Aenlle

Todo sobor das armas dos persoeiros e as súas liñaxes
Responder
Avatar de Usuario
Lin
Mozo
Mozo
Mensajes: 18
Registrado: 13 Jun 2002, 09:00
Ubicación: Ribadeo-La Línea-Bilbao
Contactar:

Aenlle

Mensaje por Lin »

Quisiera saber si alguien tiene algún dato de la heráldica del apellido Aenlle, así como si conce donde aparecen dichos escudos. Me interesa especiamene de la provincia de Lugo y del Principado de asturias.



Un saludo.

Gabriel Méndez
Avatar de Usuario
kruzul
Administrador
Administrador
Mensajes: 2242
Registrado: 05 Oct 2001, 09:00
Ubicación: El Escorial - Madrid
Contactar:

AENLLE

Mensaje por kruzul »

Ola Gabriel:
Eu non teño nada.
Os de Heraldaria teñen tres escudos para os <A HREF="http://www.heraldaria.com/armorial.php?query=aenlle" TARGET="_blank"> Aenlle de Galicia</A>.

Saúdos e sorte:
Ricardo Lago

[ Esta mensaxe foi editado por: Cruzul on 23-11-2002 16:54 ]
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

AENLLE

Mensaje por Milleiro »

Ola Gabriel,
Na Gran Enciclopedia Gallega non ven datos sobre unha liñaxe con ese nome.
Cumprimentos
Xavier
Avatar de Usuario
irmandinos
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 117
Registrado: 13 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Moeche
Contactar:

AENLLE

Mensaje por irmandinos »

En el diccionario de Heraldica de Schnieper Campos cita textualmente:
AELLOS, AENLLE, AENLLO ó AELLE.- Linaje castellanoleonés oriundo de Aguilar de Campoo, descendiente de un caballero que arremetió contra los moros, animando a su gente al grito de "A ellos", tomando posteriormente esta exclamación por apellido.
Arnas: De azur, una corneta, colgada del jefe por una cadena que pende de una argolla de oro. Bordura de oro, cargada de ocho sotueres de gules.
Suerte en tu búsqueda.
Avatar de Usuario
lumebóo
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 128
Registrado: 03 Feb 2002, 09:00
Ubicación: Ferrol

AENLLE

Mensaje por lumebóo »

Ola Irmandiños e a todos en xeral:

Con todo o respeito e salvando a cara dos presentes. Xa sei que este é un portal para o estudio da historia familiar de forma seria, científica e aideolóxica; pero, vamos a ver, ¿como alguén, a estas alturas é capaz de crér nesas orixes dos apelidos? Eu penso que ti non o crés; pero, se é así, porque fas referencia a iso.

Sei que todo o mundo ten democráticamente dereito a falar, escrebir, opinar, etc., máis eu xa estou un pouco decepcionado de tanta fidalguía e tanta nobreza e tanto brasón. ¿É que acaso todos imos ter ancenstros condes, e se son suevos mellor?.

Non esquenzamos que a nobreza medieval galega (que despois xa non a houbo) era catro gatos, ademáis de seren ús fillos da súa mai. Á parte de que unha cousa é unha liñaxe e outra un apelido, que poidan que non teñan nengún vencello.
Isto me acorda unha familia coruñesa chamada Vedmar (ou polo menos así o escrebían) que facían proceder o seu apelido de que un rei, non sabían cal, lles dera tantas propiedades que lles dixera: ¡veis, os doi tanto qué ved el mar!. Isto é acientífico e pueril, ademáis de mentecato.

E, á parte, e isto xa non vai contigo (o que pasa é que non sei en que foro podo plantexar isto), que máis ten se un apelido ten que ver cunha liñaxe más ou menos nobre. ¿Acaso a nobreza foi socialmente algo do que se gabar (recomendo o libro de Barros Viva El-Rei)?. E, en todo caso, ¿trátase de estudiar o papel deste estamento na súa sociedade e os xogos socio-´políticos nos que se veu inmerso ou somentes estamos a satisfacer o noso ego persoal e poder dicir que temos antergos importantes cando non eran maís que ladróns, asasinos, prexuros e falaces? (Andrade, Soutomaior, Lemos, etc.)
Unha cousa é estudiar as familias, os brasóns, etc., e ver a evolución das situacións sociais polas que atravesaron e a relación co seu tempo, e outra é perder o tempo redundando no que xa está arqui-sabido.

¿Non pensades que temos un mesto campo de traballo cos nosos humildes apelidos do país?, ¿acaso non é máis útil tratar de establecer a verdadeira orixe e relaciós das nosas liñas familiares, saber se os nosos antergos eran carpinteiros, pertencían a unha confraría parroquial ou se as nosa sétimas aboas vivían nunha choupana e fixeran a espontánea unha, dúas ou cecais tres veces?. Eu persoalmente hoxe en día sentiría-me máis orgulloso dun antepasado meu que tivera un problema co señor por non lle pagar un foro inasumible que dun ancestro fidalgo ocioso, vividor das rendas e que condenara aos seus dependentes á fame. Non sei vosoutros.

A última hora paréceme máis humanamente saudable facer un esforzo por lles dar solución a todos eses invitados do alén que pían por que lles procuremos datos dos seus ancestros (e me importa pouco se é por conseguir un visado) que estar a ollar nos nosos embigos.

Outro esforzo ao que nos tíñamos que aplicar era ao de erguer esa enciclopedia dos apelidos galegos e acadar un verdadeiro corpus dos nosos xentilicios e poñelos en relación coa nosa realidade presente e pasada. O resto penso sinceramente que é unha pura especulación maniquea e narcisista.

Un saúdo cordial

Lumebóo

[ Esta mensaxe foi editado por: lumebóo on 24-11-2002 18:05 ]
Avatar de Usuario
irmandinos
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 117
Registrado: 13 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Moeche
Contactar:

AENLLE

Mensaje por irmandinos »

Hola Lumebo:
Non te poñas así que non e pa tanto. O feito de si creo ou non o que transcribín e "outra cousa", pero se o anotei verás que ten un autor, Jacques A. Schnieper Campos (que ademáis de compartir apelido coido que non temos nada en común) e o fixen porque foi o único sitio donde encontrei o deseño da heraldica po apelido Aenlle, que era o que pedía Lin.
Ahora se ti tes outra información sobre a heraldica que lle interesa dillo a el que de seguro que cho agradecerá.
E ahora vamos ca "outra cousa": Nin creo nin me importa a heraldica máis que por a axuda que me pode dar para identificar unha determinada linaxe.
Soamente me interesa a miña xenealoxía e por proximidade e porque me interesa a História do meu entorno, tamén a de Moeche (actualmente teño unhas 6000 persoas na base de datos, de una parroquia que ahora non chega a 500).
Si poido botarlle unha man a alguén en unha búsqueda fagoio, pero tampouco me creo todo o que din, porque xa me levei algunha sorpresa, e o que queira facer búsquedas o tum tum debe contratar os servicios de un profesional, que eu non o son.
Saudos e non te poñas serio.
Fernando Campos
Avatar de Usuario
Lin
Mozo
Mozo
Mensajes: 18
Registrado: 13 Jun 2002, 09:00
Ubicación: Ribadeo-La Línea-Bilbao
Contactar:

AENLLE

Mensaje por Lin »

Hola a todos y gracias por la información.

Quería intervenir en este debate que se ha planteado entre Lumebóo e Irmandiños.

En este sentido mi caso es parecido al de Irmandiños, estoy realizando mi propia genealogía (muy dispersa por cierto ya que es de Tarifa, Cádiz, Salamanca, Cordoba, Malaga, Marbella, etc.) y la de mi mujer (que es 100% de Ribadeo), y en el caso de Ribadeo por extensión y propio gusto, intento recopilar todos los datos posibles sobre los linajes y familias que allí han habitado.
El querer saber un determinado blasón, para mi no tiene más sentido que el intentar identificar los distintos escudos que se encuentran en Ribadeo, a fin de asociar las distintas casas a las familias que tengo documentadas, por lo cual cualquier ayuda que venga es bien recibida.

El creerse o no el origen de determinado apellido, si viene de los suevos, los herulos o como mi segundo apellido (Moreno) del patricio romano Lucio Murena, pues el sentido común o la candidez de cada uno, debería hacer el resto.
En cualquier caso pienso que lo que si es necesario es el dar las fuentes de cada dato aportado, a fin de valorar también el grado de fiabilidad que tiene el mismo.

Igualmente creo que todos los que estamos aquí somos aficionados y amateurs, por lo que a nadie puede exigirsele nada más de lo que con nuestros limitados medios, sobre todo de tiempo, podamos aportar o encontrar.

Un saludo.
Gabriel Méndez
 
Avatar de Usuario
kruzul
Administrador
Administrador
Mensajes: 2242
Registrado: 05 Oct 2001, 09:00
Ubicación: El Escorial - Madrid
Contactar:

AENLLE

Mensaje por kruzul »

Ola a todos:
Contesto brevemente ó prantexado por Lumebóo neste tema, entendendo que a súa exasperación ven dada máis pola orientación xeral nos foros, que pola específica de este tema de Lin.

Penso que ningún dos aludidos neste debate para nada pecamos de obsesións fidalgas.

Si en xeral proliferan as citas de posibles armas de liñaxes para os apelidos, e xa falo por min, é porque nas enciclopedias e diccionarios de rápida consulta o que máis abonda.

Se no tema da enciclopedia lle din certa prioridade á publicación das informacións heráldicas que tiña dixitalizadas, é pola miña creencia de que moitos dos que se acercan só andan a buscar eso, o mesmo que nas grandes superficies, (se ten o gráfico millor) á maioría bástalles con eso si o atopan, algúns pode que unha vez chegados aquí se interesen por algo máis, e incluso poidan aportar. Pensaba tamén que deste xeito desaparecerían(ou disminuirían) dos foros este tipo de consultas

Con respecto tamén á enciclopedia estaba mirando si existe a posibilidade de poder investigar a distribución polos censos (padróns ou electorais) idea xa apontada por Irmandiños pero que eu persoalmente nunca tentara.

Saúdos:
Ricardo Lago
Avatar de Usuario
lumebóo
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 128
Registrado: 03 Feb 2002, 09:00
Ubicación: Ferrol

AENLLE

Mensaje por lumebóo »

Ola a Irmandiños e Lin:

Non vou dicir que eluda a polémica ou que rexeite entrar nela; porque, precisamente, a palabra foro ven querer dicir iso; malia que a miña intención agora e no anterior comentario non é nen foi agredir a niguén. Somentes expuxen e, estou certo, de xeito ben claro a miña opinión acerca da moita estulticia que parasita, na miña percepción, os temas que se tratan os portais de xenealoxía (¿por que isto non é a revista Hola, non si?). Iso non quere dicir que esa seña a miña conceptuación nen do labor de Irmandiños nen do teu, nen das vosas cualidades persoais.

Por exemplo, Veremudus, que ten tirado nos últimos tempos unha chea de escudos da comarca de Ferrolterra (se se quer, de Trasancos, Pruzos e Bozoucos), céntrase nas armas das familias nobres; máis iso non quere dicir que trague coas fábulas que moita xente cré a respeito dos seus apelidos. Simlementes fai un estudo de campo ou, se se quer, descritivo, das pedras armeiras e das liñaxes que as portaron. Cecais, é verdade , non sei se podería chegar a dar significado a todos eses sables,rampantes, etc. e buscar-lles o seu sentido primixenio; pero é un estudio dentro do histórico, non idealista.

Eu, cando respondín a Irmandiños, non pretendín censuralo, máis ben me sentín un pouco decepcionado porque un dos máis antigos membros do site dera razon (aínda que só fora dar razón) dunha etimoloxía que, penso, é indefendible. Eu non sei quen é, nen me interesa, ese tal Schnieper, pero desde logo ese señor parécese-me a Albaigés, que creo que morreu pero era un estafador cultural.
Por outra parte, e á parte de que me interese a heráldica só na medida de que poida proporcionar algunha información útil para a Historia como se aborda hoxe en día (non para as historias), non teño nada que lle aportar a Lin; porque, ademáis non creo que todo apelido teña porque ter un brasón a non ser que llo encarguemos a unha empresa do sector.

Claro que estamos todos a botar unha mao aos que procuran algo aquí; pero para min é máis satisfactorio axudar ou orientar ao rapaz que está a buscar as orixes dos seus apelidos.
Recoñezo o valor investigatorio que ten unha base de datos de seis mil persoas dun concello e de que con iso se poida contribuir ás metas deste proxecto. Eu, cun acervo moito máis cativo, estou desexando telo preparado para o mesmo.

E sinto moito se parecin adusto. Eu non me poño serio, eu son serio nas cuestións nas que penso que o hai que ser.

Saudos

Lumebóo
Avatar de Usuario
irmandinos
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 117
Registrado: 13 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Moeche
Contactar:

AENLLE

Mensaje por irmandinos »

Hola Lumebóo:
Sinto moito se a miña contestación che puido parecer ofensiva en algun aspecto, non era esa a miña intención.
Eu soio quixen quitarlle ferro a cousa porque no fondo eu penso coma ti. Eu tampouco creo nas lendas da creación dos apelidos nin na exaltación de valores de que fan enseña, pero tamen me gusta "saber" que os Lousada, por exemplo mataron non sei cantos lagartos e por iso no seu escudo levan dos lagartos aplastados por unha lousa.
Que non e verdade xo sei, pero a imaxinación de quen fixo a lenda e para min de admirar.
E o feito de mandar a miña aportación tratouse soamente de transcribir o que viña no debandito libro, sin entrar en valoracións sobre o contido do mismo, que supoño que xa fai o que o lee (como ti mesmo fixeches).
Pido perdón de novo porque non pensei que che iba molestar.
Un saudo
Fernando Campos
Avatar de Usuario
lumebóo
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 128
Registrado: 03 Feb 2002, 09:00
Ubicación: Ferrol

AENLLE

Mensaje por lumebóo »

Ola a todos:

Cecais a culpa foi miña ao me expresar de forma tal vez ruda.
Ninguén ten que se desculpar xa que non me sinto ofendido polos que participastes neste intercambio de opinións.

Saúdos

Lumebóo
Avatar de Usuario
veremudus
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 241
Registrado: 23 Oct 2002, 09:00
Ubicación: Ferrol
Contactar:

AENLLE

Mensaje por veremudus »

- Pedindo permiso, con tódolos respectos e por alusións, métome neste foro.
1º.- Lamento non poder dar ningún dato sobre o apelido AENLLE, que é de quen e do que se trata.
2º.- Contesto a LUMEBÓO, coa confianza de que nunca debe, nin vai, chega-lo sangue ó río:

* Estimado LUMEBÓO, ferrolán coma min. Coido que os teus prantexamentos verquidos neste mesmo foro e máis arriba, que por adiantado respecto, non os poido compartir ó cen por cen polo seguinte.
Coido que os nobres, cavaleiros, escudeiros, fidalgos, etc. na Idade Media e, tamén en épocas posteriores, non eran nin máis ni menos "malos" que as obrigadas circunstancias do tempo que lles tocou vivir. Porén, coido que non é extrapolable nin se debe emitir xuizos de valor sobre o "comportamento" social, político, relixioso, ideolóxico, etc. hacia tempos moi pretéritos dende os postulados actuais comúns na nosa sociedade.
Por outra banda, a historia é como foi e non como quixeramos que fose (de iso, de manipula-la ó seu antoxo xa o intentaron e en parte lograron moitos máis dos necesarios ...).
Dito doutro xeito, os feitos diferenciais dos comportamentos sociais nas diversas etapas da Historia obedecen ás evolucións e/ou involucións habidas. Polo tanto, xulgar con criterios sociais (fíxate que digo sociais e non históricos) modernos ó acontecido é perigoso; porque podemos estar a deturpar e, polo tanto, a non entender parte da historia. E cando falo de "entender" non digo "compartir" nin estar de acordo con aqueles modelos sociais e as súas costumes. Simplemente, digo entender ou comprender para poder facer unha ánalise e estudio o máis aséptico e realista posible; sen deixarmos levar polas nosas conviccións e ideoloxías que son pertinentes neste noso "momento histórico", pero extemporáneas se as aplicamos ó pasado.
En fin, non sei se me aclaro pero espero que ben me entendas. Un saúdo.
 
Avatar de Usuario
Per
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 448
Registrado: 03 Dic 2002, 09:00
Ubicación: Lugo

AENLLE

Mensaje por Per »

Hola a Todos.
Creo que es muy importante la recuperación de la memoria fámiliar dentro de la potenciación del propio yo, personalmente creo que la heraldica es una afirmación de esa identidad particular y particularista que aparece en los campos de los blasones. Muchas de las historias que guardan los escudos de las casas tienen una base real comprobable. Otra cosa es lo figurado simbolico, pués, no olvidemos que la heraldica es ante todo estético y la estetica se mueve en parametros de la conversión de la realidad en leyenda. Yo personalmente estoy muy orgulloso de mis antepasados nobles, y no menos me siento orgulloso de mis antepasados artesanos, pobres, vuscones, huerfanos, esclavos. También me siento orgulloso de poder usar por ley escudo de ármas, su carga estética y su historia REAL recreada en leones rampantes, dragones sobre ciudades inundadas, caballeros que tocan trompetas, águlilas exployadas, halcones, corazones, picas y ballestas, lirios floridos, Linajes de los Lugos, Pallares, Bolaños con su bollo y su año, Somoza (que con su maza a los moros despedaza) todo esto tiene una estética tan fuerte que supera cualquier título, negocio....y lo demás son pláticas para curas o para progrés. unha aperta.
Avatar de Usuario
alvaro18
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 28 Dic 2004, 09:00
Contactar:

HOLA

Mensaje por alvaro18 »

ME GUSTARIA SABER SI PUEDEN DARME ALGUNA INFORMACIÓN DEL APELLIDO BOLAÑOS Y DE SU ESCUDO.

I NEED IT AS SOON AS POSIBLE THANKS

:lol: :lol:
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Aenlle

Mensaje por serba »

D. Pedro Aenlle y Rocha.

Juez en Vilaouruz a principios del siglo XIX. Actualmente, Vilaouruz pertenece al Concello de A Pontenova, Lugo.

Fuente: Libro "Trabada y su comarca", página 94.
(Vilaouruz, Vilapena y Vilaformán, formaban parte del Concejo de Villaformán hasta 1834, las tres parroquias tenían juez propio).

alvaro18, mira en http://www.xenealoxia.org/modules.php?n ... nt&id=1193
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaje por serba »

Del mismo libro anterior, página 41:

D. Manuel Aenlle Losada
, en 1897 fue Alcalde de Trabada (Lugo)
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Aenlle

Mensaje por serba »

Entre los personajes ilustres en Derecho:

D. Pascual Aenlle Aguiar
Notario de la ilustre familia de Aenlle. Emigró con su familia a EEUU, continuó trabajando en La Habana. (página 45)

Personajes ilustres en Política y Administración:
D. Francisco Aenlle Aguiar (página 46)

Estoy buscando la relación entre dicha familia y los Fernández Reigosa, ya que comenta que D. Ramón Fernández Reigosa -de la histórica familia Aenlle- fue Alcalde de Trabada desde 1932 hasta 1936

PD: Como curiosidad, en Trabada existe un lugar llamado Soenlle.
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Aenlle

Mensaje por serba »

D. Antonio Aenlle y Villar

Fue el fundador de la capilla de la Inmaculada Concepción, en la parroquia de San Adrián de Lourenzá, en el año 1690
http://www.diputacionlugo.org/html/muni ... urenza.htm
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
gmendez
Novo
Novo
Mensajes: 9
Registrado: 26 Sep 2005, 09:00
Ubicación: La Coruña y Ribadeo
Contactar:

Mensaje por gmendez »

Según el “Repertorio de Blasones de la Comunidad Hispánica”, los de La Coruña tienen las siguientes ARMAS: En campo de sinople, una tienda de campaña, de oro, rodeada de estacas clavadas, también de oro.

Manuel Vázquez Seijas, en "Fortalezas de Lugo y su provincia", atribuye a la casa matriz de Aenlle el lugar de Pividal en la parroquia de Santa María de Trabada, donde se encontraba el siguiente escudo: Escudo cuartelado. 1º Un castillo con tres homenajes. 2º Tres flechas en palo. 3º Tres discos punteados. 4º Una estrella de mar bajo una media luna. El escudo se halla timbrado de un rostro alado. En bordura una inscripción que hace referencia a la nobleza del solar de los Aenlle.
He estado en dicho lugar y ya no existe dicho escudo, si bien los viejos del lugar lo recuerdan, en el libro mencionado figura una foto.

Demostraron su hidalguía en la Chancillería de Valladolid: Pedro Aenlle, concejo de Miranda, 1590; Alonso de Aenlle da Rocha, Fojaco, 1608; Juan Aenlle de Villaorud, San Martín de Villaorud, concejo de Pontenova, 1609; Pedro Aenlle Villar Gondufe, Miranda, 1627; Juan Antonio Aenlle Miranda, Santiso, concejo de Sante, 1735; Isidro de Aenlle y Rocha, Villanueva de Lorenzana, 1779; José Sánchez Aenlle y Cancio, Coto de Pereiras, San Justo de Cabarcos, 1783; Melchor Álvaro de Aenlle y Miranda, San Julián de Villaboa, antes concejo de Miranda y actualmente concejo de Pontenova, 1786; José Aenlle y Miranda, Villaboa y Villaodrid (Pontenova), nació en San Salvador de Santiso (Sante), 1797 y Luis de Aenlle y Rocha, Arante, j de Ribadeo, 1804, cuya genealogía se describe a continuación.
Consta además en los censos de militares de Ribadeo, inscrito como noble en la Calle de las Angustias, José de Aenlle y Cancio, en 1805 y 1808.
Gabriel Méndez
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

D. Pedro Luis de Aenlle

Mensaje por serba »

D. Pedro Luis de Aenlle

Vivía en el año 1752.
Lo mencionan en el Catastro de Ensenada realizado los días 14 y 15 de 1752 en Vilameá (San Vizente de Vilameá), -aproximadamente a 1,5 km. de A Pontenova, Lugo-.

17. Al capítulo diez y siete dixeron... (molinos)... otro al sitio de Ferrea, muele otros quatro meses, perteneze a don Pedro Luis de Aenlle, su producto veinte reales de vellón...

(Extraído del Libro 'En torno al bimilenario del Eo', página 826).
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

AENLLE

Mensaje por serba »

gmendez escribió: ... Manuel Vázquez Seijas, en "Fortalezas de Lugo y su provincia", atribuye a la casa matriz de Aenlle el lugar de Pividal en la parroquia de Santa María de Trabada, donde se encontraba el siguiente escudo: Escudo cuartelado. 1º Un castillo con tres homenajes. 2º Tres flechas en palo. 3º Tres discos punteados. 4º Una estrella de mar bajo una media luna. El escudo se halla timbrado de un rostro alado. En bordura una inscripción que hace referencia a la nobleza del solar de los Aenlle.
He estado en dicho lugar y ya no existe dicho escudo, si bien los viejos del lugar lo recuerdan, en el libro mencionado figura una foto...
He pedido información al Museo Provincial, para saber si dicho escudo está perdido o lo recogieron en el Museo. Tan pronto sepa algo ya lo comento aquí.

Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

AENLLE

Mensaje por serba »

Me comunican que en el Museo Provincial de Lugo no está, actualmente los tienen todos catalogados y nada. Me recomendaron preguntar también en el Museo Diocesano, pero allí tampoco lo tienen.
En el de Mondoñedo, supuestamente, hay varios descatalogados, están ayudándome con los ficheros que tienen. A ver si hay suerte... Por cierto, aprovecho para comentar que ha ingresado estos días un escudo antiguo de los alrededores de Lourenzá, procedente de una casa que está en ruinas, por si alguien busca los de esa zona puede informarse.


Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

AENLLE

Mensaje por serba »

gmendez escribió:Escudo cuartelado.
1º Un castillo con tres homenajes.
2º Tres flechas en palo.
3º Tres discos punteados.
4º Una estrella de mar bajo una media luna.

El escudo se halla timbrado de un rostro alado. En bordura una inscripción que hace referencia a la nobleza del solar de los Aenlle.
He estado en dicho lugar y ya no existe dicho escudo, si bien los viejos del lugar lo recuerdan, en el libro mencionado figura una foto.
2º Tres flechas en palo
Esta partición del escudo es idéntica a la de la Torre de Donís, ¿habrá alguna relación?

Los 'discos punteados', podrían ser soles, ¿Solloso, Solís?.

La estrella de mar debajo de una media luna, podría ser una vaga interpretación de los Trabada, en "Blasones y linajes de Galicia", se ve cierta similitud.

En cuanto al castillo, muchísimas veces forma parte complementaria de uno de los otros campos, es decir, no tiene un sentido individual.

Tengo una buena noticia para los interesados en este escudo de los Aenlle. Me confirmaron que en el año 1994 estaba en una casa de Riotorto, en una de las fachadas. La historia del traslado es muy larga, pero, resumiendo, el nuevo dueño de la propiedad, cedió o vendió el escudo a otro familiar de los anteriores propietarios -probablemente de la familia Aenlle-, yendo a parar a otro sitio. Si me coincide acercarme por allá ya subo la fotografía, en el caso de que siga estando allí, claro.

Aprovecho para pedir por si hay alguien que viaje por Riotorto o que sea de esa zona, que suba la foto, así me ahorro el desplazamiento.

Exceptuando la torre o castillo, similar a la de muchos escudos, las 3 flechas o lanzas verticales -con parte superior afilada e inferior redondeada-, igual que la de la Torre de Donís, y la estrella de mar debajo de la media luna que vemos en el apellido Trabada en 'Blasones y linajes de Galicia", estos 3 soles no los viera nunca, me parece más acertada la descripción que lo de los discos punteados. ¿Alguna opinión?

PD: Donís (S. Fiz), Concello de Cervantes. Los escudos se pueden ver en 'Fortalezas de Lugo y su provincia', Tomo V. Si alguien quiere concretar las páginas para no andar rebuscando, están detalladas en el apartado del foro: Heráldica / Lista de escudos.



Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

Mensaje por serba »

Hola:

El escudo sigue en perfecto estado, sin embargo, de la larga y seguramente interesantísima inscripción sólo acierto en el comienzo: "ESTACASA¿LA?...", texto contínuo en los lados izquierdo y derecho. Da la impresión, y seguramente me equivoque, que el texto es como si fuera una piedra escrita independientemente sobre la que colocaron el escudo que parece ser de otro material.
Seguramente no sea la explicación, imagino que el cantero al ver que el texto a rotular era tan extenso no le quedó otra opción que apretar las letras al máximo utilizando al milímetro todos los bordes desde las mismas esquinas hasta el escudo. Es muy chocante, nunca había visto nada igual.
Curiosamente está timbrado por una especie de ángel, se ve una cabeza y las alas.

Según vemos el escudo de frente, coincide la partición superior derecha en ambos escudos, el originario de la CASA DE AENLLE -O Pibidal, Trabada, Lugo-, y el de la TORRE DE DONÍS -Donís, Cervantes, Lugo-

No he podido averiguar nada concluyente, no obstante, estoy siguiendo una pequeñísima pista, en el año 1607 litigaban Rodrigo Álvarez de Quindós y Lucía de Trabada. -A.R.G.-

¿Pudo alguien del apellido Quindós, originarios de Quindous (San Xusto), Cervantes y lugar cercano a la Torre de Donís fundar casa en Trabada, o viceversa, alguien de Trabada fundó casa en Donís..., siendo la coincidencia de la partición del escudo en representación a un apellido común en ambas casas?... ¿ variación de las armas del linaje de los Trabada o de los Aenlle?... ¿de los Quindós?... ¿Otro linaje de Trabada y Cervantes, o simple coincidencia : ?
RODRIGO ÁLVAREZ DE QUINDÓS CON LUCÍA DE TRABADA, SOBRE SIETE PALMOS DE HEREDAD DEL LUGAR DE CASTELO, EN LA JURISDICCIÓN DE CERVANTES
Por si alguien se despista, me refiero a las tres flechas verticales, igualmente representadas en los dos escudos, con una ligera diferencia.
En el escudo de los Aenlle la parte inferior de las tres flechas están afiladas, siendo redondeadas las puntas superiores.
En el escudo de la Torre de Donís es al revés, la parte inferior de las flechas -o dardos- están redondeadas y la superior afiladas.


Saludos
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
aenlle
Novo
Novo
Mensajes: 1
Registrado: 23 Jun 2002, 09:00
Ubicación: San Diego, California
Contactar:

Escudo Aenlle en El Pividal

Mensaje por aenlle »

Escudo Aenlle En El Pividal
Imagen (alt+p)

Ha sido mucho tiempo cuando esta discussion empezo. Aqui esta el foto del escudo. La tome en 1987. El Pividal todavia existe hoy.
Quiero saber donde esta situado el Escudo; si alguien me pueder dar las direcciones donde esta hoy.
serba escribió:Hola:

El escudo sigue en perfecto estado, sin embargo, de la larga y seguramente interesantísima inscripción sólo acierto en el comienzo: "ESTACASA¿LA?...", texto contínuo en los lados izquierdo y derecho. Da la impresión, y seguramente me equivoque, que el texto es como si fuera una piedra escrita independientemente sobre la que colocaron el escudo que parece ser de otro material.
Seguramente no sea la explicación, imagino que el cantero al ver que el texto a rotular era tan extenso no le quedó otra opción que apretar las letras al máximo utilizando al milímetro todos los bordes desde las mismas esquinas hasta el escudo. Es muy chocante, nunca había visto nada igual.
Curiosamente está timbrado por una especie de ángel, se ve una cabeza y las alas.

Según vemos el escudo de frente, coincide la partición superior derecha en ambos escudos, el originario de la CASA DE AENLLE -O Pibidal, Trabada, Lugo-, y el de la TORRE DE DONÍS -Donís, Cervantes, Lugo-

No he podido averiguar nada concluyente, no obstante, estoy siguiendo una pequeñísima pista, en el año 1607 litigaban Rodrigo Álvarez de Quindós y Lucía de Trabada. -A.R.G.-

¿Pudo alguien del apellido Quindós, originarios de Quindous (San Xusto), Cervantes y lugar cercano a la Torre de Donís fundar casa en Trabada, o viceversa, alguien de Trabada fundó casa en Donís..., siendo la coincidencia de la partición del escudo en representación a un apellido común en ambas casas?... ¿ variación de las armas del linaje de los Trabada o de los Aenlle?... ¿de los Quindós?... ¿Otro linaje de Trabada y Cervantes, o simple coincidencia : ?
RODRIGO ÁLVAREZ DE QUINDÓS CON LUCÍA DE TRABADA, SOBRE SIETE PALMOS DE HEREDAD DEL LUGAR DE CASTELO, EN LA JURISDICCIÓN DE CERVANTES
Por si alguien se despista, me refiero a las tres flechas verticales, igualmente representadas en los dos escudos, con una ligera diferencia.
En el escudo de los Aenlle la parte inferior de las tres flechas están afiladas, siendo redondeadas las puntas superiores.
En el escudo de la Torre de Donís es al revés, la parte inferior de las flechas -o dardos- están redondeadas y la superior afiladas.


Saludos
Dr.Eduardo Aenlle
1616 Margarita Glen
Fallbrook, California 92028
aenlle@yahoo.com
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

† Gloria Fernández Aenlle

Mensaje por serba »

Gloria Fernández Aenlle, madre del alcalde de Santiago y del ex conselleiro de Educación, Ángel y Celso Currás Fernández, respectivamente, falleció a los 89 años de edad. Sus restos fueron trasladados de Ribadeo, donde residía en compañía de su hija Gloria, al domicilio familiar de Trabada [...]
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/sa ... 317333.htm
- http://www.elcorreogallego.es/santiago/ ... ia-844831/
Poblada soledad es hoy el mundo.
Dumia
Novo
Novo
Mensajes: 8
Registrado: 08 Mar 2023, 14:46

Re: Aenlle

Mensaje por Dumia »

Boas, poderiades pór a imaxe do escudo de Aenlle de 1987? Non se ve. Obrigado
acarboira
Foreiro
Foreiro
Mensajes: 59
Registrado: 06 Ago 2017, 12:50

Re: Aenlle

Mensaje por acarboira »

Recuerdo que una vez un "Aenlle", decía que el origen de su apellido podría ser toponímico, del monte Enlle, que lo situaba en la zona limitrofe de villameá pontenova Trabada (más/menos), por lo que serían la familia, linaje o conocidos como los de a Enlle --> los de Aenlle....y de ahí su apellido

Todo ello sin aportar ninguna prueba, ni cita de investigador/a, pero podría tener cierta veracidad o al menos para el
Responder