Família Furtado

Procuras de familiares
Responder
Furtado
Novo
Novo
Contactar:

Família Furtado

Mensaje por Furtado »

Bom dia. Saudações a todos. Esta é a minha primeira mensagem no forum e peço desculpas por escrever em português, mas assim sinto-me mais à vontade. Acho que não haverá problemas já que o galego e o português são línguas irmãs.

Pesquiso os Furtados na Ibéria medieval principalmente os do século xii. Recentemente, com a ajuda de uma amiga pesquisadora de Madrid, María Emma, tive notícias dos seguintes Furtados medievais presentes na documentação do Monasterio de Sobrado de los Monjes:

Galiza:

1)Tumbo del monasterio de Sobrado de los Monjes:

a) 1.182: "...ego Petrus Fortuni, cognomento Furtado et omni..." dona una

tierra en el municipio de Herosa " de Hero Muninci" y en Revoredo;

b) 1.182: ".. ego Iohanne Munici filio de Gudina Didaci et de Munio Faber

dono atque concedo pro remedio anime per carta testamenti tota portione

integra quo michi convenit de mater et de pater meus de tota mea

hereditate... Et alia medietate est de frater meus Petrus Furtadus et est

pernominata in Herosa...";

c) 1.203: Petrus Furtadus, como testigo y confirmante de una donación;

d) Sem data: "... damus nostram portionem de illo pumare de Sarantelos quam

habuerunt ***** Petro Furtado de Palaciis";

Gostaria de trocar informações com alguém que pesquise essa época para poder descobrir quem eram esses Furtados medievais da Galiza e saber se tinham alguma ligação com os Furtados do norte de Portugal do sec. xii.

Um abraço,

Furtado

Invitado

Furtados medievais

Mensaje por Invitado »

No Libro Los Señores de Galicia, de Eduardo Pardo de Guevara y Valdés, no apéndice II, cita un documento numerado coma 37, datado en Valladolid en 1419 Xulio 5, no que Xoan II confirma a doazón que o conde don Fabrique fixera a dos Afonso de Castro, seu tío dos lugares e fortezas de Castroverde e Luaces.
Na páxina 59 onde segue o documento figura como asinante Iohán Furtado de Mendoza, garda maior do Rei, señor de Almaçán confirmando a doazón.

Iste Iohan Furtado era o tío de don Alvaro de Luna, partidario do infante don Xoan e unha das persoaxes principales da súa época.

Falando de outros temas en canto a mín se refire fala na língoa irmá canto desexas pois é ben vida
Invitado

Furtados medievais

Mensaje por Invitado »

Obrigado pela informação. Com certeza esse Iohán Furtado de Mendoza era da poderosa família dos Mendozas de Guadalajara. Um ancestral seu, Ruy López de Mendoza, segundo almirante de Castela, teve o privilégio de Tulebras, na Galicia, confirmado pelo rei D. Afonso, o Sábio, em 1255.
Existe aí ainda alguma localidade com o nome de Tulebras?
E as localidades citadas nos documentos do sec. xii do monastério de Sobrado de los Monjes, "Herosa", "Sarantelos", "Palaciis", ainda existem na Galicia de hoje?

Um abraço,
Furtado
kruzul
Administrador
Administrador
Contactar:

Furtados medievais

Mensaje por kruzul »

Ola Furtado, benvido :
Estiven mirando os lugares que citas:
Tulebras só atopei un lugar así chamado, no municipio de Tudela en Navarra, de toda España.

Herosa é un lugar da parroquia de San Mamede de Pentes, en A Gudiña, Ourense. (116 veciños e 28 vivendas).

Sarantelos non atopei pero sí un Sarantellos que en realidade é Serantellos , parroquia de San Salvador de Serantes, Ferrol, A Coruña.
Tamén Serantellos lugar da parroquia de Santa Cruz de Castrelo, concello de Cambados, Pontevedra.

Saúdos:
Ricardo Lago Couce

lamigueiro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Contactar:

Furtados medievais

Mensaje por lamigueiro »

Palacii, e bastante común na documentación antiga, se podes dar máis datos dos documentos que citas, poderíamos axudarte. Palacii, deu o galego actual pazos ou pacios, moi espallado por toda a Galiza.
Lamigueiro ©
lamigueiro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Contactar:

Furtados medievais

Mensaje por lamigueiro »

No libro de "Os señores de Galicia", e Pardo Guevara, aponta o seguinte dato.......Entre los posibles candidatos a la paternidad de Pedro Fernández, primer maestre de Santiago, figuraría el conde Fernando Díaz de Asturias, si bien este personaje murió en edad avanzada em 1106, por lo que dificilmente puede ser considerado padre de un personaje que muere todavía activo en 1184. Otro sería ser muy bien el conde gallego Fernando Pérez de Traba, muero en 1153, pero descartable por cuano que su famiia es bien conocida y nada nuevo parece que pueda descubrirse ql rescpeto. Igualmente podría serlo el conde Fernando Fernández de Carrión, posiblemente de la estirpe de los Ánsurez, que murió hacia 1125, o incluso el FRNANDO FURTADO- medio hermano de Alfonso VII el emperador- que muchos han aceptado como tal, además de otros de menor posición social ya, lo que en su caso podría contentar a quienes consideran a este primer maestre de Santiago como natural de Fuencalada, en el arzobispado de Astorga....
Lamigueiro ©
Furtado
Novo
Novo
Contactar:

Furtados medievais

Mensaje por Furtado »

Agradeço ao Ricardo e a você pelas informações.
Imagino que os Furtados que citei na primeira mensagem estejam no livro "Tumbos del monasterio de Sobrado de los Monjes". São dois volumes, edição de P. Los Certales, Madrid, 1976.
Infelizmente não o tenho.

Achei no livro de Bernard Reilly, The Kingdom of León-Castilla under Alfonso VI, 1126-1157, uma referência a Palacios. Um Fernando Gutiérrez é citado em três documentos de Bierzo em 1156 e 1157 com "tenencia" em Ribeira e em Palacios, respectivamente. A fonte é Augusto Quintana Prieto, Los monasterios de Poibueno y San Martín de Montes, 1968.
Lembro também de ter visto algo a respeito de uma localidade chamada Palacios na Galicia medieval num dos livros de José Mattoso que tenho aqui, mas não consegui encontrar de novo essa referência ainda.
De qualquer forma é importante notar que há Furtados documentados na Galicia em fins do sec. xii, e até agora inéditos, ... e consta que os companheiros de D. Pedro Fernández, 1º mestre de Santiago, eram galegos.
Canal Sanchez-Pagín num artigo publicado no Anuario de Estudios Medievales tenta construir a hipótese de que D. Pedro Fernandez seria filho de Fernando Garcia de Hita. Mas os seus argumentos não me convencem. Acho muito provável D. Pedro ser realmente filho de Fernando Furtado, como diz Fr. Alonso Chacón em seu livro sobre a vida do Papa Alexandre III, seguido por Salazar y Castro na Historia Genealógica de la casa de Lara.

Um abraço,
Furtado

Responder