Nomes de Vacas

Noticias de historia familiar
Responder
Avatar de Usuario
kruzul
Administrador
Administrador
Mensajes: 2242
Registrado: 05 Oct 2001, 09:00
Ubicación: El Escorial - Madrid
Contactar:

Nomes de Vacas

Mensaje por kruzul »

Ola a todos:
Está todo moi requente e moitos de vacacións nestas latitudes. O caso que revisando uns papeles dunha partixa entre irmáns, á hora de repartir as vacas, éstas aparecen co seu nome.
A súa relacción cos humáns é das máis próximas, con respecto os demais seres, e todas tiñan nome. Os que poño a continuación son claro está da zoa alta de Betanzos, Irixoa e Aranga.
<b>Linda</b> Na casa dos meus avós houbo dúas: a <i>Linda Grande</i> e a <i>Linda Pequena</i> . Non tiñan nada que ver físicamente. A Grande tiña máis envergadura e a cornamenta máis larga, sendo a outra máis pequena e con cornos máis curtos.
<b>Gallarda</b> A que eu conocín era coma un toro, cornos curtos cara diante, e pel oscura (falo sempre das que decían do país).
<b>Morena</b> Tiña unha cor máis marrón máis bermello.
<b>Xuvenca</b> Chamábanllo ás novas, xa "mozas". A algunhas quedáballes por nome.
<b>Marela</b> Ás desa cor.
<b>Careta</b> Cunha mancha branca na testa.
Máis nómes: <b>Roxa</b>, <b>Parda</b>, <b>Rubia</b>, <b>Moura</b> xa vos podedes supoñer, <b>Garrida</b>, e tamén ás recentes <b>Nova</b>, <b>Cuxa</b> (cuxo e cuxa chámaselle ós becerros/as), <b>Cachorra</b>.
Eu nin recordo nin teño máis, empregabasen os mesmos no resto de Galicia, supoño que a maioría sí pois fan referencia á cor.
¿Quén se anima?
Saúdos:
Ricardo Lago
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Nomes de Vacas

Mensaje por Milleiro »

O meu cuñado, que é "vitirinário", engade ademáis:

1. Mona: Sen cornos
2. Pasiega: De cor roxa
3. Pintada: nevada

Dependendo da orixe da vaca: Holandesa, Asturiana, Navarra, Alemana...

Sen significado: Parrula, Pinta, Mariposa, Cireixa, Rula, Romera, Pachola, Pitusa, Paloma

Sen significado (máis recentes): Chenoa, Chamonta, Pantoja, Loiola (en honor a Loyola del Palacio)...
Avatar de Usuario
irmandinos
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 117
Registrado: 13 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Moeche
Contactar:

Nomes de Vacas

Mensaje por irmandinos »

Seis engadidos e unha salvedade:
MORA, CABRA, LUCERA, BLANCA, CUBANA, GALLEGA, GALLUDA (Unha raza de elas cos cornos moi grandes) son as que non encontrei nos mensaxes anteriores e a salvedade e que PASIEGA chamase na miña terra a unhas vacas de color cincento que orixinariamente viñeron de Cantabria (Valle del Pas?), por tanto e máis ven por cuestión de orixe e non de color, pois xa vemos que mentras por aquí son cincentas por outro lado son de cor roxizo.
Por outra banda chamame moito a atención os poucos nomes que reciben as vacas na nosa terra, pois coido que salvo algunha excepción máis moderna temos recollido todo o nomenclator. A miña experiencia de dous anos de segredario de unha sociedade de Seguros Mútuos Gandeiros e os nomes son os que temos.
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Mensaje por Milleiro »

http://www.lavozdegalicia.es/inicio/not ... TO=4351475

«Paloma» es el nombre más frecuente de las vacas gallegas
Algunos tradicionales como «Linda» o «Pinta» dejan sitio a otros como «Chenoa» o «Letizia»


El registro del Servizo de Producións Gandeiras recoge 600.000 fichas

«Fragas», «Quintanas» y «Touriñas»
«Teño desde Amaral a Pantoja»


(Firma: Nacho Mirás Fole | Lugar: santiago)

Si uno va caminando por una corredoira y, de repente, escucha: «¡Paaaasa, Chenooooa!», no necesariamente tiene que haberse cruzado en su camino una estrella de la canción. Nada más lejos. La Chenoa del prado puede ser una de las 221 vacas lecheras con ese nombre que pastan por Galicia, según la base de datos de Control Leiteiro propiedad del Servizo del Producións Gandeiras (Consellería de Medio Rural).

En los últimos días, la recopilación de los nombres de las vacas de Galicia, realizada por el autor del blog O Ollo da Vaca (http://oollodavaca.blogspot.com), ha corrido como la pólvora entre los internautas gallegos, que se han encontrado con que, a pesar de que las nuevas tendencias pegan fuerte, el nombre más utilizado por los ganaderos de Galicia para bautizar a sus reses es el de Paloma.

El Servizo de Producións Gandeiras confirma todos y cada uno de los datos contenidos en este recuento, hecho sobre un censo que recoge 600.000 nombres de reses dedicadas a la producción de leche.

De «Cachorra» a «Pichona»

Si la lista de nombres la encabeza Paloma, con 6.470 registros, a la zaga le anda Linda, con 5.850 entradas. Pinta (5.787), Blanca (5.345), Cuca (4.402) y Lucera (4.185) van a continuación, según un estadillo plagado, aunque en menor medida, de Marquesas, Lunas o Lúas, Perlas, Moras, Pastoras, Negras, Morenas, Parrulas o Monas. Muy socorridos son en el santoral ganadero de Galicia los nombres de Romera, Morita, Princesa, Estrella, Careta o Diana, lo mismo que Bonita, Nova, el sonoro Cachorra (2.055 vacas se llaman así), Pichona, Gallarda, Rula, Mimosa o Mariposa-Bolboreta.

El autor del recuento repara en un hecho curioso: las 221 vacas que, a partir del año 2002, llevan por nombre Chenoa. Pero no es eso lo que más le llama la atención, sino que «cando comezou a primeira edición de OT xa existían rexistradas aquí oito vacas con ese nome. Iso é ter visión de futuro».

«Nunca Máis»

La búsqueda concienzuda realizada por O Ollo da Vaca en el registro gallego arroja muchos más resultados. Por ejemplo, que 13 vacas lecheras se llaman Prestige y que seis de ellas nacieron entre noviembre del 2002 y febrero del 2003.

Mucho más inquietante es el caso de una res que, a pesar de haber llegado al mundo el 16 de octubre del 2002, se llama Nunca Máis. Para el autor del recuento, hay tres posibles explicaciones para un hecho semejante: «Unha, que teña mal o nacemento na base de datos; outra, que lle cambiaran o nome despois; e a terceira, que a vaca sexa de Rappel».

Rosalía, con 151 entradas, es otro nombre relativamente socorrido en la cabaña ganadera gallega, nada excesivamente extraño. Sí que lo son, sin embargo, otros mucho más exclusivos: En Galicia existe, al menos, una vaca Norma Duval y más de cincuenta a las que sus propietarios les pusieron un televisivo Suellen.

Los políticos no se libran: Once vacas se llaman Fraga, unas setenta Quintana, y veinte, Touriña. Pero también hay una Lenin y tres Trotski.

En el registro hay tanto que casi cualquier cosa que a uno se le ocurra ha sido utilizado como nombre de vaca. ¿Letizias? Pues 162, con su zeta y todo. Y siete Gayosas, cuatrocientas Piñeiras o las Jimena, Dinora y Norma directamente extraídas de Pasión de gavilanes a la explotación que Antonio García Neira tiene en Frades (A Coruña).

Entre otras muchas curiosidades, además de las 23 Galicias que dan leche, existen en el recuento nueve que son Galiza, con zeta. Del registro, que incluye novecientas Rebecas o una Aromática, llama la atención ya no una vaca, sino un ganadero que se dignó a registrar a una de sus reses con el sonoro nombre de Gilipollas. El autor del recuento sentencia: «¡Miña pobre...!».

Antonio García Neira vive rodeado de famosas. Entre las 70 vacas lecheras que mantiene en su explotación de Abellá-Frades hay de todo. Por ejemplo, casi la plantilla femenina completa de Operación Triunfo , incluidas Chenoa y Trizia.

«O de Operación Triunfo botounos unha man -explica-; eu o que facía era poñerlles o nome do santo ou santa do día no que nacían, pero como son moitas, calquera sitio é bo para sacar ideas». «Hai compañeiros que usan nomes de países -continúa-, aínda que eu non teño ningunha. O que si teño son nomes como Katrina , Mercedes ou Natacha , pero tamén unha Amaral , unha Perpetua e unha Pantoja ».

Antonio cuenta que las vacas también tienen apellido, formado por el nombre del padre y un número de registro. Así, su Chenoa se llama Chenoa Thunder 116. Pero también hay otras dignas de vivir en Beberly Hills: Silvia Gibson o Jenny Marshall, sin ir más lejos, hija esta última de un semental canadiense.
Avatar de Usuario
maviac
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 379
Registrado: 17 Dic 2004, 09:00

Mensaje por maviac »

Da miña infancia (hai xa uns cantos decenios) lembro chamar Cabana e Pinta a duas vacas.
nomes de vacas

Mensaje por nomes de vacas »

mi vecina les llamaba Pantoja a la madre y Paquirrín al ternero
Avatar de Usuario
Aine
Editora
Editora
Mensajes: 141
Registrado: 12 May 2005, 09:00
Contactar:

Vacas

Mensaje por Aine »

Curioso que en todo o territorio se lles chamase ás vacas da mesma maneira. Hai que pensar que antes ó normal nunha casa, era ter entre 4 e 8 vacas (ben é certo que a todo hai escepcións), vendoo por esa banda é normal que houbera uns dez nomes frecuentes...tampouco era cuestión de complicarse.

Os que eu recordo nos meus lares:
Paloma (normalmente de cor branca)
Pinta (as primeiras frisonas...a pintas brancas e negras)
Xovenca /Xuvenca (criada na casa)
Parda (de cor pardo)
Marela (de cor marelo)
Roxa (de cor roxo)
Rubia (de cor rubio)
Mora /Moura / Morena (de cor negra)
Linda (por ser especialmente fermosa e ben feita dende cuxa)
Mona (por ter os cornos mási pequenos do normal ou por non telos)
Careta (negra, cunha mancha branca na fronte)
Gallarda, Parrula,...


(pois ó final creo que me vou pasar dos 20 nomes....noutro intre)


Un saúdo :wink:
Responder