Apelido materno

Noticias de historia familiar
Responder
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Apelido materno

Mensaje por Milleiro »


Ola a <a href="mailto:tod@s" target="_new">tod@s</a>,
Recentemente lein unha mensaxe do compañeiro Lumebóo, que mencionaba dous nomes e apelidos diferentes para designar a unha muller.
De facto, creo que algunhas mulleres usaban indistintamente o apelido materno ou paterno, pero non estou seguro. Escrebo isto porque teño algúns problemas en identificar a algunha xente dentro do meu estudo xenealóxico por culpa de que os nomes e apelidos das suas mulleres non coinciden e eu penso que se trata da mesma persoa.
Talvez algúns de vos teña máis información para acrecentar en relación a isto.
Unha saudiña
Xavier
Avatar de Usuario
MIGUELANGEL
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 260
Registrado: 02 Feb 2003, 09:00
Ubicación: Ferrol

Apelido materno

Mensaje por MIGUELANGEL »

Ferrol 7/6/2003
Hola Milleiro
Referente a los apellidos en el siglo pasado ,se tenia la costubre de al segundo tercero etc.hijo se le ponia un solo apellido.
Tambien se tenia la costumbre que si era hijo se le ponia primero el apellido del padre y despues de la madre y si era una mujer se le ponia a la inversa se le ponia primero el de la madre y despues el del padre, aunque a veces se le ponia el apellido solo de el padre
En el año 1700 se ponia a la mujer primero el apellido de la madre prevalecia varón sobre mujer
Aunque como pudiste comprobar por los apellidos no eran muy repetuosos ya que los cambiaban con mucha facilidad
Me parece que fue el Cardenal Cisneros el que ordeno por mediacion del los reyes de Castilla poner primero el apellido del padre y despues el de la madre
Si alguien puede aportate mas mejor
Un saludo
Miguel Angel
Avatar de Usuario
irmandinos
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 117
Registrado: 13 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Moeche
Contactar:

Apelido materno

Mensaje por irmandinos »

Foi a Lei de creación do Rexistro Civil a que regulou definitivamente (Ata a Ley que se promulgou recentemente) a orde dos apelidos nos fillos, establecendo que os mesmo levarian primeiro o apelido paterno e de segundo o materno.
Ata esa data o criterio para levar os apelidos era precisamente o que non había ningunha norma para elo, por o que te podias encontrar a unha persoa que na partida de bautismo tiña unhos apelidos e o longo da sua vida podian cambiar, porque como decía María Enma Escobar en un foro, "lo importante no era como nos llamamos sino como nos llamaban los demás..."
Sirva como ejemplo un antepasado mio, que llevó los siguientes nombres:
María Vermudez Becerra
Tambien llamada María Vermudez de la Fuente y Espantoso, difunta en 15/01/1810. (Testamento de su hija Rosa)
Tambien nombrada Doña María Espantoso de Aguiar.
Tambien nombrada María Vermudez de Galdo y Becerra.
Tambien nombrada María Vecerra de Aguiar.
Avatar de Usuario
MIGUELANGEL
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 260
Registrado: 02 Feb 2003, 09:00
Ubicación: Ferrol

Apelido materno

Mensaje por MIGUELANGEL »

Hola irmandinos
No veo nada extraño en la relacion de apellidos
1ºComo veras sabes tu mejor que yo, que esta persona que tu nombras, esta usando para mi ,los apellidos de su familia
2ºDoña Maria Vermudez Becerra le llaman asi pero su verdadero nombre yo creo que lo das tú Maria Vermudezde la Fuente y Espantoso aunque indistintamente usa los apellidos de familia como te dije anterioremente apellidos de padre y madre que usa para mi incompletos, porque habia que saber los apellidos de la madre y padre completos ese es el problema
Un saludo
Miguel Angel
Avatar de Usuario
lamigueiro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 344
Registrado: 30 Oct 2001, 09:00
Ubicación: Ferrol
Contactar:

erda-los nomes dos antepasados

Mensaje por lamigueiro »

Para mín o patrón, non debemo-lo de buscar na persoa mencianada, senón o contrario, na persoa que a menciona. O que está claro, e que no caso de Irmandiños como el di, trátase da mesma persoa. Cecais con toda isa variedade de nomes relacionados, esta facendo referencia a nai, a avoa o alguna tía que acadara "sona", na familia.

No meu caso por exemplo a miña bisaboa materna se chamaba Pura Maneiros. Miña abuela chámase Laura Díaz, sin embargo moita xente refírese a ela no recordo como "Pura Maneiros". A miña nai Teresa Fernández, ten que vira-la cabeza cando chaman por ela !Hola Purita!. Facil de entender non.

O final o que se apellidaba Maneiros era o pai da primeira Pura.
Lamigueiro ©
Avatar de Usuario
lamigueiro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 344
Registrado: 30 Oct 2001, 09:00
Ubicación: Ferrol
Contactar:

Patrones

Mensaje por lamigueiro »

Seguindo con iste tema tan interesante e cos patróns antigos para desina-las persoas. Hay outro que tamén poidera ser usado. Identificarse con areas xeográficas onde distintos apelidos teñen presencia e "sona", e a necesidade de que nos identifiquen con eles, por exemplo:

Eu son Jose Luis Lamigueiro. Evidentemente si vou cara Cerdido todo mundo entenderá que son dos Lamigueiro de calquera das súas ramas. Entón son afín a eles como veciño.

Si vou cara Vilaboa en Valdoviño, todo o mundo có nome anterior me tomara como forastero, e así eu debería chamarme Jose Luis Villadoniga.

Si estou en Serantes, e quero explicarlle a alguén descoñecido "de quen" son eu, direi que me chamo Jose Luis Palmeiro.

Chegando a Santa Mariña do Vilar, serei Jose Luis Maneiros e todo o mundo saberá que son parente dista familia radicada na parroquia.

Todo ísto si o levamos o contexto da falta de normativa xurídica antes do XIX, é aplicada o uso de identificarse na documentación con familias ou linaxes especificamente, o patrón é entendible.
Lamigueiro ©
Responder