Bande

Foro de traballo de Apelidos de Galicia. Pode publicar informacións de apelidos, ou modificar os xa publicados
Responder
SKINETO
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 16 Nov 2005, 09:00
Contactar:

Bande

Mensaje por SKINETO »

Por favor no atopo informacion ningunha sobre o meu apelido, o apelido e Bande.

Grazas pola sua resposta.
Avatar de Usuario
maviac
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 379
Registrado: 17 Dic 2004, 09:00

Mensaje por maviac »

En principio a cuestión é fácil: O seu apelido debe provir de Bande, Ourense. Como en tantos outros casos, o topónimo orixinou o apelido e non sei con certeza de outro lugar chamado Bande en Galiza, ainda que teño ouvido que en Lugo pode haberi outro. Bande debe provir dun nome xermánico pero neste momento non estou seguro.
Avatar de Usuario
kruzul
Administrador
Administrador
Mensajes: 2242
Registrado: 05 Oct 2001, 09:00
Ubicación: El Escorial - Madrid
Contactar:

Bande

Mensaje por kruzul »

Ola Skineto e Maviac:

Na EGU, Vol. 3 p.63 concordan co apuntado por Maviac:
Bande: Apelido que ten a súa orixe nun antropotopónimo que remite ó xenitivo do nome persoal de orixe xermánica pero latinizado Vanatus, nome procedente á súa vez do gótico *wana "esperanza".
SKINETO
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 16 Nov 2005, 09:00
Contactar:

como?

Mensaje por SKINETO »

Perdoa Cruzul, pero mon sei que e iso da EGU VOL3

maviac, xa supuxen que o meu apelido viria de Santa comba de Bande, pero gustariame saber algun dato mais. De certo, fun a Bande pero preguntando por ali e mirando polaguia de tel nom atopei ningun Bande en Bande.
Outra cousa e porq dis o da orixe xermanica?

Un saudo
http:/galizaceibe.superforos.com
Avatar de Usuario
maviac
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 379
Registrado: 17 Dic 2004, 09:00

Mensaje por maviac »

EGU, reférese á Enciclopedia Galega Universal que editou Ir indo creo.
Sobre o teu apelido pouco mais se pode dicir: Os apelidos que levamos todos poden provir de nomes de persoa: Álvarez, Pérez, López, de topónimos como o teu ou os Piñeiros, Seixos, Ruas, etc (eu penso que entre os dous son más do 80 %) e o resto orixinouse por alcuños, profesións ou caracteres físicos particulares dalguén (Cordeiro, Garrido, etc.) O que sí non hai é unha norma matemática que faga que de todos os topónimos saian apelidos. Por iso se te chamas Bande e on tes que ver có Bande de Ourense, hai que pensar na posibilidade de que outro topónimo idéntico en outro lugar teña dado lugar ao teu apelido. Os quer se chaman Vigo, por exemplo non orixinaron o seu apelido no Vigo que todos coñecemos senon e lugares do mesmo nome de por cerca de Santiago.
Cruzul tamén de a etimoloxía da palabra que deriva dun nome xermánico.
Avatar de Usuario
serba
Foreiro Ilustre
Foreiro Ilustre
Mensajes: 19875
Registrado: 29 Sep 2004, 09:00
Ubicación: Mos

BANDE

Mensaje por serba »

Sobre el apellido Bande ya hay un trabajo editado por Milleiro:

http://www.xenealoxia.org/modules.php?n ... ight=bande

En el apartado Liñaxes, añadido por Xosé Manuel Abel, "Santiso de Castroverde (Lugo)", menciona a Vicente Pol y Bande. Escribano.

· <<II.1.- D. PEDRO SANTISO, que falleció el 27 de abril de 1755, testando ante Francisco Vicente Pol y Bande escribano apostólico de Queizán...>>
Poblada soledad es hoy el mundo.
Avatar de Usuario
asouxere
Novo
Novo
Mensajes: 2
Registrado: 01 May 2005, 09:00
Contactar:

apelido bande

Mensaje por asouxere »

Eu tamen apelidome bande. Son de Ourense e estou tentando face-la árbore xenealóxica do apelido. Os meus ascendentes son da parroquia de Toen. Hai tempo atopei que a orixe do apelido era catalana... Non sei; seguirei coas miñas investigacións e xa veremos onde chego!
Responder