Queizán

Foro de traballo de Apelidos de Galicia. Pode publicar informacións de apelidos, ou modificar os xa publicados
Responder
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre

Queizán

Mensaje por serba »

Queizán

CORGO, O (Lugo) - Queizán (Santa María) - Queizán de Abaixo
CORGO, O (Lugo) - Queizán (Santa María) - Queizán de Arriba
NAVIA DE SUARNA (Lugo) - Queizán (Santiago) - Queizán

María Xosé Queizán Vilas, escritora, (Vigo, 1939)
Poblada soledad es hoy el mundo.
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Contactar:

Mensaje por Milleiro »

DISTRIBUCIÓN NO PAÍS GALEGO
Provincia de Lugo: 8 abonados, nos concellos de Castroverde, Baleira, Foz e A Fonsagrada
Provincia de Pontevedra: 4 abonados.
Non se atopan no resto da Galiza

LIÑAXE E PEDRAS ARMEIRAS
Non teño constancia

DATO DO ARQUIVO DO REINO DE GALIZA
1. PEDRO FERNÁNDEZ DE VILLAR DE CAS Y OTROS CON SIMÓN DE QUEIZÁN Y MÁS VECINOS DEL LUGAR DE CASTELO, AUTO ORDINARIO SOBRE CORTAR Y TALAR Y ESTIVADAR EN LOS MONTES DE SABUGUEIRO Y OTROS. 1540 a 1833

OPINIÓN PERSOAL
Tratase, presumibelmente, dun apelido galego de natureza toponimica que semella ter a sua orixe no concello do Corgo
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre

QUEIZÁN

Mensaje por serba »

En una escritura de Lourenzá -Lugo- aparece Alonso de Queizán. Aunque el texto no es demasiado extenso, lo escriben de varias formas:
Queyçán / Cayçan y Caizán.

1490, julio, 4. Lourenzá

<<María Fernández, mujer de Alonso de Caizán, difunto, se presentó ante Álvaro Pérez, alcalde del Valle de Lourenzá, solicitando traslado notarial de una escritura del 17/7/1483, por la que Constanza de Aguiar le vendía un quiñón y una heredad en la feligresía de San Xurxo de Lourenzá>>

.... Alonso de Cayçan... Diego Lopes de Santomé, escribano... Testigos, Alonso Lopes e Lopo Alonso de Santomé e Juan de Luaçes e outros...
"Sepan quantos esta carta de vençón vieren cómo eu dona Costança d´Aguiar, veçina e moradora que agora son enna flegresia de Santomé del dicho Vale".... camino a Mioteira.... (Era esta Constanza hija de Alonso Lopes).... E eu el dito Alonso de Queyçán... Que foy feyta e outorgada en la dita flegresia de San Jurgo del dicho Vale, a des e sete días do mes de julio del anno.. mill e catroçentos e oytenta e tres annos... Testes que a elo foron presentes oi el dicho Diego Lopes, Lopo Xordo, e Alonso Ferro e Françisco de Antas de Requeixón e outros. E eu Françisco Dias de Castroverde notario público por el sennor Obispo de Mondonnedo en la sua çiudade de Villamayor de Mondonedo...>>

Fuente: {"El Monasterio de Santa Clara de Ribadeo". Historia y Colección Documental. De Manuel de Castro, OFM. y M.ª Ángeles de la Cruz, OSC. -Publicaciones de Estudios Mindonienses y Caixa Galicia- (Ferrol, 1988), ps. 102 a 104}.
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre

Re: Queizán

Mensaje por serba »

Hola:

Añado algo que me han comentado este fin de semana y no sabía nada al respecto. En el lugar de Queizán, en Navia de Suarna, tuvieron los Queizán casa solariega, de cuyo antiguo pazo no quedan restos.

Me comentaron que pueden tener relación con ese linaje la Casa do Chao y la Casa de los Losada. Como me temo que quizás sean dos denominaciones diferentes de la misma casa os pido ayuda, por si alguien la -o las- conoce.

Saúdos
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre

† Joaquín Queizán Taboada -ex alcalde de Pontevedra-

Mensaje por serba »

Joaquín Queizán Taboada ha fallecido en la madrugada de este sábado a los 84 años de edad.
<<Alcalde de Pontevedra entre los años 74 y 79>>

http://pontevedraviva.com/xeral/1311/fa ... nos-74-79/

Q.E.P.D.
Responder