Enriquez de Guzman

Investigación de xenealoxías
Responder
Avatar de Usuario
Lemos y Romay
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 627
Registrado: 08 Sep 2007, 10:38
Ubicación: O Salnés
Contactar:

Enriquez de Guzman

Mensaje por Lemos y Romay »

Que se sabe de esta familia?

y de Don Pedro Enriquez de Guzman?

un saludo
Avatar de Usuario
lamigueiro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 344
Registrado: 30 Oct 2001, 09:00
Ubicación: Ferrol
Contactar:

Enríquez de Guzmán

Mensaje por lamigueiro »

Pedro Enríquez de Guzmán estuvo casado con Juana de Soutomaior, hija a su vez de Enrique Enríquez de Guzmán, señor de Bolaños y María de Soutomaior, ésta última era hija de Suero Gómez de Soutomaior el Mariscal, señor de Lantaño, de Rianxo y Sobrán; y de su mujer Juana de Luna y Mendoza. Pedro Enríquez y Juan de Soutomaior fueron padres de Enrique Enríquez de Guzmán y Soutomaior, señor de Lantaño y Rianxo, señor de las Villas de Quintana del Mar, y vecino de Toro en Zamora.

Casi me olvido, el señor de Bolaños Enrique Enríquez de Guzmán era hijo de Fernando I Enríquez de Trastámara, Rey de Castilla (1412-1416), de Aragón, Sicilia, Valencia, Mallorca, y Conde de Barcelona, y de Leonor Urraca de Alburquerque, Condesa de Alburquerque y señora del Castillo de Villalba de Alcores. Hija de Sancho Alfonso, Infante de Castilla, Conde de Alburquerque, Señor de Ledesma, y de Beatriz de Castro, hija esta última de Pedro I de Portugal y de Inés Pérez de Castro.

Sancho Alfonso era hijo de Alfonso XI de Castilla y de Leonor de Guzmán, de la cual tomaron sus descendientes este último apellido.

Saludos
Lamigueiro ©
Avatar de Usuario
nadir
Editora
Editora
Mensajes: 68
Registrado: 12 Feb 2005, 09:00

Enriquez de Guzman

Mensaje por nadir »

Xenealoxía baseada na documentación conservada no Museo de Pontevedra (Colección documental Soutomaior).

DONA MARÍA GÓMEZ DE SOUTOMAIOR, casou no ano 1485 con D. Enrique Henriquez de Guzmán, señor de Bolaños, cabaleiro da orde de Calatrava e comendador de Castrotorafe, fillo de D. Enrique Henríquez 1º conde de Alba de Liste (fº 1489) e Dª Mª de Guzmán, señora de Alba de Liste, das Garrabillas e máis (fª 1479), filla de D. Enrique de Guzmán conde de Niebla e de dona Teresa de Figueroa filla dos condes de Feria. Neto de D. Alonso Enrique Almirante de Castela e de dona Juana de Mendoza a súa dona (…) bisneto de D. Fadrique mestre de Santiago fillo do rei D. Alonso II e de dona Leonor de Guzmán. (Segundo a edición da crónica de Vasco de Aponte realizada polo Equipo de Investigación “Galicia hasta 1500” era don Enrique Henríquez de Guzmán tío do rei Fernando o Católico ao ser fillo de D. Fadrique Enríquez e irmán de dona Juana Enríquez, muller de Juan II de Aragón e nai de D. Fernando)
Outorgou Suero Gómez escritura de maiorazgo a favor da súa filla Dona María no ano 1483: “Dona María a miña filla eu dono e dou por bens de mayorazgo a miña casa forte e coto de Lantanoo con todas as Casas á dita Casa e fortaleza e señorío dela pertencentes (…)e o señorío que eu teño e me pertence na Terra de Salnés con máis os portos de Santo Thomé e Portonovo, e o Porto de Vilamaior e Carril e con todas as terras e freguesías e señoríos e presentacións de beneficios e encomendas (…) e máis a fortaleza e solar da Casa de Rianxo con todas as cousas que eu teño e me pertencen na Terra de Postomarcos e Terra de Valeiron co coto de Laino (…)e o xulgado de Noia (…) e máis a miña Casa e fortaleza da Insua con todo o que eu teño e me pertence na Terra de Vea e Ribadulla, con todas as terras e freguesías (..) e co coto de Arcos de Furcos e coas freguesías de Sta. María de ¿? E coa Casa e solar de Lamas segundo que as solía levar meu fillo Juan de Soutomaior(…)
Non se coñece a data exacta do falecemento de dona María, pero no ano 1494 D. Enrique é viúvo e actúa de titor da súa filla Xoana.
Casou en segundas nupcias D. Enrique con Dª María de Figueroa Ponce de León filla dos señores de Vilagarcía en Extremadura, coa que tivo tres fillos que herdaron a sucesión en Bolaños.

DONA XOANA ENRIQUEZ DE GUZMÁN E SOUTOMAIOR (n. aprox. 1468). Casou no 1488 co seu parente D. Pedro Enríquez de Guzmán, señor das vilas de Quintana, Villaumbroso en Castronovo. Era D. Pedro fillo de D. Alonso Enríquez de Guzmán 2º conde de Alba de Liste e a súa dona Dª Juana de Velasco, neto por liña materna de D. Pedro Fernández de Velasco, conde de Haro, e Dª Beatriz Manrique; neto por liña paterna de D. Enrique Enríquez, 1º conde de Alba de Liste e Dª María de Guzmán.
Tiveron por fillos a:
• D. Enrique Enríquez de Guzmán e Soutomaior que segue a liña.
• Dª Francisca Enríquez, casada con D. Gonzalo de Ledesma, rexedor de Zamora.
O arcebispo de Santiago D. Juan de Távera, dá a foro a D. Enrique a metade das rendas de Lantanoo, Rianxo e Vea pero reserva para sí as cabezas de ditas merindades e as Casas fortes de Lantanoo, Rianxo e Vea.

D. ENRIQUE ENRIQUEZ DE GUZMAN E SOUTOMAIOR. Sucesor dos seus pais, casou con Dª Theresa de Ulloa, filla de D. Diego de Ulloa Sarmiento e de Dª Isabel Fonseca; neta por liña paterna de D. Juan de Ulloa e de Dª María Sarmiento.
Morreu D. Enrique no ano 1534 deixando como titora dos seus fillos á súa dona Dª Theresa. Tiveron por fillos a:
• D. Pedro Enríquez de Guzmán e Soutomaior que segue a liña.
• Dª Juana Enríquez casada con D. Alonso de Fonseca.

D. PEDRO ENRIQUEZ DE GUZMÁN E SOUTOMAIOR casou no ano 1543? con Dª Catalina de Fonseca, filla de D. Antonio de Fonseca, Sr. de Villanueva de Cañedo e de Dª Isabel de Freire. Tiveron por fillos a:
• D. Pedro Enríquez de Guzmán e Soutomaior que segue a liña.
• Dª Isabel Enríquez casada no ano 1571? con D. Manuel de Porres, Sr. de Castronuevo. Foron pais de D. Cristóbal de Porres Enríquez que segue a liña á morte sen sucesión de D. Pedro.
• Dª Juana, monxa de Sta. Clara na cidade de Toro.
• Dª Theresa, monxa de Sta. Clara na cidade de Toro.

D. PEDRO ENRÍQUEZ DE GUZMAN E SOUTOMAIOR casou con Dª Leonor Ocampo. Faleceu sen sucesión.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

D. Pedro Enríquez de Guzmán

Mensaje por serba »

Hola:

De la información que tengo sobre la donación del antiguo COTO DE FIGUEIRIDO, en la parroquia de S. Salvador de Sobradelo -Vilagarcía de Arousa-, donado el 14/4/1374, por D.ª Sancha Vázquez -viuda de D. Francisco Eans, mercader de Padrón; e hija de D. Pedro Eans Saraza-, al Convento de Santo Domingo de Santiago, se especifican varias noticias sobre D. Pedro Enríquez de Guzmán.


<<Dio lugar esta hacienda a varios pleitos, porque los que la llevaban en foro, no contentos con el dominio útil que tenían muy barato, aspiraban al pleno dominio sin justa compensación, o lo que es lo mismo, querían ser dueños del foro sin redimirlo... El primero de estos pleitos fue promovido por el escudero Ruy Sánchez de Moscoso, y resuelto antes de llegar a sus últimos trámites, mediante una transación firmada el 25/2/1402, en virtud de la cual se sometía la cuestión al fallo de dos jueces árbitros, que fueron el Doctor de Bonaval, Fr. Álvaro Alfonso, y la aristocrática dama D.ª Constanza de Moscoso, viuda del famoso caballero D. Fernán Pérez de Andrade, El Bueno, quienes por escritura ante el notario público Álvaro Pérez, otorgada el último día de febrero, martes 28, del mismo año, sentenciaron dentro del Palacio de Betanzos en que habitaba dicha dama, que Ruy dejase en pacífica posesión del coto a los frailes y que ellos se lo aforasen durante su vida por la renta anual de una pipa de vino y 10 maravedís más por la casa que fue de Francisco Eans en Padrón. Esta sentencia fue confirmada por D. Gonzalo Sánchez, deán, provisor y vicario general de la diócesis de Santiago, el día 5 de abril del expresado año, a petición del procurador y suprior del convento, Fr. Pedro Núñez.
Con fecha 2/4/1410, aforó el convento al escudero Luis Soga de Lobera y su mujer Constanza López, por escritura ante el notario Roy Martínez, el COTO DE FIGUEIRIDO con el señorío y derecho de presentación, en renta de un tonel y medio de vino.
El 27/3/1451, por escritura ante el notario de Santiago, Fernán Pérez, se hizo foro de este coto a Payo Mariño de Lobera, hijo de Luis Soga de Lobera y de su mujer Constanza López, mediante la renta anual de una pipa de vino de 35 cañados grandes y 100 maravedís de moneda vieja blanca en tres dineros.
El 4/11/1456, por escritura ante el escribano de Santiago, Gómez Fernández, aforábase de nuevo esta hacienda a D.ª Juana, prima del arzobispo de Santiago, D. Rodrigo de Luna, en una pipa de vino ullao de 200 azumbres y 100 maravedís viejos, pagos el día de San Martín.

Posteriormente llevaba estos bienes en foro el regidor de Zamora, D. Pedro Enríquez y su mujer D.ª Juana de Sotomayor, quienes sostenían pleito con el Convento por la propiedad de los mismos en el año 1509, falleciendo ambos antes de solucionarlo. Prosiguió después el litigio su hijo D. Enrique Enríquez, que también murió sin haberlo resuelto, y luego hizo lo mismo su nieto D. Pedro Enríquez, en unión de su tutora D.ª Teresa de Ulloa, viuda de D. Enrique Enríquez de Guzmán y vecina de la ciudad de Toro, que al fin optaron por un pacto de concordia aviniéndose a renovar el foro durante su vida por la renta anual de 9 ducados de oro, pagos en Santiago. Otorgose la escritura en esta ciudad el 10/11/1537, representando a dicha señora su apoderado García Rodríguez de Caamaño, ante el notario Macías Vázquez, previa licencia por escrito al Convento del Provincial de España, Fr. Fernando Manrique, dada el 5/10/1537.
En 1549 suscitose nuevo litigio con el sobredicho D. Pedro, porque no cumplía las condiciones estipuladas en el contrato para el pago de la renta, recayendo sentencia contra él en la Real Audiencia de Galicia, de la cual apeló a la Cancillería de Valladolid, donde quedó estancado el pleito.

El 2/2/1561, D. Pedro Hernández de Remonde, con poder de D. Pedro Enríquez de Guzmán y por escritura ante el escribano de la villa de San Tomé, Pedro de Vilachán, aforó el Coto de Figueirido, en tres lotes, a Rodrigo Galván y su mujer Constanza Afonso; Pedro Romero y su madre Inés Gómez; Juan y Alberto Fernández, con la pensión total de 36 celemines de mediado y el tercio de la cosecha de vino.
Con fecha de 1603, fue necesario apear esta hacienda, porque el forero quería alzarse con ella... Y en el 1606, llevaba el foro otro D. Pedro Enríquez, que era muy mal pagador. En 28/3/1667, hízose nuevo foro a favor del Conde de Villaumbrosa, D. Pedro Niño de Guzmán, por la renta de 500 reales pagos en Navidad ... >>

{{"Boletín de la Comisión provincial de monumentos históricos y artísticos de Lugo".
Tomo IV, 2.ª edición 2006. Ps: 301 a 303}}
Última edición por serba el 20 Nov 2007, 14:21, editado 1 vez en total.
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
Lemos y Romay
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 627
Registrado: 08 Sep 2007, 10:38
Ubicación: O Salnés
Contactar:

Mensaje por Lemos y Romay »

muy interesante lo que me habeis puesto

un saludo

GRACIAS
Avatar de Usuario
nadir
Editora
Editora
Mensajes: 68
Registrado: 12 Feb 2005, 09:00

Enriquez de Guzman

Mensaje por nadir »

Casou de segundo casamento Suero Gomez de Soutomaior con Dona Xoana de Luna curmá do arcebispo D. Rodrigo de Luna. Por ela entra na Casa dos Soutomaior entre outros bens a fortaleza da Insua e, polo que dis, tamén o coto de Figueirido.
Participou activamente nos conflictos nobiliarios do século unido aos Moscoso e fronte aos arcebispos Luna e Fonseca.
Poseía en aforamento da Igrexa de Santiago múltiples freguesías repartidas polo territorio galego, freguesías que darán lugar a moitos pleitos a principios do S. XVI cando os arcebispos tenten recobralas.
Polo que dis, a posesión do coto de Figueirido foi un dos moitos pleitos da familia dos Soutomaior coa Igrexa Compostelá ao longo de varias xeracións: a súa neta Xoana, o bisneto D. Enrique... ata D. Martín.

D. Martín de Guzmán Niño Enríquez de Soutomaior marqués de Quintana, conde de Villaumbroso e Castronovo vende a comenzos do S. XVIII bens que posuía do maiorazgo fundado por Suero Gómez de Soutomaior en Galicia a D. Diego de Zárate e Murga, I Marqués de Montesacro. Os bens do Salnés todos, sabes se tamén se “desfai” do coto de Figueirido.
Responder