETA GARCÍA DE FIGUEROA (n. 1.570), fillo de Alonso García, escribán de número, e María González Boceta Figueroa. Foi D. Albaro rector da igrexa de Santiago de Carril e tivo por fillos naturais a:
• Alberto García escribán de número que foi de Vilanova de Arousa
• Domingo Boceta de Losada que segue a liña.
Morreu D. Albaro Boceta o día 4 de outubro do ano 1648

D. DOMINGO BOCETA DE LOSADA naceu o 20 de xaneiro de 1.624 e foi bautizado na igrexa de Sta. María de Portas. A súa nai foi dona Juana Miguens de Losada freguesa da vila de Carril. Casou D. Domingo Boceta en segundas nupcias con Dona María Fernández Fariña e Fabeiro, filla de D. Domingo Fernández rexedor de Padrón, e de Dona Inés Fariña; neta de D. Alonso Fernández e de Dona Francisca Fabeiro, veciños de Padrón; e bisneta do rexedor de Padrón D. Pedro Fabeiro e de Dona Mariña Pérez. Naceron deste matrimonio 5 fillos:
i. D. Francisco Boceta de Losada (12 de xullo de 1.661)
ii. D. Andrés Boceta de Losada (29 de novembro de 1.662) Segue a liña da Casa de Outeiro.
iii. Antonio Benito Boceta de Losada (11 de outubro de 1.664- falecido 1673).
iv. Diego Boceta de Losada (falecido ao mes de nacer)
v. Sebastián Basilio Boceta de Losada (13 de xuño de 1.667).
Dona Juana de Losada, nai de D. Domingo Boceta, foi sepultada o 8 de outubro de 1675 na igrexa parroquial de S. Pedro de Lantaño.
D. Domingo Boceta de Losada morreu o 14 de setembro de 1.691.


Con respecto á xenealoxía de Dª Juana de Losada, nun manuscrito de D. Andrés Boceta de Losada, neto de Dª Juana, pódese ler: “fueron padres de doña Juana de Lossada, Alonso Amado y Catalina de Losada, fueron padres de Dª Catalina D. Juan de Lossada y Marianfianza? de Valeyron naturales de Noya; fue padre de D. Juan de Lossada D. Lope de Lossada, hermano segundo de la casa de Freyria solariega de los Lossadas”

Estivo casada Dª Juana Miguens de Losada con Juan da Costa na vila de Carril, tendo por fillos entre outros a D. Juan Acosta e Losada, rector de S. Pedro de Lantaño, e, a D. Alberto de Reino e Losada casado con Dª María de Torres en Cambados.

Xa, para enlazar con outro pazo da zona dicir que do casamento de D. Andrés Boceta de Losada e Dª María Antonia de Navia Mariño naceu entre outros Dª Mª Rosa Losada de Navia, quen casou o 25 de decembro de 1.721 con D. Matheo Pérez de Salnés Domínguez de Caamaño na igrexa de S. Pedro de Lantaño. Era D. Matheo fillo e sucesor no vínculo de D. Mauro Benito Pérez de Salnés, avogado dos Reais Consellos, e Dona Inés Domínguez de Caamaño Señores da Casa da Granxa de Sta. Mariña Dozo (Cambados). Foi avogado da Real Audiencia e Alcalde Maior da vila de Fefiñáns. D. Matheo construíu ese mesmo ano a Casa da Saleta en S. Vicente de Nogueira; nun dos cuarteis do escudo represéntanse os lagartos baixo lousas do apelido Losada.
Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensajes: 1254
Registrado: 15 Sep 2006, 09:00

Mensaje por Pousada »

Datos moi interesantes, sobre todo no tocante ós Losada que entroncan cos Buceta. Tamén moi interesantes os aportados no apartado dos Buceta de Portas ó respecto da súa posible orixe vascuence. Mil gracias.
Saúdos!!!
Millafre
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 209
Registrado: 06 Abr 2008, 12:41

Boceta (Nogueira-Meis)

Mensaje por Millafre »

En el foro de referencia editado por Nadir (26.10.07), leo, si he entendido bien, que D. Domingo de Losada fue hijo de Alvaro Garcia de Figueroa, rector de Carril, y de Dª Juana de Losada, y que fue bautizado en Portas el 20.1.01624.

Podría Nadir aclararme si estos datos proceden del manuscrito de D. Andres Boceta de Losada, que se menciona mas abajo, y si ese documento es consultable en algun archivo?

Muchas gracias por la ayuda.
Avatar de Usuario
nadir
Editora
Editora
Mensajes: 68
Registrado: 12 Feb 2005, 09:00

Mensaje por nadir »

Pertencen ao manuscrito citado e non é consultable en ningún Archivo. De feito eu tíveno nas mans hai anos e nin sequera sei se agora existe. Posuíao un descendente da Casa do Outeiro.
Millafre
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 209
Registrado: 06 Abr 2008, 12:41

Boceta (Nogueira-Meis)

Mensaje por Millafre »

Para Nadir:
Vuelvo sobre el manuscrito de la casa de Outeiro. ¿Recuerdas si en el se menciona a los Losada de la casa de Freiría como condes de Val del Aguila, tal como expresa Vázquez Casáis en Cambados y el valle del Salnés..
...bisnieto de D. Lope de Losada, segundo de la casa de Freiría, solariega de los Losada, condes de Val del Aguilla (sic)
Gracias.
Avatar de Usuario
nadir
Editora
Editora
Mensajes: 68
Registrado: 12 Feb 2005, 09:00

Boceta (Nogueira-Meis)

Mensaje por nadir »

Estiven a repasar as miñas notas e o manuscrito dicía: "...Fue padre de Juan de Losada D. Lope de Losada hermano segundo del señor de la casa de Freyria solariega de los Losadas=hoy el sucesor señor de Tores." Entre renglones "=condes de Val del Aguila? y Fuensalida ¿...? y más.
As interrogacións son porque non se lía con claridade.
Millafre
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 209
Registrado: 06 Abr 2008, 12:41

Casa de Freiría

Mensaje por Millafre »

Muchas gracias por la información. De que fueran condes de Fuensalida es la primera noticia que tengo. Habrá que tirar del hilo a ver que sale.
Saludos.
Maria José
Mozo
Mozo
Mensajes: 39
Registrado: 04 Abr 2008, 17:54
Ubicación: O Salnés

Mensaje por Maria José »

Só quería deixar constancia de que a Castrelo chegou alomenos un Buceta de Meis:
TOMÁS BUCETA, f. de Manuel Buceta e de Dominga da Mouta, v. de S. Tomé de Nogueira. Fº en Castrelo a 29-10-1776, deixando feito testamento, pqª na que a 5-2-1731 c.m.c. FELICIANA VIDAL, a cal foi bª a 12-5-1704 e nª 2 días antes apadriñada por Andrés de Paadín e a sua muller Mª Méndez, e fº a 23-4-1776 despois de ter feito testamento. Este matrimonio v. do lugar do Couto, t.p.f.:
A) Mª Antonia Petronila Buceta, ver flia. Cousido.
B) José Benito Buceta, bº a 5-1-1738 apadriñado por D. Benito de Araújo e Dª Mª Josefa de Araújo, v. de Stª Eulalia de Dena. José Benito debeu morrer axiña porque se repite o seu nome no seguinte irmán.
C) José Benito Buceta, nº e bº de necesidade a 24-11-1738 plo presbítero D. Joaquín de Meis, asistindo a esta ceremonia Dª Mª Josefa de Araújo, irmán xemelgo de Clemente.
D) Clemente Buceta, nº do mesmo parto ca José Benito polo que foi asistido do mesmo xeito ca él a 24-11-1738.
E) José Antonio Buceta, bº 26-2-1743 apadriñado por José Domínguez e Bonifacia Meis, v. de Castrelo.
F) Alberto Jacinto Buceta, nº e bº a 8-9-1745 apadriñado por Alberto Piñeiros e Baltasara Domínguez, a sua muller, v. do lugar do Cruceiro na pqª de S. Pedro de Vilalonga.

Agradecería que se tivesen estes datos algunha unión co que vostedes están a investigar mos fixeran chegar. Gracias de antemán.
CRUZ
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 405
Registrado: 02 Oct 2007, 16:47

Conde de Val de Aguila

Mensaje por CRUZ »

Hola .

He visto en PARES , que este título es concedido a :

JUAN DE VALENZUELA VENEGAS ,conde de Val de Águila en 1690 ( año en que se concede )

Su hija ESTEFANÍA VENEGAS DE VALENZUELA hereda el título a la muerte de su padre 1695-1696. y su marido conde consorte JUAN ALONSO DE LOSADA Y LEMOS de la casa de Freyria , hijo de María de Lemos y Alvaro de Losada ( ver tema " casa de Freiría).

Por eso debe aparecer esa nota de sobre los conde de val de águila con relacionada con la casa de freyría.

saludos.
Responder