Familiares de Dono Morgado

Noticias de historia familiar
Responder
Mauricio João Morgado
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 08 Mar 2008, 02:19

Familiares de Dono Morgado

Mensaje por Mauricio João Morgado »

Ola a todos vostedes.
Eu necesito de súa axuda. É un caso interesante. Porén, primeiro preséntome, chámome Mauricio João Morgado, eu vivo na cidade de Itajaí / Santa Catarina / Brasil. Eu necesito localizar os familiares do meu avó paterno, así como, un rexistro de nacemento, porén, conto con poucos datos a respecto. É sabido que el naceu na Província de Pontevedra, con todo, non se sabe a localidade.
O seu nome : MANOEL ou MANUEL DONO MORGADO
DATA DE NACEMENTO: 12/08/1881
El estudou nun Seminario na rexión de Pontevedra (os pais querían que el fose sacerdote). Emigrou para o Brasil, chegando ó porto do Rio de Janeiro (non se sabe a data). Despois, veu para Itajaí e aquí casouse con ROSA VALERIANI (italiana) en 19/11/1902 (tiña 21 anos de idade). Os seus pais (meus bisavós) eran: MANOEL ou MANUEL DONO PINHEIRO ou PIÑERO e de MARIA JOSEPHA MORGADO. Nunha carta de 17/02/1934, remitida d’unha localidade chamada PARADA (non se sabe se en Galicia ou España), enviada por súa irmá MARIA JOSEFA DONO MORGADO, en que comunica o falecemento en data de 10/02/1934 do seu pai MANOEL ou MANUEL DONO PINHEIRO ou PIÑERO (meu bisavó). Este (o falecido) tiña un irmán chamado ANGEL (tío do meu avó). O meu avó tiña un irmán chamado JOSÉ que viviu na Francia a partir dos anos de 1915 (máis ou menos), do cal nunca máis tiveran noticias del. Tiña unha irmá chamada MANUELA (manela) PORTO que faleceu en 1º/07/1928 ou em 1º/07/1929, ela tivo 7 fillos, un chamado VICTORINO ou VITORINO PORTO, que en 1934, tiña 21 anos de idade e estaba no servicio militar obrigatório. Tiña unha irmá chamada DOLORES. Con relación a súa irmá MARIA JOSEFA DONO MORGADO (que escribiu a carta), a mesma criou os 7 fillos de MANUELA (manela) e máis 1 fillo de DOLORES, que en 1934 tiña 15 anos de idade. A miña avoa ROSA (casada co meu avó MANO(U)EL) sempre dicía (aínda que eu non acredite que sexa verdade), que a súa sogra (MARIA JOSEPHA MORGADO , a miña bisavoa) facía parte na Casa Real (¿España?), que a familia MORGADO tiña o título de Conde e que tiña tamén o brasón de família, diante disto, eu creo que era imaxinación da miña avoa. Con relación ó sobrenome DONO MORGADO, procurei e procurei en http://www.paginasblancas.es e tamén no Arquivo Histórico Diocesano de Santiago e nada, nada e nada. O sobrenome DONO MORGADO desapareceu, sumiu. ¿Como é posible desaparecer, sumir? ¿O que se pasou? O meu avó proxectou e construíu a Catedral de Itajaí, unha obra de arte, ben como, outros trabalhos non só aqui, pero, noutras rexións do Brasil. Gustaría de encontrar os familiares de meu avó para informarlles non só este feito, como tamén que el recibiu o Diploma de Benfeitor do Progreso Brasileiro e que nesta cidade de Itajaí, unha rúa ten o seu nome, e o máis importante, eu teño unha tía con 92 anos de idade, viva, filla de meu avó, que quere saber informacións dos parentes distantes.
Moitísimas gracias a todos vostedes, axúdenme a dilucidar este problema e eu fico no aguardo de noticias.
Avatar de Usuario
legaria2001
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 300
Registrado: 05 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Pontevedra

DONO MORGADO

Mensaje por legaria2001 »

Hola Mauricio

El dato que dás de tu abuelo: Manuel Dono Morgado, de profesión CANTERO, me hace suponer que su origen está en una zona de Pontevedra, llamada Tierra de Montes, que abarca varios Municipios (Concellos) de la Provincia de Pontevedra. Esa zona dió numerosos artistas de la piedra, algunos de ellos muy famosos.

El apellido DONO, he visto que se repite mucho en el Municipio de "A Estrada", por lo que es posible que tu bisabuelo DONO PIÑEIRO, fuera originario de alguna aldea de "A Estrada". lo que coincide con la zona de los "Canteros de Tierra de Montes".

Por otra parte, entre mis ancestros, tengo un PIÑEIRO (de segundo apellido), natural de PARADA, Municipio de COTOBADE, Parroquia de San Pedro de Tenorio, pero no tengo más datos que su nombre.

Este PARADA, puede coincidir con el lugar desde donde escribió la hermana de tu abuelo, Josefa DONO MORGADO, pero es solo una suposición, pues hay varios lugares denominados PARADA, en la Provincia de Pontevedra.

Por otra parte, el apellido MORGADO, lo he visto en la zona sur de la Provincia de Pontevedra, cerca de TUY (TUI). Es posible que la madre de tu abuelo fuera de algun lugar de aquella zona. Por otra parte, un Seminario importante, donde estudiaban muchos chicos (aunque no fuera concretamente para sacerdotes, funcionaban tambien como Colegios Privados), era el de TUY.

Para empezar, puedes probar a solicitar la partida de Bautismo "eclesiastica", al Archivo Historico Diocesano de Tuy, ya que tienes la fecha exacta. Tambien puedes probar a solicitar la Partida de nacimiento "civil" (solamente las prouducidas despues de 1.873), a varios Registros Civiles de la Provincia de Pontevedra. Puedes hacerlo a través de e-mail en : http://www.mjusticia.es (si el registro que te interese, tiene esa posibilidad).

Sé que no te aclaro muchas cosas, pero, por algun sitio deberás empezar y te he dado unas "pequeñas ideas". Un cordial saludo,

Fátima Fentanes Diez
Mauricio João Morgado
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 08 Mar 2008, 02:19

Muchas gracias por su respuesta legaria2001

Mensaje por Mauricio João Morgado »

Muchas gracias por su ayuda, por su respuesta y por todo tiempo que has dedicado, ahora tengo un punto de partida, vamos a seguirlo y vamos a investigar. Le agradezco muy.

MAURÍCIO JOíO MORGADO
Responder