Cividanes (Serantes-Oleiros)

Foro de traballo de Apelidos de Galicia. Pode publicar informacións de apelidos, ou modificar os xa publicados
Responder
Avatar de Usuario
dromero
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 10 Nov 2006, 09:00
Contactar:

Cividanes (Serantes-Oleiros)

Mensaje por dromero »

apelido Cividanes na freguesía de Serantes (Oleiros)

Cividanes é o nome dun lugar no centro da localidade de Mera, freguesía de Serantes (Oleiros) que ten a súa orixe no apelido e non ó revés. Leva ese nome a zona céntrica do pobo, hoxe ten ese nome a rúa principal, debido a que nese lugar asentáronse dous irmáns denominados José e Juan Cividanes Español, de orixe portuguesa que fixeron fortuna, adquirindo moitas propiedades nese lugar e incluso era de Juan a fábrica de ladrillo que houbo perto da praia nesa localidade. Deles surxiron todas as persoas que hoxendia levan na zona ese apelido que son moitas. Curiosamente na cita que facedes ó arquivo do A.R.G. fala de Ramón Cividanes Español que debeu ser irmán pola coincidencia de apelidos e época, de Juan e José. José Cividanes naceu no ano 1780 e sendo veciño de San Cosme de Maianca, freguesia do mesmo nome á que pertence tamén parte do núcleo de Mera, comprou xudicialmente varias propiedades no ano 1841 segundo consta no A.R.G., entre elas duas casas una nesa rúa que José reedificou e hoxe é un hotel municipal e conserva no remate superior das suas fachadas azulexo o estilo portugués, e outra en Maianca, varias fincas e unha fábrica de ladrillo. No arquivo municipal José Cividanes aparece vivindo en Maianca en 1840.
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Mensaje por Milleiro »

A verdade que semella ser certo o que contas, pois non é normal na Galiza atopar topónimos derivados de apelidos, mais neste caso hai que dicer que o apelido segue a ter a sua orixe no lugar de Cividáns na Guarda.

Polo que puden encontrar os "Cividanes Español" foran unha liñaxe que se forma pola unión dos dous apelidos na Guarda, sendo os Español procedentes de Ribagorza (Aragón) que se instalaron na vila do sur da Galiza no século XVI. Unha galla desta família adicouse ao comercio no século XVIII, posibelmente poden proceder os de Oleiros.
FONTE: http://www.redaragon.com/sociedad/heral ... ion=pagina

· Los Español en Aragón, Guatemala y Galicia.
Autor: Dulce Fernández (26/02/2005)
El origen del apellido Español es el nombre propio Español. El apellido se formó alrededor del siglo XI. Es de origen provenzal languedociano, como demostró Aebisher. Existen varias familias con ese apellido que no tienen nada que ver unas con otras. La de Ribagorza proviene del sur de Francia, del condado de Bigorre. Los Español de Aragón emparentaron con casas tan importantes como la del conde de Aranda o los Lara. En el siglo XVI eran de los más importantes ganaderos de Zaragoza y dieron al reino de Aragón militares, notarios y políticos. Domingo Agustín Español y Lara era sobrino del conde de Haro. José Español y Sierra fue Prior del Santo Sepulcro. Una rama de la familia Español de Ribagorza se instaló en Galicia en el siglo XVI, en La Guardia, donde adoptaron la forma de Cividanes-Español, por el lugar de Cividanes en la parroquia de San Lorenzo de Salcidos. En la Guardia fueron esos Español ricos labradores. A partir del siglo XVIII una rama de los Cividanes-Español se dedicó al comercio, alcanzando una importante posición en Guatemala. Juan Español López fue un comerciante que, a su regreso de América, se afincó en La Guardia -tierra de sus antepasados. Su antiguo almacén se convirtió en la sede del Colegio Apostol Santiago de Camposancos, origen de Deusto. Su hermano José Benito Español se afincó en Coruña. Fue diputado, alcalde constitucional y uno de los mayores empresarios gallegos de su tiempo, siendo el principal accionista de la primera cristalera de España. Son descendientes suyos numerosos militares (artilleros y marinos) y distintos miembros de la aristocracia española: descienden de José Benito Español el duque de Dato, la condesa de Maceda y San Román, el conde de Guevara, la condesa de San Diego... A esta familia pertenecieron distintos personajes y se puede leer algo de su parentesco con la Casa Real española en http://perso.wanadoo.es/losreyes/vallabriga.htm Existe una obra del historiador Luis Español Bouché sobre esa familia.
Avatar de Usuario
caurel
Mozo
Mozo
Mensajes: 47
Registrado: 14 Ago 2006, 09:00
Contactar:

Mensaje por caurel »

Dromero: Tu comentario es perfecto. Yo también había oido esta versión. Cividanes se le llama a parte de la zona que hoy es calle de igual nombre. Pero no es el único caso de que del nombre pase al topónimo. la calle que sale de la hoy calle cividanes y va a enlazar con la carretera del faro, donde antiguamente se ubicaba teléfonos, había únicamente dos casas de dos señoras llamadas Antonia. la gente le llamaba la calle "das antonas", y pasó al callejero erróneamente por la rúa das santonas, hoy corregida por As Antonas
Avatar de Usuario
Cambada
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 30 Oct 2006, 09:00
Ubicación: Oleiros, Coruña, Galicia
Contactar:

Apelido Moscoso na rúa Cividanes

Mensaje por Cambada »

Nesa mesma Rúa Cividanes creo que vivían no século XIX varias familias Moscoso (Moscoso García e, creo, Moscoso Vázquez) e tamén Parga. Todos eles emigraron en masa a New York. Eu son un descendente dos que quedaron e fai pouco, gracias ó internet, atopei e puiden poñerme en contacto coa rama americana, que está moi interesada na xenealoxía. Tamén son descendente da familia de Mera coñecida polo meu nickname. E, por outra banda, tamén dos Garcías e dos Xacobes. Agradecería calquera información.
Saúdos.
Alc18ar
Novo
Novo
Mensajes: 1
Registrado: 03 Dic 2006, 09:00
Ubicación: Argentina
Contactar:

Familia Cividanes en Mera

Mensaje por Alc18ar »

Mi nombre es Alcira Cividanes, vivo en Buenos Aires, Argentina y soy descendiente de la familia Cividanes de Mera, donde según supe hace poco, la calle principal se llama así­, como se menciona en los mensajes anteriores. Me gustaria contactarme con personas de mi apellido que vivan en ese lugar, para conocer mas de la historia de mi familia. Para mas datos, mi abuelo Aquilino Cividanes emigró a Argentina en el año 1915 aproximadamente.
Gracias por adelantado y un cordial saludo para todos...
Avatar de Usuario
caurel
Mozo
Mozo
Mensajes: 47
Registrado: 14 Ago 2006, 09:00
Contactar:

Mensaje por caurel »

Alcira, te diré que en medio de la calle Cividanes hay una casa llamada "del argentino", que, al parecer era de un Cividanes que emigró a Argentina. Es una casa preciosa que como nadie reclamó se le "quedó" el ayuntamiento. Recientemente hay hecho un hotelito.
Avatar de Usuario
dromero
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 10 Nov 2006, 09:00
Contactar:

Mensaje por dromero »

O último comentario de caurel é totalmente incorrecto. O nome da casa según os herdeiros dos Cividanes que quedan, parece deberse a que nela vivíu unha sobriña de José Cividanes que tiña o home emigrado na Arxentina, pero é seguro que non se debe a un Cividanes emigrado alí. Ela foi máis tarde vítima do chamado Crimen de Mera, pero esa é outra historia. O último propietario da casa coa sua finca asinou un convenio urbanistico co Concello polo que construiu un edificio e cedeu a éste a casa en ruinas e unha praza pública. A casa logo foi restaurada. Creo que é de agradecer que se procure a veracidade do que se cita.
Ariela Sividanes
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 10 Oct 2019, 00:10

Re: Cividanes (Serantes-Oleiros)

Mensaje por Ariela Sividanes »

Cividanes que vivem no Brasil no estado do Espírito Santo- ES.

Estimados amigos do Foro Cividanes.

Meu nome é Ariela Sividanes Cavalcante Albini, sou casada e moro atualmente na cidade de Curitiba/PR. Assim como todos deste fórum eu procuro saber o seguinte: O local de nascimento do meu Bisavô Manoel Antonio Cividanes Gonçalves e dados que me ajudem a descobrir mais sobre meu trisavô Ramão Bento Cividanes.
Também sei que pode haver erros na escrita dos nomes, pois aqui no Brasil muito antigamente não se sabia escrever da forma correta.

A história do sobrenome da minha família Cividanes, surgiu assim:

Meu bisavô Manoel Antonio Cividanes Gonçalves casou-se Percilia Gil e Gil aqui no Brasil, ambos eram legitimamente Espanhóis, esta informação que tenho em mãos trata-se de um documento oficial referente a Certidão de Casamento em inteiro teor.

Na certidão de casamento consta as informações:
Data do casamento: 23 de Setembro de 1900
Manoel Antonio Cividanes Gonçalves, 22 anos (ano de nascimento 1878), solteiro, artista, natural da Espanha. Filho de Ramão Bento Cividanes Ucha e Maria Niculau Gonçalves e Gonçalves.
Percilia Gil e Gil, 16 anos, solteira, natural da Espanha. Filha de Griogorio Gil e Gemenes e Augustinha Gil Rodrigues.
Testemunhas: Ricardo Vicente Hespanhol, 25 anos
Generoza Trigo Gonçalves, 28 anos
José Trigo

Manoel Antonio Cividanes Gonçalves e Percilia Gil e Gil (meus bisavós), tiveram filhos e dentre estes o meu avô José Sevidanes nascimento 13 de Maio de 1923, cidade Alegre no estado do Espírito Santo-ES. Meu avô José Sevidanes faleceu em 11 de Abril de 2000.

Meu avô José Sevidanes casou-se com minha avó Juraci dos Santos Sividanes e eles tiveram 12 filhos e entre estes, minha mãe Penhas dos Santos Sividanes Cavalcante. (casada e em vida e eu sou filha desta senhora).

meu e-mail de contato é albiniariela@gmail.com
celular +55 (41) 99810-0758
BettinaP
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 02 Ene 2018, 19:04

Re: Cividanes (Serantes-Oleiros)

Mensaje por BettinaP »

Mi nombre es Bettina Pazos Vilar, de Buenos Aires, si bien el hilo es de 2006, escribo porque hace pocos meses tomé conocimiento del segundo apellido de mi bisabuela, María Pereiro Cividanes, de Agra en Mera-Serantes, Oleiros, hija de Cristina Cividanes Díaz, hija de Benito y nieta de José Cividanes Español.
Recientemente se publicó un libro, "Santa Ana de Mera e outras pegadas da historia industrial" de Manuel Lara Coira y otros.
Efectivamente, A casa do Arxentino era de mi ancestro y tengo entendido que él la vendió en 1864 a don Fermín Rubio Ledesma .
Mi mail es bettinapazos@yahoo.com.ar
BettinaP
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 02 Ene 2018, 19:04

Re: Familia Cividanes en Mera

Mensaje por BettinaP »

Alc18ar escribió: 03 Dic 2006, 21:24 Mi nombre es Alcira Cividanes, vivo en Buenos Aires, Argentina y soy descendiente de la familia Cividanes de Mera, donde según supe hace poco, la calle principal se llama así­, como se menciona en los mensajes anteriores. Me gustaria contactarme con personas de mi apellido que vivan en ese lugar, para conocer mas de la historia de mi familia. Para mas datos, mi abuelo Aquilino Cividanes emigró a Argentina en el año 1915 aproximadamente.
Gracias por adelantado y un cordial saludo para todos...
Si llegas a leer este mensaje, comunicate conmigo
Responder