Varela y Ulloa

Investigación de xenealoxías
Responder
serito

Varela y Ulloa

Mensaje por serito »

Me gustaria recibir informacion acerca de mi familia, he hecho una investigacion bastante profunda, pero tengo un hueco muy grande en el medio. Tengo en 1178 a un tal Payo Varela, quien parece ser el primero en usar este apellido, quien se redico en galicia en las inmediaciones de Santiago. su hijo fue Fernan Paez Varela, Frnan se caso con Teresa Lopez de Ulloa, y uno de sus hijos fue Gonzalo Varela Ulloa arzobispo de Santiago. Sus otros hijos se casaron con Mariño y Zarraza Maldonado respectivamente. A partir de alli se me hace confusa la situcaion, y recien se me hace mas clara desde Domingo Varela y Ulloa hacia 1665.

Cualquier informacion que me permitiera llenar los espacios lo agradeceria, y ademas tengo el escudo de la familia y entiendo que hay una labra en santiago enfrente de la catedral de santiago, en donde aparece el mismo escudo, ya que no ha sido facil para mi encontra un escudo que tenga las mismas caracteristicas, si alguien queire verlo en detalle puedo enviarlo por este medio.

Gracias

Sergio
Avatar de Usuario
Tito11
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 248
Registrado: 16 Ago 2005, 09:00
Ubicación: Val da Maia

Mensaje por Tito11 »

Non sei como fixeches para saber que realmente estas emparentado con ese tal Payo Varela en 1178, se dis que en medio tes un grande vacio. No fondo quizais estes emparentado con el, dado o grande periodo de tempo que hai dende o s. XII ó actual XXI, pero seguramente esta emparentada toda a provincia da Coruña con el, e máis xente tamen. Que utilizase o apelido Varela, non significa que os seus descendentes o utilicen necesariamente, ademais ese é un camiño moi complicado. Na investigación hai que probalo todo documentalmente, senon so queda en posibilidade. Supoño que teras documentado todos os teus ascendentes dende ti mesmo ata o tal Domingo Varela y Ulloa cara 1665. Se é asi, enton tes unha pista en un libro: "Escudos de Noia" Cuadernos de Estudios Gallegos. 1972 de Manuel Fabeiro Gomez. En el falase de un tal Don Juan Varela de Ulloa e Soutomaior, veciño de noia, Capitán de Milicias, e rexedor perpetuo da mesma vila. Seu pai era Don Domingo Guiance de Andrade e sua nai Doña Elvira de Romay, como ves seus pais non teñen o apelido Varela. Ten un espediente de nobreza falando de máis xentes con quen esta emparentado. Posiblemente era irmán de este outro tal Domingo ou Antonio cos mesmo apelidos cura parroco de Times en terra de Vimianzo cara 1690
Avatar de Usuario
lamigueiro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 344
Registrado: 30 Oct 2001, 09:00
Ubicación: Ferrol
Contactar:

Varela

Mensaje por lamigueiro »

Tódalas xenealoxías antigas dos Varelas, Ulloas, Sarraças e Mariños, podelas atopar no Nobiliario portugués do Conde don Pedro, todo un clásico e que está copiado ata fartura. Seguramente os datos que das dos Varelas saen de eiquí. Trata de procurar unha edición facsimil ou millor unha comentada. As xenealoxías que poderíamos chamar pre-históricas, no senso amplo da palabra, hainas que coller como unha referente, pero sin caer na súa imterpretación o pé da letra, xa que está probado que ainda que son un arma inmellorabel para coñecer datos interesantes da orixe das familias, sin embargo as súas cadeas sucesorias son mais que sospeitosas.

Saudos
Lamigueiro ©
Avatar de Usuario
Serito
Novo
Novo
Mensajes: 6
Registrado: 24 Ago 2005, 09:00
Contactar:

Varela y Ulloa

Mensaje por Serito »

Acerca de Domingo Varela y Ulloa tengo toda la lista de sus descendientes, hasta llegar a mi madre, y por supuesto a mi. Si te interesa podria enviarte la lista completa de mis antepasados hasta llegar hasta Domingo varela y Ulloa casado con Maria Varela Maldonado. Domingo nacio en "Escudos de Noia" Cuadernos de Estudios Gallegos. 1972 de Manuel Fabeiro Gomez, y Maria su esposa en 1669 en Galicia, no se donde, eso es lo mas lejos que puedo ir con certeza. Me gustaria enviarte mi escudo, para saber si sabes de alguien que posea el mismo.
Me gustaria saber donde conseguir el material del que hablas "Escudos de Noia" Cuadernos de Estudios Gallegos. 1972 de Manuel Fabeiro Gomez, yo vivo en Estados Unidos, y no se donde conseguirlo.

Cualquier otra informacion que pudieran tener tener lo apreciaria mucho

Muito obrigado

Sergio
Avatar de Usuario
Serito
Novo
Novo
Mensajes: 6
Registrado: 24 Ago 2005, 09:00
Contactar:

Domingo Varela y Ulloa

Mensaje por Serito »

Cometi un error acerca del lugar donde nacio Domingo, este nacio en Santa Eulalia de Gil, Diocesis de Boullosa, Arzobispado de Santiago, Galicia, Regidor de Cambados

Gracias

Sergio
Avatar de Usuario
Tito11
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 248
Registrado: 16 Ago 2005, 09:00
Ubicación: Val da Maia

Mensaje por Tito11 »

O libro de Manuel Fabeiro Gomez, esta en moitas bibliotecas publicas en Galicia. Eu encontreino na Biblioteca Xeral da Universidade de Santiago de Compostela, en unha 2ª edición de 2001, do Grupo filatelico de Noia. Non sei como podes conseguilo dende Estados Unidos, pero a información referente a este tal Juan Varela y Ulloa podocha resumir.
Juan Varela de Ulloa e Sotomayor, casou duas veces, en primeiras nupcias con Doña Antonia de Lemos e Lobeyra, morta en 1667, creo recordar, e en segundas con Doña Maria de Caamaño Bermudez de Castro. Era dono do pazo de Bergondo, sito ainda hoxe na vila de Noia, no que se distinguen os seus escudos, e dos seus descendentes. O autor do libro, Manuel Fabeiro, aporta documentos sobre o tal Juan. Non di nada de onde era natural, o que fai sospeitar que viñese de outro lugar, quizais por enlace matrimonial. En 1666 presenta un documento ante o rexemento e axuntamento da vila, para que o incluian no padrón de nobres, e de asi o deberon facer porque posteriormente aparece como rexedor perpectuo de Noia. En este documento fai un repaso os seus meritos na milicia, con grado de capitán, e fala que ten outro irmán, tamen capitán de infantes. Di que procede das casas dos "Giansses y Calderones", en terra de Millera, feligresia de San Martin de Colombres, principado de Asturias. Tamen procede da "Casa de Salvatierra, que es el solar de los Sarmiento". "De la de los Andrades que es fortaleza de Andrade, del señor Conde de Lemos y estas por parte de mi padre, abuelos y bisabuelos de esta linea". Tamén de "la de Quadro, solar de los Romayes, cuio señor es Don Theodosio de Rromay". Dos "Loberas arriba de Rubianes, cuyo señor es el arzobispo de Santiago". Dos Mariños... Esto por parte de seu pai Don Domingo Guiance de Andrade, e por parte de sua nai Doña Elvira de Romay, esta emparentado cos Ulloas das terras de Monterroso, cos Lugo e Ocampo da cidade de Lugo, e foron os seus avos maternos Don Gonzalo Mariño de Lobeyra Romay e Soutomayor, Doña Leonor Lopez Ocampo, Lugo Ibiza, Sanchez de Quiroga e Ares, señores condes de Ulloa e Monterroso.
Os escudos que describe o libro para este pazo, aparecen os apelidos Varela, Soutomaior, Ulloa, Lemos, Lobeyra, Mariño etc.
Este Don Juan Varela de Ulloa e Soutomaior, capitán de milicias, que sirveu en Flandes en tempos de Felipe IV, e que morreu na vila de Noia en 1690 sendo rexedor perpectuo, ven sendo un dos meus avos 10º, pola miña parte materna. É moi interesante o dato que tes do teu antepasado Domingo Varela e Ulloa, que naceu en Santa Baia de Xil, actual concello de Sanxenxo, na comarca do Salnes. Para min tamen seria moi interesante coñer os datos que posees de el, e tamen as fontes de onde os recibiches, porque existe moitas posibilidades de que esten emparentados Juan e Domingo.
Avatar de Usuario
Serito
Novo
Novo
Mensajes: 6
Registrado: 24 Ago 2005, 09:00
Contactar:

Varela y Ulloa

Mensaje por Serito »

Tito, te comento que por unos 50 años mi familia ha estado ubicando y buscando nuestras raices, tengo el arbol en que aparece Domingo Varela y Uloa, el cual es padre de Juan Varela y Varela(1691-), Domingo Varela y Varela y Alberto Varela y Varela(-1733). Este Domingo Varela y Ulloa, es casado con Maria Varela Maldonado, el nacio en Santa Eulalia de Gil, Diocesis de Boullosa, Arzobispado de Santiago, Galicia, Regidor de Cambados. La documentacion no la tengo al momento y estoy buscandola con mis parientes.
Juan Varela y Varela fue Padre de Jose Varela y Ulloa, nacido en Villareda, Lugo en 1748, y muerto en la Habana, Cuba en 1794, fue comandante de Guardia marinas, y realizo muchos trabajos de Cartografia.

Me gustaria saber mas detalles de lo que tu tienes, a ver que tenemos en comun, ya que ese mismo Varela y Ulloa es mi abuelo en decimo grado tambien.

Gracias por escribirme.

Sergio
Avatar de Usuario
Serito
Novo
Novo
Mensajes: 6
Registrado: 24 Ago 2005, 09:00
Contactar:

Mensaje por Serito »

Tito, tengo la obra de Garcia y Carraffa, en la cual citan a Domingo Varela y Ulloa, el cual como te mencione fue padre de Domingo Varela y Varela, quien fuera regidor y alcalde de Cambados. Alberto era familiar del santo oficio de la Inquisicion.

Tengo ademas informacion en el mismo libro de un tal Pedro Varela y Ulloa, natural de San Martin de Ramil, Galicia.

Quisera ver, cual es tu linea y hasta donde llega, para saber que tenemos en comun.

Sergio
Avatar de Usuario
Tito11
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 248
Registrado: 16 Ago 2005, 09:00
Ubicación: Val da Maia

Mensaje por Tito11 »

Hola Sergio.
Gracías por contestar e interesarte, xa que esta rama dos Varela e Ulloa é moi confusa para min, xa que este Juan Varela de Ulloa non menciona o seu solar de orixén. Agora mesmo non che podo contar moito da investigación, pero farei un pequeno estudio e publicareino aqui. Investigando encontrei nos archivos notariales de Noia, que se gardan no Archivo Historico Universitario de Santiago, escrituras de compra venta de este Juan Varela de Ulloa e Sotomayor. Tamen descubrín, que o máis probable é que non fose oriundo de Noia, porque en 1660 compra para si é a sua familia sepulturas na igrexa de San Martín de Noia, signo de que non as tiña como habitante novo en esta vila. Tamen se encontra en pleitos co monasterio de San Xusto de Toxosoutos por rentas de hortas en Noia, pero non vin ainda esos documentos. Pero os máis interesantes son sin dubida os que presentou en 1666 ante o concello de Noia para que o incluisen como rexedor. So teño o resumen que de eles fai Manuel Fabeiro no seu libro "Escudos de Noia", anque di que esos documentos pasaron, non sei se por venta ou donación, a un academico de Coruña, que seguramente sería Carlos Martinez-Barbeito, morto hai xa alguns anos.
Interesante que D. Domingo Varela y Varela fose rexedor de Cambados, que esta cerca de Santa Elulaia de Xil, e que este Juan Varela de Ulloa o fose de Noia, eso indica unha similitude grande.
Dentro de uns días enviarei máis información máis detallada, ata entón un saudo.
Avatar de Usuario
Tito11
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 248
Registrado: 16 Ago 2005, 09:00
Ubicación: Val da Maia

Mensaje por Tito11 »

PAZO DE BERGONDO

Pertenece actualmente a don Ramón Laiño Suárez, quien puso a nuestra disposición su archivo, notablemente mermado por donaciones que habían efectuado anteriormente los propietarios.
Uno de los señores de este pazo fue don Juan Varela Ulloa y Caamaño, casado con doña María Teresa Zúñiga y Luzes, que murió siendo regidor perpetuo de Noia; y siéndolo ya en 1738, acude a la justicia y regimiento de la villa para justificar su nobleza, manifestando ser hijo de don Juan Varela de Ulloa y Sotomayor y de doña María de Caamaño Bermúdez de Castro, nieto de don Domingo Giance de Andrade y de doña Elvira de Romay. Este último, don Juan Varela de Ulloa, en 1665, siendo de cuarenta y ocho años, presenta escrito solicitando se le incluya en la lista de nobles, en virtud de las órdenes dadas sobre el particular, expresando los meritos contraídos en la milicia – que no consideramos oportuno traer a este trabajo – y luego de manifestar que un hermano suyo sirvió como capitán de infantes, señala proceder de las casas “de los Giansses y Calderones que está en tierra de peña Millera, feligresía de San Martín de Colonbres, principado de Asturias q. es el mismo solar de los Xianses y Calderones – y dela de Salvatierra q. es el solar de los Sarmientos – y dela de los Andrade q. es la fortaleza de Andrade del señor conde de Lemos y estas por mi padre, agüelos, y visajuelos desta linia – y de la quadro, que es el solar de los Romayes, cuio Señor es Theodosio de rromay – y de la de los Loberas que es la torre de Lobería arriva de Rubianes cuio ssr. es el ssr. arçobispo de santtº y dela de los Mariños que esta en la isla de Salbora cuio ssr. es Don Joan Barela de Goianes – y dela de Sotomayor ques del ssr. qqde. de Sotomayor – y dela de Guindimyl en tierra de Monterroso q. es el solar de los Barelas y Dubras – y dela de Ocampo y Lugo, que está en la ciudad de Lugo ques el mismo solar – y dela de los Vermúdez y Castros ques tambien del ssr. qqde. de lemos - y dela delos Prego de Montaos que es del ssr. qqde. de Graxal – y dela fortaleza (sic.) dela Ulloa de Monterroso que es solar de los Ulloas de q. es ssr. el qqde. de Mte. Rey y de la casa de los Quiroga que es el mismo solar y Blason en el mismo valle y castillo de Quiroga en que viven los encomendadotes y estas por parte de mi madre y mi agüelo Gonzalo Mariño, de Lobera, Romay y Sotomayor, y Leonor Lopez de Ocampo y Lugo y Ibiza sanches de quiroga y Ares conde de Ulloa y Monterroso agüelos y visagüelos..”
Este capitán falleció el 12 de diciembre de 1690 y fue sepultado junto al altar de Nuestra Señora del Rosario, en San Martín de Noia, “donde tienen sus sepulturas”, las que había comprado a la justicia y regimiento de Noia, con autorización del arzobispo, en 1660, ante el escribano Pedro Montenegro.
Escudos pertenecientes a esta familia debieron existir en la iglesia de San Martín, pues en el testamento de que hicimos mención anteriormente, don Juan Andrés Varela Ulloa y Caamaño pide “ser sepultado en la misma sepultura en que está sepultada mi Señora y querida mujer, en cuia lápida están puestas las armas de mis mayores que me tocan y pertenecen, con una SIRENA que las incluie dentro de si, incluso en la parroquial Iglesia del glorioso San Martin de esta referida villa de Noya…”.
En este pazo existen cuatro escudos: dos en la fachada de la casa y otros dos en la capilla, dedicada a San Diego de Alcalá, que se bendijo en 1653, acordándose celebrar una misa para don Juan Varela de Sotomayor, su primera mujer, doña Antonia de Lemos y Lobera, y sus huéspedes, no pudiendo asistir el vecindario. Es tradición en la villa que esta casa tenía derecho de asilo.
Uno de los escudos puestos en la fachada del pazo (fig. 59) es redondo y cuartelado, con las armas de Andrade en el primer cuartel; de Ulloa en el segundo; de Sotomayor en el tercero, y de Calderón y Sánchez Quiroga en el cuarto. Va timbrado con cimera vuelta a siniestro y grandes plumas.
El escudo que hay sobre la entrada principal (fig. 60) es ovalado, cuartelado y lleva acolada la sirena de los Mariño. Su primer cuartel está dividido en dos por una banda diagonal sobre la que van los roeles de Castro y por debajo el blasón de los Bermúdez. El segundo cuartel ostenta las armas de Varela, el tercero, las de Patiño; el cuarto, las de Romay, sin las hojas de higuera, y en el escusón están las de los Ulloa.
Los dos escudos de la capilla de este pazo tienen la misma forma y van timbrados con sendas cimeras, pero las armas son distintas. En el primero de ellos (fig. 61) figuran las de Varela, en el primer cuartel; las de Ulloa, en el segundo; las de Sotomayor, en el tercero, y las de Mariño, en el cuarto.
El segundo de dichos escudos (fig. 62) lleva el blasón de Salgado, en el primero; Rivadeneira, en el segundo; el de Zúñiga, en el tercero, y el de Lobera, en el cuarto.
Todos los apellidos representados en estos cuatro escudos pertenecen a la misma familia. Tan sólo el de Salgado procede de entronque. La documentación de este pazo, según manifestación de uno de los poseedores cuando se realizó la venta, fue regalada a un cronista oficial, académico numerario de la Gallega, de A Coruña, en cuyo poder suponemos se conserve.

Esta é a trascripción da parte en que Manuel Fabeiro Gomez fala do pazo de Bergondo, sito na vila de Noia, no seu libro “Escudos de Noia”. Lastima que non poida engadir aquí os escudos que mostra o libro. Quizais chos poida enviar por e-mail.
Por outro lado encontrei de forma accidental a un tal don Antonio Varela de Ulloa e Soutomaior, que en 1694 era cura en San Mamed de Bamiro e Santa Baia de Tines, no arciprestazgo de Sonería, posible irmán, fillo, ou sobriño de Juan Varela de Ulloa e Soutomaior. Unha forma comprovalo sería revisar os Expedientes de Sagradas Ordenes do arzobispado de Santiago, e ver a sua ascendencia. De todas formas podo asegurar que non foi ordenado despois de 1686.
Como contaba de don Juan Varela de Ulloa, non di de onde é, e as circunstancias que nos ofrece a documentación fai pensar que non era de Noia, en base a:
1: Compra sepulturas para a sua familia.
2: Solicita que se incluia na lista de nobres.
Para confirmar esto, supoño que habería que consultar os libros sacramentais de San Martín de Noia. Pero polas omisións que fai Manuel Fabeiro, poden indicar que non se conserven con tanta antigüedad.
Sin embargo, afirmas que don Domingo Varela de Ulloa, teu descendente é natural de Santa Baia de Xil, entón poderíase consultar os seus libros, si se conservan, e ver si era fillo de don Domingo Guiance de Andrade e doña Elvira de Romay.
Pero teño algunha dubida sobre a información que me contas:
1: ¿Qué significa Diócesis Burguensis?, porque este é un termino que non é necesario para indicar a procedencia de don Domingo Varela de Ulloa. Teño encontrado este termino a principios do s. XVII como un apelativo de unha persoa pero non sei que significa.
2: Tanto Domingo Varela de Ulloa como os seus descendentes, ¿usaron o apelido Soutomaior?
3: ¿Qué tipo de documentación, e de que clase, é a que fala de don Domingo Varela de Ulloa?, porque entón poida que se conserve nos arquivos de Galicia máis ampliada, e se poida consultar para sacar a luz datos descoñecidos.
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Mensaje por Milleiro »

Dona María Varela y Ulloa casou en 1762 con D. Ramón Benito Pardiñas Villardefrancos Feijóo e Sotomayor. Tiveron por fillos a: José Rafael, Manuela, María Ventura, Antonio, Francisco Javier e María Gertrudis PARDIÑAS VILLARDEFRANCOS VARELA E ULLOA.

Fonte: páx. 195 do libro "Cambados y el valle de Salnés. La Heráldica de sus pazos y casas solariegas" de Xosé A. Vázquez Casáis
Avatar de Usuario
freire
Mozo
Mozo
Mensajes: 14
Registrado: 17 May 2002, 09:00
Ubicación: A Coruña
Contactar:

Varela y Ulloa

Mensaje por freire »

En 1705, houbo un pleito entre Antonio Varela Ulloa y Sotomayor co convento de Sancti Spiritus de Melide (A Coruña) sobre "el derecho de patronazgo en la capilla mayor de dicho convento, con todas sus prerrogativas".

En AER http://www.aer.es podedes ver (está dixitalizado) un documento incluido nese pleito, con debuxos dos escudos que había na casa de Corbelle e no convento do Espirito Santo en Melide, algúns dos cales recordan aos que citades.

Archivo Archivo de la Real Chancillería de Valladolid

Código de referencia: ES.47186.ARCHV/1.10//PLANOS Y DIBUJOS. DESGLOSADOS 0769

Título Alzado de la casa del mayorazgo de Corbelle y alzados de la fachada del hospital y del campanario del convento de Sancti Spiritus de Mellid (La Coruña).

Alcance y Contenido Contiene Leyenda: Mapa de la casa de Corbelle. Escudos de la portada y fachada de la casa. Este escudo de armas se hallo en una piedra que sirve de traviesa en una cheminea que se halla en el ultimo alto de la casa de corbelle (...) .Portada del hospital con sus escudos de canteria. Armas de Castro, armas de Ulloa. Heste hospital mando començar el Conde de Monterrey don Sancho de Ulloa en el año de mil e quinientos e dos años rueguen a Dios por su alma (...) Torre con sus escudos (...)

Nivel de Descripción Unidad Documental Simple

Fecha(s) [c] 1705

Signatura(s) PLANOS Y DIBUJOS. DESGLOSADOS 0769

Volumen 1 Mapa(s)/Plano(s) [45,3 x 70] , Papel
Avatar de Usuario
Tito11
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 248
Registrado: 16 Ago 2005, 09:00
Ubicación: Val da Maia

Mensaje por Tito11 »

Gracias pola información.
Semella que os Varela de Ulloa foron numerosos, o malo e enlazalos uns cos outros. Creo que Melide pertece a diocesis de Lugo, anque non estou seguro, e este palacio de Corbelle estara dentro de Melide como parroquia, ou estara ou estaba en outra? Porque se poderia buscar información nos libros sacramentais correspondentes.
En canto o dibuxo do alzado da casa de corbelle, aparece un campanario, que sera o do convento de Sanctis Spiritus de Melide, no que se señalaron dous escudos, o nº2 é o dos Ulloas, e o nº1 o dos Luna, que tamen se repite moito en Noia, sobretodo na igrexa de San Martín, pero creo que polos documentos non debe ter moita trascendecia, xa que o escudo de don Rodrigo de Luna arzobispo de Santiago no s. XV, irmán do contestable Don Alvaro de Luna.
Avatar de Usuario
Tito11
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 248
Registrado: 16 Ago 2005, 09:00
Ubicación: Val da Maia

Mensaje por Tito11 »

A tenor de esta familia de Noia formada por D. Juan Varela de Ulloa e Soutomaior, teño encontrado novos e moi interesantes datos.:
JoseDocampo, publicou en Linaxes, a Xenealoxia de un tal D. Antonio Jiance, colexial de Fonseca, que informaba en 1574 para o seu ingreso. Pois ben, este D. Antonio era irmán de D. Domingo Guiance de Andrade e Calderon II, casado con Dª Elvira Sánchez de Romay e Soutomaior, pais do tal D. Juan Varela de Ulloa e Soutomaior. Ademáis estos Guiance tiñan outro irmán chamado D Josehp Gómez Xiance, regidor de Noia e que agregou, co tempo todos os seus bens o maiorazgo que fundou D. Domingo, seu irmán; e outro tanto fixo D. Antonio. D. Domingo, D. Antonio e D. Joseph eran fillos de D. Domingo Guiance de Andrade I e Dª Mariana de Sanlés.
Esto sabese ben agora, porque buscando outras escrituras no protocolo de 1669 de D. Bernardo de Ibarra y Caamaño, apareceu unha carta de pago dos usufructos de este maiorazgo por parte de D. Juan a sua irmán e sobriña. A irmán era Dª Antonia de ulloa e Soutomaior, casada con Don Gómez Guidin Salgado, residentes en San Miguel de Esparis, en "terra de Monterroso"; a sobriña era Dª Francisca de Seixas Ulloa e Soutomaior casada con D. Pedro de Baamonde Tovar e Pimentel, residentes en Santiago de Paderme, en Mesia, lugar de Taboada. Esta señora era filla a sua vez de D. Vasco das Seixas e Ulloa e Dª Mariña de Romay.
D. Juan pagalle a cada unha 10000 reais de prata.
Avatar de Usuario
daniel_okintos
Foreiro
Foreiro
Mensajes: 60
Registrado: 09 Nov 2006, 09:00
Contactar:

Varela e Ulloa na Terra de Melide

Mensaje por daniel_okintos »

En moitos Pazos e Casas fidalgas da Terra de Melide, atopanse escudos coas armas dos Varela. Barras, tres flores de lis (as veces son duas), a Roda de Santa Catarina e enmarcados coa cadea e candado en lembranza da actuación dun Varela na batalla das Navas de Tolosa.

Case sempre están acompañados das armas dos Seixas, Ulloa, Castro, Gaioso, Figueroa,etc..
Aínda hoxe, o apelido Varela e moi común na bisbarra Terra de Melide.

Na Obra Pía de San Antón están as estatuas orantes de D. Antón Varela de Segade marqués de Salinas e do seu tío o Arzobispo de México e fundador da Obra Pía, D. Mateo Segade Bugueiro.
Tamén están as suas armas parroquial de Melide , un lugar digno de visita, con sartegos magníficos entre eles os de Inés de Castro e Leonor de Mendoza mulleres de Lope Sanches de Ulloa XI Señor de Vilamaior de Ulloa e nais dos primeiros condes Ulloa de Monterrey e Altamira.
Escudos coas armas dos Varela en (sigo o orden do Boletín Nº 5 do Centro de Estudos Melidenses do Museo da Terra de Melide):

Obra Pía de San Antón.
Capela do Santo Cristo da parroquial de melide.
Casa do Pazo de Melide (actualmente no Castelo de Hambre)
Casa Grande de Liñares
Casa de Sivil de Melide
Casa de Sivil de Castro
Casa de Corbelle
Casa de Figueiras ( D. Juan Varela Fondevila , Obispo)
Casa de Panadeiros
Casa de Roiriz de Arriba
Casa de Roiriz de Abaixo.
Casa de Reboredo (Santiso).

Escudo dos Ulloa na frenteira do Museo Terra de Melide.
Imagen
Avatar de Usuario
daniel_okintos
Foreiro
Foreiro
Mensajes: 60
Registrado: 09 Nov 2006, 09:00
Contactar:

Mateo Segade Bugueiro Arzebispo de México

Mensaje por daniel_okintos »

Antón Varela de Segade, foi o primeiro Padroeiro da Obra Pía de San Antón de Melide que fundou seu tío o Arzebispo de México e Obispo de Cartaxena-Murcia, Mateo Segade Bugueiro.

As suas estatuas orantes atopánse na Capela da Obra Pía pegada a casa do Concello de Melide. Frente a éstes edificios está a igrexa Parroquial de Melide, convento de Sancti Spiritus, en donde entre outros están os magníficos sartegos medievais de Inés de Castro e Leonor de Mendoza, nais respectivas do primero Conde de Monterrey e do primeiro Conde de Altamira, mulleres as duas e fillos os dous de Lope Sanches de Ulloa Señor de Vilamaior de Ulloa.

Como non podo escribir no artículo da xenealoxía de Mateo Segade Bugueiro, escribo aquí uns datos que o corrixen algo pero que penso que mais ben o complementan,
A Fonte e o libro do Boletín número 9 do Centro de Estudos Melidenses do Museo Terra de Melide.

Mateo Segade Bugueiro naceu en Trasigrexas, Melide , A Coruña en 1605( naqueles tempos perteÑecentes a Diócese de Mondoñedo e actualemente a de Lugo. Foi bautizado na Igrexa de San Pedro de San Román.
Dende moi novo viveu en Melide e cursou os estudos no convento franciscán Melidao de Sancti Spiritus.
Matriculouse na Universidade Santiago de Campostela en 1623 en Filosofía e Teoloxía.
Consegue unha beca no Colexio d eFonseca onde consegue unha cátedra de Humanidades en 1631.
En 1634 doctorase en Teoloxía.
En 1635, consegue por oposición a Maxistralía de Astorga.
Nesa época ten cargos na Universidade de Valladolid.
Nómbrano viositador das Dióceses de Zamora, Sigüenza e Santiago.
Xuiz da Inquisición en Burgos.
En 1646 consegue a Lectoralía da Catedral de Toledo
Capelán do Colexio das Cen Doncelas.
Examinados Xeral do Arzobispado.
Conselleiro de Estado.
En 1655, o Papa Bonifacio VII, da a sua aprobación para o seu nomeamento como Arzebispo de México.
Ten choques co Virrey Albuquerque e volve a Península en 1661.
É nesta época en que é proposto para varias sedes tales como Cádiz e León, en que organiza a Obra Pía de S. Antón.
É nomeado para a Diócesis de Cartaxena- Murcia e alí ten a sua labor pastoral hasta sua morte en 1672. Un ano antes fundara xa de forma oficial a Obra Pía de San Antón de Melide.
Está enterrado na Capela da Purísima do Transcoro da Catedral de Murcia.

Escudo do Arzebispo Mateo de Segade Bugueiro na Obra Pía de San Antón.

Imagen
Avatar de Usuario
daniel_okintos
Foreiro
Foreiro
Mensajes: 60
Registrado: 09 Nov 2006, 09:00
Contactar:

Armas da linaxe Varela.

Mensaje por daniel_okintos »

Cómo se falou en outro comentario arredor do escudo dos Varela, poño aquí unha foto sacada en Santo Domingo de Pontevedra. O escudo está abrazado pola Serea dos Mariño.

Cadea, barras, Lises e Rodas de Santa Catarina, conforman o escudo completo da linaxe Varela, que en moitas ocasions non van xuntos nos escudos desta familia. No cuartel superior esquerdo e o lado do de Ulloa. Entre outras que descoñezo, están as armas dos Soutomaior.

Saudos.
Daniel D. F. O Kintos
Imagen
Angels
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 09 Sep 2008, 18:33

Mensaje por Angels »

Hola Tito11 y Serito,

En ramas colaterales de mi genealogia encuentro 2 Varela:

Magdalena Varela y Ulloa, Hija del Capitan Isidro Varela, que podria muy bien estar emparentada con alguno de los Varela y Ulloa que mencionais. No dispongo de fechas, pero debera estar entre 1650 y principios de 1700.

Otro Varela que aparece en otra rama colateral es el ya citado Antonio Varela Segade, sobrino de Mateo Segade, Arzobispo de Mejico. Este Antonio, bautizado como Antonio Maria, recibe el Varela de su padre Gregorio Lopez Varela, aunque coge el Varela omitiendo el Lopez.

Si veis que alguno de ellos, con estos datos, se relaciona con los datos vuestros, me gustaria compartir informacion.

Un saludo
Avatar de Usuario
daniel_okintos
Foreiro
Foreiro
Mensajes: 60
Registrado: 09 Nov 2006, 09:00
Contactar:

Linaxe Varela (escudo)

Mensaje por daniel_okintos »

Nunha das laudas medievais da Igrexa de Vilar de Donas, atópase éste escudo da Linaxe Varela. Frores de Lis , Barras e Rodas de Santa Catarina son as suas armas.
Imagen
 
Samuel c o castro
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 182
Registrado: 15 Jun 2009, 13:24

D. Maria de Caamaño Bermudez de Castro

Mensaje por Samuel c o castro »

Prezado Tito11,

Quanto í  D. Maria de Caamaño Bermudez de Castro que citaste, se puder fazer a gentileza de informar a ascendíªncia e descendíªncia dela, fico-lhe muití­ssimo agradecido.

Fraterno abraí§o.

Samuel de Castro - Olí­mpia - SP - Brasil
Intereí§o-me por dados genealógicos de todos os ramos da famí­lia Castro.
cvida
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 20 Dic 2016, 12:33

Re: Varela y Ulloa

Mensaje por cvida »

Hola Serito, el José Varela Ulloa que mencionas, era hermano de mi antepasada Vicenta Varela-Ulloa y Arias Noguerol, nacida en 1735 en Santa Maria de Pidre. José Francisco Varela Ulloa (* San Pedro de Villareda 15/06/1739 Palas del Rey+23/07/1794 La Habana), era Brigadier y Jefe de escuadra, marino, ilustre astrónomo e investigador, pero según mis datos eran hijos de Pedro (Antonio Jose Ventura) Sanchez Varela-Ulloa(*26/03/1716 S Martin de Curbián-?, Dueño y Señor de la casa y Pazo de Outeiro de Ramil, al igual que sus antepasados) y de Maria Teresa Arias Noguerol y Varela Ulloa (*27/03/1715 Sta Maria de Pidre). Jose Francisco y Vicenta también eran hermanos de Pedro (Benito) Sanchez Valera-Ulloa y Noguerol (*8/01/1737-10/06/1797), del Consejo de S.M. con ejercicio y decretos de la Secretaria de Estado y del Despacho Universal de Marina, miembro y tesorero de la Real Academia de la Historia y de la Sociedad Economica de Amigos del Pais del Reino de Galicia, Caballero de Carlos III.
Avatar de Usuario
Serito
Novo
Novo
Mensajes: 6
Registrado: 24 Ago 2005, 09:00
Contactar:

Re: Varela y Ulloa

Mensaje por Serito »

Incluyo el escudo de armas que he heredado y ha estado en la familia por décadas.

Gracias por todos los comentarios
Adjuntos
escudo varela.jpg
 
Avatar de Usuario
Serito
Novo
Novo
Mensajes: 6
Registrado: 24 Ago 2005, 09:00
Contactar:

Re: Varela y Ulloa

Mensaje por Serito »

Este es el cuadro de la familia Varela, donde se puede apreciar el escudo.
Adjuntos
Familia Varela 1.jpg
 
Requenera3
Novo
Novo
Mensajes: 7
Registrado: 21 Ene 2021, 16:50

Re: Varela y Ulloa

Mensaje por Requenera3 »

Hola, mi bisabuela materna se llamaba pilar Fernández Varela, casada con Manuel Noya,será de 1800 y tuvieron como hijos a Estella, Encarnación y Alfonso, aunque estamos buscando información porque creemos que tuvieron más hijos.
Si alguien que lea esto le suena esta rama agradezco mucho información.
Saludos :-)
Responder