Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Investigación de xenealoxías
Respostar
Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 25 Xan 2010, 16:06

¿Tiene alguien noticias sobre la genealogía de este caballero, D. Gonzalo Becerra de Navia, cuya vida se desarrolló en el siglo XV, en Navia de Suarna? Numerosas fuentes lo citan como sobrino del Mariscal Pardo de Cela, pero no he logrado identificar a l@s herman@s del Mariscal que puedan haber entroncado con los Becerra, o si se puede tratar del hijo de un@ de los cuñad@s del Mariscal Pardo de Cela, es decir, sobrino de su esposa, Dª Isabel de Castro...
Parece que la descendencia de este Gonzalo Becerra quedó en la zona de Suarna, donde en el siglo XVI aparece Gonzalo Becerra Osorio y Escobar, de la casa de Lamas. También en el siglo XVI, Dª Beatriz de Castro Bolaño Ribadeneira, firma en 1569 un compromiso con el señor del coto de Lamas, llamado Gonzalo Becerra, y al que se alude como nieto de D. Pedro Bolaño (así lo asegura López Pombo en su trabajo "El Castillo de Torés en el municipio de As Nogais", publicado en el boletín del Museo Provincial de Lugo).

Por mi parte, y en relación con el tema central de este comentario, es decir, el esclarecimiento de la paternidad de D. Gonzalo Becerra de Navia, citar a Vázquez Seijas, que en varias ocasiones asegura lo siguiente:
Según el Sr. López Ferreiro, Fernán Díaz de Ribadeneira, quiso fortificar su casa de Sobrado de Aguiar a dos leguas del Norte de Lugo. El Conde de Lemos consideró como una provocación este hecho y le despachó un mensajero intimándole la suspensión de la obra. l e Ribadeneira por toda contestación prendió al mensajero y escribió al Conde de Monterrey dándole parte de lo que pasaba y avisó al Mariscal Pardo de Cela y a otros caballeros para que le prestasen auxilio. El Conde de Monterrey juzgó que estaba interesada su honra en no dejar desamparado a un caballero, que era uno de sus más leales y valientes servidores y acudió a Sobrado con toda su hueste. Del Norte de Galicia vinieron también Pardo de Cela con sus sobrinos Ruy González, Pedro Pardo de Cabarcos y Gonzalo Becerra de Navia, Pedro Bolaño y Lope Núñez de Ron, con su yerno, Sancho López; de modo que se reunió casi todo lo más florido y granado de Galicia contra el Conde de Lemos.
Es cita del volumen I de sus "Fortalezas de Lugo y su provincia", pp. 246-247. Por cierto que en el volumen VI de la misma obra, al referirse a la Torre de Fontela, en Navia de Suarna, Vázquez Seijas vuelve a citar este episodio, p. 118:
En las revueltas del siglo XV, añade Amor Meilán, figura un Gonzalo Becerra de Navia, sobrino del famoso Pardo de Cela, al cual se unió para luchar contra el conde de Lemos a favor de D. Fernando Díaz de Rivadeneira, que intentaba fortificar su caa de Sobrado de Aguiar, en Otero de Rey, a lo que aquél se oponía.
Dicho todo lo presente... ¿a quienes se deben tomar por padres de D. Gonzalo Becerra de Navia, sobrino del Mariscal Pero Pardo de Cela? Gracias anticipadas por cualquier aportación.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Mensaxe por Pousada » 25 Xan 2010, 18:37

He hecho un listado con l@s herman@s y cuñad@s del Mariscal Pardo de Cela, para ubicar a sus presuntos sobrinos:

Hermanos de D. Pero Pardo de Cela fueron:
1.- Juan Yáñez Pardo, casado con Constanza Vázquez da Insua, procreando a:
1a.- Ares Pardo de Cela, casado con Isabel González de Figuera
1b.- Leonor Núñez Pardo, casada con D. Cristóbal de Andrade
1c.- Pedro Pardo de Cabarcos y Aguiar (es uno de los citados, efectivamente, entre sus sobrinos), casado con María Sierra y Ron

2.- Elvira Ares Pardo, casada con Gonzalo Méndez de Donlebún, procreando a:
2a.- Juan Méndez Pardo de Donlebún, desposado con Dª Ana Teijeiro

En cuanto a los hermanos de Dª Isabel de Castro Osorio, mujer del Mariscal, fueron los siguientes:

(hermanos enteros, habidos entre Beatriz de Castro y Pedro Álvarez Osorio)
1.- Juana de Osorio y Castro, casada con Juan de Pimentel.

(medio hermanos, habidos entre María Valcárcel y Pedro Álvarez de Castro)

1.- Alfonso Osorio Valcárcel, casado con Dª Leonor Pimentel
2.- Rodrigo Enríquez Osorio, casado con Teresa Osorio
2a.- Beatriz de Castro Osorio.
3.- Galaor Osorio, casado con Dª Constanza de Castro, hija del Mariscal Pardo de Cela, padres de:
3a.- Isabel Osorio de Castro
3b.- Pedro Álvarez Osorio
4.- Fernando Ruiz de Castro, casado con Inés de Riobóo Bermúdez, siendo padres de:
4a.- Pedro Bermúdez de Castro.

¿Dispone alguien de un árbol más completo, con hermanos y sobrinos que yo no he logrado ubicar, y que sirvan para aclarar el entronque entre los Becerra y los Pardo de Cela, explicando por qué en las siguientes generaciones aparecen denominados con los apellidos Becerra Pardo Osorio...?
Gracias

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Mensaxe por Pousada » 25 Xan 2010, 19:49

Finalmente he encontrado el entronque entre los Becerra y los Pardo de Cela, en el siempre tan prolífico en datos Memorial de la Casa de Saavedra...
El trigésimo poseedor de la Casa de Saavedra, D. Pedro de Saavedra y Aguiar, contrajo matrimonio con D Isabel de Castro y Osorio Lamas Pimentel Moscoso y Becerra.
La genealogía de esta dama es, según consta en este memorial, la siguiente, y cito textualmente:
Señora propietaria del Coto y Lgares de Passadoyro, y la Piroja, y de su vassallage, y jurisdicion privativa, y acomulativa, con la de Transfonte, y Taoy, hija de Goçalo Becerra Pimentel y Pardo, Señor de Passodoyro, y de Doña Beatriz de Castro y Andrade Lamas y Moscoso su muger, hija de Fernan Perez de Andrade, Señor del Valle de Lauriña, y Medin (hijo mayor de los dichos Pedro Fernandez de Andrade, Señor de Medin, y de Doña Iuana de Lemos) y de Doña Isabel de Castro su muger, hija de Alonso de Lanços, Señor de la Casa de Lanços, y de la Fortaleza Dasmesta, y de Doña Maria de Castro su muger, hija de Pedro Bermudez de Castro, el viejo, alias Don Fernando de Castro, y de Doña Ines Bermudez de Rioboo y Lamas su muger, Señora propietaria de la Casa, y Estados de Montaus, y de la de Lamas, como descendiente dellas, que la de Lamas se incorporo por casamientos con la e Rubianes, y Villagarcia; y Goçallo Becerra Pimentel y Pardo, fue hermano de Iuan Nuñez Pardo de Castro, Señor de Vivalyra, hijos ambos de Fernando Garcia Becerra de Paredes Pimentel y Portocarrero, Señor de Vivaleyra, llamado el Estremeño, y de Doña Teresa Pardo Navia de Castro, Señora propietaria de Passoduro, hermana del Licenciado Navia, Oydor de Valladolid, y de Pedro Bolaño, hijos todos tres del Licenciado Navia, el viejo, Señor de su Casa de Navia de Luarca en Asturias, y de Doña Isabel de Castro su muger, Señora propietaria del Coto de Passodoyro, hija de Pedro de Bolaño, Señor de la Casa de Torés, y de Doña Beatriz de Castro su muger (arriba mencionados) hija del Mariscal Pedro Pardo de Cela Saavedra y Aguiar y de Doña Isabel de Castro su muger, hija de Don Pedro Alvarez Ossorio, Señor de Cabrera, y Ribera, primer Conde de Lemos, y de la Condesa Doña Beatriz de Castro y Castilla su muger, hija del Conde Don Pedro Enriquez de Castilla y de Doña Isabel de Castro su muger, Señora propietaria de la gran Casa entera de CASTRO, Lemos, y Sarria, toda desde su origen llena de LINEAS REALES, que han entrado en ella de todos los señores Reyes de España, y de casamientos de hijos, y hijas suyas co señores Infantes e Infantas, desde los Reyes Godos, y el señor Rey RECAREDO el Catolico, y que fue una de las cinco Casas, y Solares nombados, y Condados de los Iuezes de Castilla [...]
Y Fernando Garcia Becerra de Paredes fue natural de Estremadura, hijo del Comendador Garcia Becerra, hermano del Comendador Gonçalo Becerra, del Abito de Santiago, hijos ambos, y otros, de Lope Sanchez Becerra, y de Doña Antonia Alfon, y por su madre, nieto de Basco Martin Pimentel, el primero deste apellido, Merino Mayor del Reyno de Portugal, y de Doña Maria Portocarrero su segunda muger; por el qual Lope Sanchez Becerra tomava à la dicha Doña Isabel de Castro, muger de Pedro de Saavedra, la sangre de todas, ó las mas Casas ilustres, y antiguas de Estremadura, bolviendo à entroncar por ellas con las mas de las referidas de Galicia, y Castilla, y a repetirse reduplicadas por su casamiento en la linea troncal de la Casa de Saavedra todas, ò las mas de las lineas Reales referidas, que en ella se ha visto avian entrado.
Cita larga y complicada que se podría resumir afirmando que el Gonzalo Becerra de Navia no es sobrino del Mariscal Pardo de Cela, si no su ¡¡¡tataranieto!!!

I GENERACIÓN

Mariscal D. Pedro Pardo de Cela. Casado con Dª Isabel de Castro y Osorio. Fueron padres de:

II GENERACIÓN

Beatriz de Castro, casada con D. Pedro Fernández de Bolaño Ribadeneira y Balboa (hijo de D. Fernán Díaz de Ribadeneira)

III GENERACIÓN

Isabel de Castro y Pardo Osorio. Que contrajo matrimonio, según el Memorial de Saavedra, con el Licenciado Navia "el viejo", Señor de la Casa de Navia de Luarca. Crespo Pozo llama al marido de Dª Isabel como D. Juan de Prada, haciéndolos protenitores, esto sí, de la Casa de Navia, en Asturias. Según el Memorial, fue hija suya:

IV GENERACIÓN

Teresa Pardo Navia de Castro (hermana del Ldo. Navia y de otro D. Pedro Bolaño), que casaría con D. Fernando Garcia Becerra de Paredes y Portocarrero (hijo de otro Gonzalo Becerra Pimentel y Portocarrero), un matrimonio del que saldría:

V GENERACIÓN

Gonzalo Becerra de Navia Pimentel y Pardo. Este Gonzalo Becerra Pimentel y Pardo no puede ser otro que el mismo Gonzalo Becerra, que se cita en 1569 como nieto de D. Pedro Bolaño (en realidad se trataría de su bisnieto...), en un compromiso refrendado con su pariente Dª Beatriz de Castro Bolaño y Ribadeneira. Este hecho imposibilita que sea la misma persona que acudió en favor de Fernán Díaz de Ribadeneira y el Mariscal Pardo de Cela... Pero intuyo que, de la misma manera que entre los supuestos sobrinos del Mariscal se cita a un Pedro Bolaño... me doy por satisfecho si presiento que este Pedro Bolaño es, en realidad, su nieto, y no su sobrino: el Pedro Bolaño que es hermano de Teresa Pardo Navia de Castro..., y quizás esté llevando muy lejos esta teoría si hago del Licenciado Navia, el tercer hermano, el auténtico Gonzalo de Navia que fue en ayuda del de Ribadeneira, igualmente su pariente...

Finalmente, se llega a explicar en parte los apellidos de D. Gonzalo Becerra Osorio de Escobar y Llamas, padre del obispo de Puebla de los Ángeles Diego Osorio de Escobar y Llamas, cuya genealogía vengo estudiando de un tiempo a esta parte.
Queda todavía otra incógnita por despejar... ¿dónde se suma el apellido Escobar? ¿Y cuál es la filiación exacta con el obispo de Puebla de los Ángeles y sus hermanos?
También queda esclarecer su filiación con el resto de los Becerra Gómez de Navia y Llamas que aparecen en las principales casas de Suarna como sus antepasados directos, sin que las investigaciones hayan ido más allá de la segunda mitad del siglo XVI.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 28 Xan 2010, 10:44

- Amigo Pousada. Unha recomendación, se queres tela en conta. Antes de seguir profundizando en augas difíciles coido que deberías ler ou ter en conta dóus traballos, polo menos.

1) Los Señores de Galicia. Tenentes y Condes de Lemos en la Edad Media, Eduardo PARDO DE GUEVARA Y VALDÉS, Fundación P. Barrrié de La Maza, A Coruña, 2000.

2) “Viveiro y la familia de los Pardo de Cela”, José GARCÍA ORO, en Estudios Mindonienses nº. 4, 1988.

- Ó mellor xa tes, ou coñeces, estes traballos. Si é así, disculpa. Pero, como segunda recomendación, coidado coa xenealoxía ficcionaria que se atopa en certos (bastantes) nobiliarios e, incluso, traballos que pasan por serios ...

- Póñoche, por caso, o persoeiro que ti citas como: D. Pedro Fernández de Bolaño Ribadeneira y Balboa; e que nos documentos de época aparece, como moito, como Pedro de Bolaño e Balboa (salvo que ti poidas ter ou coñecer outro documento onde apareza con tantos apelidos). En fin, o caso é que este Pedro de Bolaño finou no ano 1491, e que outorgou testamento pouco antes, o 20/08/1491 (publicado polo P. García Oro, v. abaixo). Por este documento, sabemos que a súa filla dona Isabel estaba destinada a casar con Gonzalo de Quiroga, e para iso seu pai a dotaba co couto de Çidrán ...

- Saúdos.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Mensaxe por Pousada » 28 Xan 2010, 14:10

Gracias Fernando...
A verdade é que levo un par de días dándolle voltas á xenealoxía que dá o Memorial de Saavedra, porque non me encaixan as datas dos Pimentel cos Becerra... Xa se sabe que aos nobiliarios non lles hai que facer moito caso, aínda que en moitas ocasións (estou acostumado a dubidar case apriorísticamente de Crespo Pozo), acceder ás fontes orixinais non é nada doado, máximo a medida que abandoamos a Idade Moderna e nos adentramos nas augas procelosas da investigación na Idade Media.
Supoño que acoder ao Memorial foi unha especie de comezo, xa que algúns datos parecían estar conectados coa realidade do século XVI, coma o Gonzalo Becerra neto de Pedro Bolaño, engadido ao feito de que existise tamén por aqueles tempos un Gonzalo Becerra Osorio y Escobar, proxenitor dos Pardo Osorio y Escobar, con pazo en Castroverde (este apelido sí o topei tal cal, e sí, a verdade é que as citas de Pedro de Bolaño soen dalo só como Pedro de Bolaño..., nin tan sequera o vin nunca co apelido agregado de Balboa..., o apelido kilométrico creo que o tirei de Crespo Pozo).
Tratarei de ver o artigo de García Oro (o de Pardo de Guevara e Valdés xa o coñecía, ainda que hai bastante tempo que o consultei, e terei que botarlle novamente unha ollada).
Novamente gracias...

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Mensaxe por Samuel c o castro » 28 Xan 2010, 14:13

Doña Teresa Pardo Navia de Castro, Señora propietaria de Passoduro, hermana del Licenciado Navia, Oydor de Valladolid, y de Pedro Bolaño, hijos todos tres del Licenciado Navia, el viejo, Señor de su Casa de Navia de Luarca en Asturias, y de Doña Isabel de Castro su muger, Señora propietaria del Coto de Passodoyro.
Prezado Pousada,

No texto acima, contido dentro do Memorial que citas, presumo que ali esteja a se referir que a Teresa era irmí£ do Oydor de Valadolid í
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Mensaxe por Pousada » 28 Xan 2010, 14:45

Boas Samuel.
Primeiro de todo gracias polos datos que aportas con respecto aos Navia e a súa suposta relación cos Castro. Haberá que estudar o "Navia Remota e Atual".
E no tocante ás túas preguntas, espero servir dalgunha axuda coas seguintes respostas, ainda que son informacións que deben ser tomadas coas debidas precaucións, tendo en conta que Isabel de Castro Bolaño foi dotada para casar con Gonzalo de Quiroga, como arriba nos sinala Fernando Dopico (e non con outros como Alonso López de Navia ou Juan de Prada, certo é que poden ser segundos e terceiros matrimonios, pero iso haberá que contrastar máis aló dos nobiliarios).
Ben, con respecto a Juan de Prada, aparece citado como esposo de Isabel de Castro nos "Blasones y Linajes de Galicia", de José Santiago Crespo Pozo, pero neste libro non se aporta ningunha referencia sobre súa descendencia. Dá por feito que teñen fillos, que levan no seu sangue a liña da casa de Navia, pero non especifica como se chamaron ou con quen casaron.
Por outra banda, no Memorial de la Casa de Saavedra, falan de que esta Isabel de Castro casou co Licenciao Navia (non dá o seu nome completo, simplemente esta cita), e asegura que froito deste matrimonio naceron alomenos tres fillos: Teresa, Pedro Bolaño e outro Licenciado Navia, pero sen dar tampouco o nome concreto. Ainda que parece dar a mesma xenealoxía que o Navia Remota e Atual.
Con respecto á segunda pregunta, sobre os fillos de Beatriz de Castro e Gonzalo Becerra, a verdade é que non dá máis fillos que a mencionada Isabel, pero coido que, polos apelidos que entronca, sí que houberon de nacer outros fillos. Pero descoñezo eses datos, e o Memorial de Saavedra non dá os seus nomes.
Sí teño boas novas con respecto ao matrimonio de Isabel de Castro e Pedro de Saavedra, porque o Memorial detalla a súa descendencia, pero haina que tomar con moito coidado, porque ademáis, este Pedro de Saavedra tivo un segundo matrimonio, e algunhas fontes confunden os fillos dun e doutro casamento, e non sei en qué puntos pode estar errado o Memorial de Saavedra:

I GENERACIÓN

Pedro de Saavedra y Aguiar. Casado con Isabel de Castro y Osorio Lamas Pimentel. Fueron padres de II

II GENERACIÓN

1. Pedro Pardo de Saavedra y Aguiar. Casado con Inés González de Ribadeneyra, hija de María González de Ribadeneyra y de Fernando Arias de Cedrón, hijo de Álvaro de Cedrón, hijo de NN de Cedrón y de Vasco Martín, hijo de Lope Díaz de Martín y de NN Varela de Ulloa. Fueron padres de III 1-5
2. Gonzalo de Becerra Saavedra. Fue padre de XXXII 6-7
3. María de Bolaño Ribadeneyra y Saavedra. Casada con Pedro Díaz de Vahamonde. Fueron padres de XXXII 8-10.

III GENERACIÓN

1. Francisco Pardo de Ribadeneyra Saavedra y Aguiar. Casado con María Rodríguez de Lamas y Puga. Fueron padres de XXXIII 1-2
2. Fernando Juan Vázquez Pardo de Saavedra Ribadeneyra y Aguiar. Casado con Juana Suárez de Figueroa Arce y Porcel, hija de Fernán Suárez de Figueroa y de Leonor de Arce y Porcel, nieta materna de Gaspar de Arce y de Isabel de Porcel y Cueto, nieta paterna de Alonso Suárez de Figueroa y de María Suárez de Figueroa, primos.
3. Catalina Sánchez de Ribadeneyra y Saavedra. Casada con Pedro Gigan.
4. María González de Ribadeneyra y Saavedra. Casada con Juan Abad de Yuste.
5. Isabel de Saavedra y Castro Ribadeneyra. Casada con Diego Sanjurjo.
6. Fernando Becerra Saavedra
7. Pedro Pardo Becerra
8. Alonso Díaz de Vaamonde y Saavedra
9. Inés Díaz de Vaamonde y Saavedra
10. Isabel Díaz de Vaamonde y Saavedra

IV GENERACIÓN

1. María de Saavedra Ribadeneyra Lamas y Puga. Casada con Juan de San Ciprián y Aguiar
2. Antonia de Saavedra y Puga. Casada con Domingo Sanjurjo Montenegro.

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Mensaxe por Samuel c o castro » 28 Xan 2010, 21:09

Prezado Pousada,

Muito obrigado pelos esclarecimentos.

Vamos aguardar que surjam novos dados que possam confirmar o verdadeiro pai da Teresa.

Quanto ao Memorial de Saavedra, caso se tratar de uma publicaí§í£o, peí§o o favor de me informar o nome da obra, nome do autor, e página a que se refere os dados informados, para eu fazer a devida referíªncia bibliográfica.

Ratifico meus agradecimentos. Abraí§o fraterno.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Mensaxe por Pousada » 28 Xan 2010, 21:37

Autor: Fernando de Saavedra Rivadeneyra y Aguiar Pardo de Figueroa

Título: "Memorial al Rey N. Señor en que se recopila adiciona y representa cuanto los cronistas y autores han escrito del origen y antiguedad de la Casa de Saavedra y de la identidad y permanencia de su primitivo solar y estados en el Reyno de Galicia"

A información que cito resólvese ao longo do capítulo XXX, entre as páxinas 199 vto. e 220.

Pódese consultar online, na Biblioteca Digital de Andalucía: http://www.juntadeandalucia.es/cultura/ ... lor=302813

Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 182
Rexistrado: 15 Xuñ 2009, 13:24

Mensaxe por Samuel c o castro » 30 Xan 2010, 22:33

Prezado Pousada,

Muito obrigado pela dica. Estou lendo a obra e lá localizei os dados que citaste e, inclusive, outros da linhagem dos Castros, mas ainda ní£o terminei de ler.

Sobre o seu tópico "Gayoso y Luaces (Castroverde", na mesma obra que me indicaste, com o link acima, lembro de ter lido algo sobre essa famí­lia, infelizmente ní£o tenho a página para lhe indicar.

Saberia me informar outras obras que poderí£o retratar ramos da famí­lia Castro e que estejam disponí­veis em websites espanhóis?

Ratifico meus agradecimentos. Ótimo fim de semana. Fraterno abraí§o.

Samuel de Castro
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Mensaxe por Pousada » 31 Xan 2010, 20:45

Pois a verdade é que neste momento non teño coñecemento doutros libros de liñaxes, con versións dixitais disponibles a través de internet, nas que se profundice na xenealoxía da familia Castro. Alomenos en bibliotecas dixitais españolas... E coido que xa debe saber (ainda que o engado por se acaso) que a Biblioteca Nacional de Portugal, na súa web, si tén a disposición dos internautas o "Nobiliário de famílias de Portugal", de Felgueiras Gaio, na seguinte dirección: http://purl.pt/12151. Tamén se profundiza nalgunhas gallas dos Castro...
En todo caso, engado también a Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes (onde a través da web se poden consultar preto de 1670 libros que foron indexados co tesauro "genealogía"), na web http://www.cervantesvirtual.com/Buscar. ... nealog%EDa, seguramente, algún deses moitos volumes gardará relación coa familia Castro. Ogallá teñas sorte nas túas procuras... e prégoche que se algunha vez tés novas sobre outros fillos do matrimonio entre Gonzalo Becerra e Beatriz de Castro nolo comuniques..., intención que tamén me aplico a min mesmo.
Saúdos

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 07 Abr 2011, 11:40

Hola:

Sigo con mucho interés este hilo, porque no tengo información de este personaje. Entre los de apellido Navia/Becerra/Lamas, de Navia de Suarna, vemos incluso un señor Gonzalo Becerra de Lamas, en recuerdo a su ¿"posible"? ascendiente -en aproximadamente 3 o 4 generaciones- Gonzalo Becerra de Navia.

D. DIEGO GÓMEZ DE NAVIA, fundador del vínculo del Pazo de Abaixo, en 1581, fue el padre de D. GONZALO BECERRA DE LAMAS, ya publicado en viewtopic.php?f=16&t=5474 y con algún dato interesante en el apellido "Navia", de Navia de Suarna viewtopic.php?f=2&t=5513
En el que Lamas y yo fuimos intercalando a los Navia de Asturias, cuyos apellidos toponímicos también están relacionados con el Río Navia -en su recorrido y desembocadura-, antiguamente mencionada Navia de Luarca para no confundirla con Navia de Suarna.

Alrededor de 1550 tengo localizado a un Gonzalo Becerra que tenía bienes en el Coto de Lamas -incluido en la actual parroquia de Santa María de Lamas de Moreira, A Fonsagrada-, me pregunto si éste sería el padre de D. Diego Gómez de Navia-.

Hacia el 1580 tengo al mismo, -o descendiente, sin concretar en ninguno de los 2 casos el 2.º apellido-, que además de poseer el citado Coto de Lamas también era dueño del Coto de Sanguñedo -en la actual parroquia de San Pedro de Río, A Fonsagrada-, antiguamente escrito Sangoñedo, con 'o'. [Sobre estos dos últimos siento no poder facilitar la fuente, son datos anotados en un folio suelto, aunque creo que es de los tomos de Vázquez Seijas, porque tengo incluido el dibujo de un escudo de armas de los Quindós, si lo localizo ya te aviso].

Saltando al 1600, aparecen unos Pardo Becerra en Castroverde y Neira que imagino deben tener relación con los Becerra de Navia de Suarna.

Además, también he localizado a D. GUTIERRE DE NAVIA -de Navia de Suarna- que fue el padre de D. PEDRO DE NAVIA, apodado 'El Viejo', documentado este último Pedro en el año 1585.

Sé que nada de lo anterior sirve para lo que buscas, pero tal vez te sirvan de pista por si localizas documentación, testamentos, etc.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 07 Abr 2011, 16:18

De hecho, los Becerra que trato de relacionar con los Pardo estarían vinculados precisamente a Suarna. De Villabol de Suarna serían D. Gonzalo Becerra de Escobar y Osorio, casado con Inés de Ulloa y Losada, que debieron de vivir a finales del XVI, comienzos del XVII, padres que fueron de María Pardo Osorio de Escobar (de los que más adelante salen los Osorio Santiso de Castroverde). Llevo bastante tiempo trabajando en esta familia, aunque su origen es algo que se me escapa.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 13 Mai 2011, 15:23

- No ano 1535 se localiza nun preito a un Gonzalo Becerra de Navia. Non moitos anos depois á súa viúva, Maior López da Barreira, se presenta como tutora de tres fillos habidos no seu matrimonio con Gonzalo Becerra, a saber:

1.- Álvaro Pérez.

2.- Inés Fernández.

3.- García Rodríguez.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 13 Mai 2011, 15:49

A mediados del XVI me consta Gonzalo Becerra de Navia, casado con Mayor González de Quiroga, de quienes nacerían los siguientes hijos (según se deduce de la fundación de mayorazgo otorgado por ambos, no tengo anotado la fecha de la misma, pero creo recordar que las notas que de él tome fue a través de un pleito que vi en PARES):
1.- Fernán Díaz de Bolaño.
2.- Mariscal Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira. Mejorado por sus padres y heredero del vínculo por ellos instituido. Fue casado con Dª María de Losada, de cuyo matrimonio nacería Dª Constanza de Lamas y Castro, que litiga por la mejora y vínculo que le correspondían por herencia de su padre. Fue tomada como esposa por D. Ares González del Riego, Señor de Sangoñedo.
3.- Isabel de Castro y Becerra. Contrajo matrimonio con el trigésimo Señor de la Casa y los Estados de Saavedra, D. Pedro de Saavedra y Aguiar, hijo de Gómez Arias de Saavedra y de Sancha Vázquez de Andrade. En el Memorial de la Casa de Saavedra se le atribuye erróneamente a Dª Beatriz de Castro Andrade Lamas y Moscoso como madre, cuando la fundación del Mayorazgo no deja lugar a dudas sobre su filiación materna. Su descendencia sigue hasta nuestros días.
4.- Beatriz de Castro y Becerra, casada con Diego de Escobar Osorio (de estos entiendo que hubo de ser hijo Gonzalo Becerra Escobar Osorio, cabeza del lingaje de los Pardo Osorio de Castroverde, cuya genealogía se está abordando en el tema Pedro Gómez de Cancelada y Ulloa).
5.- Mayor González de Quiroga. Contrajo matrimonio con Diego López de Monasterio.
6.- Constanza de Quiroga. Contrajo esponsales con Andrés de Saavedra.
Este fin de semana trataré de localizar las referencias exactas de la fundación del mayorazgo a que me refiero. Desconozco el vínculo con la tal Mayor López y su esposo Gonzalo Becerra. Y tampoco tengo noticias de la ascendencia de Mayor González de Quiroga... Pero había leído en estos foros, no recuerdo quien hizo el comentario... (¿serba? ¿fernandodopico? Lamento mi mala memoria) que un tal Gonzalo de Quiroga había sido mencionado para casar con Isabel de Castro y Bolaño, hija de Pedro Bolaño, que lo citaría en su testamento... Sigo sin encontrar el nexo exacto entre estos Becerra y los Pardo de Cela, al que le llevo dando vueltas bastante tiempo. El Gonzalo Becerra que funda mayorazgo, por si fuera poco, en numerosas ocasiones ejerció como cesionario de la esposa de D. Fernán Pérez das Seixas y Andrade, de nombre Dª Brianda de Tovar y Ribadeneira, hija de D. Antonio de Tovar y de Dª Blanca Pimentel y Ribadeneira, que fue descendiente de los Pardo de Cela y de los Castro.
Algún día se aclarará todo este barullo de datos. En fin, pero de momento, hay que seguir investigando...

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 13 Mai 2011, 15:59

¿Álvaro Pérez? ¿Hijo de Gonzalo Becerra de Navia? Me recuerda mucho a los nombres de la casa de Navia... Álvaro Pérez de Navia y familia. Había un Álvaro Pérez de Navia, hijo de Álvaro López de Navia y de Isabel de Castro Bolaño, hija de Pedro Bolaño... Más homonimia, más compliación, y al mismo tiempo, más definición del parentesco...

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 13 Mai 2011, 17:06

Pousada, o comentario sobre un matrimonio Isabel de Castro Bolaño ~ Gonzalo de Quiroga foi meu. Recóllese no testamento do seu pai Pedro de Bolaño († 1491) (editado por José GARCÍA ORO, “Viveiro y la familia de los Pardo de Cela”, en Estudios Mindonienses nº. 4, 1988).

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 13 Mai 2011, 17:14

- Sobre o Gonzalo Becerra de Navia que citaba arriba, insiro de seguido un breve texto. Non sin antes facer referencia a que estou con este tema e que probablemente entre mañá e pasado poida achegar algunha cousa máis.

[…] Sobre razón que pareze que en la dicha nuestra Abdiençia se trató pleito entre el dicho Gonçalo Méndez, de la una parte, e Mayor López de Bar[r]eeira, muger que fue de Gonzalo Beçerra de Nabia, difunto, moradora en el lugar de ¿…?, por si e como tutora delas personas e bienes de Álbaro Pérez, e Ynés Fernández, e Garçía Rodríguez, sus hijos e del dicho Gonçalo Beçerra, su marido, dela otra, sobre razón que pareze que en la çibdad de Santiago, a ocho días del mes de octubre del año pasado de mill e quinientos e treita e çinco años, ante los dichos nuestro gobernador e alcaldes mayores, Pedro Díez en nonbre y como curador ad liten de Gonçalo Méndez, su menor, hijo de Ares Fernández de Miranda, presentó una demanda contra María Díez, muger de Diego Marino, e Gonçalo Beçerra, e Gómez Yáñez. E los dichos Diego Marino, e Gómez Yáñez, e Gonçalo Beçerra como herederos que quedaron delas dichas sus mugeres de Gonçalo Pasarín, clérigo difunto. En que dixo que ansí hera que podía aver veynte años poco más o menos que falleziera Lope López de Vilar, padre del dicho Ares Fernández de Miranda e agüelo del dicho su menor, e al tiempo que falleziera dexara por su hijo legítimo heredero al dicho Ares Fernández de Miranda, padre del dicho su menor, juntamente con Rui López, e Alonso Méndez, e María Álbarez, sus hijos herederos del dicho Ares Fernández de Miranda [...].

- Saúdos ... 8) 8) 8)

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 14 Mai 2011, 01:09

En relación a los Navia y al tal Ares Fernández de Miranda, saco a colación el siguiente texto, que transcribo de Pérez Costanti, Linajes Galicianos, fl. 207:
En información recibida en el lugar de Villaamil, feligresía de San Andrés de Serantes, concejo de Castropol, declaró el Señor de la Casa de Villamil D. José Antonio Villaamil y Bolaño: que en dha casa en que vive, vivieran tambien sus ascendientes por linea varonil; que aunque no conocio a D. Diego de Vivero y Navia le tiene y reconocido por pariente suyo y descendiente de su casa, por ser biznieto de Catalina Suarez de Villaamil, la qual nacio en esta casa y fue hija legitima de Arias Fernandez de Villaamil y de Giomar Rodriguez su mujer, quartos abuelos del declarante
En una nota, Pérez Costanti dice sobre Arias Fernández y Guimar Rodríguez:
Los cuales otorgaron testamento ante el escribano Suero González, en 1542, instituyendo por universales herederos a sus hijos Fernando Álvarez, María Méndez, Urraca Méndez, Catalina Suárez, Leonor Díaz y Aldonza González
Aunque no parecen ser directamente los mismos que Arias Fernández de Miranda, los apellidos Álvarez y Méndez aparecen en sus hijos. Y ambos están vinculados de alguna forma a la casa de Navia. Por tal motivo, lo añado al presente tema, por si algún dato pudiese llevar a otro dato que, a su vez, fuese esclarecedor de algo...

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 14 Mai 2011, 15:15

Releyendo en profundidad la Historia do Concello de Baralla de Xulio Pardo de Neyra, se puede confeccionar la siguiente genealogía (p. 325)

I. Arias Núñez de Lamas, padre de

II. Gonzalo Becerra de Lamas, fallecido hacia el año 1500. Casado con Berenguela López de Ibias, hija de Diego Fernández de Ibias y Miranda y de Aldonza Rodríguez de Ibias. Padres de:

III. María Becerra de Lamas, Señora de Lamas, casada con Lope Osorio de Altamira, hijo de Pedro Álvarez Osorio y de Urraca Moscoso y Castro. Padres de:

IVa. Gonzalo Becerra de Lamas, casado con María de Bolaño y Pardo de Cela.
IVb. Leonor Osorio, casada con Sancho López de Ron.
IVc. Francisca Becerra, viva en 1537.
IVd. Berenguela López de Ibias y Osorio, casada con Men Ares de Cedrón Neira y Guitián, siendo progenitores de Gómez Ares de Cedrón, Fernán Días de Neira y de Gil Gómez de Cedrón.

Desconozco la fuente que toma Pardo de Neyra para estas informaciones.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 14 Mai 2011, 15:24

Siguiendo con la predicha Historia do Concello de Baralla , se puede confeccionar igualmente esta otra genealogía (pp. 225, 276 y 325):

I. Gutierre de Navia y Quirós. Casado con Leonor Becerra de Lamas, padres de:

II. Arias Núñez de Navia, Sr. de Lamas, padre de:

III. Ares Núñez de Navia, casado con Aldonza Rodríguez de Ibias y Quirós, hija de Lope Alfonso de Laciana y de María Rodríguez de Ibias, padres de:

IV. Gutierre de Navia, casado con Isabel González de Balboa (viuda en 1529, vecina de Galegos), padres de:

Va. Ares Núñez de Navia y Quirós, Sr. del coto de Perdigueira, en Asturias, casado con Francisca de Losada y Valcarce, siendo padres de Iván Bernaldo de Navia y Quirós y de María de Losada (casada ésta con Bernal Pardo de Aguiar)

Vb. Gonzalo Méndez de Navia, casado con Isabel Álvarez de Neira, siendo padres de Álvaro González de Navia, Gonzalo Fernández de Navia, Gómez Ares de Navia, Diego García (casado con Constanza Méndez de Quiroga), García Méndez de Navia y Jacobo Álvarez de Navia (casado con María Antonia Pardo y Pimentel)

Vc. Aldonza Rodríguez de Ibias

Vd. Pedro Núñez de Navia, casado con Mayor Rodríguez de Mosteyro, siendo padres de Gutierre Bernaldo de Navia, casado con Teresa de Lamas y Castro, hija de María de Losada y de Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira (es el Mariscal Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira, que cito arriba como hijo de Gonzalo Becerra de Navia y de Mayor González de Quiroga), siendo padres a su vez de Gonzalo Becerra de Lamas, casado el 22 de septiembre de 1629 en Trobo con Justa de Villaverde.

Ve. Leonor Álvarez de Navia, casada con Gil de Mosteyro y Donís, padres de Inés Fernández de Navia, casada con Fernán Díaz de Neira y Cedrón, con sucesión.

Tampoco en este caso conozco las fuentes que toma Pardo de Neyra para esta información.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 16 Mai 2011, 09:17

Buenos días:

En ese libro, Pousada, cuando explica el origen de D.ª María de Losada, señora que estaba casada con el fundador del mayorazgo de Aranza y que construyó el Pazo de Aranza, D. Bernal Pardo de Aguiar [y Neyra], ya casados en 1568, fecha del foro que reciben de los monjes del Mosteiro de Penamaior -Becerreá-, explica el autor que ella era hermana de D. Iván Bernaldo de Navia y Quirós -que heredó el Coto jurisdiccional y Pazo de Perdigueira-. Del testamento de este último señor salen los datos genealógicos, como bien especifica D. Xulio Pardo de Neyra.

Vuelve a mirarlo, si acaso no encontraras la página, avísame, y ya lo busco yo.

: )
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 16 Mai 2011, 11:49

Bien, entonces aclaradas las fuentes de la ascendencia de Iván Bernaldo de Navia y Quirós y de María de Losada.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 16 Mai 2011, 16:09

Hola:

Voy a comentar una primicia, al menos para mí. Antes de casarse D.ª Marina Pérez de Aguiar con D. Álvaro Pérez de Navia, señor del Coto y Casa de Anleo -documentado en 1461 y que testa en 1501-, resulta que él había tenido un hijo, siendo soltero -esto parece un culebrón-, también de una señora también soltera, que vivía en Cabanellas.
Me van a facilitar fotocopias del artículo, de D. Ángel Bueres Santa Eulalia, que ha estudiado precisamente la rama de este hijo natural, y me he enterado por pura casualidad.
Mucho me temo que en la genealogía a partir de este hijo que supongo de apellido "de Navia" estará más de un y una de dicho apellido que no he podido encajar en otras genealogías que siguen, como es lógico, la descendencia directa del matrimonio y no la secundaria.

Aprovecho para comentar otro apunte, un GONZALO BECERRA, era la tercera y última voz de un foro otorgado por el Abad de Oscos, en el año 1530, cuya primera voz había sido a nombre de su abuelo. -"El Monasterio de Sta. M.ª de Villanueva de Oscos", D. José A. Álvarez Castrillón -2009-

Nos leemos...
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 17 Mai 2011, 00:37

Cuatro pleitos consultables en PARES sobre Gonzalo Becerra de Lamas. El segundo de los mismos es el que contiene el documento de fundación del mayorazgo del que extraigo la genealogía de Gonzalo Becerra de Lamasy su esposa Mayor González de Quiroga:

Ejecutoria del pleito litigado por Gonzalo Becerra, señor del Coto de Lamas (Lugo), como cesionario de Brianda de Tobar, con Alonso de Lanzos Osorio, señor del Coto de San Antolín (Asturias), sobre haberle vendido a Brianda el dicho Coto de Lamas sin decirle que estaba obligado a la dote de Sancha de Ron, su mujer, motivo por el cual esta última les puso un pleito para recuperarlo, y sobre las costas derivadas de dicho pleito REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 1663,37 1590-02-12

Ejecutoria del pleito litigado por Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira, como cesionario de sus hermanos, todos hijos de Gonzalo de Becerra, difunto vecino de la Feligresía de Santa María de Lamas (La Coruña), con Sancho de Ron Osorio, señor de Cubillos, sobre remate de cierta deuda ya sentenciada por una carta ejecutoria anterior REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 1782,72 1595-04-06

Ejecutoria del pleito litigado por Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira, hijo de Gonzalo Becerra de Lamas, señor del coto de Lamas, con Sancho de Ron Osorio, hijo de Alonso de Lanzos Osorio, señor del coto de San Antolín, sobre ejecución de la carta ejecutoria de un pleito anterior por el cual se le han de restituir 240 ducados que pagó Brianda de Tovar, de la que era cesonario su padre, por la venta incierta del coto de Lamas que realizó dicho Alonso REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 1777,28 1595-01

Ejecutoria del pleito litigado por Sancho de Ron Osorio, hijo de Alonso de Lanzos Osorio, señor del coto de San Antolín, con Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira, hijo de Gonzalo Becerra de Lamas, señor del coto de Lamas, sobre ejecución de la carta ejecutoria de un pleito anterior por el cual se le han de restituir 240 ducados que pagó Brianda de Tovar, de la que era cesonario su padre, por la venta incierta del coto de Lamas que realizó dicho Alonso REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 1777,62 1595-01-30

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 17 Mai 2011, 01:26

Por cierto que desconocía la descendencia que comentas del Álvaro Pérez de Navia fuera de Marina Pérez de Aguiar. Sólo tenía noticias de su descendencia en coherencia con la línea oficialista, vertida por el Asturias Ilustrada. Aguardo con ansias los nuevos datos...

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 18 Xuñ 2011, 18:51

* Ano 1634.

* ARCHIVO DE LA REAL CHANCILLERÍA DE VALLADOLID, Registro de Ejecutorias, c. 2599/78.

- Diego de Villalobos, en nonbre de Pedro Pardo Vezerra y Ribadeneyra, vezino del coto de Cudilledo (sic) [Cubilledo], en el reyno de Galiçia, y su curador ad liten (…). Me querello y demando a Juan Álbarez de Meda, y doña Ana de Losada, su muger, y a Domingo Álbarez, su padre, y a Juan López de Teylano, vecinos del dicho coto de Cubilledo. Y contando el caso por verdadera relaçión, digo ser ansí que Martín Beçerra, rebisagüelo de mi parte y Señor del dicho coto de Cudilledo, goçó por vienes de vínculo y mayorazgo el señorío y basallaxe del dicho coto de Cudilledo, de el lugar de Bega de Barçia y la mitad de el lugar de Tembredos?. Y por tales vienes de vínculo y mayorazgo los poseía ansimismo Juan Núñez Pardo, su hixo maior, bisabuelo de mi parte, y aunque tubo otros dos ermanos que fueron Gonçalo Beçerra de Lamas y doña Costanza de Ribaderivera (sic) [Ribadeneira]. Y por muerte de el dicho Juan Núñez Pardo entró goçando el dicho vínculo y mayorazgo Fernando Díez de Ribadeneyra, su hixo maior, abuelo de mi parte, y aunque tuvo otra hermana que se llamaba doña Teresa de Ribadeneyra. Y por muerte de el dicho Fernando de Ribadeneyra, abuelo de mi parte, por aver muerto Paio Núñez?, su hixo maior, sucedieron los dichos vienes en doña María de Ribadeneyra y madre de mi parte. Y en su nombre, por ser menor, los goço como su curador Pedro Pardo Beçerra, administrador delos dichos vienes en su nombre. De manera que los dichos vienes se an goçado por de vínculo y mayorazgo de tiempo inmemorial a esta parte (…).

* A outra parte apelaba dicindo que Martín Becerra repartira o patrimonio entre os tres fillos, deixándolle a Xoán Pardo o couto de Cubilledo, a Gonzalo Becerra a xurisdición de Lamas, e a dona Constanza outra.

-------------------------------------------------------

© Fernando DOPICO BLANCO. Ferrol, 2011.

-------------------------------------------------------

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 19 Xuñ 2011, 12:29

¡¡¡Fantástico!!! Estupendos los datos sobre la filiación que comentas a través de las ejecutorias c. 2599/78 (en este post) y 2120/26 (en el post sobre los Rancaño). Mil gracias por ello... Les he estado echando un vistazo a ambas, y paso a comentar:
Y por muerte de el dicho Fernando de Ribadeneyra, abuelo de mi parte, por aver muerto Paio Núñez?, su hixo maior, sucedieron los dichos vienes en doña María de Ribadeneyra y madre de mi parte
¿El apellido del primogénito podría tratarse de la abreviatura de Martín? Parece coincidir con la que el escribano utiliza en la mayor parte del texto para referirse a Martín Becerra, Sr. de Cubilledo.

Finalmente, los datos sobre la filiación de Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira me mantienen con ciertas dudas: cierto Mariscal Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira aparece citado en el testamento de sus padres, Gonzalo Becerra de Lamas y Mayor González de Quiroga, siendo ya cesionario de sus hermanos, en 1595 (en la ejecutoria 1782/72, si mal no recuerdo, he de comprobarlo). Y yendo más allá: ¿se trata de dos Pedro Pardo Becerra distintos -lo que intuyo, teniendo en cuenta que el que pleitea por los bienes de Cubilledo no se intitula Mariscal, cosa que sí hace con suma insistencia el hijo de Gonzalo Becerra y Mayor González de Quiroga-? ¿O Mayor González de Quiroga y María de Ribadeneira son la misma persona? (Me decanto por la primera posibilidad...)

Dicho lo cual, paso a estructurar el árbol que se desprende de los datos comparados de ambas ejecutorias:

I GENERACIÓN
Martín Becerra, Sr. de Cubilledo. Fue padre de:

II GENERACIÓN
1. Juan Núñez Pardo, Sr. de Cubilledo. Fue casado con Inés Fernández de Montenegro, siendo padres de III.
2. Gonzalo Becerra de Lamas, Sr. de Lamas. Con sucesión en dicho coto.
3. Constanza de Ribadeneira.

III GENERACIÓN
1. Fernando Díaz de Ribadeneira, Sr. de Cubilledo. Casado con Francisca de Losada (la cual, tras enviudar, casaría con Rodrigo de Balonga, viudo también). Fueron padres de IV.
2. Teresa de Ribadeneira.

IV GENERACIÓN
1. Payo Martín, fallecido prematuramente.
2. María de Ribadeneira. Es la madre de V1.
3. María de Losada. Casada con Domingo Álvarez de Balonga (hijo de Rodrigo de Balonga y de su primera esposa). Son los padres de V2.

V GENERACIÓN
1. Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira.
2. Ana de Losada. Casada con Juan Álvarez de Meda.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 24 Xuñ 2011, 15:01

Da gusto leeros :D

Simplemente añadir unas cosillas... En alguna ocasión he leído que en Cubilledo -Baleira- en el lugar de O Castro había ruinas de una torre, actualmente no tengo ni idea si siguen quedando restos o no.

Del documento estudiado por Fernando Dopico Blanco, una simple nota:

"Teylano", puede ser Teilalle -Baleira-

"Trembedos", debe ser Trembredo -Baleira-

"Bega de Barçia", puede ser Barcias -Baleira-

¡Sorpresa en mayúsculas!, hay un Sanguñedo que pertenece a S. Pedro de Esperela -Baleira-. Recuerdo algún Pardo que pensaba era de la zona de A Fonsagrada o limítrofes, pero podrían ser de Baleira.

El apellido Muñiz, aparece antiguamente escrito Muñis -o con acento- ¿existe la posibilidad de que el apellido de Paio sea Muñis/Muñiz? Gracias.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 24 Xuñ 2011, 18:55

Comento que el testamento de Gonzalo Becerra de Lamas y Mayor González de Quiroga, cuya referencia tenía pendiente desde hace tiempo, no estaba en las ejecutorias donde lo suponía (de ahí la demora en volcar los datos), si no en la titulada: "Ejecutoria del pleito litigado por Arias González del Riego y Constanza de Lamas y Castro, señores del coto de Sangonedo y Lamas de Moreira (Lugo), con Catalina Álvarez de Neira, viuda de Martín da Peña, e hijos, vecinos de los concejos de Castroverde (Lugo) y Neira (Lugo), sobre posesión de mayorazgo de Diego (sic. por Pedro) Pardo Becerra". (REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 2549,71) El testamento en cuestión fue otorgado el 4 de febrero de 1569 ante el escribano Alonso Polido (me limito a citar el inicio y la cláusula de los herederos, si bien el resto del texto especifica el nombre de algunos de sus yernos):

Sepan q.tos esta carta de m.da y testam.to vieren como nos goncalo becerra de lamas e mayor g.s de Quiroga marido y mug.r vsº del lugr de soane (sic. por Seoane) del qº de buron que somos Presentes en n.ro libre y sano juicio y entendim.to natural sin ningª enfermedad e temiendonos e rrecelandonos de la muerte ques cosa natural a toda persona bibiente del mundo y deseando Poner n.ras animas en carera de salvaçion creyendo como firmem.te creemos en la santa fee catolica y entendiendo aquello que buenos y fieles cristianos deven tener y reparar otorgamos y conoçemos por la pres.te carta que acemos y ordenamos este n.ro testam.to e mandase Postrimera Boluntad en la forma siguiente=
(…) e desPues de cumPlido y efetuado todo lo contenido en este dho testamto dexamos por n.ros hixos e hixas lexitimos herederos en todos los de demas vienes Remanentes a los dhos fernan diaz de volaño e Pº Pardo mariscal e dona ysavel e dona Constanza e dona Beatriz e mayor goncalez e yo el dho goncalo vecerra a dona teresa muger de basco sanchez de ulloa e yo la dha mayor goncalez a Juº goncalez dela rregera para que los lleven y hereden Por iguales Partes y a dona maria muger de Juº marques con n.ra vendicion que los dhos n.ros hixos tomen en quenta los vienes dotales que an llevado en dote e casam.to y los dhos fernando diaz e Juº dela gera tomen asimismo en quenta de sus lexitimos e los caserios e vienes que les senalamos

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 24 Xuñ 2011, 18:58

Por cierto, se entiende de la lectura que tanto Gonzalo Becerra como Mayor González de Quiroga estuvieron casados de primeras nupcias con otros -desconozco los nombres-, de quienes quedaron por hijos:
Teresa (hija de Gonzalo Becerra de Lamas y de ¿?), c.c. Vasco Sánchez de Ulloa (mencionado en el testamento, también, como Vasco Sánchez das Seixas).
Juan González de la Reguera (hijo de Mayor González de Quiroga y de ¿?)
¿Alguien tiene alguna idea sobre con quién pudieron haber sido los primeros matrimonios?
Me llama la atención que, en el foro sobre María Bolaño, también haya una Teresa en discordia, casada con un Vasco Sánchez das Seixas. De esta Teresa, hija de Gonzalo Becerra, no le sabemos el apellido, pero alguno de sus hermanos sí llevó el apellido Ribadeneira (sin ir más lejos, el Mariscal Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira). En fin, la homonimia de la época, que nos deja ante este tipo de situaciones... ambiguas...
En todo caso, ambas Teresas parecen haber vivido con un siglo de diferencia.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 24 Xuñ 2011, 19:36

Aprovecho para ratificarme en una de las posibilidades expuestas anteriormente: el Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira, hijo de María de Ribadeneira, es distinto del Mariscal Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira, hijo de Gonzalo Becerra de Lamas. Razón: en la ejecutoria transcrita por Fernando Dopico, fechada en 1634, participa el primero como parte interesada. Pero en la ejecutoria 2549,71, fechada cuatro años antes, el Mariscal Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira ya es referido como difunto. En todo caso, debían de ser parientes próximos, ya que si bien el Pedro Pardo Becerra de 1634 descendía de Martín Becerra por la línea de Juan Núñez Pardo, Sr. de Cubilledo, el Mariscal era hijo del Sr. de Lamas, lo que parece indicar que descendía del Gonzalo Becerra de Lamas, Sr. de Lamas.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 27 Xuñ 2011, 11:03

Pousada escribió:¿Álvaro Pérez? ¿Hijo de Gonzalo Becerra de Navia? Me recuerda mucho a los nombres de la casa de Navia... Álvaro Pérez de Navia y familia. Había un Álvaro Pérez de Navia, hijo de Álvaro López de Navia y de Isabel de Castro Bolaño, hija de Pedro Bolaño... Más homonimia, más compliación, y al mismo tiempo, más definición del parentesco...
Aprovecho para añadirlo... Hubo otro ÁLVARO PÉREZ DE NAVIA. De la casa de Donís -Cervantes-, descendiente de los dueños de dicha casa. Ya conocemos la típica costumbre de bautizar a los hijos con los mismos nombres y apellidos de los antepasados, tanto maternos como paternos.

D. Fernán Díaz de Neyra y Cedrón, escribano, junto con su esposa establecieron el vínculo el 15/12/1622, su casa estaba en Donís -Cervantes, Lugo-, en cuya iglesia -de Donís- ejercía el patronato. Era descendiente de los infanzones de Neyra. En el documento su esposa aparece como "Ynes Frs. denabia".

Fueron padres de Gil de Mosteiro y Neyra, primer llamado a la sucesión.
Si Gil no tuviera hijos, el sucesor sería el otro hijo del matrimonio, Alº Pez. Denabia, si eligiera la carrera eclesiástica, pasaría al siguiente hijo, Juº de Quiroga.
- {{ Xulio Pardo de Neyra: "De casa e solar coñecidos". Edicións Nigratrea, S.L. 2006 }}

-Son personajes que sobradamente recordarás del otro libro de D. Xulio-. El nombre de este Álvaro Pérez de Navia, habría que buscarlo seguramente, en algún ascendiente de su madre, Inés Fernández de Navia...

Había incluido lo anterior editando uno de los párrafos en el otro hilo de los Cancelada, debido a una relectura posterior de esta o.c., aunque en el otro apartado estaban escritos antes de lo que acabo de añadir:

- Gómez Yáñez de Cancelada, se c. c. María Fernández de Montenegro, fueron padres de Pedro Gómez de Cancelada, su heredero. Se c. c. Inés de Montenegro, c. suc.

El anterior Gómez Yáñez de Cancelada era hijo de Álvaro Gómez de Cancelada "O Novo" y María Álvarez de Cancelada -ya viuda en 1600-, y nieto de Gómez Yáñez de Cancelada, c. c. Urraca Méndez de Saavedra y Neyra, hija del escribano Fernán Díaz de Neyra y Cedrón e Inés Fernández de Navia Mosteiro y Donís.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 28 Xuñ 2011, 21:33

- A ver se podemos poñer un pouquiño de orde en todo isto.

- Pousada, no comezo deste tema, dicía:
¿Tiene alguien noticias sobre la genealogía de este caballero, D. Gonzalo Becerra de Navia, cuya vida se desarrolló en el siglo XV, en Navia de Suarna? Numerosas fuentes lo citan como sobrino del Mariscal Pardo de Cela, pero no he logrado identificar a l@s herman@s del Mariscal que puedan haber entroncado con los Becerra, o si se puede tratar del hijo de un@ de los cuñad@s del Mariscal Pardo de Cela, es decir, sobrino de su esposa, Dª Isabel de Castro...
- Gonzalo Becerra († 1489). Casou con Berenguela López [Rodríguez] de Íbias, unha das fillas de Diego Fernández de Íbias e Miranda e de Aldonza Rodríguez de Íbias, Señores de Íbias, Laciana e Cubillos. Gonzalo Becerra morreu no cerco da cidade de Baza. Do seu matrimonio con Berenguela quedou por filla herdeira, e ó que parece única, dona María Becerra. A este teor, no ano 1490 os RR. CC. facíanse eco dunha petición de dona María: (...) Sepades que dona María Bezerra, fija de Gonçalo Bezerra, nos fizo relaçión por su petiçón que ante nos en el nuestro Consejo presentó, diziendo qu-el dicho Gonçalo Bezerra, su padre, murió estando en nuestro serviçio en el çerco de Baça. E que después de su muerte algunas personas por le faser mal e dapno, e sabiendo qu-ella es fija ligýtima heredera de todos los bienes, así muebles como raýzes, de dicho Gonçalo Bezerra, su padre. E que algunas personas no teniendo para ello justiçia ni raçón, por fuerça e contra su voluntad, se han entrometido e entrometen a le perturbar e a despojar de algunos delos dichos sus bienes (...). AGS, RGS, Leg. 149012/230.

- Esta dona María Becerra casou con Lope Osorio, alcalde de Caldelas que se localiza documentalmente. Así por exemplo no ano 1504: "A los contadores mayores que libren cierta cantidad a Lope Osorio, alcaide de Caldelas, en rentas del lugar y tierras de Cubillos, 'ques en la provincia del Bierzo', en remuneración de sus servicios". AGS, CCA,CED,9,182/3.

- O matrimonio de dona María con Lope Osorio está totalmente documentado nun preito (...) entre el conçejo e vezinos e moradores de Ýbias, e su procurador dela una parte, e Maçía Pérez de Ýbias, vezino del dicho conçejo de Ýbias, et Milia Gonçález de Cubillos, muger que fue de Gonçalo Vernaldo de Quirós, difunto, vezina del Prinçipado de Asturias, e doña María Bezerra, muger que fue de Lope Osorio de Caldelas, defunto, vezina del lugar de Cubillos (...). ARChV, Registro de Ejecutorias, c. 352/39.

- Agora ben. Non me queda nada, pero que nada claro, que este Lope Osorio, alcalde de Caldelas, se poida nin se deba identificar cun homónimo ó que neste mesmo foro, e nunha mensaxe de arriba, se fai pasar por fillo de Pedro Álvarez Osorio e de Urraca Moscoso y Castro. Por unha cuestión, principalmente. Porque ata onde sabemos, polo testamento de dona Urraca de Moscoso, este matrimonio NON tivo ningún fillo deste nome ...

- Do matrimonio de dona María Becerra e Lope Osorio parece (digo parece, non o afirmo, todavía) que podería ser fillo Martiño Becerra. A partir de aí, a xenealoxía xa está medianamente clara ...

- Espero que vos gusten estas interesantes novas ... 8)

- Saúdos ... :wink:

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 28 Xuñ 2011, 23:08

- Espero que vos gusten estas interesantes novas ...
A verdade é que cada un dos comentarios de Fernando son para quitarse o sombreiro. Moito do que se tén avanzado na xenealoxía destes Becerra débese ao seu traballo investigador.
Ao respecto de Lope Osorio de Caldelas (dito "de Altamira" na obra de Pardo de Neyra, contrariando as fontes documentais coetáneas ao dito Lope), haberá que agardar entón sobre a súa filiación concreta... Parecería estar, dada a súa nomenclatura, en relación coa casa de Moscoso, que tivo por cuarto Conde dela a outro Lope Osorio, se ben non se pode tratar da mesma persoa. Aínda que tendo en conta que Cubillos cae polo Bierzo, non é descartable parentesco cos señores de "Las Regueras", na maragatería (onde tamén aparece un Lope Osorio, fillo do rexidor de Astorga Pedro Osorio e da súa dona, Dª María de Sant Doval, irmán que foi de García Osorio, Beatriz Osorio e de Francisco de Sant Doval -sic. por Sandoval-, véxase a executoria 245,50 do ARChV).
Teño que dicir que, entre outros aspectos, as xenealoxías de Pardo de Neyra parecen introducir algún que outro erro, máis aló do Lope aquí sinalado: nunha mensaxe anterior, citando a estos Becerra, falei de:
IV. Gutierre de Navia, casado con Isabel González de Balboa (viuda en 1529, vecina de Galegos), padres de:

Va. Ares Núñez de Navia y Quirós, Sr. del coto de Perdigueira, en Asturias, casado con Francisca de Losada y Valcarce, siendo padres de Iván Bernaldo de Navia y Quirós y de María de Losada (casada ésta con Bernal Pardo de Aguiar)

Vb. Gonzalo Méndez de Navia, casado con Isabel Álvarez de Neira, siendo padres de Álvaro González de Navia, Gonzalo Fernández de Navia, Gómez Ares de Navia, Diego García (casado con Constanza Méndez de Quiroga), García Méndez de Navia y Jacobo Álvarez de Navia (casado con María Antonia Pardo y Pimentel)
Agora ben, decátomo de que Gonzalo Méndez de Navia, casado con Isabel Álvarez de Neira non pode ser fillo dos anteriores (se a data 1529 é correcta). O caso é que, no fío dos López de Navia afincados en Castroverde comento que Isabel Álvarez de Neira, filla de Martín da Pena e de Catalina Álvarez de Neira, andaba casada con Gonzalo Méndez de Navia, segundo a executoria 2549,71, datada en 1630, data para a cal son vivos, e aínda xóvenes (segundo o contexto) o Gonzalo e maila súa muller Isabel. Agora ben, isto significaría que o pai de Gonzalo Méndez de Navia tivo que morrer case un século antes deste momento e, para sermos sinceiros, as datas non encaixan nada ben neste caso...

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 29 Xuñ 2011, 11:21

Hola:

Por si os sirviera lo siguiente, un D. GONZALO MÉNDEZ DE NAVIA, fue nombrado Alguacil mayor del Obispado de Lugo, en el año 1616, designado y elegido por el entonces Obispo de Lugo, D. Alonso López Gallo. No obstante, en el texto no hay datos genealógicos sobre este señor. -B.C.M.L. Tomo VIII, p. 295-
Se podría aproximar que habría nacido hacia el 1580, si no fue antes...
[¿Habrá relación con los Méndez de Navia con casa solariega en S. Román de Cervantes, tenía añadido del otro día a los siguientes, D. GARCÍA MÉNDEZ DE NAVIA. C. c. D.ª Catalina de Valcárcel. -Ya fallecidos en 1742-, en el apartado Apelidos: Navia]

En alguna ocasión he leído que alguna rama de los Becerra se extendieron desde Galicia a otras partes, en la provincia de León hay un escudo de los Becerra, lo tengo guardado pero no sé dónde.
Por otra parte, en "Índice de la colección de D. Luis de Salazar y Castro". Tomo XV. Baltasar Cuartero y Huerta, Antonio de Vargas-Zúñiga y Montero de Espinosa, está publicada la genealogía de los Becerra en Badajoz. Comienza en el Bachiller D. Gonzalo Becerra y continúa hasta su 3.ª nieta D.ª Leonor Becerra de Moscoso, que era vecina de Badajoz en el año 1604. [D-28, fº 154. Es la tabla 25151 / 290.]

No estoy afirmando que sea este Gonzalo Becerra descendiente de Gonzalo Becerra de Navia, pero cabe la posibilidad al coincidir nombre y apellido.

En la misma o.c., también está el árbol genealógico de la familia Becerra, señores de Torre Mejía. Parte de D. Gonzalo Afón Becerra y termina en su 8.ª nieta, D.ª Violante Becerra de Guevara, señora de Torre Mejía. [D-28, fº 32. Tabla 25106 / 245.]

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 30 Xuñ 2011, 01:19

Sobre Gonzalo Méndez de Navia, cito a Crespo Pozo (en el apellido Navia de sus "Blasones y...", t. 4, p.4)
De la información de nobleza de los hermanos D. Jacobo Eugenio y D. Clemente de Navia, realizada en Lugo en 1763, se desprende que Don Gonzalo Méndez de Navia c.c. D.ª Isabel Alvarez de Neira, moradores de la casa de Folgueira, en la jurisdicción de Neira de Rey, Fue, como lo serían su hijo y nieto, cabo del partido de Neira de Rey y del de Cervantes, en las guerras contra Portugal.
D. Jacobo Alvarez de Navia y Llamas, señor de la jurisdicción y coto de Marrondo, dueño de la casa de Folgueira, c.c. Antonia Pardo Pimentel. D. Diego Manuel de Navia y Llamas, q.c.c. D.ª Isabel María Robiños y Cedrón (hija de D. Fernando Arias Cedrón y de D.ª María Sanjurjo y Aguiar), señora de las jurisdicciones de Saa, Laxas y San Lorenzo. Se avecindaron en Lugo, de cuya ciudad fue en 1703 alcalde mayor y más antiguo; t.a. D. Juan Bautista de Navia y Llamas, señor de las jurisdicciones de Marrondo, Saa, Laxas y San Lorenzo; tesorero de Expolios, c.c. D.ª Teresa Ignacia Bermúdez de Castro y Andrade (t. 2.º, p. 202) y t.a.
1. D.ª Josefa Antonia de Navia y Bermúdez, cuyo matrimonio quedó concertado el 11 de febrero de 1756 c.c.D. Fernando Pardo de Sobrado, hijo de D. Agustín Pardo de Sobrado y de D.ª María Antonia Arias Noguerol, vecinos de Santa Baya de Pedrafita.
2. D. Jacobo Eugenio y
3. D. Clemente, estudiantes los dos en la Universidad de Santiago, que pidieron la información de nobleza que se menciona al principio
Supongo que el hecho de que mezclen los apellidos Navia y Llamas podría ponerlos en relación con los Navia afincados en Gallegos, en Navia de Suarna, lo que podría vincularlos efectivamente a:
IV. Gutierre de Navia, casado con Isabel González de Balboa (viuda en 1529, vecina de Galegos),
que según Pardo de Neyra serían presuntos padres de Gonzalo Méndez de Navia, si bien pienso que, o la fecha 1529 no es acertada (¿Podría ser 1592? Un baile de números lo tiene cualquiera...), o que hubo de existir alguna generación entre medias...

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 12:39

- Pousada.

- Estiven contrastando algúns datos ... Hai unha circunstancia que, ainda que menor, non debe ser pasada por alto.

- En varias mensaxes citas co título de "mariscal" a Pedro Pardo Becerra, fillo de Gonzalo Becerra de Lamas e de Maior González de Quiroga. Pero, ..., non se debe tomar como tal título, se non como sobrenome ou apelido.

- O razoamento é o seguinte.

1º.- Na época deste persoeiro, segunda metade do século XVI, xa non estaba en boga o título de "mariscal" co que gostaban de adornarse certos fidalgos na época dos Reis Católicos ...

2º.- Pedro Pardo Becerra, ou Pedro Pardo Mariscal (tal e como aparece en varios documentos) se ve que tiña moi a gala engadir como apelido o título do seu famoso ¿devanceiro?, degolado en Mondoñedo. Se ben, tamén, ollando o testamento dos seus pais, onde o nomean así, non sería descabellado pensar que foron eles os que o nomearon así.

3º.- Non é o único caso dun persoeiro que adoita un apelido que, noutro tempo, era un título ou un alcume. Velaí o caso de don Pedro Fernández de Castro el de la Guerra, Conde de Lemos no século XVII, que foi así cristianizado na pía bautismal en recordo e lembranza do seu famoso antepasado do século XIV ... Deste xeito, o alcume do século XIV pasou a ser apelido no XVII ...

- Saúdos. :wink:

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 12:50

* 1567, xaneiro, 01, Barcias, Santa Mariña de Librán (Baleira).

* Testamento de Xoán Pardo de Ribadeneira († 1567), Señor do couto de Cubilledo.

- Manda que o enterren en Santa María de Vilabade (Castroverde), na sepultura onde estaba dona Tareixa.

- Légalle o couto de Cubilledo coa renda de Tembredo en usofroito á súa muller Inés Fernández de Montenegro durante a súa vida.

- Manda que despois da morte de Inés Fernández leve o couto de Cubilledo, etc. seu fillo Fernán Díaz como bens de morgado. Deixando especificado que si o dito Fernán Díaz finase antes que a súa nai, que entón levase os ditos bens seu fillo segundo Pedro de Bolaño.

- Nomea como fillos lexítimos e herdeiros universais habidos do seu matrimonio con Inés Fernández a:

1.- Fernán Díaz [de Ribadeneira], que sucedeu no morgado.
2.- Pedro de Bolaño.
3.- Dona Tareixa [de Ribadeneira].
4.- Álvaro González [de Ribadeneira].
5.- Xoán Pardo [Ribadeneira].

------------------------------------------------------------------

Fonte: ARG, RA, Preitos, 23231/85.

------------------------------------------------------------------

© Fernando DOPICO BLANCO. Ferrol, 2011.

-------------------------------------------------------------------

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 01 Xul 2011, 14:33

En varias mensaxes citas co título de "mariscal" a Pedro Pardo Becerra, fillo de Gonzalo Becerra de Lamas e de Maior González de Quiroga. Pero, ..., non se debe tomar como tal título, se non como sobrenome ou apelido.
Déixasme sen verbas... Non se me ocurrira esa posibilidade (a verdade é que neste intre estoume a lembrar doutro fío nesta mesma web no que se apelaba a certo persoeiro como posuidor do título de Duque de Estrada, cando en realidade se trataba do seu apelido; no momento pareceume simpático, agora estou bebendo da mesma mediciña :!: )

Interesantísimas as novidades sobre o Sr. de Cubilledo Xoán Pardo de Ribadeneira, que debe de ser o mesmo que o Xoán Núñez Pardo citado máis arriba neste mesmo fío, Sr. de Cubilledo e marido de Inés Fernández de Montenegro (por coincidir tanto o nome da esposa como dos dous fillos arriba ditos, Tareixa de Ribadeneira e Fernán Díaz). Isto permite facerse unha idea temporal do momento no que viviron os seus descendentes e tamén respecto ao seu pai, Martín Becerra. Pero o máis interesante: se este Xoán Núñez Pardo (= Xoán Pardo de Ribadeneira) testa en 1567, antóxaseme que por sincronía, o seu irmán, Gonzalo Becerra, Sr. de Lamas, poida ser o mesmo Gonzalo Becerra de Lamas, Sr. de Lamas, que testa en 1569, casado con Mayor González de Quiroga... É unha simple hipótese de traballo que deixo caer.

Andiven a darlle voltas ás posibles orixes de Martín Becerra e, polo costume de herdar nomes e apelidos dos antepasados, pregúntome se non gardará relación algunha cos Becerra de Cances que foron posuidores do señorío de Altamira, entre os que hai un Martín Becerra de Cances (Sr. de Altamira, finado antes de 1383) e certo Gonzalo Becerra de Val de Veiga, o seu fillo natural. Velaquí o enlace coas Xenealoxías do Ortegal onde se desglosa esta liñaxe:
http://www.xenealoxiasdoortegal.net/ort ... ecerra.htm
http://www.xenealoxiasdoortegal.net/ortegal/becerra.htm

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 01 Xul 2011, 14:41

En virtude dos novos datos aportados por Fernando Dopico, grazas ao testamento de Xoán Pardo de Ribadeneira, velaquí a xenealoxía actualizada e máis completa:

I GENERACIÓN
Martín Becerra, Sr. de Cubilledo. Fue padre de:

II GENERACIÓN
1. Juan Núñez Pardo, Sr. de Cubilledo (apelado Juan Pardo de Ribadeneira en su testamento). Fue casado con Inés Fernández de Montenegro, siendo padres de III.
2. Gonzalo Becerra de Lamas, Sr. de Lamas. Con sucesión en dicho coto.
3. Constanza de Ribadeneira.

III GENERACIÓN
1. Fernando Díaz de Ribadeneira, Sr. de Cubilledo. Casado con Francisca de Losada (la cual, tras enviudar, casaría con Rodrigo de Balonga, viudo también). Fueron padres de IV.
2. Pedro de Bolaño.
3. Teresa de Ribadeneira.
4. Álvaro González de Ribadeneira.
5. Juan Pardo de Ribadeneira.

IV GENERACIÓN
1. Payo ¿Martín?, fallecido prematuramente.
2. María de Ribadeneira. Es la madre de V1.
3. María de Losada. Casada con Domingo Álvarez de Balonga (hijo de Rodrigo de Balonga y de su primera esposa). Son los padres de V2.

V GENERACIÓN
1. Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira.
2. Ana de Losada. Casada con Juan Álvarez de Meda.

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 15:52

- Pousada.

- Se te fixas. No seu testamento, Xoán Pardo de Ribadeneira (ou, Xoan Núñez Pardo) manda que o enterren en Vilabade cabo da sepultura de dona Tareixa. Xa que logo, podemos pensar que moi probablemente se trata da súa nai, ainda que non o especifica con claridade. Velaquí as dúas referencias testamentarias:

* (...) Primeramente, mando (...) que mis carnes sean sepultadas en el çemiterio de Nuestra Señora Santa María de Villabade, dentro dela yglesya en la sepultura de donde está enterrada doña Teresa, mi señora que sea en gloria (...).

* (...) Yten, mando digan por la ánima de mi señora doña Teresa, que sea en gloria, diez misas en Nuestra Señora de Villabade, pagas por mi propia azienda (...).

- Saúdos. 8)

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 01 Xul 2011, 16:12

Precisamente levaba un rato buscando nás árbores de Xenealoxías do Ortegal a ver se topaba algunha dona Tareixa ¿de Ribadeneira? que puidese coincidir ben co feito de ser posible esposa de Martín Becerra... O feito de que os fillos de Xoán Pardo de Ribadeneira leven os nomes de Álvaro González de Ribadeneira, Fernán Díaz de Ribadeneira, Pedro de Bolaño... pois estaba buscando pola descendencia de Pedro Bolaño e Beatriz de Castro, pero as datas parécenme moi axustadas, e non lles figura ningunha filla con ese nome. De ser certo, penso máis ben nalgunha hipotética curmá ou sobriña deste Pedro Bolaño...
Ao principio non sabía se esa mención testamentaria podería tratarse da súa propia filla (cousa imposible, se é mencionada con vida entre os herdeiros) ou unha irmá ou unha primeira esposa...

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 16:42

- Pois si. Tamén cabe a posibilidade dun primeiro matrimonio de Xoán Pardo cunha dona Tareixa. Pero, de ser así, parece que non houbo descendentes. Ou, polo menos, Xoán Pardo non os cita no testamento. A posibilidade de que fose unha irmá asemella un tanto máis remota, por canto na información de 1634 -por arriba citada- se di que de Martiño Becerra quedaran tres fillos: O referido Xoán Núñez, Gonzalo Becerra de Lamas, e dona Constanza de Ribadeneira. Pero, para nada se cita a unha dona Tareixa. Por outra parte, de que saiba, se descoñece o nome/apelidos da muller de Martiño Becerra e nai dos citados. Polo tanto, nesta "quiniela xenealóxica", a posibilidade de que se poida tratar da súa nai ten moitas probabilidades ... Pero, hai que demostralo ... :D

- Noutra orde.

- Algúns apuntes máis sobre os fillos de Xoán Núñez Pardo, Señor do couto de Cubilledo.

- No mesmo preito anteriormente citado co gallo do seu testamento (* ARG, RA, Preitos, 23231/85) se atopan, entre outros datos, os seguintes:

* Se recolle o matrimonio de Fernán Díaz de Ribadeneira -fillo primoxénito herdeiro- con dona Francisca de Losada, e de dous fillos deste matrimonio: Paio Mariño (sic) e dona María. Así como as segundas nupcias da citada dona Francisca con Rodrigo de Valonga.

* Se recolle o matrimonio de dona Tareixa de Ribadeneira († c.a. 1582) -filla segunda- con Gómez Yáñez de Cancelada. Deste matrimonio foi fillo un novo Gómez Yáñez de Cancelada que fixo unha venda a don Pedro de Bolaño Ribadeneira, Señor da Casa de Torés, dunha terceira parte dos bens que lle correspondían pola súa nai.

- Saúdos ... 8)

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 01 Xul 2011, 16:57

* Se recolle o matrimonio de Fernán Díaz de Ribadeneira -fillo primoxénito herdeiro- con dona Francisca de Losada, e de dous fillos deste matrimonio: Paio Mariño (sic) e dona María. Así como as segundas nupcias da citada dona Francisca con Rodrigo de Valonga.
¡¡¡A sorpresa do millón!!! Nin Núñez, nin Muñiz nin Martín... Senón Mariño (aínda que se se trata dunha compulsa, podería ser unha interpretación do escribán que realiza a compulsa a partir da confusa abreviatura dos orixinais; entón seguiriamos na mesma lide).
Comento sobre a Tareixa de Ribadeneira, non é moi aplicable a este foro, máis ben ao de María Bolaño, e sácoo a colación coa advertencia de que é posible que xa se mencionase nesoutro fío (que non levo moito ao día, de ahí esta posible duplicidade)... Buscando algunha Tareixa de Ribadeneira no Portal de Arquivos Estatais que ben puidese ser a presunta esposa de Martín Becerra, dei con outro que non está inclusa nas árbores de Xenealoxías do Ortegal (véxase en concreto http://www.xenealoxiasdoortegal.net/ort ... eneira.htm), no cal a súa ausencia sustitúese introducindo ao seu fillo no seu lugar...
Trátase de Tareixa de Ribadeneira, filla de Álvaro González de Ribadeneira (Mariscal, + 1521) e de María de Bolaño. Cito a executoria 1555,23 da RChV:

diego sanchez derriva deneira como hijo de doña teresa derriva de neira e nieto legitimo dealbaro gonçalez derrivadeneira e de dona maria de bolaño su muger presento una Petiçion e demanda contra los dhos hernando diaz derriba de Neira e doña contanza de texeira (sic. por Constanza Teixeira) como madre e legitima tutora de sus hijos e nietos del dicho alvaro gonçalez de rrivadeneira muger de ares de umaña el rubio e Rodrigo gonçalez de rrivadeneira e luis de billamarin e albaro gonçalez e dona Beatriz de castro en que dixo que podia aber veinte y quatro años Poco mas o menos que avia falleçido el dho Albaro gonçalez de rrivadeneira abuelo de su parte e podria aber veinte y tres años poco mas omenos que avia falleçido doña maria de bolaño aguela de su parte e muger del dho albaro gonçalez de rrivadeneira

(Este pleito contén outros datos moi interesantes, referíndose entre as partes a certa María González de Ribadeneira, por exemplo, nai de María, Isabel e Magdalena González de Ribadeneira, mulleres que foron de Pedro Álvarez de Cancelada, Bartolomé Álvarez de Mendo de Balboa; por outra banda comenta que a Constanza de Saavedra muller de Antonio de Lemos, e pais de tres fillos, aquí chamados Diego, Mayor e Mariana -en Xenealoxías do Ortegal só se fala de dous- foi filla de Álvaro González de Ribadeneira fillo de Pedro de Miranda fillo de Álvaro González de Ribadeneira e de María de Bolaño)

Menciónoo aos efectos oportunos das múltiples Tareixas de Ribadeneira, aínda que a que abordo agora quédase fora dos Becerra... Isto convirte ao Diego Sánchez de Ribadeneira, marido que foi de Constanza de Aguiar, en neto de Álvaro González de Ribadeneira, e non no seu fillo. O resto das partes son netos (ou consortes de netos) xa coñecidos (Luís de Villamarín, fillo de Inés de Ribadeneira e de García Rodríguez de Villamarín; por exemplo), se ben me chama a atención a tal Constanza Teixeira, muller de Ares de Omaña...
De tódolos xeitos non quero desviar o ben encamiñado fío dos Becerra de Lamas e deixo estas cábalas para outros fíos...

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 17:19

- Xa ... :D

- Pero, pero, pero ... :roll:

- Resulta que dona Tareixa de Ribadeneira, filla do (esta vez si :lol: ) mariscal Álvaro González de Ribadeneira e de dona María de Bolaño, casou con Martiño Díaz de Guitián contrariando a vontade dos seus pais, polo que foi desherdada ...

- Do matrimonio entre dona Tareixa e Martiño Díaz quedaron tres fillos, a saber:

1.- Diego Sánchez de Ribadeneira, que casou con María Vázquez de Sarria -filla doutra homónima-.
2.- Isabel González de Ribadeneira, que casou con Álvaro de Somoza.
3.- María de Ribadeneira, que casou con Álvaro de Valcarce.

- Porén, niso falla a hipótese que propós sobre que a dona Tareixa que casou con Martiño Becerra fose filla do mariscal Álvaro González e de dona María de Bolaño. :roll:

- Agora ben.

- De entre as fillas do matrimonio entre Pedro de Bolaño († 1491) , Señor da Casa de Torés, e dona Beatriz de Castro hai unha que foi e chamouse dona Tareixa ... Tal vez se deba apuntar por aí ... Tal vez ... :wink:
Última edición por 1 o Fernando Dopico B., editado 1 veces en total

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 17:29

- Outra cousa ... :D

- Estás a mezcolar certos persoeiros no preito que citas ... 8)

- Verás ...

- Por unha parte, está Diego Sánchez de Ribadeneira, fillo de dona Tareixa de Ribadeneira e de Martiño Díaz de Guitián, neto por liña materna do mariscal Álvaro González e de dona María de Bolaño.

- Por outra, Diego Sánchez de Ribadeneira ( † a. 1541), marido de dona Constanza [Vázquez] de Aguiar e Teixeiro, fillo do mariscal Álvaro González e de dona María de Bolaño.

- Como ves, se trata de tío e sobriño, homónimos, iso si ...

- Asemade, a muller de Ares de Omaña el rubio (señora que non se cita no texto que transcribes, ¿¿¿por unha lagoa ou eiva textual :?: ) foi e chamouse dona Maior Baamonde de Ribadeneira. Esta señora era unha das fillas dos tantas veces citados mariscal Álvaro González e de dona María de Bolaño, e tamén foi desherdada polos seus pais por casar sen o seu consentimento ...

- O tempora, o mores ... !!! :lol:

- Saúdos ... :wink:

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 01 Xul 2011, 17:38

En efecto, din por sentado que se trataba da mesma persoa, porque no pleito falábase do tal Diego Sánchez de Ribadeneira, fillo de Tareixa, e logo entre as partes aparece Constanza de Aguiar como esposa do Diego Sánchez. Mea culpa. Din por sentado que eran a mesma persoa e que, ao facer desaparecer á nai (Tareixa) o fillo (Diego) houbo de ser tomado como fillo de Álvaro e non coma o neto...
Graciñas por aclarar o entorto...
(A homonimia algún día acabará conmigo, en fin...)

Xa vexo que nesta familia, á mínima, marchaban de casa co posto e con pés lixeiros... Sobre Constanza Teixeira, veño de reler o texto e, en efecto, está tal como o transcribín arriba... Pero se trata dunha compulsa dun preito pasado anteriormente, así que seguramente o escribán encargado de facer a copia "eludiu" algún parágrafo deixándonos con esta versión errónea dos feitos... (Xa era pouco coa homonimia, agora haberá que soportar a mala praxis do escribán; todo será por desviar a atención das miñas meteduras de pata :lol: )

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 18:09

- Por certo que esta dona Constanza Vázquez de Aguiar e Teixeiro, que citas, era Señora da Casa dos Teixeiro en Lourenzá. Asemade, tiña unha relación de parentesco con Berenguela López de Íbias, muller de Gonzalo Becerra († 1489). Xa que Berenguela era tía-avóa de dona Constanza por liña materna ... 8).

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 01 Xul 2011, 20:23

A modo de curiosidad y, vaya por delante el hecho de que la genealogía que voy a citar es errónea prácticamente de principio a fin, traigo nuevamente a colación el Memorial de la Casa de Saavedra, que trataba de explicar, con mucho desatino -por cierto-, la conexión entre los Pardo de Cela y los Becerra:

He aquí la cita del Memorial
I GENERACIÓN

Mariscal D. Pedro Pardo de Cela. Casado con Dª Isabel de Castro y Osorio. Fueron padres de:

II GENERACIÓN

Beatriz de Castro, casada con D. Pedro Fernández de Bolaño Ribadeneira y Balboa (hijo de D. Fernán Díaz de Ribadeneira)

III GENERACIÓN

Isabel de Castro y Pardo Osorio. Que contrajo matrimonio, según el Memorial de Saavedra, con el Licenciado Navia "el viejo", Señor de la Casa de Navia de Luarca. Crespo Pozo llama al marido de Dª Isabel como D. Juan de Prada, haciéndolos protenitores, esto sí, de la Casa de Navia, en Asturias. Según el Memorial, fue hija suya:

IV GENERACIÓN

Teresa Pardo Navia de Castro (hermana del Ldo. Navia y de otro D. Pedro Bolaño), que casaría con D. Fernando Garcia Becerra de Paredes y Portocarrero (hijo de otro Gonzalo Becerra Pimentel y Portocarrero), un matrimonio del que saldría:

V GENERACIÓN

Gonzalo Becerra de Navia Pimentel y Pardo.
Y ahora la curiosidad... El Gonzalo Becerra de Lamas -suegro de Pedro de Saavedra- cuya genealogía trata de recomponer el Memorial de la Casa de Saavedra, es con toda certeza el marido de Mayor González de Quiroga (citan a su yerno Pedro de Saavedra en su testamento) y, como señor de Lamas que fue, testando en 1569, es bastante verosímil que sea el hermano de Juan Núñez Pardo y, por lo tanto hijo de Martín Becerra. Si en efecto la esposa de Martín Becerra fuese la tal Teresa de Ribadeneira, hija de Pedro de Bolaño y de Beatriz de Castro, obtendríamos la siguiente correlación: el Memorial llama Teresa a la madre del tal Gonzalo Becerra. Y primera y segunda generación habrían sido acertadas, partiendo de la descendencia de Beatriz de Castro y Pedro Bolaño... Sería en la III y en la IV generación donde se producen los desatinos (al margen de que también intercambia el nombre de la propia esposa de Gonzalo Becerra de Lamas). No trato de devolver la credibilidad y seriedad al Memorial, pero quizás, en este caso, su autor "oiga campanas sin saber dónde", y de ahí algunos de sus aciertos y algunos de sus extravíos. Dicho lo dicho, lo menciono únicamente en atención a la vía abierta sobre Teresa de Ribadeneira, como presunta esposa de Martín Becerra y, en consecuencia, padres presuntos de Gonzalo Becerra de Lamas... (Mucha presunción..., me parece a mí)

Fernando Dopico B.
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 297
Rexistrado: 16 Dec 2007, 20:33

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Fernando Dopico B. » 01 Xul 2011, 21:43

- Pousada.

- No que toca ás xeracións que pós arriba:

- NON está demostrado que dona Isabel de Castro, muller do mariscal Pedro Pardo de Cela, levase o apelido Osorio. De feito, salvo que alguén presente un documento de época onde apareza así, só utilizou o apelido Castro.

- Están perfectamente documentadas as tres primeiras xeracións, tal e como pós. Co engadido de que, efectivamente, dona Isabel de Castro e Bolaño tivo dous matrimonios. Un con Xoán de Prada e outro con Alonso López de Navia e Aguiar. Pero a partir de aí, a cousa ten miga, polo que se dirá ...

- Fillos que se documentan de dona Isabel de Castro e Bolaño foron:

1.- Álvaro Pérez de Navia e Ribadeneira, licenciado. Casou con dona Mencía de Valdés, con sucesión.

2.- Pedro de Bolaño, que tivo por fillos a: Alonso, Pedro e Aldonza; menores cando o pasamento do seu pai, dos que foi titor o seu tío paterno Alonso Pérez de Navia.

3.- Mariña Pérez de Aguiar. Casou con Sancho de Argüelles. Eran veciños do lugar de Argüelles no concello de Siero (Asturias) no ano 1530, en que Mariña Pérez fai doazón a favor do seu irmán Alonso López de Navia, polo entón bacharel, da herdanza que lle cabía pola súa nai en Galicia.

4.- Dona Beatriz de Prada. Casou con Gutierre de Hevia. Eran veciños do lugar de Tellego en Ribera de Suso, Ribera de Arriba (Asturias) no ano 1530, en que dona Beatriz lle outorga unha carta de poder ó seu irmán (ou, ¿medio irmán?) Alonso López de Navia, entón bacharel, para que no seu nome poidera demandar e reclamar toda a herdanza que lle correspondía pola súa nai no reino de Galicia.

- Sen embargo, non me consta documentalmente unha dona Tareixa como filla de dona Isabel ... E, dende logo, nos preitos que mantiveron os citados fillos de dona Isabel cos seus parentes Bolaño-Ribadeneira da Casa de Torés, polos bens que fincaran dos seus avós Pedro de Bolaño e dona Beatriz de Castro, ata agora nunca atopei referencia a unha dona Tareixa Pardo Navia Castro ... :!:

* Nota: No foro de xenealoxias do ortegal (genealogias de Lugo: Bolaño), tes cumprida información sobre istes persoeiros ...

- Por último. Non teño nada claro que Gonzalo Becerra de Lamas e Gonzalo Becerra de Navia sexan o mesmo persoeiro ... ¿Non se tratará de dous Gonzalos diferentes? ... :roll:
Última edición por 1 o Fernando Dopico B., editado 24 veces en total

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 02 Xul 2011, 11:47

Con respecto á xenealoxía que recuperei, só dende o anecdotario, tirándoa directamente do Memorial, xa advertira que era prácticamente errónea de comezo a fin. Os nomes e apelidos son os que menciona o Memorial da Casa de Saavedra, que se fixo para presumir de apelidos e, polo tanto, adornando os verdadeiros apelidos dos persoeiros citados. En ningún caso pretendía dicir que a Tareixa que tratamos de buscar fose unha filla de Isabel de Castro e de Alonso López de Navia. Máis ben penso o seguinte, que non acabei de insinuar ben: que o autor do Memorial, ao ver o apelido Becerra de Navia e o seu posible entronque cos Pardo de Cela, supuxo que a conexión tiña que vir do matrimonio de Isabel de Castro con Alonso de Navia...
- Por último. Non teño nada claro que Gonzalo Becerra de Lamas e Gonzalo Becerra de Navia sexan o mesmo persoeiro ... ¿Non se tratará de dous Gonzalos diferentes? ...
O Gonzalo Becerra que menciona o Memorial da Casa de Saavedra, faino en relación con Pedro de Saavedra y Aguiar, ao definir a ascendencia da súa dona, que o Memorial chama pomposamente Isabel de Castro y Osorio Lamas Pimentel Moscoso y Becerra (pero que realmente só atopo chamada nas fontes como "dona Isabel" ou "dona Isabel de Castro"). O Memorial di que esta Isabel de Castro foi

Señora propietaria del Coto y Lgares de Passadoyro, y la Piroja, y de su vassallage, y jurisdicion privativa, y acomulativa, con la de Transfonte, y Taoy, hija de Goçalo Becerra Pimentel y Pardo, Señor de Passodoyro, y de Doña Beatriz de Castro y Andrade Lamas y Moscoso su muger, hija de Fernan Perez de Andrade, Señor del Valle de Lauriña, y Medin (hijo mayor de los dichos Pedro Fernandez de Andrade, Señor de Medin, y de Doña Iuana de Lemos) y de Doña Isabel de Castro su muger, hija de Alonso de Lanços, Señor de la Casa de Lanços, y de la Fortaleza Dasmesta, y de Doña Maria de Castro su muger

Estes datos están bastante trabucados. Pero por partes: á hora de estudar os antepasados dese "Goçalo Becerra Pimentel y Pardo", o Memorial fai a xenealoxía que recordei no meu anterior comentario e que eu identifico con Gonzalo Becerra de Lamas, casado con Mayor González de Quiroga. A razón é a seguinte: no testamento que fixeron Gonzalo Becerra de Lamas e Mayor González de Quiroga dise o seguinte (ARChV. Executoria 2549,71):

Con la condicion y gravamen que si el dho Pº Pardo mariscal nro. Hixo se falleciere sin heredero questa dha manda de mexoria quede e susceda en fernando diaz de volano nro hixo y en sus herederos como dho es q con las mas condiciones y en no aviendo eredero del dho fernando diaz susceda en el prim.ro heredero varon de Pº de saabedra e dona ysavel su muger nra hixa e no teniendo los dhos Pº de saabedra e dona ysavel ningun heredero questa dha manda de mexoria susceda en el primero hixo varon de diego descovar e dona beatriz su muger nra hixa

Sigue facendo un repaso de tódolos seus fillos hasta esgotar a posible sucesión, o que posiblemente nos permita coñecer a súa orde (coa salvidade dos dous varóns, que están chamados en primeiro lugar... Liña máis próxima á máis remota, dentro da mesma liña o varón á muller, dentro do mesmo sexo, a persoa de maior idade á de menos...).
Con isto temos a un Pedro de Saavedra casado cunha Isabel de Castro, filla dun Gonzalo Becerra, coetáneos do Pedro de Saavedra citado polo Memorial como posuidor da casa e estados de Saavedra. Agora ben: onde o Memorial di que os pais de dona Isabel foron Gonzalo Becerra Pimentel Pardo e Beatriz de Castro Andrade Lamas..., a realidade histórica parece ser que os pais da dona de Pedro de Saavedra foron Gonzalo Becerra de Lamas, Sr. de Lamas, e a súa dona, Mayor González de Quiroga (só os fillos dentro de matrimonio foron chamados ao seu morgado, os que cada un deles tivo cos seus primeiros marido e muller están tratados de xeito distinto no testamento).
Agora ben, ademáis deste Gonzalo Becerra de Lamas, sogro de Pedro de Saavedra, tivo que existir certo Gonzalo Becerra de Navia, sendo ambos persoas diferentes, que sería do que xa anteriormente mencionaras en referencia á súa dona e herdeiros:

Fernando Dopico dixo:
- No ano 1535 se localiza nun preito a un Gonzalo Becerra de Navia. Non moitos anos depois á súa viúva, Maior López da Barreira, se presenta como tutora de tres fillos habidos no seu matrimonio con Gonzalo Becerra, a saber:
1.- Álvaro Pérez.
2.- Inés Fernández.
3.- García Rodríguez.
Este Gonzalo Becerra de Navia non pode ser o mesmo que Gonzalo Becerra de Lamas. Descoñezo o parentesco que puido existir entre ambos...

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 02 Xul 2011, 13:20

Fernando Dopico dixo:
Se recolle o matrimonio de dona Tareixa de Ribadeneira († c.a. 1582) -filla segunda- con Gómez Yáñez de Cancelada. Deste matrimonio foi fillo un novo Gómez Yáñez de Cancelada que fixo unha venda a don Pedro de Bolaño Ribadeneira, Señor da Casa de Torés, dunha terceira parte dos bens que lle correspondían pola súa nai.
Chámame a atención que Xoán Pardo de Ribadeneira (Xoán Núñez Pardo) se faga enterrar en Vilabade, en Castroverde, e residira en Librán, tamén en Castroverde... ¿Sábese se os seus descendentes ficaron tamén nestas terras de Castroverde? Ao respecto, cónstanme algúns Cancelada (dos que descoñezo a filiación) vivindo en Castroverde. É o caso de D. PEDRO GÓMEZ DE CANCELADA, marido que foi de Dª MARÍA FERNÁNDEZ DE GAYOSO Y LUACES, os que viviron na segunda metade do século XVI e primeira do XVII. Son referidos como veciños de Castroverde (sen aclarar a freguesía) na información (feita en 1655, AGI, Contratación, 5431,N.2,R.13) para pasar a Indias do seu neto, D. Francisco de Gayoso y Luaces, secretario que foi do Virrei de Nova España, D. Diego Osorio de Escobar.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 08 Dec 2011, 16:08

Hola:

En primer lugar, comentaros que sigo con muchísimo interés vuestros hallazgos. Gracias por compartirlos, aunque a veces me olvide de mencionarlo :D

Añado un pequeño apunte sobre Gonzalo Becerra de Navia (S. XVI), porque hay algún dato interesante, uno de ellos es la variación en el 2º apellido de la viuda Dª Mayor que comentaba Fernando, porque unos años más tarde está documentada como Mayor López de Barcia, en el año 1549, fecha en la que era vecina de Marcelín -Mosteiro (S. Salvador), Navia de Suarna, Lugo-, ¿será el mismo lugar que citaba Fernando en interrogantes?
¿Serán Mayor López de Barcia y Mayor López da Barreira la misma?... Quizás buscando por la otra variación haya algún documento más.

El 2º apellido, quizás de origen toponímico, Barcia (S. Miguel), en Navia de Suarna. En A Fonsagrada también existe el topónimo Barreira -en O Vilar da Cuíña (Sta. Bárbara)-

1549-04-27

"Ejecutoria del pleito litigado por Gonzálo Méndez, clérigo vecino de Santalla de Devesa (Lugo), con Mayor López de Barcia, vecina de Marcelín (Lugo), viuda de Gonzalo de Becerra de Navia, sobre la devolución de la propiedad de Silvacha (Lugo) con la heredad de Maduerne y el resto de sus pertenencias, más los frutos y rentas que se obtuvieron durante más de 20 años".

Archivo de la Real Chancillería de Valladolid. REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 682,42

Silvachá, Maderne (S. Pedro), A Fonsagrada.
'Maduerne' es Maderne " " "

__________________________________________________________
1554-10-22
"Ejecutoria del pleito litigado por Gonzalo Méndez, vecino de Santalla de Devesa (Lugo), con Álvaro de Menyde, vecino de Villabol (Lugo), sobre que Gonzalo Méndez pide a Álvaro de Menyde que le devuelva unos bienes y heredades sitos en el concejo de Burón que había heredado de su abuelo y que el demandado posee a su vez por herencia de su padre que los había comprado a otros herederos del abuelo del demandante"

-Archivo de la Real Chancillería de Valladolid. REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 815,17

Menyde => MIÑIDE - O Vilar da Cuíña (Sta. Bárbara), A Fonsagrada.
Vilabol - 3 topónimos en A Fonsagrada y 1 en As Nogais.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 15 Feb 2012, 16:37

Hola:

Aunque conocía a Dª María de Bolaño por lo que cita el Padre Crespo del Pozo en "Blasones y linajes de Galicia", nunca había encontrado información de ella.

Una hija de Dª Beatriz de Castro -hija del Mariscal D. Pedro Pardo de Cela y su esposa Dª Isabel de Castro-, c. c. el Señor de la Casa de Torés D. Pedro de Bolaño Ribadeneira, fue esposa de D. GONZALO BECERRA, Señor de Lamas, se trata de Dª María de Bolaño.

La última heredó los cotos de Laiosa y Rosón. También estuvo casada con Roi González de Ribadeneira.

Consulta en el libro de Xulio Pardo de Neyra: "Literatura Pardozeliana". NigraTrea, 2010, p. 119, nota 142.

Es decir, que Gonzalo Becerra fue yerno de los Señores de Torés, siendo su esposa María de Bolaño, nieta del Mariscal :D

Con total lógica se comprende así la común compañía de los Pardos/Ribaneiras/Becerras...


PD: También me faltaba otra hermana de María, de la que nunca había averiguado nada ni tampoco tengo ni un triste dato, Constanza Pardo; era una incógnita porque no aparece en los típicos árboles genealógicos y publicaciones que he podido leer. Gracias al libro citado, ¡al fin! puedo encajar a una Maior de Vaamonde que tengo "desubicada" en mis apuntes, y hermana de las anteriores. Pero dejo el tema, que esto no es una cuestión de este hilo sobre los Becerra.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 15 Feb 2012, 22:08

Súdos, Serba;
Mil gracias polos novos datos... Preguntar se Pardo de Neyra aporta datos documentais que certifiquen ditos parentescos (a verdade é que non lin ese libro seu, aínda que sempre me andan a sorprender a cantidade de datos xenealóxicos, normalmente difíciles de conseguir, que abondan na súa literatura). Traio a colación unha cita que facía hai algúns meses, tirada, precisamente, dun dos libros de Pardo de Neyra (creo que o de Historia do Concello de Baralla, ou algo así, falo de memoria neste intre...). Estes datos, sobre todo os que correspondían á III xeración (sobre a filiación de Lope Osorio) foron ben estudados e escudriñados (e postos en dúbida no que atinxe á parentela de Lope Osorio, Pedro Álvarez Osorio e Urraca de Moscoso) por Fernando Dopico... O esencial eiquí e a III xeración, que fai a María Becerra de Lamas e a Lope Osorio pais de Gonzalo Becerra de Lamas, marido de María de Bolaño, que vén eiquí a ser a filla de Beatriz de Castro e de Pedro de Bolaño... Por outra banda, haberá que relacionar a estes Gonzalo Becerra e María de Bolaño, co outro Gonzalo Becerra, pai de Isabel de Castro, entroutros fillos (o nome fala por sí mesmo, casada con Pedro de Saavedra e Aguiar...)
I. Arias Núñez de Lamas, padre de

II. Gonzalo Becerra de Lamas, fallecido hacia el año 1500. Casado con Berenguela López de Ibias, hija de Diego Fernández de Ibias y Miranda y de Aldonza Rodríguez de Ibias. Padres de:

III. María Becerra de Lamas, Señora de Lamas, casada con Lope Osorio de Altamira, hijo de Pedro Álvarez Osorio y de Urraca Moscoso y Castro. Padres de:

IVa. Gonzalo Becerra de Lamas, casado con María de Bolaño y Pardo de Cela.
IVb. Leonor Osorio, casada con Sancho López de Ron.
IVc. Francisca Becerra, viva en 1537.
IVd. Berenguela López de Ibias y Osorio, casada con Men Ares de Cedrón Neira y Guitián, siendo progenitores de Gómez Ares de Cedrón, Fernán Días de Neira y de Gil Gómez de Cedrón.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 16 Feb 2012, 20:19

Hola, Pousada:

¡Tranquilidad!... :D Veamos el análisis que amplía en otras páginas y notas. Como no tienes el libro, para que no sufras esperando a leerlo ya te adelanto las citas : )

Como vamos a leer, el motivo de añadir a Gonzalo Becerra "de Navia" fue por haber ejercido allí señorío.

Comenta Xulio Pardo de Neyra la referencia de Vasco de Aponte y Vázquez Seijas, que en parte ya comentaste... en la que aparece "GONZALO BEZERRA DE NAVIA", etc.

p. 137 -de la nota 167- [Mantengo al igual que el autor el texto literal y escritura tal como está en el libro]

<<O devandito GONZALO BEZERRA é o señor do PALACIO E COUTO DE LAMAS DE MOREIRA no país de Burón, falecido cara a 1500 en Compostela, logo de ter participado na conquista de Granada, feito polo que ía recibir dos monarcas os señoríos de NAVIA e BURÓN. Gonzalo foi esposo de Berenguela Lopez de Ybias, señora das casas e coutos de Laciana, Cubillos e Ibias, irmá de Maria Ares de Ybias, que casara con Sancho Lopez de Ron o vello. Filla unixénita de Gonzalo e Berenguela foi Maria de Bezerra, que foi casada con Lopo Ossorio de Moscosso, fillo da II condesa de Altamira, Urraca de Moscosso, e de Pero Alvarez Ossorio, fillo terceiro do conde de Trastamara e de Isabel de Roxas. Vástago de Maria e Lopo foron GONZALO BEZERRA, como dixen esposo de MARIA DE BOLAÑO, señora de Laiosa e Rosón e filla de Pero de Bolaño e Beatriz de Castro; Leonor Ossorio, muller de Sancho Lopez de Ron o mozo; Francisca Bezerra e Berenguela Lopez de Ybias Ossorio, muller do señor do couto do Salvador de Neira Men Ares de Zedron Neyra, de quen proveñen por agnación os Pardos de Neyra baralleiros (cf. ATPD, Secc. <<Táboas de filiación do palacio de Perdigueyra>>). Así pois, o GONZALO ao que Aponte fai mención é o señor de Lamas en Burón, cuxos sobriños maternos eran Iban Bernaldo, esposo de Maria Henriquez de Castela; súa irmá Aldonza Rodriguez de Quiros, muller do fundador do vínculo do palacio de Pesoz Lope Nuñez de Ron (tamén aludido por Aponte), ambos fillos de Milia Gonzalez de Ybias; e os fillos de Maria Ares e Sancho de Ron o vello>>

Y gracias a lo anterior, comprendo una gran parte de los pleitos que tengo anotados en el linaje de la familia de la otra María de Bolaño que tengo en otro apartado, aunque solamente había anotado allí uno, hay más en PARES... por los mismos personajes citados aquí [María Ares [de Ibias], Sancho López de Ron, etc. viewtopic.php?f=4&t=5723&start=100]

Sigo con lo que también he anotado, puede haber más referencias porque aún estoy leyendo el libro, si hay más ya te lo comentaré.

Vuelve el autor a mencionar en la p. 165 a <<María de Bolaño, muller de Roi Gonzalez de Ribadeneyra e de GONZALO BEZERRA DE LAMAS>>, ampliando datos en la nota 205:

<<Na descendencia de Maria e GONZALO, como tamén sucedería na dos baluros Pardos de Ribadeneyra que aseñoraron parte do couto de Taboi en terras lucenses de Outeiro de Rei, louvouse e conservouse con grande interese o apelido do marechal Pero Pardo, mesmo chegando a colocalo como primeira referencia de liñaxe familiar. Así o fillo de Maria e GONZALO, que tamén se chamou GONZALO BEZERRA DE LAMAS, foi pai de FERNANDO DÍAZ BEZERRA DE RIBADENEYRA -seguidor no mome e apelido do seu antecesor Fernan Diaz de Ribadeneyra, avó paterno de MARIA DE BOLAÑO- e de PEDRO PARDO BEZERRA DE RIBADENEYRA, que amais de posuír a propiedade de Coea aseñorou os bens do palacio e couto de LAMAS DE MOREIRA en Burón e foi marido da propietaria do PALACIO DE VIRIGO. É significativo que nun documento estendido en Mosteiro de Navia o 21 de maio de 1627 se explica que tales <<bienes de coea>> eran <<antiguamente depº pardo mariscal de Lamas>>, o cal indica o interese que esta póla desenvolveu por proclamar a súa procedencia familiar (cf. ATPD, Secc. <<Pardos de Andrade do palacio de Perdigueyra>>). Deste Pedro Pardo foi filla e seguidora Constanza de Lamas -tamén apelidada das Mariñas, de Castro, Ribadeneyra e Quiroga- quen do seu matrimonio co señor do palacio e couto da Perdigueyra no Eo-Navia tivo Luys Pardo de Andrade, o primeiro Perdigueyra en se apelidar Pardo, que buscou como muller unha das fillas dos donos da fortaleza de Torés, a súa curmá María de Pimentel Ribadeneyra y Ossorio de Estrada.>>


NAVIA DE SUARNA (Lugo) Castañedo (Santiago) Coea

NAVIA DE SUARNA (Lugo) Vilarpandín (Santo Estevo) Virigo

NAVIA DE SUARNA (Lugo) Mosteiro (San Salvador) Mosteiro

Como comentaba hace unos días, en el apartado "Rodrigo Díaz Baratón": viewtopic.php?f=4&t=6720
Respecto a la Casa de Perdigueira, supongo que pueda referirse a la así llamada en Valdeferreiros, Ibias.
Y viene a enlazar esta temática con lo ya publicado en viewtopic.php?f=16&t=5474 donde acabo de darme cuenta que no he completado las notas que tengo pendiente de añadir y donde vemos a una Pardo de Andrade de la Casa de Virigo...



Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 17 Feb 2012, 10:08

Se me hace la boca agua, pensando en el libro... Trataré de localizarlo a través de la red de bibliotecas... Me parece un dato muy interesante la explicación del "Navia" que parece que el Memorial de la Casa de Saavedra trataría de explicar a posterioridad poniéndolo en relación con los López de Navia que también entroncaron con la progenie de Pardo de Cela. Ahora se explica el laberinto de datos erróneos del Memorial... De todas manera, el texto transcrito adolece de fuentes... Al menos, en los extractos que refieres, no aparece una mención expresa tal como "dicho parentesco se obtiene de tal venta/testamento/relación etc etc etc...".
Añadir entonces el siguiente detalle:
Así o fillo de Maria e GONZALO, que tamén se chamou GONZALO BEZERRA DE LAMAS, foi pai de FERNANDO DÍAZ BEZERRA DE RIBADENEYRA -seguidor no mome e apelido do seu antecesor Fernan Diaz de Ribadeneyra, avó paterno de MARIA DE BOLAÑO- e de PEDRO PARDO BEZERRA DE RIBADENEYRA
Así que Gonzalo Becerra de Lamas (hijo de Gonzalo Becerra de Navia y de María de Bolaño) es, según Pardo de Neyra, el mismo que fue padre de Fernando Díaz Becerra de Ribadeneira y de Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira... Y que es la misma persona cuyo testamento transcribo líneas arriba (sólo en lo tocante al apartado de sucesión en el mayorazgo, donde se hace relación de sus hijos): efectivamente, entre los hijos de Gonzalo Becerra de Lamas y Mayor González de Quiroga figuran Fernando Díaz de Ribadeneira y Pedro Pardo Mariscal, además de otros, como Isabel de Castro (mujer de Pedro de Saavedra y Aguiar).
Aunque los nombres de los hijos de Gonzalo Becerra de Lamas parecen evidenciar su parentesco directo con la familia pardoceliana dando visos de verosimilitud a la teoría de Pardo de Neyra sobre la paternidad de Gonzalo Becerra de Lamas (en las personas de María de Bolaño y Gonzalo Becerra de Navia), falta encontrar el documento a ellos coetáneo que verifique dicha teoría (hablo desconociendo totalmente si Pardo de Neyra en su libro se pronuncia sobre tal aspecto..., aunque suele ser una delicia leer sus obras, por su inclusión de ramas y genealogías no muy conocidas...).
Por cierto, mil gracias por las transcripciones (que su contenido, aunque a primera vista por lo que aquí expreso puede parecer que trate desde la distancia, sólo es por ser cauteloso...) ya que, en todo caso, vienen a ilustrar y a encauzar el posible final de esta larga investigación e hilo sobre la relación entre los Becerras y los Pardo de Cela, que llevaba meses y meses partiéndome la cabeza!!
En fin, mil gracias!!

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 17 Feb 2012, 12:37

Hola:

¿La boca agua?... Y a mí, porque aún estoy en la p. 175, solamente me faltan 200 :lol:
Ya me tarda el fin de semana, creo que este ya sé cómo voy a pasarlo : ) No estoy, que no me llame nadie... :wink:
Lo cierto es que paro cada 2x3, para apuntar lo que buscaba.

Bueno, pues no te preocupes, cualquier dato relacionado lo añadiré si es que lo hay en páginas posteriores.

El autor no menciona en ningún momento que él haya documentado a Gonzalo Becerra de Navia, ¡ojo!, ya habrás visto las referencias textuales... solamente al primitivo Gonzalo Becerra y más tarde a Gonzalo Becerra de Lamas [de Lamas por ser señor de la Casa y del coto de Lamas de Moreira, A Fonsagrada].
No quiero inducir a posible confusión, la explicación es mía, no un comentario de él, de hecho las citas están entre <<....>>

Es decir, que fue comentario mío:
Como vamos a leer, el motivo de añadir a Gonzalo Becerra "de Navia" fue por haber ejercido allí señorío.
Refiriéndome a que había recibido donación real en Navia de Suarna -y Burón-, de ahí que en otras fuentes apareciera como tal, cuando en realidad, debía ser Gonzalo Becerra, de Navia -como lugar de señorío y no como apellido-. En su día sería conocido como tal, para identificar de qué lugar era; pero sabemos que las comas no se usaban antes como ahora, aunque así lo ubiquemos perfectamente.

Tampoco echo en falta lo que comentas sobre la falta de fuentes, ya que claramente concreta en las 2 citas de mi anterior mensaje:

(cf. ATPD, Secc. <<Táboas de filiación do palacio de Perdigueyra>>)

(cf. ATPD, Secc. <<Pardos de Andrade do palacio de Perdigueyra>>)


Entre otra inmensa cantidad de archivos. Las notas a pie de página son de lo más completo que he visto en mi vida.

Mi recomendación a toda la gente de Xenealoxía es que lea el libro, es imprescindible, una verdadera obra de arte. ¡Vamos, que le daría a D. Xulio Pardo de Neyra todos los premios Premios Literarios que existen en Galicia!, merecidísimos, si pudiera. Es tantísima la información que en cada párrafo tengo que buscar y rebuscar en mis apuntes para completar lo que tengo y me interesa... ¡Qué maravilla!
Leyendo su libro he averiguado casi todo lo que busco desde hace años... Tengo tantas puntualizaciones que hacer en muchos de los hilos que tengo abiertos que no sé por dónde empezar :lol: y eso que aún no he llegado ni a media lectura. ¡Imagínate cuando acabe!

Es más, hila muchísimos libros históricos -que en gran parte aún no he leído- y muchas publicaciones, investigando personalmente multitud de archivos, y entre ellos el de la Catedral de Mondoñedo, desvelando datos que creo inéditos, puliendo muchos detalles indicados por los promotores Vasco de Aponte -con su edición crítica correspondiente-, Gándara, varios Memoriales de Galicia, Lence Santar, Mayán Fernández, Crespo del Pozo, García Oro, Cal Pardo, Donapétry, Vázquez Seijas, etc., etc., etc... y desenredando alguna confusión, que sigue y seguirá publicándose, mientras que él y otras personas publican estudios más fiables y verídicos, porque manejan muchísima más información que antiguamente; ahora más a nuestro alcance. Mis más sinceras gracias para él y para tod@s l@s que corrigen constantemente ciertas confusiones, si acaso con su información pueden aclararlas; completando "tantos y tantos personajes" perdidos e ignorados en muchas genealogías que hasta ahora conocíamos y nos ayuda, de una vez, a completar mejor muchos datos inéditos; para, al fin, tener una visión más exacta de nuestra queridísima Galicia/Galiza.

¡Ays!, que tengo tarea para rato: estudiar, "digerir" y asimilar tanta información, y eso que solamente me limito a mis temas concretos, no extensible a otros linajes que sí leo con atención pero no tanto.
Pues nada más. ¡Felicidades y enhorabuena para Xulio Pardo de Neyra!, a quien tanto agradezco y agradeceré sus estudios.



Saúdos
Última edición por 1 o serba, editado 17 veces en total
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 17 Feb 2012, 13:35

Entonces debo disculparme (en lo que atañe al uso de las fuentes... habia interpretado que ATPD era alguna referencia especifica a otros apartados dentro del mismo libro, no a algun archivo concreto... por cierto que no reconozco las iniciales...). E insisto en que sus trabajos siempre me resultan esclarecedores... La unica pena que siempre me queda es que la mayor parte de su documentacion proviene de archivos privados de dificil (incluso extremadamente dificil) consulta (y particularmente, en mi caso, me quedan totalmente a desmano...)
Saludos

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 17 Feb 2012, 14:22

: )

Nada, hice la aclaración por si leyendo tu comentario alguien podía llegar a confundirse, quizás fue culpa mía por no haberme expresado con más exactitud. Respecto a los archivos privados o particulares, te comprendo, pero eso tiene solución, quedas con él con tiempo libre y ya te informa.

No especificara la abreviatura del archivo por si ya la conocías de otros libros suyos.

ATPD => ARQUIVO DA TORRE E POUSA DE DUMIA

Para quienes no la conozcan, es una casa o pazo ubicado en Dumia -San Tomé de Cancelada, Cervantes, Lugo-, sobre la que hay algún comentario en otros apartados del foro tanto de quienes allí vivieron como de la heráldica.

Como puede que también le interese a otra gente, detallo las secciones documentales utilizadas del citado ATPD en su libro "Literatura Pardozeliana":

- Secc. <<PARDOS DE ZELA DE BETANZOS>>

<<BOLAÑOS DE TORÉS>>

<<PARDOS DE ANDRADE DO PALACIO DE PERDIGUEYRA>>

<<TÁBOAS DE FILIACIÓN DOS PARDOS-MONTENEGRO DE MONDOÑEDO>>

<<NOGUEROYS DA CASA DE AMARANTE>>

<<VÍNCULOS DE GOMEZ ARES DE CASTROVERDE E PEDRO PARDO DE ZELA>>

<<FOLES DE NAVIA>>


¡Feliz fin de semana! Nos leemos...
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 15 Mai 2012, 11:36

Buenos días:

Como me ha resultado más que curiosa la pervivencia de otros "Gonzalo Becerra", en el tiempo, aprovecho para comentarte que en el mismo enlace que te comentaba ayer -sobre los Marentes-, con bastante posterioridad a lo que buscas en este hilo -siglo XV- hay registrados otros Gonzalo(s) -Becerra / Becerra de Ulloa/ Becerra de Escobar / Becerra Osorio- en Vilabol de Suarna.
1. Los viejos “Becerra” de Villabol

Ya en 1640 hallamos un Gonzalo Becerra de Villabol, con toda su casa, como cofrades del Santísimo, un Gonzalo Becerra de Ulloa y un Gonzalo Becerra de Escobar. Suponemos que todos parientes, pero no de la misma familia. En 1645 se vuelve a hablar, una vez más como cofrade, de Gonzalo Becerra el Viejo y más adelante de Gonzalo Becerra Osorio. Más aún, entre 1672 y 1678 es cura de Villabol don Diego Núñez Becerra, apellidado también Núñez Miranda de Lamas de Ulloa. Y en 1703 sigue siendo cofrade la casa de Gonzalo Becerra. El relieve social de la familia consta por el matrimonio, en 12 de mayo de 1678, de Catalina Becerra, hija de Gonzalo Becerra de Ulloa y de Dominga Fernández de Gegunde, con Gregorio Alonso de Magadán, viudo, vecino de Villaframil, en el que figuran como testigos el licdo. D. Esteban Merino, cura de Sta. María del Trobo, el licdo. Pedro Arias de Santesteban, vecino de Valdeferreiros, y el licdo. D. Jacinto, cura de San Martín de Arroxo y otros. Añadamos que el dicho Gonzalo Becerra de Ulloa fallece el 8 de sept. de 1695 y, sin agotar las referencias, mencionemos aún los Becerra siguientes:

a) Doña Constanza Becerra, fallecida el 6 de nov. 1710.
b) Doña Constanza Becerra, fallecida el 14 de marzo de 1728; su hijo, don Juan.
c) Inés Becerra, fallecida el 13 nov. 1858. Esta, sin duda, rama que nada tiene que ver ya con la anterior. Es muy posible que los viejos Becerra y Ulloa fueran los precursores de los Coiñas y Ulloa que habitaron, con los Penamaría, la que fue después Casa de Niño.
http://diccionario.sensagent.com/villab ... #Las_casas

Vilabol de Suarna está en zona próxima a otros lugares lucenses donde también están documentados otros Becerra, Becerra de Navia, etc. -Punto A, captura de Google Maps-

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... suarna.jpg
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 15 Mai 2012, 13:47

Hola!
Supongo que esta pervivencia del nombre debe estar en relación con lejanos lazos de sangre, como indicativos del ancestro común, que vendría a ser el Gonzalo Becerra, fallecido en 1489 y desposado con Berenguela López [Rodríguez] de Íbias, que arriba menciona Fernando Dopico, y cuya progenie entronca con los descendientes de Pardo de Cela, tal como señalas en las citas extraídas de la obra de Xulio Pardo de Neyra...
Quedan algunas línas de los "Gonzalos" Becerra sueltas, que habrá que ver dónde encajan con la principal...

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 25 Set 2012, 11:49

Buenos días:

Pousada, comentabas en anterior mensaje lo siguiente...
A mediados del XVI me consta Gonzalo Becerra de Navia, casado con Mayor González de Quiroga, de quienes nacerían los siguientes hijos (según se deduce de la fundación de mayorazgo otorgado por ambos, no tengo anotado la fecha de la misma, pero creo recordar que las notas que de él tome fue a través de un pleito que vi en PARES):
1.- Fernán Díaz de Bolaño.
2.- Mariscal Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira. Mejorado por sus padres y heredero del vínculo por ellos instituido. Fue casado con Dª María de Losada, de cuyo matrimonio nacería Dª Constanza de Lamas y Castro, que litiga por la mejora y vínculo que le correspondían por herencia de su padre. Fue tomada como esposa por D. Ares González del Riego, Señor de Sangoñedo.
Releyendo ayer mis apuntes, tenía anotado que la mencionada Dª Constanza de Lamas y Castro ejerció el señorío en Lamas de Moreira (Sta. Mª), A Fonsagrada.
He podido averiguar que cuando se casó ella vivía en Navia de Suarna -¿tal vez en casa de su abuelo, Gonzalo Becerra de Navia, o de su padre, Pedro Pardo Becerra de Ribadeneira?-

Estoy intentando averiguar de qué señora era viudo Ares, cuando se casó con Constanza.

A continuación fotografías del recientemente restaurado Pazo de Lamas, en Lamas de Moreira -cerca del río Lamas-, donde pudo haber vivido Constanza después de casada. Me encantaría saber si vivió allí también su madre, o si su madre heredara dicha casa/pazo -¿o la heredó por parte materna Constanza?-

http://casasapo.es/Mansion-6-habitacion ... 7c2e0.html
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 25 Set 2012, 12:29

Lo que recuerdo del matrimonio de Constanza de Lamas y Ares González del Riego es que en PARES había una serie de pleitos sobre ellos:
a) Uno de Ares por el mayorazgo de la casa de Riego, en Tineo (REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 2185,80). Está digitalizado y es accesible en línea.
b) Otro por una capitulación matrimonial, contra Gutierre Bernardo Becerra y Teresa de Castro Ribadeneira (REGISTRO DE EJECUTORIAS,CAJA 2366,1). En este pleito, efectivamente se cita a Constanza y a su marido como vecinos de Gallegos, en Navia de Suarna.

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 25 Set 2012, 14:31

Sí, ya los había mirado hace tiempo.

Como tenía el tema sin releer desde hace muchas semanas, la nueva lectura me ha refrescado la memoria. En este mismo hilo se resuelven las incógnitas que planteaba antes, excepto lo de Ares, cuya 1ª esposa seguiré buscando, por si era también de esa zona.

Poco más, que me ha encantado poder relacionar algunos de los personajes comentados con el Pazo de Lamas y con Lamas de Moreira. Ojalá localice algún día algún estudio con los pormenores de este pazo... no tengo noticia de que haya algo publicado ya, si te enteras ¡avisa! :D
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
José Luis
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensaxes: 203
Rexistrado: 20 Out 2002, 09:00
Ubicación: Hong Kong, China

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por José Luis » 29 Set 2012, 04:26

La obra de Zoilo Méndez García, "Los Siglos de Oro de Tuña: Historia Documental de Tuña. Historia Documental de Riego", Unión Fenosa, reedición SF del original de 1932, trae una genealogía de la familia del Riego.
A Ares González del Riego, señor de Sangoñedo y luego de la casa del Riego (a la muerte de su primo tercero D. Diego García del Riego) no le asigna más que una mujer, Dª Constanza de Lamas, de la cual no indica linaje ni procedencia, aunque indica dos hijos del matrimonio. La línea de los señores de Sangoñedo está desarrollada en forma muy esquemática, indica sólo los titulares de Sangoñedo y sus consortes, pero en ningún caso indica el origen de las consortes, varias de ellas, indudablemente de origen gallego (por ejemplo, la abuela paterna de dicho Ares, a la que señala como María de Saavedra (esposa de Juan Bernaldo del Riego, señor de Sangoñedo), de la cual no da más noticias. Como iniciador por línea de varón de esta línea de señores de Sangoñedo pone a Álvaro González de San Pedro del Río, del que sólo dice "de noble linaje gallego" (el cual viene a ser tatarabuelo paterno del citado Ares González del Riego), el cual casó con María Fernández del Riego, que heredó las casas del Riego y Sangoñedo por muerte de sus hermanos mayores, dando así una nueva varonía (la de San Pedro del Río) a la casa del Riego.
Un problema grave que adolece la obra es la falta de fechas para todos los individuos de esta línea, aunque la obra en sí es bastante interesante.
No sé si estos datos pueden servir de algo, sólo los comento porque tengo el libro y el linaje en mi base de datos, pero, como comenté arriba es fragmentario, ya que sólo tengo la línea varonil y ninguna ascendencia por parte de consortes.
Cordiales saludos,
José Luis

Breo-jan
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensaxes: 611
Rexistrado: 20 Mar 2006, 09:00
Contactar:

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Breo-jan » 01 Out 2012, 00:43

La cantidad de información y preguntas en este foro es tal que uno no sabe bien por donde empezar..De los memoriales la mayor parte de las veces no nos debemos fiar demasiado porque suelen tener imprecisiones y filiaciones ficticias y erroneas.Lo mismo podemos decir de ciertos trabajos cuyas genealogías en ocasiones eran sacadas de estos memoriales,y eran épocas en las que la investigación histórica,genealógica y heráldica en Galicia y en otras partes no estaba ni en pañales(a día de hoy la histórica está empezando a andar y a la genealógica y heráldica le estamos poniendo los pañales).De los señores de Sangoñedo tengo yo algunas anotaciones sueltas,creo.En cuanto las encuentre igual doy más datos por si pudieran ser de interés.En cuanto a la primera mujer del Ares que casó con Doña Constanza de Lamas que preguntaba serba era ''Doña Francisca de Omaña,natural y vecina de Cangas de Tineo,hija de Don Ares de Omaña y Doña María Rodríguez de Quirós''(numeros 165 y 166 del Boletín del Real Instituto de Estudios Asturianos página 95).El hijo primogénito de Don Ares del Riego y Doña Constanza de Lamas,Don Pedro se casó en 1as nupcias con otra descendiente de la Casa de Omaña,Doña Ana de Omaña y Queipo de Llano,de cuyo matrimonio fue hijo Don Antonio del Riego Lamas y Omaña,que casó con Doña Juana Pardo y Montenegro,sin sucesión.
 

Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensaxes: 19123
Rexistrado: 29 Set 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por serba » 01 Out 2012, 08:04

Buenos días:

Muchas gracias, tanto a mdeviance como a Breo-jan.

Al menos ya tengo orientación donde seguir buscando. Sobre los Omaña que emparentaron en Galicia tengo varios apuntes, tendré que repasar cronologías.

Simplemente comentar que hay un libro bastante reciente en el que también puede haber información interesante, "Tineo, villa y concejo", mencionado en alguna ocasión en algún Boletín al que hace referencia Breo-jan, e intentaré conseguir. También hay una obra de principios del 1900, "Los siglos de Cangas de Tineo", pero es más de un volumen; a ver si consigo localizarlos.

Saúdos
Poblada soledad es hoy el mundo.

Avatar de Usuario
Navia-Mastache
Mozo
Mozo
Mensaxes: 46
Rexistrado: 22 Feb 2009, 19:11

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Navia-Mastache » 26 Mar 2016, 12:44

Hola:
Pousada escribió:Releyendo en profundidad la Historia do Concello de Baralla de Xulio Pardo de Neyra, se puede confeccionar la siguiente genealogía (p. 325)

I. Arias Núñez de Lamas, padre de

II. Gonzalo Becerra de Lamas, fallecido hacia el año 1500. Casado con Berenguela López de Ibias, hija de Diego Fernández de Ibias y Miranda y de Aldonza Rodríguez de Ibias. Padres de:

III. María Becerra de Lamas, Señora de Lamas, casada con Lope Osorio de Altamira, hijo de Pedro Álvarez Osorio y de Urraca Moscoso y Castro. Padres de:

IVa. Gonzalo Becerra de Lamas, casado con María de Bolaño y Pardo de Cela.
IVb. Leonor Osorio, casada con Sancho López de Ron.
IVc. Francisca Becerra, viva en 1537.
IVd. Berenguela López de Ibias y Osorio, casada con Men Ares de Cedrón Neira y Guitián, siendo progenitores de Gómez Ares de Cedrón, Fernán Días de Neira y de Gil Gómez de Cedrón.

Desconozco la fuente que toma Pardo de Neyra para estas informaciones.
Me sabria decir alguien si este Arias Núñez de Lamas tiene alguna relacion genealogicamente hablando con los Lamas del Pazo de Quintalonga en Santa Eulalia (Santalla) de Villaosende.

Mi agradecimiento de antemano y un cordial saludo.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 06 Mar 2017, 04:24

Hace mucho que tenía dejado de mano el tema de Gonzalo Becerra de Navia... Haciendo un breve resumen de lo descubierto hasta ahora salía que:

1.- Isabel de Castro, mujer de Pedro de Saavedra y Aguiar, Señor de la Casa de Saavedra, era citada por sus padres Gonzalo Becerra de Lamas y Mayor González de Quiroga en su testamento, entre otros muchos hijos... En el Memorial de la Casa de Saavedra, a esta Isabel de Castro la hacían hija de Gonzalo Becerra, pero erraba el nombre de su mujer (a la que refiere como Beatriz de Castro).

2.- Gracias a los datos de Fernando Dopico salía a la luz cierto Gonzalo Becerra, señor de Lamas a mediados del siglo XVI, hermano de Juan Núñez Pardo (Señor de Cubilledo, enterrado en Vilabade, Castroverde, junto a cierta D.ª Teresa) y de Constanza de Ribadeneira, hijos que fueron de un Martín Becerra. La filiación de este Martín no es clara, pero en algún momento se llegó a referir la posibilidad de que pudiese ser hijo de María Becerra (hija de Gonzalo Becerra y de Berenguela de Ibias) y Lope Osorio de Caldelas. Pero esta filiación, insisto no está clara. Por las fechas, el Gonzalo Becerra hijo de Martín Becerra podría ser el marido de Mayor González de Quiroga.

3.- La mujer de Martín Becerra no aparece en la documentación, pero surgía la hipótesis sobre si sería la D.ª Teresa junto a la que se manda enterrar su hijo Juan Núñez Pardo. Y dado el apellido de su hija, Ribadeneira, si podría ser su nombre completo Teresa de Ribadeneira, quedando en el aire la posibilidad de que fuese hija de Pedro de Bolaño y Beatriz de Castro. Además el Memorial de la Casa de Saavedra llama a la abuela paterna de Isabel de Castro, mujer de Pedro de Saavedra, Teresa.

4.- De ser así, podría entenderse que los hijos de Mayor González de Quiroga y Gonzalo Becerra se llamen Fernán Díaz de Bolaño (padre de Pedro de Bolaño), Pedro Pardo Mariscal (padre de Beatriz de Castro), Beatriz de Castro e Isabel de Castro (madre de Beatriz de Castro), rememorando a las personalidades más resaltadas de sus antepasados.

Hoy ha aparecido un dato curioso... Releyendo el Memorial de la Casa de Saavedra (sé que comete un montón de errores y que hay que tomarlo con pinzas, pero algunos datos pueden servir para corroborar partes de esta hipótesis) veo que al referirse a Gonzalo Becerra, padre de Isabel de Castro y suegro de Pedro de Saavedra, no sólo se menciona como hijo de una Teresa, sino que "fue hermano de Iuan Nuñez Pardo de Castro, Señor de Vivaleyra". No encuentro el topónimo Vivaleira, pero creo si Gonzalo Becerra es el mismo que fue hijo de Martín Becerra, entonces su hermano Juan Núñez Pardo debería ser el Señor de Cubilledo, que está en Baleira, quizás la grafía correcta de lo que en el Memorial aparece deturpado como Vivaleyra. A Teresa, la madre de ambos hermanos, no la hace hija de Pedro de Bolaño y de Beatriz de Castro, sino nieta, a través de una hija de estos últimos, llamada Isabel.

Los datos los entresaca de ciertos apuntamientos de una genealogía ejecutoriada de la Casa de Gaybor que cita literalmente:
“De Pedro de Bolaño salió Fernando Diaz de Ribadeneyra, padre de Doña Blanca, è Doña Beatriz, è Doña Maria (ut sup. Num. 27 lit. L.O.II & MM & c) Doña Maria de Serra, madre de Basco Sanchez de Vlloa, Señor de la Casa de Serra, è Doña Isabel, madre del Licenciado Nabia, Oydor de Valladolid, è de Pedro de Bolaño, padre de Alonso Perez de Bolaño de Nabia de Luarca, que llaman el Tuerto (y de Nabia de Luarca, dizen, por ser dueño della, ut sup. Num 24. Lit. KK) y tambien era su hija Doña Mayor, muger de Bernardino de Castellanos, madre de Pedro Pardo de Aguiar de la Rigueyra, y salio Doña Teresa, madre de Gonçalo Becerra, e de Iuan Nuñez Pardo de Vivaleyra, todos estos hijos, y descendientes de Pedro de Bolaño y de Doña Beatriz de Castro, su muger, hija del Mariscal Pedro Pardo, y de Doña Isabel de Castro”
Lo más curioso, es que al citar esta genealogía ejecutoriada está resolviendo el enigma al completo, pues realmente cita la descendencia de Pedro de Bolaño y de Beatriz de Castro:
1.- Fernán Díaz de Ribadeneira, padre de D.ª Blanca (¿?), D.ª Beatriz (Señora de Torés, casada con el señor de Bergondo Juan López Pardo) y D.ª María (debe ser Mayor, la Señora de Láncara).
2.- María de Serra (que debe ser la Señora de Noceda, María de Bolaño), quien efectivamente tuvo de Men Rodríguez Parragués a Vasco Sánchez de Ulloa, Señor de Noceda.
3.- Isabel de Castro (que debe ser la que casa con Juan de Prada), madre del Licenciado Navia y de Pedro de Bolaño (padre de Alonso López de Navia y Bolaño).
4.- Mayor de Aguiar, casada con Bernardino de Castellanos, padres, efectivamente, entre otros, de un Pedro Pardo de Aguiar..
5.- Teresa de ¿Ribadeneira?, madre de Gonzalo Becerra y de Juan Núñez Pardo.

Salvo el quinto hijo, Teresa ¿de Ribadeneira? que le atribuye a Pedro de Bolaño y Beatriz de Castro la genealogía ejecutoriada de la Casa de Gaybor, el resto de los datos cuadran a la perfección, si bien se deja atrás a otros hijos, como Pedro de Bolaño, quizás por haber muerto sin descendencia. Lo curioso es que ésta es la fuente que utiliza el Memorial para acreditar que Teresa, madre de Gonzalo Becerra era hija de Isabel de Castro y nieta de Pedro de Bolaño y de Beatriz de Castro. Lo que ocurre es que al tomar esta fuente, el autor del Memorial de la Casa de Saavedra interpretó erroneamente que Isabel de Castro, la mujer de Prada, tuvo por hijos 1) al Licenciado Navia 2) Pedro de Bolaño 3) Mayor (mujer de Bernardino Castellanos) y 4) Teresa (madre de Gonzalo Becerra y Juan Núñez Pardo), cosa que podemos atribuir a la caótica organización de los datos al ser dados todos seguidos sin distinción de generaciones entre hijos y nietos. Yo he utilizado intercalar texto normal y en negrita para distinguir unos hijos y otros... Además, existe cierta razón, algo lógica, para entender esta confusión y es que al apellidarse Gonzalo Becerra de Navia, el autor del Memorial seguramente entendió que su madre tendría que haber salido del matrimonio de Isabel de Castro del que salieron los otros Navia, haciendo a Teresa hermana del Licenciado Navia y buscando así una conexión entre su apellido y el de su hijo, Becerra de Navia.

Es una pena no conservar esa genealogía ejecutoriada de la Casa de Gaybor que menciona el Memorial de la Casa de Saavedra, pues podría terminar de solventar las dudas que queden... Y aunque en ella no se mencione el nombre del marido de Teresa ¿de Ribadeneira?, hija de Pedro de Bolaño y de Beatriz de Castro, el hecho de que se la haga madre de Gonzalo Becerra y Juan Núñez Pardo permite conocer que no debe ser otro que Martín Becerra.

Conclusión, la lectura crítica y detenida de las fuentes que utilizó el Memorial parecen confirmar las hipótesis arriba dichas (Martín Becerra c.c. Teresa de Ribadeneira, hija de Pedro Bolaño y Beatriz de Castro), toda vez que subsanamos la interpretación inexacta que el propio autor del Memorial sacó de ellas...

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 06 Mar 2017, 15:17

Fernando Dopico, nunha mensaxe neste fío dicía o 28 de xuño de 2011:
- Agora ben. Non me queda nada, pero que nada claro, que este Lope Osorio, alcalde de Caldelas, se poida nin se deba identificar cun homónimo ó que neste mesmo foro, e nunha mensaxe de arriba, se fai pasar por fillo de Pedro Álvarez Osorio e de Urraca Moscoso y Castro. Por unha cuestión, principalmente. Porque ata onde sabemos, polo testamento de dona Urraca de Moscoso, este matrimonio NON tivo ningún fillo deste nome ...
Pasaron preto xa de seis anos, e parece que neste tempo algo se avanzou na filiación de Lope Osorio de Caldelas. Así en Estudios de Genealogía. Red Social de Investigadores, hay una entrada sobre a filiación de certa Elvira Osorio (véxase o enlace http://estudiosgen.com/forum/topics/fil ... ira-osorio ) onde intervén en varias ocasións o investigador Saturnino Celso Ares Martín, quen publicou unha serie de catro artigos publicados no Faro de Astorga, os días 6 e 18 de novembro de 2014, e 9 de decembro e 18 de decembro de 2014, onde sinala como pais de Lope Osorio de Caldelas a Rodrigo de Escobar e a Elvira Osorio de Guzmán. Nese fío en EDG pódense atopar un montón de datos interesantísimos ao respecto desta familia.

Lembremos que a relación de Gonzalo Becerra de Navia con Lope Osorio de Caldelas era que a muller deste último, María Becerra, era filla do dito Gonzalo Becerra e de Berenguela de Ibias, tal e como demostrou documentalmente o propio Fernando Dopico.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 26 Xul 2017, 12:39

Pousada escribió:
25 Xan 2010, 16:06
También en el siglo XVI, Dª Beatriz de Castro Bolaño Ribadeneira, firma en 1569 un compromiso con el señor del coto de Lamas, llamado Gonzalo Becerra, y al que se alude como nieto de D. Pedro Bolaño (así lo asegura López Pombo en su trabajo "El Castillo de Torés en el municipio de As Nogais", publicado en el boletín del Museo Provincial de Lugo).
En el mensaje con el que se abrió este hilo se citaba que un Gonzalo Becerra, señor de Lamas en 1569, era nieto de Pedro de Bolaño, según las afirmaciones del investigador López Pombo. Pues bien, con la identificación de la mujer de Martín Becerra como el marido de Teresa ¿de Ribadeneira? (primero gracias a la intuición de Fernando Dopico al interpretar el testamento de Juan Núñez Pardo y segundo gracias a los fragmentos del memorial de la casa de Gaibor) se viene a cumplir esta premisa.

Pedro de Bolaño, padre de Teresa de Ribadeneira, madre a su vez de Gonzalo Becerra...

Pero estamos hablando de 1569... Resuelto el enigma de uno de los Gonzalos, falta ahora por resolver el enigma de su antepasado (el casado con Berenguela de Ibias, al que se refiere como sobrino del Mariscal).

El Gonzalo Becerra de 1569, señor de Lamas, era bisnieto paterno del Mariscal Pardo de Cela y bisnieto materno del otro Gonzalo Becerra. Tanto este hecho como la fecha de sus respectivos fallecimientos parece hacerlos de la misma generación... Aún así, serían tío y sobrino... supuestamente. Tampoco hay que olvidar que por aquel entonces y todavía hoy en algunas zonas los términos tío y sobrino se utilizan en un sentido amplio, como primo del padre o hijo del primo.

Sergio80
Novo
Novo
Mensaxes: 6
Rexistrado: 16 Feb 2018, 07:57

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Sergio80 » 27 Xan 2019, 08:25

¿Alguien sabe de dónde obtiene Luis López Pombo el dato de que en 1569 Beatriz De Castro Bolaño realiza un compromiso con Gonzalo Becerra de Lamas? También me pregunto en qué se basa para afirmar que este último era nieto de Pedro Bolaño. Pregunto todo esto porque estoy intentando localizar a los padres de Gonzalo Becerra de Lamas, señor del coto de Lamas. Podrían ser Martín Becerra y Teresa Ribadeneira. De ser así, esta podría ser hija de Pedro Bolaño, señor de Torés. ¿Alguien posee datos sobre estos personajes? Gracias.

Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensaxes: 1211
Rexistrado: 15 Set 2006, 09:00

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Pousada » 27 Xan 2019, 12:53

Buenos días!!! Pues si no me equivoco, lo saca de la obra de Manuel Vázquez Seijas, Fortalezas de Lugo y su provincia... A su vez, Vázquez Seijas en su día accedió a colecciones privadas y archivos particulares de las familias poseedoras de los distintos pazos y fortalezas...

Sergio80
Novo
Novo
Mensaxes: 6
Rexistrado: 16 Feb 2018, 07:57

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Sergio80 » 27 Xan 2019, 20:00

Buenas tardes. Gracias por la respuesta. Ahora volveré a echar otro vistazo a la obra. Supongo que estará en lo referente a la torre de Torés.

Sergio80
Novo
Novo
Mensaxes: 6
Rexistrado: 16 Feb 2018, 07:57

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Sergio80 » 27 Xan 2019, 20:26

Hola otra vez. No encuentro nada en los seis tomos de Vázquez Seijas. He mirado en Torés, Frouxeira y Castro de Oro.

Sergio80
Novo
Novo
Mensaxes: 6
Rexistrado: 16 Feb 2018, 07:57

Re: Gonzalo Becerra de Navia (s. XV)

Mensaxe por Sergio80 » 27 Xan 2019, 21:41

Hace algún tiempo me topé con este documento del Archivo del Reino de Galicia:

GONZALO BECERRA DE LAMAS, VECINO DEL CONCEJO DE BURÓN, CON FERNANDO DÍAZ DE RIVADENEIRA. SOBRE BIENES FINCABLES DE TERESA DE RIVADENEIRA Y MARTÍN BECERRA. Caixa 15562 47.
El documento es de 1576 pero no se puede consultar ni reproducir por su estado de conservación. Este documento puede reflejar el parentesco existente entre Fernando Díaz de Rivadeneira y Teresa de Rivadeneira (ambos podrían ser hermanos).
¿Qué pensáis? ¿Alguien ha consultado este documento o sabe dónde puedo encontrar referencias a él?
Por otro lado, en el testamento de Pedro Bolaño (1491) sí aparece una hija llamada Teresa. Según el documento que recoge García Oro, esta hereda las tierras de Parmón. He buscado este lugar y no lo encuentro por ningún lado. ¿Alquien sabe a qué lugar puede referirse o será un error de transcripción? Gracias otra vez.

Respostar